Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » lör nov 18, 2006 15:38

brat skrev:Det spelar ingen roll längre om SPN är bra eller dåligt.

Och här jag jag runt och trodde att det var allt som betydde något.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav madskellig » lör nov 18, 2006 16:11

Ja, jag tycker också att S2 har varit underbar. Loves it. (spoiler 2x08) Blev riktigt rädd då frun blev förvrängd! Och då Dean förhandlade med demonen var jag jättenervös att han skulle gå med på någon deal. Annars ett till otroligt snyggt avsnitt, gillad verkligen teasern.

Dean quote of the week:
"Yeah, bet they could hump the crap out of your leg. Look at that one, huh?... What? They could" :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav LWes » sön nov 19, 2006 16:55

Jag tyckte inte att veckans avsnitt var särskillt bra. Ganska tråkigt var det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav brat » sön nov 19, 2006 21:02

LWes skrev:Jag tyckte inte att veckans avsnitt var särskillt bra. Ganska tråkigt var det.

Spännande. Väldigt olikt motför vad jag tyckte. Du får gärna utveckla dig för jag är nyfiken. Vad ogillade du? Vad var tråkigt?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav LWes » tis nov 21, 2006 23:07

Jag har tänkt efter i flera dagar men kan inte komma ihåg. Jag måste varit trött eller nåt för jag minns ingenting mellan början och slutet på avsnittet... Så jag borde se om det, men jag har så mycket annat att se...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » mån nov 27, 2006 23:38

1.04. Jag har stooooora problem med deras skådespelarinsatser.
Jared är helt klart WB-clichéartad. Det känns väldigt mycket Tom Welling-tråk över det hela. Jensen däremot... Han är som Keanu Reeve i Bill & Ted-filmerna. Hade det inte varit för camp-värdet hade det gjort ont, fysiskt ont.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » mån nov 27, 2006 23:44

LWes skrev:Jag har tänkt efter i flera dagar men kan inte komma ihåg. Jag måste varit trött eller nåt för jag minns ingenting mellan början och slutet på avsnittet... Så jag borde se om det, men jag har så mycket annat att se...

Jag såg faktiskt om avsnittet och tyckte inte att det var så bra då heller.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » mån nov 27, 2006 23:47

noike skrev:Jared är helt klart WB-clichéartad. Det känns väldigt mycket Tom Welling-tråk över det hela.

*kastar en ond blick på noike*
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » tis nov 28, 2006 1:00

Glorificus skrev:
noike skrev:Jared är helt klart WB-clichéartad. Det känns väldigt mycket Tom Welling-tråk över det hela.

*kastar en ond blick på noike*

Jag får nog ingå i Glorys onda blickar. Jag tycker det är stor skillnad på Jared och modellen, då Jared faktiskt kan urskilja mer än ett ansiktsutryck. Tom Welling är som .. som typ en uppgradering Teddy Dunn eller ngt?

Jag tycker också att Jared skådespelarprestationer bli bara bättre och bättre under resans gång. Jag gillar honom helt klart mer nu än vad jag gjorde i början.

Dean är bara .. underbar :D

Nästa veckas avsnitt (spoiler 1x05) Bloody Mary tycker jag är bland det mest skrämmande jag har sett. Ett väldigt bra avsnitt från mitt perspektiv. Se till att släcka ner så det är alldeles mörkt när ni ser det avsnittet!!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav brat » tis nov 28, 2006 18:23

Jag har SPN-abstinens. Faktiskt så mycket att jag såg om 1x04 när det gick på tv igår. Noterade klart förvånad att både Jared och Jensen inte helt övertygade i avsnittet. Visst, de var bra. Men de är tusen gånger bättre nu. Både individuellt som skådespelare och kemin dem emellan. Fast det fanns några höjdpunkter mellan de två även så här tidigt i säsongen. Svårt att göra dialog rättvisa utan deras underbara re-agerande, men jag ger det ett försök.

1x04
Deans flygrädsla är väldigt underhållande. Som när han andas på Sams kommando för att lugna ned sig själv.
Sam: Just try to relax.
Dean: Just try to shut up!

Eller:
Sam: If she's possessed, she'll flinch at the name of God.
Dean: Uh, nice.
Sam : Hey!
Dean: What?
Sam: Say it In Latin.
Dean: I know!
Sam : Hey!
Dean: What?!
Sam: In Latin it's Cristo.
Dean: Dude, I know! I'm not idiot!

Och så klart extra plus för första scenen, den då Sam väcker Dean... med allt vad det innebär. ;)
Dean: What time is it now?
Sam: Oh about 5:45.
Dean: In the morning?!?
Sam: Yup.
Dean: Where does the day go...

Håller med HeY om 1x05, det blir skoj att se om det avsnittet och se om man reagerar på samma sätt nu ett år senare.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Nyx » tis nov 28, 2006 18:47

Nu har jag också fattat att det finns annat att titta på på måndagar förutom Prison Break. Såg förra veckans Supernatural (Fin Amy! :D ) och igår. Jag tror att jag kommer att gilla den här serien ganska mycket. Demoner, spökerier och vackre Jensen Ackles (för det är han ju onekligen).

Däremot har jag lite svårt att se hur dessa mycket unga pretty boys kan lura någon som helst att tro att de skulle vara agenter för exempelvis FBI eller Naturskyddsstyrelsen. Eller är det just den förmågan som är supernatural? :?

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav brat » tor nov 30, 2006 18:30

Roligt att vi får sällskap av dig Nyx! Tror att du kommer att gilla serien om du fastnat redan efter avsnitt 3 & 4. Synd att du missade piloten bara, den är bra. (Enligt mig. :P)

Nyx skrev:Däremot har jag lite svårt att se hur dessa mycket unga pretty boys kan lura någon som helst att tro att de skulle vara agenter för exempelvis FBI eller Naturskyddsstyrelsen. Eller är det just den förmågan som är supernatural? :?

Haha Det har jag också funderat på. Kanske blir de bländade av J&J:s skönhet och glömmer bort hur unga de är? Inte för att jag vet hur gammal man är när man jobbar för FBI. Dean & Sam är väl ändå 26 och 22 eller något sånt. Men ja, en aaaning ungt. :P

Nyx skrev:Jag tror att jag kommer att gilla den här serien ganska mycket. Demoner, spökerier och vackre Jensen Ackles (för det är han ju onekligen).

Jepps.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » mån dec 04, 2006 3:27

April/maj 2007 kommer... Supernatural: Origins. En comic book, som verkar bli del av canon! Till att börja med en arc i sex delar. Peter Johnson, som skriver den, säger bland annat:
(spoiler första säsongen) "If we could do 'The John Winchester Show' of him as a young man with his eight-month-old son Sam and his four-year-old son Dean, out there essentially becoming a Jedi Knight, a hunter of evil. Seeking the truth of what happened to his wife and the mother of his children — that seems like a pretty awesome concept in its own right. It's another show.

Comics is a really unique way to explore all that."

"The fun of comics is origins. This comic is actually called Supernatural: Origins, so we're going to show all of those things, like the first time that the father met Missouri."

"We can tell a story about John that comes from her point of view. We can do an issue based on ten-year-old Dean's point of view. We can do everything."

http://www.sequentialtart.com/article.php?id=350

Googlade lite och hittade den här kommentaren från Kripke (från intervju i TV Guide):
(spoiler s1) As for a comic book, we're hoping to get one out by summer [2007], if all goes well. Peter Johnson, our co-executive producer, is planning on writing it, and not only is he a member of the gang who knows all the ins and outs of the mythology, but he also wrote a series for Marvel called Powerless, so he's the perfect person for the job. And yes, the concept is to tell the John Winchester story, to show how he became a hunter, how he met Bobby, Ellen, etc., to answer questions that seem to nag everybody. For instance, where the hell did John keep the boys when he went off on hunts? Who took care of them? We have answers, and the comic will be another way to present them.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » mån dec 04, 2006 3:31

Ooh, det där lät riktigt intressant! Personligen så älskar jag comic books, och att det är någon som är involverad med serien som tänker skriva den bådar ju gott :)

(har förresten sjuk abstinens efter ett nytt avsnitt, visste inte hur mycket jag tyckte om serien förrän jag var tvungen att leva utan den ett tag ;) )
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav adolvsson » mån dec 04, 2006 7:21

Glorificus skrev:
Peter Johnson, our co-executive producer, is planning on writing it, and not only is he a member of the gang who knows all the ins and outs of the mythology, but he also wrote a series for Marvel called Powerless, so he's the perfect person for the job.

Det där kittlade mitt intresse. Powerless var riktigt, riktigt bra. Intressant och inte riktigt som alla andra. Och med fantastiska teckningar av Michael Gaydos, helt apropå. Rekommenderas starkt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Nyx » mån dec 04, 2006 15:18

brat skrev:Roligt att vi får sällskap av dig Nyx! Tror att du kommer att gilla serien om du fastnat redan efter avsnitt 3 & 4. Synd att du missade piloten bara, den är bra. (Enligt mig. :P)

Den dag jag äntligen lär mig hur man gör för att ladda hem filer från nätet har jag en ganska lång lista på avsnitt som jag missat av olika serier. Piloten till Supernatural är definitivt en sådan som står högt upp, liksom piloten till NCIS, Grey's Anatomy och flera säsongsfinaler av Alias och Smallville. (Det är så irriterande när man lyckas missa just säsongsfinaler :rolleyes: , jag vet inte hur jag har lyckats med det så många gånger.
Ikväll är det ett nytt Supernatural - skoj! :)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav brat » mån dec 04, 2006 21:36

madskellig skrev:(har förresten sjuk abstinens efter ett nytt avsnitt, visste inte hur mycket jag tyckte om serien förrän jag var tvungen att leva utan den ett tag ;) )

Hear hear.
Ser repriser på SVT bara för att klara mig. :P
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » mån dec 04, 2006 21:41

brat skrev:
madskellig skrev:(har förresten sjuk abstinens efter ett nytt avsnitt, visste inte hur mycket jag tyckte om serien förrän jag var tvungen att leva utan den ett tag ;) )

Hear hear.
Ser repriser på SVT bara för att klara mig. :P

På fredag får vi veteraner iaf ett nytt avsnitt! Det verkar dessutom väldigt bra :D

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » mån dec 04, 2006 23:26

1.05, nej, nu hoppas jag av. Det här är bara tråkigt. Sry.

Charmed for the emo generation. Fast med bättre foto och ljussättning.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » mån dec 04, 2006 23:49

noike skrev:1.05, nej, nu hoppas jag av. Det här är bara tråkigt. Sry.

Så du gillade inte 1x05, ja då är det nog ingen serie för dig. Skulle dock inte jämföra den med Charmed, jag tycker de är så långt ifrån varandra som övernaturliga serier kan komma.

Vad var det du inte gillade?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » mån dec 04, 2006 23:56

Oj. Jag gillade inte dialogen, agerandet, regin, den Saturday Night Live-aktiga billigheten (om vi säger det här så slipepr vi visa det), det mesta utom fotot. Det är snyggt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sp1keout » tis dec 05, 2006 0:11

Jag gav upp efter 3 avsnitt, och då såg jag de 2 andra avsnittena precis efter premiären av SVT...
Seriens betyg: snark.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Nyx » ons dec 06, 2006 2:34

Jag tyckte rätt bra om 1x05 och jag tror fortfarande att det här kan bli en rätt skön serie.

Men varför ser det så konstigt ut när de åker bil? Jag tänkte på det i något tidigare avsnitt också - det ser verkligen ut som ett montage framför en rullande film som i gamla tv-serier. Med flit? :?

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Glorificus » ons dec 06, 2006 3:42

Nyx skrev:Jag tyckte rätt bra om 1x05 och jag tror fortfarande att det här kan bli en rätt skön serie.

Det kommer ett par mindre bra avsnitt (vissa avsnitts-antiklimax och svagt skrivna kvinnliga karaktärer är seriens största svagheter i s1, tycker jag), men även de sämre avsnitten har ändå härliga karaktärsögonblick för bröderna och någon grej man blir lite skrämd av. Och speciellt från avsnitt tio och uppåt börjar serien hitta formen. 8) Säsong 1 tyckte jag var bra underhållning, med en arc och mytologi som blev roligare och roligare att spekulera kring. Säsong 2 är snäppet bättre och är riktigt bra underhållning. Med bättre dialog, regi, allt sånt. Och snyggare re-caps har nog inte funnits. :)

Okej, nu ska jag sluta prata innan jag säger för mycket.

Nyx skrev:Men varför ser det så konstigt ut när de åker bil? Jag tänkte på det i något tidigare avsnitt också - det ser verkligen ut som ett montage framför en rullande film som i gamla tv-serier. Med flit? :?

Har faktiskt inte tänkt så mycket på vad som händer utanför bilfönstret, men det stämmer nog. Åtminstone att de gör bilåkningen med Impalan till en stilistisk grej. And with the music. 8)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » ons dec 06, 2006 18:25

Supernatural är inget Buffy, men det är absolut inget Charmed heller.
Supernatural gör inte ett helt avsnitt baserat på vad bröderna har för roliga outfits. Känner inte att jag behöver säga mer om den saken.

Däremot blev jag lite intresserad av det här med styrkor och svagheter, så därför måste jag... lista! :D

Är det här inlägget spoilrigt? Jag markerar lite motiveringar så kan ni läsa om ni vill bara.

+ Karaktärerna: Dean och Sam individuellt är två intressanta karaktärer men även deras förhållade till varandra (och andra) är bra gjort.
+ Myterna: Välarbetade och skrämmande, inte alla tv-serier som lyckas med det
+ Fotot: Det är en väldigt snygg serie
+ Recaps
+ Musiken
+ Jared & Jensen.

- Antiklimax: En av seriens största svagheter, jag tycker iofs att de blivit klart bättre på den fronten nu i säsong 2
- Övertydlighet: Både regi och författeri får ta sin del av skulden
- Kvinliga karaktärer: De få kvinliga karaktärer som finns är platta och stereotypa

+/- Dialogen: Ibland är den klockren och ibland är den överarbetad och/eller övertydlig
+/- Större handling: Det finns stor potential men tyvärr lämnas den ofta outnyttjad

Känns som att jag glömt några punkter. Anal som jag är kommer jag säkert att lägga till dem allt eftersom. ;)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » ons dec 06, 2006 19:19

Underbar lista! Håller med om precis allt.

Minus punkterna är rätt stora problem men det är ju helt klart bättre nu än det var i början av serien.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav madskellig » lör dec 09, 2006 0:37

(spoiler 2x09) Jag tyckte verkligen om det här! Spännande story, Croatoan myten är ju en sådan man hör lite då och då och den är väldigt intressant.

Och för en gångs skull var det inte Dean som nästan dog ;) Mycket bra scener mellan bröderna. även om cheese faktorn lurade runt några av replikerna.

Visste väl att det skulle bli någon liten tvist i innan slutet eftersom allt "löstes" så lätt, men att killen skulle prata med Demonen var överraskande, och att dom ville veta om Sam var immun? Intressant.

Och, som alltid, ett "Oh, Dean :lovebunny: "

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » lör dec 09, 2006 2:40

2x09
Det här var lite mer än jag klarar av just nu i mitt sköra tillstånd! Vilket avsnitt! Ska försöka skriva något mer genomtänkt en annan dag. Bra i vilket fall. På många ställen mycket.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör dec 09, 2006 3:11

madskellig skrev: (spoiler 2x09) Jag tyckte verkligen om det här! Spännande story, Croatoan myten är ju en sådan man hör lite då och då och den är väldigt intressant.

Tror inte jag hört talas om den myten nån gång, men det här var ett sånt tillfälle då jag gjorde en mental notering om att ta reda på mera. En av de saker som jag gillade med SPN redan från början var alla kopplingar till riktiga legender, sånt är väldigt intressant.

Jag tyckte också verkligen om det här. Intensivt avsnitt! Och snyggt. Och bra. Jag gillade intrycket av att de höll tillbaka.. dialog och skådespel... det kändes väl genomarbetat, helt enkelt. 8)

(spoiler 2x09) Rolig detalj med nummerplåten på den övergivna, blodiga bilen. "WTF..." :D Och scenen en stund senare, när Dean kom tillbaka till stan, och han och gubben med geväret hade sin showdown, haha... så bra när de satte sig i bilen och fortfarande hade vapnen riktade mot varandra.

Moraliska beslut, starka brödrascener, humor, spänning. Yay, bra avsnitt! Och jag älskade den där känslan av att man inte fick veta mer än huvudkaraktärerna, och liksom dem vara ovetande om vad som hände i staden, hur det skulle gå att stoppas.

Sen är jag alltid rädd att det ska bli löjligt när Demonen blandas in. Speciellt med hans minions som pratar med honom genom en blodig liten pokal. Isch. Men vilket sätt att sluta innan juluppehållet, med Sam och Dean och avslöjandet om vad nu pappan sa... haha, Kripke is evul! ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » sön dec 10, 2006 12:06

Jag tyckte att 2x09 var mycket bra.