Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav lilith » tis nov 21, 2006 23:54

gaspode skrev:
adolvsson skrev:Detta har hänt-segmentet i Heroes slår numera Supernaturals

Jag HATAR verkligen det har hänt-delen...
jag tycker den är hemskt övertydlig, och rösten, blandat med hur det klipps är bara överdramatiserande och usch..
Har inte hunnit se de senast men jag håller med om det-har-hänt jag sett tidigare i serien: HATAR DET! Överdramatiskt var ordet. Jag får känslan som när man läser bak på ett dvd-omslag (det var ju längesen....) och delar av handlingen man faktiskt själv skulle vilja komma fram till istället kastas i ansiktet. Usch.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav LWes » ons nov 22, 2006 1:05

Jag har inget emot det. Det enda jag hatar i sånt är i Battlestar Galactica när det i introt står "And they have a plan". Det tycker jag är fånigt.

Men det senaste avsnittet har grymt bra!!!!
1x09
Det var så spännande! Jag tyckte att Peter kändes expendible. Jag tänkte att hans roll i serien kanske bara var att få igång allting och sen dö. Men det var tur att han inte gjorde det för jag ÄLSKAR PETER! och det var så cool han och Claires scener tillsammans. Jag ÄLSKAR CLAIRE! Men är hennes killkompis gay? Det hade jag inte trott, han verkar ju värsta kär i henne?
Den biten med att Hiro försvunnit är spännande!
och dom dära fångade Syler! :o :o
Han den svarta killen som fångar dom är ascoooool!!!!! och Eden är spännande! och glasögonpappan blir bättre hela tiden tycker jag!
Just det, Peter blev tagen av polisen, hur ska det gå!?
Mohinder kommer tillbaka - det är bra, men jag erkänner att jag inte tyckte hans story dom två senaste avsnitten har varit den mest intressanta.
Jag gillar Niki eller Jessica eller vad man ska kalla henne mindre hela tiden. Jag skulle inte säga att jag hatar henne, men hon tar upp för stor plats så jag vill att hon ska dö. Serien skulle nog faktiskt bli bättre utan henne.
Utmärkt avsnitt. Älskar det!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav gaspode » ons nov 22, 2006 2:03

Faktiskt så var inte 1x09:s intro fullt så irriterande som jag upplevt tidigare.

I övrigt orkar jag inte skriva nåt nu, för min vackra nya säng ropar, men det var fortsatt bra iaf.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » ons nov 22, 2006 2:09

Det riktigt jobbiga med recap-rösten är att han gör antaganden om framtiden och ljuger tittaren rätt upp i ansiktet gång på gång. Och han gillar uttrycket "the face of evil" lite väl mycket. Både glasögonmannen och Sylar har varit det än så länge.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » ons nov 22, 2006 4:16

1.09 !!!!!! Så. Bra.

Undrar om dom har suttit och specialdesignat en serie som jag ska tycka är bra. Hade vart så coolt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav lilith » tor nov 23, 2006 0:34

Håller med Rombat, det känns som nån ringt mig och frågat: Vad skulle du helts vilja se för serie, så producerar vi den?
Tja, skulle jag svara, nåt med super-krafter, utan att det blir töntigt. Men det ska också handla om människor. Många karaktärer vill jag ha, som är väldigt olika varandra i bakgrund och ålder osv. Det får gärna vara snyggt också. Sen vill jag ha lite mystik. Intrigen ska tätna allteftersom, samtidigt som man gör upptäckter om de olika karaktärerna och deras avsikter. Lite kärlek klart. Och mycket spänning.
Ok, vi kallar det Heroes, blir det bra?
Ja tack!

Har förresten upptäckt att jag gillar att se flera avsnitt på raken. Man känner inte att man saknar nån karaktär då, eller att det blir för mycket av nån. Egentligen är det bara tidsbrist....

(spoiler 1.08-1.09) Spännande med den nya karaktären. Vad ska Hiro göra för att rädda henne? Och var är han? Vad har han gjort i 6 månader? Var det inte meningen att han skulle gå tillbaka en dag, och sen önska sig tillbaka till kompisen? Eller låter han bara tiden gå tills han är i fas med kompisen igen? Han har husomhelst lite dålig kontroll på sin kraft.
Stackars Peter. Tagen av polisen. Men han räddade Claire. Gillade också hans scener med Claire. Kännde på mig redan från början att hon inte var helt lycklig med den där cheerleader-rollen hon har, hon är djupare än så.
Ett ögonblick, när Peter var på väg ut ur cafét tror jag, såg han ut som en seriefigur nästan (jag menar det positivt). Väldigt stilistisk. Mycket snyggt, suckade djupt här i soffan.
Aha! Misstänkte väl att glasögonpappan var ute efter att skydda dottern. Vi har blivit förledda att tro att han skulle vara genomond (fast så lättlurade är vi inte). Vill veta mer om bakgrunden till det hela. Han vet så mycket om de andra. Hur hittar han dem? Eden är spännande, tyckte hon var lite tråkig ihop med Mohinder, som jag inte tyckt varit så bra hittils. Men det tar sig.
Niki verkar nu helt försvunnen. Tråkigt, trodde hon skulle vara en starkare person. Hon har veknat mer och mer, kanske för att understryka skillnaderna mellan henne och Jessica. Träffade hon där på slutet?
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Glorificus » fre nov 24, 2006 19:02

1x09
Jag skulle hemskt gärna haft en serie som byggde mer på scener som dem med Claire och Zach. Mer vardagligt dramatisk nivå än t.ex. de övertydliga, förutsägbara, melodramatiska Indien-scenerna (över huvud taget hade jag köpt mycket mer och engagerat mig mer om hela serien varit mindre så). Det som får mig att fortsätta se är delarna med Petrelli-bröderna och Claire. Och förhoppningen om att det andra ska bli bättre.

T.ex. Hiros story har bara blivit sämre och sämre. Okej, han hoppade tillbaka i tiden för att rädda servitrisen. Om han lyckades borde väl nutiden ha ändrats på en gång?

Men jag fortsätter ändå att se, så något underhållningsvärde har väl serien ändå.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Simon » lör nov 25, 2006 13:23

1x09

Jag har inte kommenterat denna serien speciellt mycket eftersom jag inte haft så mycket att säga. Den är inte galna mängder superfantastisk, men den är inte heller medelbra. Den känns som ett paket med godis som man bara väntar på ska explodera och dela med sig av sina godsaker.

Hur som helst blev jag besviken på en sak i detta avsnittet; Peter tycktes plötsligt veta precis hur hans krafter fungerar, trots att han tidigare varit övertygad om att han kan flyga. Det kändes abrupt och tilldummat att han inte kunde luska ut det med en lite bättre övergång.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav gaspode » lör nov 25, 2006 18:07

Simon: Men fattade han inte det när han målade klart Isaacs tavla?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav LWes » lör nov 25, 2006 19:56

gaspode skrev:Simon: Men fattade han inte det när han målade klart Isaacs tavla?

Förmodligen!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » mån nov 27, 2006 17:54

Heroes kommer på Tv4 nästa höst (tidigast 1 sept 2007), den börjar på Canal+ i februari, enligt Metro.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tis nov 28, 2006 15:59

1.10. Mellanavsnitt i stort sett. Ingenting riktigt fördes framåt förutom Hiros kraft (höh höh) men vi får bakgrunden till Sylar, Nathans bångstyrighet och Katalogiseringstrion.

Nikkidelarna var repetition från vad vi redan fått veta och ganska småtråkiga, Sylar var däremot motsatsen. Klarspråk redan, och det i en flashback? Yikes!

Kort och gott, det var bra men mycket av det kändes långt ifrån nödvändigt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » tis nov 28, 2006 19:32

1.10 Meh!

Så mycket som jag skiter i.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Ruccola » tis nov 28, 2006 23:10

1x10

Va, vad säger n!? Det var ju ett jättebra avsnitt!

Intressant att se alla ett halvår tidigare, hur det började. Och man förstår bättre hur folk hänger ihop. Och Syler!

Dessutom sa Hiro "Great Scott" när han pratade med sig själv i telefon! Jag höll på att spruta mjölk ur näsan av glädje :) Såg "Back to the future"-trilogin i helgen när jag var sjuk.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav adolvsson » tis nov 28, 2006 23:20

1x10
Jag är med Ruccola på den här. Kanske lite lugnare än vanligt, kanske, men jag tyckte absolut inte det var ett mellanavsnitt. Det här var mycket bra skit.

noike skrev:Nikkidelarna var repetition från vad vi redan fått veta och ganska småtråkiga

Det hade jag glömt. Så, heja mig! Det var en hel massa där som kändes nytt för undertecknad.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav LWes » tis nov 28, 2006 23:42

adolvsson skrev:1x10
Jag är med Ruccola på den här. Kanske lite lugnare än vanligt, kanske, men jag tyckte absolut inte det var ett mellanavsnitt. Det här var mycket bra skit.

noike skrev:Nikkidelarna var repetition från vad vi redan fått veta och ganska småtråkiga

Det hade jag glömt. Så, heja mig! Det var en hel massa där som kändes nytt för undertecknad.

Ja, att Jessica var hennes döda syster hade säkert någon kunnat gissa, men dom har (vad jag vet) inte gett någonting som tyder på det tidigare, så hur noike tycker att det bara var repetitioner undrar jag. Men jag tycker fortfarande att hon äre sämst. jag gillar henne inte alls.
Men annars tyckte jag att det var ett mycket bra avsnitt som vanligt.
Jag undrar dock om Niki har någon superkraft, för att hon delar sin kropp med sin döda syster är väl inte direkt en "kraft". Hon verkar ju ovanligt stark ibland, men det känns inte bekräftat.
Sylars del var mycket bra. Jag undrar lite om hans kraft. Hans huvudkraft som han hade från början kan väl itne vara att han absorberar krafter från dom han dödar? Det vore alldeles för random, tänk om han (som dom flesta) aldrig dödar någon? Så det får en att undra om det gäller alla. Alla som är 'speciella', om dom dödar en annan som är speciel, får dom då deras kraft?
Jag tycker i vilket fall att det var en bra förklaring på varför han kan göra vad han kan.

En annan sak jag undrar är vad tusan GÖM (glasögonmannen) har för planer. Varför villa han så gärna att Eden skulle se till att Claire försvann från listan? Varför sammarbetade han inte med Mohinders fader mer?

Grymt bra är det i alla fall. Ingen annan serie är ens nästan lika bra!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » ons nov 29, 2006 0:04

LWes skrev:Sylars del var mycket bra. Jag undrar lite om hans kraft. Hans huvudkraft som han hade från början kan väl itne vara att han absorberar krafter från dom han dödar?

Som jag tolkade det hade indiern rätt från början, Sylar har en kraft och det är till exempel därför han är så sablans bra på klockor. Se hur dom fungerar och att kunna plocka ihop dom. Det är vad han göra med dom han dödar. Det är antagligen varför han skär av dom svålen, han är i hjärnan och gräver. Enkelt uttryckt kan han plocka ut kraften från den döda och bygga in den i sig själv.

Det var i alla fall så jag tolkade det.

Men jag kan ha fel.

Alla som är 'speciella', om dom dödar en annan som är speciel, får dom då deras kraft?

Jag hoppas inte det, det hade varit lite väl mycket Rising Stars.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Ruccola » ons nov 29, 2006 0:43

Jag tolkade det som adolvsson.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav LWes » ons nov 29, 2006 0:46

adolvsson skrev:
LWes skrev:Sylars del var mycket bra. Jag undrar lite om hans kraft. Hans huvudkraft som han hade från början kan väl itne vara att han absorberar krafter från dom han dödar?

Som jag tolkade det hade indiern rätt från början, Sylar har en kraft och det är till exempel därför han är så sablans bra på klockor. Se hur dom fungerar och att kunna plocka ihop dom. Det är vad han göra med dom han dödar. Det är antagligen varför han skär av dom svålen, han är i hjärnan och gräver. Enkelt uttryckt kan han plocka ut kraften från den döda och bygga in den i sig själv.

Det var i alla fall så jag tolkade det.

Men jag kan ha fel.

Alla som är 'speciella', om dom dödar en annan som är speciel, får dom då deras kraft?

Jag hoppas inte det, det hade varit lite väl mycket Rising Stars.
Ja, det skulle inte vara så jättebra, jag gillar din teori. Att hans kraft är att veta hur saker fungerar känns klart, men det är bara lite konstigt att han kan ta ut krafterna i deras hjärnor (!!!) och stoppa in dom i sig själv, men det är ju faktiskt så att hjärnorna saknats på hans offer, så det är väl så det går till.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » ons nov 29, 2006 0:47

Ironiskt faktiskt, LWes, jag tänkte exakt samma sak som dig; (spoiler 109) orka med Niki eller Jessica eller vad man nu ska kalla henne, och jag tänkte faktiskt tanken "Hoppas hennes karaktär dör snart" och sen får jag läsa att du också tyckte det.
Förövrigt... Finns mycket annat att säga, avsnittet var fantastiskt. Och... Peter dog, men tack vare att han kunde absorbera Claires krafter överlevde han, coolt. Nathan försökte rädda Peters liv... Eden hatar jag, mer än Niki. Den svarta mannen som erejsar memories är osnäll även honom. Mohinder e najs, hans far verkade vara en cool man! Och pappan, man har många frågor kring honom, och de förblir obesvarade.
Saknade Isaac och Hiro i detta avsnitt...

(spoiler 110) Mohinders far!! Oh, jag tyckte det här var jättecoolt och intressant... Återblickar är fantastiska! Kanske inte förde storyn framåt så mycket, men det är helt underbart att få veta mer om karaktärer, och varför de blev som de blev. (One Piece tillbakablickar gråter man i varenda en av ^^) Man får starkare relationer till de nu...
När man fick se Nathans fru på festen förstod man direkt att det var efter den som han skulle krascha bilen och göra henne förlamad.
Senaste avsnittena har man fått uppfattningen av att "Pappan" kanske inte är så farlig ändå, och att han kanske bara looks out for his daughter... man trodde ju annat om honom i början. Jag kan inte kategorisera honom hos The Bad Guys, men inte heller The Good Guys... Vad är detta? Vad vill han? Och vill de 2 som jobbar för honom samma sak?
Och Jessica var Nikis bortgågna syster... coolt, men jag bryr mig fortfarande inte :x
Personen som visade sig vara Sylar, it all makes sense...
Senast redigerad av sp1keout fre dec 01, 2006 1:03, redigerad totalt 1 gång.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav noike » ons nov 29, 2006 0:49

LWes skrev:men det är bara lite konstigt att han kan ta ut krafterna i deras hjärnor (!!!) och stoppa in dom i sig själv, men det är ju faktiskt så att hjärnorna saknats på hans offer, så det är väl så det går till.

Vad jag vill veta är hur han får i sig hjärnorna så att han kan använda krafterna. Har han dem i en fryslåda med slangar som går in genom hans öron eller vad?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » tor nov 30, 2006 0:18

Heroes hade en massa tittare i måndags. Inne på topp tio på den dagens Neilsen ratings.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav fripp21 » fre dec 01, 2006 10:44

Hej

Någon vänlig själ kan kanske hjälpa mig?

Jag tänkte se lite på Heroes som avkoppling mellan säsongerna, men vilket är första avsnittet? Jag har fått hem både EP00 och EP01. Episode 00 verkar vara lite längre, typ 54 mins mot lite kortare. Båda börjar med en snubbe uppe på taket av en skyskrapa. Avsnitten har olika namn, EP01 heter "Chapter 1. Genesis", EP00 heter något annat.

Vad är EP00? En unaired pilot, eller omklippt?

Kan någon reda ut allt detta? Tackar på förhand.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas

Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby

Inläggav noike » fre dec 01, 2006 10:48

fripp21 skrev:Vad är EP00? En unaired pilot, eller omklippt?

Bägge. Det är små skillnader i början men avsnitten slutar på helt olika ställen. Du vill se ep 1: genesis.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav fripp21 » fre dec 01, 2006 10:59

noike skrev:

Bägge. Det är små skillnader i början men avsnitten slutar på helt olika ställen. Du vill se ep 1: genesis.

Thx, noike.

Jag är lite nyfiken på Heroes, den verkar sevärd. Det fina folket på The Signal (podcasten) är helt lyriska över serien i alla fall.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas

Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby

Inläggav HeY » fre dec 01, 2006 11:03

fripp21 skrev:Jag är lite nyfiken på Heroes, den verkar sevärd. Det fina folket på The Signal (podcasten) är helt lyriska över serien i alla fall.

Det är vi också :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Garim » fre dec 01, 2006 11:45

HeY skrev:
fripp21 skrev:Jag är lite nyfiken på Heroes, den verkar sevärd. Det fina folket på The Signal (podcasten) är helt lyriska över serien i alla fall.

Serien är grymt bra! Jag tror du kommer att gilla den.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav lilith » fre dec 01, 2006 12:33

Garim skrev:
HeY skrev:

Serien är grymt bra! Jag tror du kommer att gilla den.

Grymt var ordet. Det enda jag följer slaviskt just nu (pga tidsbrist, för visst finns det en hel del bra nu).
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav gaspode » fre dec 01, 2006 13:15

och yay! Detta-har-hänt-rösten var borta på senasta avsnittet!
(förlåt adolvsson) :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav sp1keout » fre dec 01, 2006 13:46

fripp21 skrev:
noike skrev:

Thx, noike.

Jag är lite nyfiken på Heroes, den verkar sevärd. Det fina folket på The Signal (podcasten) är helt lyriska över serien i alla fall.

Att dömma av våra långa inlägg om avsnitten så ja, inte finns det bara mycket att säga... serien är helt super-duper, och om du inte gillar den efter piloten, fortsätt kolla... Heroes är _mer än sevärd_
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film