av lilith » tor nov 23, 2006 0:34
Håller med Rombat, det känns som nån ringt mig och frågat: Vad skulle du helts vilja se för serie, så producerar vi den?
Tja, skulle jag svara, nåt med super-krafter, utan att det blir töntigt. Men det ska också handla om människor. Många karaktärer vill jag ha, som är väldigt olika varandra i bakgrund och ålder osv. Det får gärna vara snyggt också. Sen vill jag ha lite mystik. Intrigen ska tätna allteftersom, samtidigt som man gör upptäckter om de olika karaktärerna och deras avsikter. Lite kärlek klart. Och mycket spänning.
Ok, vi kallar det Heroes, blir det bra?
Ja tack!
Har förresten upptäckt att jag gillar att se flera avsnitt på raken. Man känner inte att man saknar nån karaktär då, eller att det blir för mycket av nån. Egentligen är det bara tidsbrist....
(spoiler 1.08-1.09) Spännande med den nya karaktären. Vad ska Hiro göra för att rädda henne? Och var är han? Vad har han gjort i 6 månader? Var det inte meningen att han skulle gå tillbaka en dag, och sen önska sig tillbaka till kompisen? Eller låter han bara tiden gå tills han är i fas med kompisen igen? Han har husomhelst lite dålig kontroll på sin kraft.
Stackars Peter. Tagen av polisen. Men han räddade Claire. Gillade också hans scener med Claire. Kännde på mig redan från början att hon inte var helt lycklig med den där cheerleader-rollen hon har, hon är djupare än så.
Ett ögonblick, när Peter var på väg ut ur cafét tror jag, såg han ut som en seriefigur nästan (jag menar det positivt). Väldigt stilistisk. Mycket snyggt, suckade djupt här i soffan.
Aha! Misstänkte väl att glasögonpappan var ute efter att skydda dottern. Vi har blivit förledda att tro att han skulle vara genomond (fast så lättlurade är vi inte). Vill veta mer om bakgrunden till det hela. Han vet så mycket om de andra. Hur hittar han dem? Eden är spännande, tyckte hon var lite tråkig ihop med Mohinder, som jag inte tyckt varit så bra hittils. Men det tar sig.
Niki verkar nu helt försvunnen. Tråkigt, trodde hon skulle vara en starkare person. Hon har veknat mer och mer, kanske för att understryka skillnaderna mellan henne och Jessica. Träffade hon där på slutet?
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time