Anime

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » fre nov 10, 2006 0:44

One Piece Manga:
(spoiler chapter 434) Shanks is the shit, dude.
Fantastiskt avsnitt. Jag älskar hur så mycket saker fans disskuterat och undrat över i 7-8 år bara avslöjas mer och mer varje vecka!
Den här veckan: Shanks och Buggy var med på Gold Rogers skepp!
och man fick återse Shanks crew, Whitebeard - som om jag inte minns fel talar för första gången här! Jag älskar honom.
Hur tusan gör Oda så att man älskar alla hans karaktärer? Hur är det möjligt att göra ALLA karaktärer så bra?!?!
Blackbeard + crew = awesome + FIRE FIST PORTGAS D. ACE = :o :o :o
Hur ska det gå?! Jag hoppas att dom inte slåss, för Ace skulle dö. Enligt Shanks oro i alla fall och han skulle inte åka till Whitebeard om det inte fanns anledning att oroa sig!
Kul att inte Luffy och hans crew (dvs HUVUDPERSONERNA) inte var med i kapitlet, sånt älskar jag också med serien, att till skillnad från traditionella amerikanska serier behöver inte huvudpersonen var amed i varje avsnitt (det har ju varit tillfällen i animen då Luffy varit borta i flera avsnitt i rad) för alla supporting characters är så spännande och fantastiska.
Nästa gång vi får se Water 7 kanske Franky är färdig med skeppet då! Så gärna mer Shanks vs Whitebeard och Ace vs Blackbeard nästa kapitel.
Jag vill göra minnst en ny avatar varje nytt kapitel. Jag har gjort en till från det här kapitlet med Van Auger (Blackbeards fantastiska sniper) Den byter jag till sen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » fre nov 10, 2006 11:18

Fantastiskt. Jag blir alldeles tårögd när jag läser det här.

Det finns saker som jag har undrat och diskuterat i timtal över One Piece, delvis det som avslöjades tidigt om Buggy och Shanks. De jobbade alltså på Gol D Rogers skepp, av alla, helt fantastiskt.

Sen har jag en fråga, hans 3 scars över ögat, sa Shanks att han fick de av Svartskägg? För det har varit min största fråga någonsin.
I tillbakablicken från Buggy (what appeared 2 b) Gol D Rogers skepp så hade inte Shanks de där scaren, men han hade de när han startade sin egna crew, så det där fattade inte jag riktigt. Jag trodde alltid att hans kraft låg i de. Undra hur han fick ner alla män på båten? För han drog aldrig sitt svärd. Men man hörde de säga "Hes spirit..."

Svartskägg är tillbaka, och man fick tydligen reda på att han är oerhört stark. Min kompis har alltid sagt det, hans crew hade ju tagit över Drum Island.
Ace, upcoming star, har han tagit sig vatten över huvudet nu? Ska han fånga denna mäktiga Svartskägg? Fyfan, vad är det som händer här.
Svartskägg är fortfarande ute efter Luffy, och de vet om att hans bounty kommer höjas... jag undrar vad de hamnar på, jag tror Sanji kommer få en egen på 70 miljoner! (hoppas) Luffys hamnar på 200 och Zoro på 150!

De senaste 4 kapitlena har varit helt sanslöst bra.

Where did Nami~chan (Buffster) go? ^^
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav The Buffster » fre nov 10, 2006 15:53

På allmän begäran (okej kanske mest sp1keouts) kommer en liten uppdatering. Nu var det längesen jag skrev, alldeles för längesen egentligen. Men skolan tar mycket tid och är väldigt stressande, så jag hinner inte se så mycket tv som jag skulle vilja. Men några avsnitt har jag ändå hunnit se sen jag skrev sist.

(spoiler 113 - 125) Jag gillar verkligen detta med att dom olika karaktärerna på något sätt fick varsin fight. I och för sig så är nog Miss Merrychristmas den mest irriterande karaktären någonsin. Klarade knappt av det, och Mr 4 var lika dålig han. Inte nog med att dom var irriterande så var deras sätt att slåss på väldigt dåliga också, basebollträ och hål i marken, nej tack. Men Usopp och Chopper är ju alltid roliga, så det gick ändå att se.

Sanji och Mr 2 däremot, det var underbart bra. Att både sprakades gillade jag något enormt. Sanji är så cool, och så bra, och så underbar, och Mr 2 är väldigt rolig. Jag älskade när han förvandlade sig till Nami, och givetvis Sanjis reaktion på det.

Nami är väl inte direkt på samma nivå som Zoro, Sanji och Luffy när det kommer till fighterna (eller inte när det kommer till annat heller för den delen) men jag gillade ändå hennes fight med Miss Doublefinger.

Sen så har vi Zoro och inte helt oväntat så ÄLSKADE jag hans fight med Mr 1. SUGOI! Det här med "the power to cut steel", wow alltså, han är verkligen bäst Zoro. Gaaaaaah, jag älskar honom nästan för mycket.

Sen var det ju såklart underbart när Luffy äntligen dök upp igen. Jag blev så glad. Misu-Luffy var ju väldigt rolig också, "crap a leak".

Och sen Nico Robin, jag gillar det verkligen. Nu fick man ju äntligen veta lite mer om hennes förflutna och varför hon jobbade med Crocodile. Jag gillar verkligen henne hittills. Gillar Crocodile också förresten. När Usopp försökte tänka som honom och gjorde till rösten, och det där skrattet, LOL.

Det var väldigt, väldigt hemskt när dom sköt Kohza också. Och när Pell offrade sig själv, det får jag absolut inte glömma, OMG vad sorgligt det var :cry: .

Nu är det så många avsnitt jag skriver om på samma gång, så jag glömmer säkert någonting jättebra.

Nu när jag skriver om avsnitten så bara längtar jag efter att se mer men då jag har ett rättsfallsreferat att skriva klart, en övningstenta att göra och ett rättegångsspel att förbereda i helgen så blir det nog tyvärr inte så mycket tv. Men snart borde det bli lugnare (jag vet inte vem jag försöker lura egentligen) och då ska jag se mer.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav sp1keout » fre nov 10, 2006 16:22

Går du juridik? Damn...
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav The Buffster » fre nov 10, 2006 21:00

sp1keout skrev:Går du juridik? Damn...

Ja det gör jag... jobbigt, stressande och tungt men samtidigt enormt roligt, intressant och givande. Det positiva väger väl förhoppningsvis över i slutändan.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » fre nov 10, 2006 21:36

Åhh så du har kommit till de avsnitten Buffster. De är nog mina favoriter hittills men om den nuvarande arcen avslutas på ett bra sätt kan den nog gå om.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » lör nov 11, 2006 1:04

sp1keout skrev: (spoiler CHAPTER 434) Undra hur han fick ner alla män på båten? För han drog aldrig sitt svärd. Men man hörde de säga "Hes spirit..."

Ja... "his spirit is as strong as ever..." Mystiskt... Speciellt att dom två högre rankade männen visst om det och undvek det...

Buffster, hur gick det - har du undvikit det spoliande introt hittills?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » lör nov 11, 2006 12:47

LWes: Tro det eller ej, men jag har faktiskt klarat av det. Lite jobbigt är det då jag älskar att se intron, men snart så.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » tor nov 16, 2006 13:25

Nu finns det sista avsnittet i recap filler arcen att ladda hem, sen fortsätter äventyret!

och angående något mer fantastiskt: Chapter 353! Efter flera veckor av helt fantastiska kapitel var det här det bästa. En sak fick mig att skratta som en galning.

(spoiler Chapter 435) och en sak fick mig att jubla högt - att Franky fick ett bounty, för det kunde bara betyda en sak, och mycket väl bad dom Luffy att ta honom med sig! YES! Min lycka är stor just nu, jag är helt sjukt glad. Så otroligt fantastiskt nöjd!
Oj oj oj oj oj....
Moving along... Undra om det inte vore smart att ta med Kokoro när dom åker till Merman island... Man kan ju hoppas, men så länge Franky följer med är allt lugnt!!!
Det som fick mig att skratta var bilden på Sanji's wanted poster. Jag säger bara "FAN vilken fantastisk jävla bild!" Helt brilliant, och hans reaktion på den... "Chopper the Cotton Candy Lover"??? Huh?
Ah... Jag är så nöjd. Så glad. Jag mår så bra. Mmmmmmm..... Jag tror aldrig en serie (varken tv-serie eller serietidning) har fått min att må så bra. Franky... Jag älskar honom... HAN ÄR BÄST!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » lör nov 18, 2006 22:04

LWes skrev:Nu finns det sista avsnittet i recap filler arcen att ladda hem, sen fortsätter äventyret!

och angående något mer fantastiskt: Chapter 353! Efter flera veckor av helt fantastiska kapitel var det här det bästa. En sak fick mig att skratta som en galning.

(spoiler Chapter 435) och en sak fick mig att jubla högt - att Franky fick ett bounty, för det kunde bara betyda en sak, och mycket väl bad dom Luffy att ta honom med sig! YES! Min lycka är stor just nu, jag är helt sjukt glad. Så otroligt fantastiskt nöjd!
Oj oj oj oj oj....
Moving along... Undra om det inte vore smart att ta med Kokoro när dom åker till Merman island... Man kan ju hoppas, men så länge Franky följer med är allt lugnt!!!
Det som fick mig att skratta var bilden på Sanji's wanted poster. Jag säger bara "FAN vilken fantastisk jävla bild!" Helt brilliant, och hans reaktion på den... "Chopper the Cotton Candy Lover"??? Huh?
Ah... Jag är så nöjd. Så glad. Jag mår så bra. Mmmmmmm..... Jag tror aldrig en serie (varken tv-serie eller serietidning) har fått min att må så bra. Franky... Jag älskar honom... HAN ÄR BÄST!

Läste kapitlet igen nu. Hur bra som helst.
Och faktum är att jag faktiskt tycker att One Piece är den bästa berättelsen som finns.
Bättre än alla tv-serier (inklusive Buffy/Angel!!!!! :eek: )
Bättre än alla böcker (inklusive Star Wars!!!!! :o )
Bättre än alla serietidningar (inklusive MARVEL :( )
Hur är det möjligt? ODA ÄR BÄST!
Han. Är. Bäst. Japp, bättre än Joss! Han är så brilliant och fantastisk... Helt otroligt. :o
Eiichiro Oda är min största idol <--- :o :o Lätt
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » sön nov 19, 2006 13:18

LWes:

Det är så fantastiskt så man blir tårögd... man blir så rörd när man läser det, det är veckans höjdpunkt.

...och så skrattade man åt Sanji The Black Leg (Couldnt Get a Picture) och Chopper The Cotton Candy Lover (Pet) 50 beli. Då sprutade tårarna...
Vi hade rätt, och vi fick som vi ville - Merman Island nästa, och det är en undervattens ö!!! :O
Sanji fick 77 miljoner, ungefär så mycket jag hade hoppats på.
LUFFY 300!!! Det är nästan lika mycket som Doflamingo hade... jäävlar! Och som du säger: Franky 44 miljoner. "Son of a pirate". Vem är hans far? VI FÅR VETA NYA SAKER (eller nya frågor) HELA TIDEN: DET ÄR SÅ FANTASTISKT!!! Att alla personer är så fantastiska, och vilka sammanträffanden.

JAG VILL SE BÅTEN OCH JAG VILL ATT SOGEKING KOMMER TILLBAKA...

One Piece är det bästa som finns, det finns verkligen ingenting bättre... Finner inga ord.

Bättre än O.C bland andra ^^
DET SOM SKILJER DESSA SERIER ÄR ATT ONE PIECE BLIR BARA BÄTTRE OCH BÄTTRE, DEN VERKAR INTE FINNA NÅGRA GRÄNSER!!!

MEN... jag vill dock rekommendera mangan Eyeshield 21 som är exakt som One Piece, fast i amerikansk fotbollsform. Otroliga karaktärer, samma beslutsamhet när de börjar på ruta ett, och kämpan
de uppåt, för att bli störst. (Låt inte påståendet att det är ameriansk fotboll avskrämma dig... Den är fantastisk)

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » sön nov 19, 2006 14:45

Jo, jag är intresserad av att se mer anime. Så när jag är färdig med Naruto ska jag nog ge mig på Eyeshield 21.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » mån nov 20, 2006 23:27

(spoiler One Piece 126) Jag vet inte om jag ska säga att det var det bästa avsnittet hittills, för det är mycket möjligt att det har funnits bättre. Men just när jag såg det så älskade jag det verkligen. Så bra, och framförallt så vackert. Hela avsnittet var verkligen vackert. Luffy och slåss mot Crocodile och det är underbart, "I will surpass you". Jag älskar Luffy såklart. Och så när han äntligen, äntligen, äntligen vinner... vilken känsla. Crocodile flyger upp i luften och musiken är så underbart vacker. Och sen så faller regnet. Det var som om jag också hade väntat i tre år, nästan. Så härligt kändes det. Även detta var enormt vacker. Jag älskade regnet.

(spoiler 127) Var väl kanske inte lika bra, men jag gillade det såklart ändå. Härligt när gänget återförenades, allt har inte riktigt känts rätt när Luffy har varit på avvägar. Fint också att Igaram dök upp, även om han kanske inte direkt är min favoritkaraktär. "That's the crossdressing guy from Whiskey Peak". Sanji är onekligen rolig. Sen så har jag faktiskt gått och blivit ett rätt stort Smoker fan känner jag, gillar honom skarpt. Likaså Tashigi. Den nya tjejen Hina, vet ju i och för sig inte alls om hon kommer att vara med mer, verkar också bra.

Det är fortfarande några avsnitt kvar av Arabasta arcen men nu börjar jag verkligen bli nyfiken på vad som kommer att hända sen. Jag är minst sagt förväntansfull.

Ååååh, vad jag gillar det här. Måste se mer nu!

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » tis nov 21, 2006 0:45

(spoiler 128 och 129) 128 var väl mer ett lite mysigt, roligt avsnitt efter allt det dramatiska. Det jag verkligen gillar med One Piece, som jag har nämnt förut, är just det här med hur många detaljer som jag älskar med karaktärerna. Som att Chopper skäller ut folk som ger honom komplimanger, trots att han egentligen gillar det. Zoro som direkt började träna igen, trots att han var skadad. Och så Luffy, det var så underbar när han vaknade. Tänkte genast på sin hatt och såklart mat. "I've missed 15 meals", "And you counted five meals a day".

Sen så måste jag ju säga att jag blev väldigt glad att återse Jango. Jag gillade honom jättemycket tidigare, och han var väldigt rolig även här. Kul att dom tar tillbaka karaktärer som varit med tidigare tycker jag. "I thought you were a pirate", "I have my own reasons for this".

Jag gillade också att Bon-Clay hade tagit deras skepp. Hela grejen med att dom skulle vara vänner och hur snabbt Luffy och Usopp tog till sig det var mycket roligt. Gillade verkligen allt det och hur Bon-Clay och hans gäng sen slogs för deras skull. Ja, det var fint helt enkelt.

129 var bra, och sorgligt. Vivi var otroligt vacker i sin klänning. Och JÄVLAR vad bra scenen var när dom sa hejdå och höll upp armarna i luften för att visa märkena på armen. Jag grät hur mycket som helst, okej nu är jag väldigt blödig men i alla fall. Dom bara stod där och höll upp armarna, jag älskade det.

Sen bara så där apropå ingenting så tycker jag att Zoro är väldigt snygg nu när han har helt svarta kläder.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav sp1keout » tis nov 21, 2006 2:08

Det är det One Piece är bäst på, att få oss att gråta. Den viljan att leva, den kärleken... it really does conquer all.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » tis nov 21, 2006 10:29

Hur kan något så tecknat, vara så vackert ? :cry: :cry: :cry:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » tis nov 21, 2006 22:23

(spoiler 130) Slutet på Arabasta arcen, den enligt mig absolut bästa arcen hittills, jag kan inte komma på någon av dom andra arcarna som skulle kunna konkurrera. Underbar har den varit. Lite förvånad blev jag över att Pell visade sig leva. Givetvis blev jag glad för jag gillade honom, men å andra sidan så känns det som om det är mycket sällan som karaktärer faktiskt dör. Tycks som om varenda en kommer tillbaka.

Yay, Nico Robin är en del av besättningen. Det gillar jag såklart hur mycket som helst. Det man har fått se av henne hittills har varit jättebra. Jag gillar mystiken kring henne skarpt. Jag gillar också hur alla tog till sig henne så snabbt förutom Zoro som fortfarande verkar vara skeptisk.

Gillar också att det verkar som om vi inte har sett det sista av Smoker i och med att det verkar som att han tänker ta upp jakten igen. Bra.

Sen var det ju en sak som var sådär hysteriskt rolig också.

Luffy: Santouryuu (three swords)
Usopp: Wait, Luffy, Santouryuu isn't an insult
Luffy: Yontouryuu (four swords)
Usopp: No, you only added one

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav sp1keout » tis nov 21, 2006 23:03

The Buffster:

Angående Santouryuu. San = 3 , Yon = 4 (Ichi = 1, Nii = 2, Go = 5, bara sådär med tanke på att du sa det. Ifall du vill lära dig lite japanska)

Det var kul att se hur du gillade Nico Robin tidigt "Miss All Sunday", och vi visste hela tiden att hon skulle joina... därför vi ville att du inte skulle se introt. Så... Med henne i crewn, och alla andras insats i Alabasta, kan du säga någon som du har som favorit?

(Jag kan inte säga min favorit än... det är omöjligt att inte älska allting så oerhört mycket)

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » tis nov 21, 2006 23:05

The Buffster skrev: (spoiler 130) Luffy: Santouryuu (three swords)
Usopp: Wait, Luffy, Santouryuu isn't an insult
Luffy: Yontouryuu (four swords)
Usopp: No, you only added one

Helt sjukt kul
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » tis nov 21, 2006 23:35

sp1keout skrev:Det var kul att se hur du gillade Nico Robin tidigt "Miss All Sunday", och vi visste hela tiden att hon skulle joina... därför vi ville att du inte skulle se introt. Så... Med henne i crewn, och alla andras insats i Alabasta, kan du säga någon som du har som favorit?

Favoritkaraktär pratar vi nu alltså? Jag tror nog ändå att det är Zoro för min del. Han är så bäst helt enkelt, hans fight mot Mr 1 övertygade. Jag älskar svärden. Men å andra sidan så finns det få karaktärer som är så underbara som Luffy. Han är så rolig att det knappt är sant och han har så härlig inställning till allt. Och han leende får mig alltid att bli lite gladare. Och sen är ju Sanji alldeles fantasisk också, alla Mr Prince grejerna var underbara och jag gillar att han är så tjejtokig. Jag gillar också hur han fightas, med sparkar. Så ja, jag vet inte riktigt vet som är bäst av dom tre, med någon av dom är det nog i alla fall.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » lör nov 25, 2006 21:44

(spoiler 131 - 135) Den bästa arcen hittills är avslutad och nu blir det rätt många filleravsnitt på raken. Men jag har inte så jättemycket emot det ändå. Visst, det är inte ens i närheten av så bra som arcarna och om serien hela tiden var såhär skulle jag knappast gilla det. Men att det ibland bli lite lugnare och vi får avsnitt som mest är roliga och handlar om karaktärerna gör inte mig så mycket.

Första avsnittet handlade om Chopper, och han är verkligen rolig av sig. Att han var så rädd för Robin var väldigt roligt. Robin fortsätter att vara mystisk, jag vill verkligen veta mer om henne, men det kommer väl senare. Lite småkul när Zoro frågade varför Nami gav order och hon sa att det var för att kaptenen knappast var kapabel till det.

Nami avsnittet var bra också. Gillade enormt mycket när Sanji erbjöd sig att köpa papperna till henne, och eftersom han inte hade några pengar tänkte ge upp Luffy.

Sanji gillar jag ju alltid förståss. Hans avsnitt kanske inte var det bästa egentligen men för att han är han så gillade jag det ändå. Sen gillar jag givetvis, som jag säker nämnt förut, det här med att dom knyter an till alla drömmar hela tiden. All Blue, förutom Luffys och Zoros, drömmar alltså, så är det nog den jag gillar bäst. Sen var det ju allmänt kul när Luffy, trots att han hade lovat att hålla sig gömd, smög omkring på skeppet.

Usopp avsnittet var väl sådär, den lilla flickans historia engagerade inte sådär jättemycket. Men fyrverkerierna var fina ändå såklart. Det var väldigt roligt när Sanji erbjöd sig att eskortera Nami till fyrverkerifestivalen och hon nobbade honom. Han satte sig på marken och var helt krossad. Sen när han försökte, lite diskret, lägga armen om henne under fyrverkerierna. Jag gillar Sanji jag.

Sen till det i särklass bästa avsnittet, om Zoro. Han är bara så fantastisk, och underbar och cool (jag börjar nästan låta som LWes). I början när han kom in i baren, och besegrade den där killen utan att ens behöva anstränga sig. Och så fick vi ju återse Johnny och Yosaku också, det var härligt. Plus att jag givetvis blir helt lycklig varenda gång man får se Zoro fightas med tre svärd, och hur lätt han vann där på slutet också.

ANIKI! :lovebunny:

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » lör nov 25, 2006 23:22

Oh yes, fillers... Dom där första du sett är helt okej men det blir värre. Som jag kommer ihåg det var dom två följade korta filler-arcarna helt fruktansvärt tråkiga.
Om du helt fastnar, hoppa bara över dom. Riktiga avsnitt börjar igen avsnitt 144.

Jag måste säga att jag är riktigt förtjust i lugnet efter en stor arc tagit slut, när dom festar, tar det lugnt åker till ett nytt ställe utforskar städer, handlar och allt sånt. Det kan man riktigt njuta av. Älskar det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » sön nov 26, 2006 0:24

LWes: Jag tycker inte att fillers är så jättefarligt, och även om du har rätt i att det blev ännu värre så vill jag ändå inte hoppa över några avsnitt. Då sitter jag bara och tänker att jag kanske har missat något eller att det kanske var bra i alla fall. Och så vill jag gärna se allt.

(spoiler 136 - 138) Nja, denna korta tre avsnitts arc med Zenny var jag inte speciellt förtjust i. Eller för att vara helt ärlig så var den verkligen hur tråkig som helst. Jag brydde mig inte speciellt mycket om någonting alls, allra minst Zenny och hans getter. Dom var helt oroliga för att gubben skulle dö, det var inte jag. Men visst, visst fanns det väl en del roliga saker ändå, som alltid. Som när Luffy ska rädda Zenny men hamnar i vattnet så att Zoro måste rädda honom och dom missar hela fighten. Men nej, detta var inte speciellt bra.

(spoiler 139 - 140) Denna, också korta arc, känns i alla fall såhär i början lite bättre. Rainbow mist grejen är väl åtminstone lite mer spännande. Zoro sover sig igenom allting, och Sanji riskerar sitt liv för Nami och hon bryr sig mest om sina shoppingkassar. Det är tur att karaktärerna är så pass underbara, det gör att man står ut med dessa fillers.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav sp1keout » sön nov 26, 2006 14:59

I alla fall, Zoro-filler är helt suveränt äckligt underbar, älskar den, Zoro är fantastisk.

Nu gjorde jag fel men... i alla fall One Piece - nästa arc är underbart! :)
Mocktown, Bellamy, Diamond-Head Ossan!!!
Senast redigerad av sp1keout sön nov 26, 2006 15:04, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » sön nov 26, 2006 15:00

Dubbelpost...

Inget kapitel denna vecka Wesley?
Senast redigerad av sp1keout sön nov 26, 2006 15:02, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » sön nov 26, 2006 15:00

Trippelpost...

Hur är animen nu förtiden, Off?

(Jag försökte lära mig att skriva spoilermarks med [spoiler=One Piece någonting], hur gör man?)

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav The Buffster » sön nov 26, 2006 15:52

sp1keout: [spoiler="One Piece"], så blir det rätt.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » sön nov 26, 2006 16:05

Nej inget kapitel den här veckan. Jag blev så ledsen när jag fick veta det... :cry:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » sön nov 26, 2006 16:39

The Buffster skrev:sp1keout: [spoiler="One Piece"], så blir det rätt.

Men hur får du det så att det blir avsnittsnumrena med? "(spoiler 136 - 138)" :o

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » sön nov 26, 2006 16:54

sp1keout skrev:
The Buffster skrev:sp1keout: (spoiler One Piece) , så blir det rätt.

Men hur får du det så att det blir avsnittsnumrena med? "(spoiler 136 - 138)" :o

[spoiler="136 - 138"]

[spoiler="136 - 138"]så
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film