The Buffster skrev: (spoiler Criminal Minds 2.09) En sak som kändes lite skrämmande var att många seriemördare tydligen är väldigt förtjusta i Catcher in the Rye, "widely accepted as a loved book of sociopaths". Den är en av mina absoluta favoritböcker, främst för att jag älskar karaktären Holden så mycket.
noike skrev: (spoiler Inte alls mycket att göra med CM) Och så pluggar du juridik. Hade jag varit utbildad psykolog och inte bara rapat saker jag lärt mig från usla komedier med Robert de Niro så skulle jag nog kallat det för "Dexter-komplex". Bara för att jag tycker att mer saker borde döpas efter bra tv-serier.
The Buffster skrev:noike skrev: (spoiler Inte alls mycket att göra med CM) Och så pluggar du juridik. Hade jag varit utbildad psykolog och inte bara rapat saker jag lärt mig från usla komedier med Robert de Niro så skulle jag nog kallat det för "Dexter-komplex". Bara för att jag tycker att mer saker borde döpas efter bra tv-serier.
, "Dexter-komplex". Jag borde nog verkligen ta och se Dexter snart, det verkar vara en serie för mig.
LWes skrev:Forstätt att se One Piece istället!
sp1keout skrev:Men innan dess lite reruns av världens bästa serie.
Tinwiel skrev:Nej, Wonderfalls är inte världens bästa serie. Den är bra. Den är charmig. Men inte bäst. Buffy... är bäst.
noike skrev:Tinwiel skrev:Nej, Wonderfalls är inte världens bästa serie. Den är bra. Den är charmig. Men inte bäst. Buffy... är bäst.
Kanske inte för dig, men för mig. Jag har Firefly över Buffy. Och Wonderfalls över Firefly, för jag har aldrig riktigt känt igen mig så mycket i en tv-serie som jag gjorde med Jaye och Aaron. Det var sjukt. Jag kunde verkligen relatera.
Tinwiel skrev:noike skrev:Tinwiel skrev:Nej, Wonderfalls är inte världens bästa serie. Den är bra. Den är charmig. Men inte bäst. Buffy... är bäst.
Kanske inte för dig, men för mig. Jag har Firefly över Buffy. Och Wonderfalls över Firefly, för jag har aldrig riktigt känt igen mig så mycket i en tv-serie som jag gjorde med Jaye och Aaron. Det var sjukt. Jag kunde verkligen relatera.
Hm... Wax lions talk to you? :D
LWes skrev:One Piece har passerat![]()
![]()
A bear skrev:HBO gör TV-serie av "Preacher"
Med tanke på hur länge det ryktades om en film på't ska man kanske inte hålla andan, men...
A bear skrev:HBO gör TV-serie av "Preacher"
Med tanke på hur länge det ryktades om en film på't ska man kanske inte hålla andan, men...
The project reunites Johnson with [Howard] Deutch; Johnson wrote "Grumpier Old Men," which Deutch directed. Deutch's directing credits include TV's "Gleason," the pilot for "Melrose Place" and the 1986 film "Pretty in Pink."
adolvsson skrev:
Nu hoppas jag att det fortfarande är ett rykte, trots att namn anges. Ennis och Dillon som co-executive producers kanske är en bra sak (om det betyder något i praktiken), men Mark Steven Johnson som regissör? VAFAN?!
noike skrev:Nej, som manusförfattare, vilket lyckas med konststycket att var ännu värre.
adolvsson skrev:noike skrev:Nej, som manusförfattare, vilket lyckas med konststycket att var ännu värre.
Korrigerat. Jag kollade faktiskt upp, trodde jag redan ändrat. Skyller på upprördheten.
LWes skrev:Jag skulle ta Mark Steven Johnson över Garth Ennis vilken dag som helst.
noike skrev:Jag undrar om han kommer vara showrunner också.
adolvsson skrev:noike skrev:Jag undrar om han kommer vara showrunner också.
Bra fråga.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare