Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » lör nov 18, 2006 21:48

Buffster: Oj, tittar du fortfarande? Jag har nog slutat se det nu tror jag. Eller jag har åtminstone inte sett något sedan 2.04. Några spännande utvecklingar eller same old?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör nov 18, 2006 21:51

The Buffster skrev: (spoiler Criminal Minds 2.09) En sak som kändes lite skrämmande var att många seriemördare tydligen är väldigt förtjusta i Catcher in the Rye, "widely accepted as a loved book of sociopaths". Den är en av mina absoluta favoritböcker, främst för att jag älskar karaktären Holden så mycket.

(spoiler Inte alls mycket att göra med CM) Och så pluggar du juridik. Hade jag varit utbildad psykolog och inte bara rapat saker jag lärt mig från usla komedier med Robert de Niro så skulle jag nog kallat det för "Dexter-komplex". Bara för att jag tycker att mer saker borde döpas efter bra tv-serier.

Men samtidigt är det inte så konstigt att många seriemördare gillar Catcher in the Rye. Det är den boken flest amerikaner säger sig älska, och det är där det finns mest seriemördare. Så statistiskt sett...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Buffster » lör nov 18, 2006 22:00

noike skrev: (spoiler Inte alls mycket att göra med CM) Och så pluggar du juridik. Hade jag varit utbildad psykolog och inte bara rapat saker jag lärt mig från usla komedier med Robert de Niro så skulle jag nog kallat det för "Dexter-komplex". Bara för att jag tycker att mer saker borde döpas efter bra tv-serier.

:D , "Dexter-komplex". Jag borde nog verkligen ta och se Dexter snart, det verkar vara en serie för mig.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » lör nov 18, 2006 22:11

The Buffster skrev:
noike skrev: (spoiler Inte alls mycket att göra med CM) Och så pluggar du juridik. Hade jag varit utbildad psykolog och inte bara rapat saker jag lärt mig från usla komedier med Robert de Niro så skulle jag nog kallat det för "Dexter-komplex". Bara för att jag tycker att mer saker borde döpas efter bra tv-serier.

:D , "Dexter-komplex". Jag borde nog verkligen ta och se Dexter snart, det verkar vara en serie för mig.

Forstätt att se One Piece istället!
Bild
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » lör nov 18, 2006 22:29

LWes skrev:Forstätt att se One Piece istället!
Bild

Luffy!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » lör nov 18, 2006 22:44

LWes skrev:Forstätt att se One Piece istället!
Bild

Haha, det är just för att jag har så mycket att se som egentligen har lovat mig själv att inte börja se några nya serier. Men som sagt, Dexter känns nästan för lockande. Men självklart så ska jag fortsätta se One Piece också.

Luffy :lovebunny: .

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav noike » sön nov 19, 2006 15:16

sp1keout skrev:Men innan dess lite reruns av världens bästa serie.

WONDERFALLS! HUZZAH!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » sön nov 19, 2006 19:09

Nej, Wonderfalls är inte världens bästa serie. Den är bra. Den är charmig. Men inte bäst. Buffy... är bäst.

Eller varför inte Scrubs?! Jag ÄLSKAR Scrubs.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » sön nov 19, 2006 19:56

Jag har tyckt att Buffy varit bäst ända sen jag först såg den, tills nu. One Piece har passerat :eek: :eek: :eek:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » sön nov 19, 2006 19:59

Tinwiel skrev:Nej, Wonderfalls är inte världens bästa serie. Den är bra. Den är charmig. Men inte bäst. Buffy... är bäst.

Kanske inte för dig, men för mig. Jag har Firefly över Buffy. Och Wonderfalls över Firefly, för jag har aldrig riktigt känt igen mig så mycket i en tv-serie som jag gjorde med Jaye och Aaron. Det var sjukt. Jag kunde verkligen relatera.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » sön nov 19, 2006 20:16

noike skrev:
Tinwiel skrev:Nej, Wonderfalls är inte världens bästa serie. Den är bra. Den är charmig. Men inte bäst. Buffy... är bäst.

Kanske inte för dig, men för mig. Jag har Firefly över Buffy. Och Wonderfalls över Firefly, för jag har aldrig riktigt känt igen mig så mycket i en tv-serie som jag gjorde med Jaye och Aaron. Det var sjukt. Jag kunde verkligen relatera.

Hm... Wax lions talk to you? :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » sön nov 19, 2006 20:20

Tinwiel skrev:
noike skrev:

Hm... Wax lions talk to you? :D

My psychiatrist says I shouldn't answer that question without him present.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sp1keout » sön nov 19, 2006 21:01

LWes skrev:One Piece har passerat :eek: :eek: :eek:

And there is your answer, gentlemen!! ^^
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Off » tis nov 21, 2006 19:23

Squidbillies! Från folket som gör ATHF. Redneckbläckfiskar och deras problem. Don't sleep on it fools!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav sp1keout » tis nov 28, 2006 14:48

Yeah, nu börjar reprisen av Freddie också, den serien är så oerhört underbar.
Senast redigerad av sp1keout tis dec 05, 2006 23:46, redigerad totalt 1 gång.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav adolvsson » tis nov 28, 2006 21:20

Inte nog med att Danny Cannon är ett fasligt coolt namn, han har dessutom regisserat ett CSI-avsnitt med titeln A Bullet Runs Through It.

Jag var tvungen att dela med mig till någon! :)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Ruccola » tis nov 28, 2006 21:23

Danny Cannon! *fniss*
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav caffeineaddict » tis nov 28, 2006 21:46

Men han har dessutom regisserat Judge Dredd-filmen, and there is no excuse for that.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Rombat » ons nov 29, 2006 8:10

caffeineaddict skrev:Men han har dessutom regisserat Judge Dredd-filmen, and there is no excuse for that.
*Host*snobb*Host*

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav A bear » ons nov 29, 2006 15:22

HBO gör TV-serie av "Preacher"

Med tanke på hur länge det ryktades om en film på't ska man kanske inte hålla andan, men...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » ons nov 29, 2006 15:25

A bear skrev:HBO gör TV-serie av "Preacher"

Med tanke på hur länge det ryktades om en film på't ska man kanske inte hålla andan, men...

Så de ska försöka göra en serie för att slå Deadwoods cocksucker-per-minute (CPM) rekord?

Jag hoppas det inte bli av. För annars är det ridå för HBO. Jag menar Mark Steven Johnson?! WTF?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons nov 29, 2006 18:56

A bear skrev:HBO gör TV-serie av "Preacher"

MENVAFAN!

Jag tror det var i somras som det först mumlades att HBO skulle göra Preacher. Jag blev glad och hoppfull, för jag tillhör dom (och vi är väl en del) som tidigare uttryckt att serien vore perfekt för kanalen. Sedan dissade Garth Ennis själv det som tomt rykte. Vilket var synd. Då.

Nu hoppas jag att det fortfarande är ett rykte, trots att namn anges. Ennis och Dillon som co-executive producers kanske är en bra sak (om det betyder något i praktiken), men Mark Steven Johnson som manusförfattare? VAFAN?!

Preacher har varit en favorit för mig i åtminstone en 7-8 år nu, måste det vara. Jag vill hoppas på det här. Jag vill ha fel. Men, hallå, av alla ruskigt kompetenta och passande personer i TV-branschen, går dom till Mark Steven Johnson. Det suger.
The project reunites Johnson with [Howard] Deutch; Johnson wrote "Grumpier Old Men," which Deutch directed. Deutch's directing credits include TV's "Gleason," the pilot for "Melrose Place" and the 1986 film "Pretty in Pink."

Usch.
Senast redigerad av adolvsson ons nov 29, 2006 19:00, redigerad totalt 1 gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons nov 29, 2006 18:59

adolvsson skrev:
Nu hoppas jag att det fortfarande är ett rykte, trots att namn anges. Ennis och Dillon som co-executive producers kanske är en bra sak (om det betyder något i praktiken), men Mark Steven Johnson som regissör? VAFAN?!

Nej, som manusförfattare, vilket lyckas med konststycket att var ännu värre.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons nov 29, 2006 19:02

noike skrev:Nej, som manusförfattare, vilket lyckas med konststycket att var ännu värre.

Korrigerat. Jag kollade faktiskt upp, trodde jag redan ändrat. Skyller på upprördheten.

Grumpy Old Men och Daredevil möter Melrose Place, med CPM-faktor. Jag känner mig grumpy!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons nov 29, 2006 19:07

adolvsson skrev:
noike skrev:Nej, som manusförfattare, vilket lyckas med konststycket att var ännu värre.

Korrigerat. Jag kollade faktiskt upp, trodde jag redan ändrat. Skyller på upprördheten.

Jag undrar om han kommer vara showrunner också.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » ons nov 29, 2006 19:07

Men, men.... Pretty In Pink! :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav LWes » ons nov 29, 2006 23:14

Jag skulle ta Mark Steven Johnson över Garth Ennis vilken dag som helst.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » ons nov 29, 2006 23:16

LWes skrev:Jag skulle ta Mark Steven Johnson över Garth Ennis vilken dag som helst.

Du menar att Garth Ennis är rätt ojämn kvalitetmässigt medan Mark Steven Johnson är jämn? Det kan jag ge dig. Jag däremot skulle föredra herr Ennis för han är bra ibland.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons nov 29, 2006 23:33

noike skrev:Jag undrar om han kommer vara showrunner också.

Bra fråga. Han och Melrose Place-killen kommer i alla fall stå som executive producers.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons nov 29, 2006 23:48

adolvsson skrev:
noike skrev:Jag undrar om han kommer vara showrunner också.

Bra fråga.

Skrämmande fråga.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film