House

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tor okt 12, 2006 4:51

caffeineaddict skrev:Drunken Bastard Like Plysch! Plysch For Mayor!

Det där skulle landa i Glad-tråden... MOHAH!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » sön okt 15, 2006 11:44

2x01

Hallelujah :lovebunny:

Ett bra avsnitt och en bra öppning på säsongen. Tycker att alla karaktärena verkligen växer i mina ögon för varje avsnitt, kanske kan jag till och med tycka om Chase igen. Jag har fortfarande inte förlåtit honom för - hette han Volver (?) - saken. Men innan jag kan förlåta honom så måste han göra något riktigt ödmjukt mot någon skulle jag tro, för då brukar karaktärer växa hos mig (som Jackie i VM, hatade henne först men senare blev jag än av de få som gillade hon :) ).
Så varför ville inte House hjälpa Cameron med hennes patient? Kan det ha varit just det att fallet liknade hennes man lite så att han ville lära henne en läxa? Hmm, jag vet inte riktigt. House är en komplicerad människa.

Det var iaf ett bra avsnitt, ser fram emot resten av säsongen. Dock så vill jag inte att säsongen ska ta slut för sedan måste jag ju vänta en vecka mellan varje avsnitt när jag kommit ikapp :(

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Matt » sön okt 22, 2006 21:25

För oss som älskar House och Patty Griffin
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Binchy » ons okt 25, 2006 8:48

Bra avsnitt igår kväll på fyran. Gillade den gamla tanten som fått en hjärnskada och återigen kände sig frisky och sexy. House verkade inte ha så himla mycket emot att bli kallad handsome young doctor. Bra också med mamman som misstänkte att de inte visste vad de gjorde, vilket de ju knappt gjorde heller. De brukar ju testa den ena boten efter den andra, mer eller mindre på känsla och kvalificerade gissningar.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Kickan » ons okt 25, 2006 10:50

jo, de har ju i flera avsnitt kört lite 'trial and error' för att lista ut vad som är fel. Jaghar ingen 'bakom kulisserna'-erfarenhet själv av sjukvård, men det här är läskigt.

Dr. House är däremot hysteriskt rolig, tycker jag, men frågan är om serien håller med bara det.

Likheterna mellan House och vad-han-nu-heter-den-afroamerikanske-doktorn var ju ett intressant drag. Poäng?
-It's staking time, really. Don't you think?
Användarvisningsbild
Kickan
Minion

Inläggav eriked » mån okt 30, 2006 20:00

Jo jag gillade också senaste avsnittet som fyran visade (1x08). Lite osäker kring serien dock. Dr. House är ju helt underbar men sen... Gillar inte riktigt deras trial and error sak. T.ex. har de i flera avsnitt kört på: Stämmer inte den ena sjukdomen är det automatiskt det andra alternativet vilket känns lite som en förenkling av verkligheten.

Gillar den där andra doktorn..som hänger med House. Förhoppningsvis så kan övriga delar av serien bli lite mer intressant. För nu känns det som det (nästan) bara är Dr. House som är riktigt bra visserligen räcker detta riktigt långt.
Senast redigerad av eriked tis okt 31, 2006 16:21, redigerad totalt 1 gång.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Tob » tis okt 31, 2006 0:24

Hur kommer House att utveckla sig?

Jag har sett tom. det fyran har visat. Blev golvad redan i första avsnittet men sen avsnitt 4, 5 nånting så har mitt övergripande omdömme kring serien dämpats allt mer. Givetvis så finns det en hel drös med skamligt bra scener i de flesta avsnitten och Dr House är Dr House, och det går inte komma ifrån, men det ohyggligt repetetiva uppbyggnaden av avsnitten driver mig till vansinne allt mer......så när kommer första misslyckandet? när kommer överhuvudtaget första förändringen av uppbyggnaden? kommer vi få mer övergripande arc? kommer det mer fokus på de andra karaktärerna? kommer det mer fokus på House liv utanför jobbet?

Jag är beredd att få detta avslöjat för mig, för imorgon kommer jag inte kunna se House, och risken är att jag kommer missa allt fler avsnitt om det inte vet att det kommer att hända saker.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis okt 31, 2006 0:30

Tob (spoiler för de som inte vill veta något alls, men annars spoilerfria svar på Tobs frågor):
Jag störde mig på precis samma saker som du, och medan vissa karaktärsförändringar kommer ske och vissa små arcar kommer begynnas (och avslutas) så håller ändå "en patient i veckan"-mallen sig kvar konstant. Även fast de personliga historierna på sidan om oftare tar upp en större del av avsnitten nu. Själv hjälpte det mig att sträckse serien i långa perioder (första halvan av S1, andra halvan av S2) för annars kändes det fullt möjligt att mall-strukturen skulle ta kål på mig med. Men personligen tycker jag aldrig att serien har varit bättre än vad den är nu (tidiga S3) så om du känner att du orkar så skulle jag fortsätta. Men jag skulle kanske rekommendera nedladdning så att karaktärsbitarna och småarcarna dyker upp lite snabbare...
Senast redigerad av caffeineaddict tis okt 31, 2006 0:35, redigerad totalt 1 gång.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » tis okt 31, 2006 0:33

som caffe säger, det förändras egentligen inte så mycket i mallen, och jag trodde nog att jag skulle störa mig mer på det, men allteftersom har jag accepterat den och nu är den inte speciellt störande för mig längre. visserligen händer det fortfarande att jag känner för att hoppa över de scener som man vet vad de kommer leda till, men ibland överraskar de faktiskt, och hela tiden är dialogen och House själv tillräckligt fantastiska för att uppväga det som borde vara ett gigantiskt problem för serien.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tob » tis okt 31, 2006 0:42

Suck. Jag blir fan ledsen av detta. Deprimerande.....:(

Får se hur jag gör med detta, för jag inser ju att det förmodligen vore bra att mer eller mindre stäckse serien för att snappa upp karaktärsögonblicken på ett bättre sätt. Men samtidigt så är det faktiskt lite roligt att följa något på tvn för ovanlighetens skull. Jävla problem jag har skapat mig då.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » tis okt 31, 2006 0:55

Vi som följer House i USA-takt har ju följt den ett avsnitt per vecka och vi har inga problem med den och är inne på s3 nu. Ha lite tålamod om du verkligen vill följa den på tv, annars ladda hem.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » ons nov 01, 2006 22:43

Tob skrev:Men samtidigt så är det faktiskt lite roligt att följa något på tvn för ovanlighetens skull. Jävla problem jag har skapat mig då.

Det tycker jag också faktiskt, men jag har insett att det inte fungerar för mig. Missar man något avsnitt måste man ju ändå ladda ner eller så gör dom något låååååååångt uppehåll och så vet man att det finns fler avsnitt och så laddar man ner.

När det gäller House som serie så måste jag säga att avsnittens repetitiva uppbyggnad inte alls stör mig speciellt mycket längre. Karaktärerna, och då inte bara House själv, är för underbara för att jag ska kunna göra annat än älska det. Dangens avsnitt, 3.05, var ren och skär lycka och då var det ändå långt ifrån seriens allra bästa avsnitt. Jag älskar det helt enkelt.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav adolvsson » ons nov 01, 2006 23:02

The Buffster skrev:Dangens avsnitt, 3.05, var ren och skär lycka och då var det ändå långt ifrån seriens allra bästa avsnitt. Jag älskar det helt enkelt.

Ord. Eller som jag sa till noike på gtalken: Fuckintastic.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » tor nov 02, 2006 9:39

Det var ett okej avsnitt, bäst var (spoiler 3.05) patienten som inte tar skit och arresterar House! Och montaget på slutet. Men annars rätt mediokert för att vara House.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » fre nov 03, 2006 21:34

3x05:

grym första halva, lite för mycket av standardmallen efter det och sen en stark avslutning!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Glorificus » fre nov 10, 2006 0:01

3x06
Veckans patient var irriterande, men Cameron lyfte upp det en aning. Och allt med David Morse skapar riktigt stark dynamik... scenen mellan honom och Wilson var extra bra. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » fre nov 10, 2006 0:41

Vet inte om jag nämnt saken förut, men idag gjorde brorsan samma iakttagelse som jag gjort.

House säsong 1, fast inte jättespoilande.
Det känns som om manusförfattarna fastnar för vissa saker. Vissa metoder används plötsligt varje avsnitt ett par avsnitt på raken, sedan är det någon annan metod som förekommer i ett par avsnitt. Till exempel kändes det plötsligt som om varenda patient var tvungna att ligga i ett clean room. Är för trött för fler exempel just nu, men jag vet att jag reagerade över det och nu gjorde min bror det med. Någon som upplevt det på det viset också?

Dessutom är det faschinerande att se hur de bytte whiteboartavla lite då och då under säsongens gång. De verkade inte kunna bestämma sig riktigt. Jag har döpt dem till "Den skrangliga tavlan som det inte gick att sudda på ordentligt", "Den stabila whiteboardtavlan" och "Glastavlan inspirerad av ER". Tyckte glastavlan med sin vita penna var lite cool. Saknar den lite.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav The Buffster » ons nov 15, 2006 20:30

(spoiler 3.07) Jag älskar House. Så är det bara. Jag ser knappt det negativa alls längre. Avsnitten kan vara mer eller mindre bra men jag känner mig alltid helt lycklig. House och Wilsons relation har alltid varit en av seriens bästa delar, så det fanns mycket att gilla med det här avsnittet. Wilson älskar jag så mycket att det inte är sant.

"Maybe I don't want to push this 'til it breaks".
"Deep inside Wilson believes that if he cares enough, he'll never have to die".

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav adolvsson » ons nov 15, 2006 20:54

The Buffster skrev: (spoiler 3.07) Jag älskar House. Så är det bara. Jag ser knappt det negativa alls längre. Avsnitten kan vara mer eller mindre bra men jag känner mig alltid helt lycklig. House och Wilsons relation har alltid varit en av seriens bästa delar, så det fanns mycket att gilla med det här avsnittet. Wilson älskar jag så mycket att det inte är sant.

Ord, rakt över. Och därför har det (som bekant för den som hängt med i tråden) alltid, redan från början, stört mig att Wilson ofta fått för lite att göra. Det är en för viktig karaktär för att skuffa undan. Så ju mer Wilson, desto gladare Fredrik Adolvsson. Och Buffster, antar jag :)

Fast det här var ju ett mer bra avsnitt ändå. Starka gästskådisar i både David Morse och John Larroquette. Starkt slut, väldigt starkt. Vart ska dom gå härifrån?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Buffster » ons nov 15, 2006 21:03

adolvsson skrev:Och därför har det (som bekant för den som hängt med i tråden) alltid, redan från början, stört mig att Wilson ofta fått för lite att göra. Det är en för viktig karaktär för att skuffa undan. Så ju mer Wilson, desto gladare Fredrik Adolvsson. Och Buffster, antar jag :)

Du har så rätt. Mer Wilson = gladare Buffster, definitivt. Hoppas bara att det blir så nu. Inte att han är med mycket i ett avsnitt, som här, och sen håller sig i bakgrunden flera avsnitt för att sen vara med mer. Mycket Wilson hela tiden, det är det jag vill ha.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav adolvsson » ons nov 15, 2006 21:13

The Buffster skrev:Du har så rätt. Mer Wilson = gladare Buffster, definitivt. Hoppas bara att det blir så nu. Inte att han är med mycket i ett avsnitt, som här, och sen håller sig i bakgrunden flera avsnitt för att sen vara med mer. Mycket Wilson hela tiden, det är det jag vill ha.

Har sagt det förr, upprepar mig igen, jag skulle väldigt gärna se Wilson som en permanent del av Houses team. Eller, för jag antar det finns en risk att dynamiken skulle kunna rubbas, åtminstone stadigt återkommande. Om jag inte minns fel har ju medlemmarna i gruppen ändå olika expertområden och en man med Wilsons erfarenhet torde ha en hel del att tillföra.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Buffster » ons nov 15, 2006 21:17

adolvsson skrev:Har sagt det förr, upprepar mig igen, jag skulle väldigt gärna se Wilson som en permanent del av Houses team. Eller, för jag antar det finns en risk att dynamiken skulle kunna rubbas, åtminstone stadigt återkommande. Om jag inte minns fel har ju medlemmarna i gruppen ändå olika expertområden och en man med Wilsons erfarenhet torde ha en hel del att tillföra.

Jag gillar den idén en hel del. Visst finns det kanske en chans att dynamiken rubbas, men dom borde testa det åtminstone. Fallen är ju trots allt en rätt stor del av serien så att få honom mer involverad i dom skulle vara väldigt bra.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav noike » ons nov 15, 2006 23:44

3.07 det här är mycket mycket bättre än vad du är. Ja, just du.

Allt var fan lysande.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » tor nov 16, 2006 0:43

3x07
John Larroquette var som vanligt väldigt bra. Men jag börjar störa mig på House och hans sätt att vara. Båda serierna går på FOX, så varför inte göra en crossover med Bones? Det skulle jag gilla.
Det skulle vara kul att se karaktärerna House och Bones träffas. Båda är så speciella och jobbiga.
Det är faktiskt en bra idé, jag skulle i alla fall vara extra intresserad och tycka det vore jättekul, angående två serier jag annars inte brukar tycka är mer än bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » lör nov 18, 2006 15:41

Manusförfattaren själv om 3x07 - Son of Coma Guy (helskön titel, f'resten). Intressant läsning.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » lör nov 18, 2006 15:48

adolvsson skrev:Manusförfattaren själv om 3x07 - Son of Coma Guy (helskön titel, f'resten). Intressant läsning.

Samme person som skrev "House vs God". Han kan sina titlar.

Lwes: NEJ! Crossovers mellan serier som inte har något med varandra att göra är dåligt dåligt dåligt. Titta på Homicide så förstår du.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » lör nov 18, 2006 15:52

noike skrev:Samme person som skrev "House vs God". Han kan sina titlar.

Hon. Men ja.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » lör nov 18, 2006 16:02

adolvsson skrev:
noike skrev:Samme person som skrev "House vs God". Han kan sina titlar.

Hon. Men ja.

Det var ett könsneutralt "han".
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » lör nov 18, 2006 18:53

noike skrev:Lwes: NEJ! Crossovers mellan serier som inte har något med varandra att göra är dåligt dåligt dåligt. Titta på Homicide så förstår du.

Serierna har ingenting med varandra att göra för att dom aldrig haft några crossovers :)
Jag tycker att t.ex. Las Vegas och Crossing Jordan crossovernarna har varit bra.
Jag vill se Homicide, vad hade den crossovers med?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » lör nov 18, 2006 19:16

LWes skrev:Jag vill se Homicide, vad hade den crossovers med?

Någon Law and Order. Vilket är ett problem med crossovers. Om de inte från början är tänkta att vara i samma universum så fungerar det inte alls bra eftersom världsbilderna krockar och det känns fel och stelt och en massa annat som inte borde vara där.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film