Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Zaxx » ons nov 15, 2006 0:35

Vi andra får nog plugga mer Manilow!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav adolvsson » ons nov 15, 2006 0:53

På Evening Harder pratar Kevin Smith om en TV-pilot han blivit castad i. Här skriver han mer om den - Manchild. Med länk till artikel på Hollywood Reporter.

Dessutom James Purefoy som ägde rutan i V for Vendetta.

Jag är nyfiken.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » ons nov 15, 2006 0:58

adolvsson skrev:På Evening Harder pratar Kevin Smith om en TV-pilot han blivit castad i. Här skriver han mer om den - Manchild. Med länk till artikel på Hollywood Reporter.

Jag är också nyfiken. Nej, intresserad till och med.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » ons nov 15, 2006 1:00

Handlar det om en amerikanisering av Tony Head-serien?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » ons nov 15, 2006 1:01

caffeineaddict skrev:Handlar det om en amerikanisering av Tony Head-serien?

Ja. Det missade jag först, men HR skriver based on the BBC series.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » ons nov 15, 2006 11:39

Zaxx skrev:Vi andra får nog plugga mer Manilow!

Det bör man alltid!

adolvsson skrev:På Evening Harder pratar Kevin Smith om en TV-pilot han blivit castad i. Här skriver han mer om den - Manchild. Med länk till artikel på Hollywood Reporter.

Dessutom James Purefoy som ägde rutan i V for Vendetta.

Jag är nyfiken.

Det låter intressant!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » ons nov 15, 2006 20:34

Så både FNL och Studio 60 får fortsätta. I don't get it? Något dåligt måste väl hända....Ahhhh de kommer lägga ner scrubs!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » ons nov 15, 2006 20:49

Off skrev:Så både FNL och Studio 60 får fortsätta. I don't get it? Något dåligt måste väl hända....Ahhhh de kommer lägga ner scrubs!

Dooon't jinx it, bubba!

Fast jag hörde iofs något om att kommande säsongen av Scrubs blir den sista. Men jag har bara hört det från ett väldigt overifierat håll, så ta inte mitt ord på den saken.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Buffster » ons nov 15, 2006 20:56

adolvsson skrev:Fast jag hörde iofs något om att kommande säsongen av Scrubs blir den sista. Men jag har bara hört det från ett väldigt overifierat håll, så ta inte mitt ord på den saken.

Jag hörde också det (kommer inte riktigt ihåg var), men tills det är bekräftat så är det förträngning som gäller.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav adolvsson » ons nov 15, 2006 21:00

The Buffster skrev:Jag hörde också det (kommer inte riktigt ihåg var), men tills det är bekräftat så är det förträngning som gäller.

Jag tror det var en podcast. Möjligtvis Cinema Blend Weekly Audio Show, eller vad den kallars. Fabulöst underhållande show, helt apropå. Fast jag har ingen aning om var dom fick det ifrån.

Och jag är inte säker på att det är nåt jag vill förtränga. 6 säsongen är ingen dålig mängd och hellre sluta på topp än på vägen ner.

Men vi får se. Jag ser naturligtvis helst fler säsonger ändå.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons nov 15, 2006 21:02

adolvsson skrev:Och jag är inte säker på att det är nåt jag vill förtränga. 6 säsongen är ingen dålig mängd och hellre sluta på topp än på vägen ner.
Men vi får se. Jag ser naturligtvis helst fler säsonger ändå.

Har för mig att Zach uttalade sig om att att kanalen var osäker, men ifall det händer så var ABC intresserad. Har jag för mig. Det var ett tag sedan jag hörde det, så det kan ju ha ändrats.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor nov 16, 2006 18:06

NBC.com har gjort en så jävla bra allmän promo (The Office, Scrubs, My Name Is Earl etc): http://www.youtube.com/watch?v=QI9AyDTVA5I

"You'll know when to laugh." Så sant! :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Binchy » tor nov 16, 2006 22:02

CSI fick tårarna att flöda alldeles nyss. Jag såg på 6:8, andra delen av Bullet...nånting.

(spoiler - jättelik sådan) När änkan till polisen som Brass sköt går fram och kramar om honom och säger "det var inte ditt fel". Då började tårarna trilla på allvar. De hade hängt i ögonvrån sedan scenen med minnesstunden började. Stackars Brass, som satt där alldeles ensam, alla andra lämnade det hörn där han befann sig. Det krävdes nog hinkvis med mod för att våga gå in i den salen.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Tob » tor nov 16, 2006 22:13

Binchy skrev:CSI fick tårarna att flöda alldeles nyss. Jag såg på 6:8, andra delen av Bullet...nånting.

Alltså....hur har CSI utvecklats egentligen? som serie? har det grundläggande konceptet som bibehölls iaf 3-4 säsonger (det jag såg på kanal 5 tom för ett par år sedan) förändrats?

För grina till serier vill man ju. Finns det chans till det så är det nog dags att ta tag i CSI. Även om den kriminaltekniska biten är hypad och övderiven så är ju det något jag tycker är fruktansvärd intressant.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » tor nov 16, 2006 22:23

Day Break
Jag gillade dom två första avsnitten. Jag tror serien hade fungerat bättre utan groundhog day-temat, som en modern The Fugitive, för just nu har jag lite svårt att se hur gimmicken ska kunna hålla i sig en längre period. Men trots det är gimmicken okej, kanske behövs det en sån för att få sin serie såld nuförtiden, och jag kommer fortsätta titta ett tag till.

Tob skrev:Alltså....hur har CSI utvecklats egentligen? som serie? har det grundläggande konceptet som bibehölls iaf 3-4 säsonger (det jag såg på kanal 5 tom för ett par år sedan) förändrats?

Nu har jag inte sätt säsong 6 ännu, men även om det grundläggande konceptet fanns kvar så tog karaktärsutveckingen ett rejält steg framåt med S5. Föga förvånande är det också min favoritsäsong bland dom fem första.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Binchy » tor nov 16, 2006 22:28

adolvsson skrev:
Tob skrev:Alltså....hur har CSI utvecklats egentligen? som serie? har det grundläggande konceptet som bibehölls iaf 3-4 säsonger (det jag såg på kanal 5 tom för ett par år sedan) förändrats?

Nu har jag inte sätt säsong 6 ännu, men även om det grundläggande konceptet fanns kvar så tog karaktärsutveckingen ett rejält steg framåt med S5. Föga förvånande är det också min favoritsäsong bland dom fem första.

Håller med, om att karaktärsutvecklingen utvecklas. Favo-säsong vet jag inte riktigt än vilken det är.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav LWes » fre nov 17, 2006 0:16

Tremors (Hotet från underjorden) - 4 filmer och en tv-serie. Jag vill se! Jag vet inte varför jag vill det just nu, men det vill jag.
Har någon sett?
Jag vill inte veta om filmerna och serien har några karaktärer eller storys gemensmmt, bara om någon gillar det och om man ska se serien mellan film 3 och 4. :)

Inga spoilers! :eek:

Är filmerna förresten kronologiskt gjorda? 4:an heter typ "The Legend Begins" eller nåt, utspelar den innan 1:an?
Senast redigerad av LWes fre nov 17, 2006 0:23, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » fre nov 17, 2006 0:21

Tob skrev:
Binchy skrev:CSI fick tårarna att flöda alldeles nyss. Jag såg på 6:8, andra delen av Bullet...nånting.

Alltså....hur har CSI utvecklats egentligen? som serie? har det grundläggande konceptet som bibehölls iaf 3-4 säsonger (det jag såg på kanal 5 tom för ett par år sedan) förändrats?

För grina till serier vill man ju. Finns det chans till det så är det nog dags att ta tag i CSI. Även om den kriminaltekniska biten är hypad och övderiven så är ju det något jag tycker är fruktansvärd intressant.

CSI har speciellt den här (sjunde) säsongen utvecklats mycket tycker jag. Väldigt kul.
Men serien har aldrig fått mig att gråta, jag tror inte att den kommer det heller...

Om du vill gråta Tob, se One Piece. Den serien har jag gråtit av många gånger. Ibland för att det är sorgligt och fint och ibland för att det är glatt och fint. Jag är så bestatt av One Piece :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » fre nov 17, 2006 14:30

adolvsson skrev:Day Break
Jag gillade dom två första avsnitten. Jag tror serien hade fungerat bättre utan groundhog day-temat, som en modern The Fugitive, för just nu har jag lite svårt att se hur gimmicken ska kunna hålla i sig en längre period. Men trots det är gimmicken okej, kanske behövs det en sån för att få sin serie såld nuförtiden, och jag kommer fortsätta titta ett tag till.

Jag gillade inte alls Day Break, det var verkligen inte något jag klarade av att titta på. Otroligt dålig setup med övertydliga detaljer och saker som måste gås tillbaka till och göras om och om igen. Enerverande serie (eller gimmick). Inga karaktärer att bry sig om heller, och brottet verkar löjligt. Jag lyckades ta mig fram till att andra "rundan" gått halvvägs innan jag slängde första avsnittet. Jag brukar åtminstine försöka ge piloten en ärlig chans, men det här fungerade inte alls.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » fre nov 17, 2006 16:08

(spoiler South Park 10.14) South Park alltså, så jävla roligt. Det allra bästa var filmtrailer snubben, jag skrattade så att tårarna rann. "Stan Marsh is a washed up fourth grader. He's got no job, no bicycle, and his only way out is to coach a peewee hockey team and now he's about to find out that to coach you've got to grow."

Jag gillade också att det var ett Stan centrerat avsnitt, för även om Cartman är min absoluta favorit och den mest uppenbart roliga så är Stan väldigt bra också. Han är väl förmodligen seriens mest vettiga karaktär och hans frustration över alla andras dumhet är alltid enormt underhållande.

Sen så är Mighty Ducks en stor barndomsfavorit vilket gjorde att jag gillade detta ännu mer av nostalgiska skäl. Och hur kan man inte älska ett slut där det andra laget vinner och den lilla pojken som har cancer dör?

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » fre nov 17, 2006 16:11

Yup, det var ett skitroligt avsnitt. Så jag håller med om det Buffsterino, Lady of Buff, säger.

(spoiler SP 10.14) Framförallt slutet var ju guld, hur kan man inte älska ett avsnitt där småbarn blöder och skriker som grisar och dör? Eller är det något fel med mig?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Buffster » fre nov 17, 2006 16:14

caffe: Nej, nej det är inget fel på dig, jag älskade som sagt också slutet. Eller ja, det kan ju vara fel på oss båda i och för sig.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » fre nov 17, 2006 16:19

Jag tyckte South Park 10x14 var det minst roliga avsnittet på länge. :(

Men jag tyckte att Day Break var bra och spännande!

adolvsson skrev:Day Break

Jag håller med, en modern The Fugitive hade varit kul och bra, och det kan bli problematiskt (eller kanske bara frustrerande) i längden med att uppleva samma dag om och om igen.
Jag undrar om det är någonting som kom in senare i utvecklingen, eftersom det inte nämndes i dom tidiga beskrivningarna av serien.
Hur som helst tycker jag att det fungerar bra hittills och eftersom det bara är 13 avsnitt kan det nog fungera.
Det var många skådespelare jag kännde igen och det är alltid kul.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » fre nov 17, 2006 16:26

LWes skrev:Jag undrar om det är någonting som kom in senare i utvecklingen, eftersom det inte nämndes i dom tidiga beskrivningarna av serien.

Vet du, det skulle inte förvåna mig. Som sagt, gimmick kanske är vad som behövs för att kunna sälja en sådan här rak action/konspirationsserie idag.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » fre nov 17, 2006 21:09

The Buffster skrev:caffe: Nej, nej det är inget fel på dig, jag älskade som sagt också slutet. Eller ja, det kan ju vara fel på oss båda i och för sig.

Nejdå. Jag också. Och det betyder att vi statistiskt sett är i majoritet och per default har rätt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre nov 17, 2006 22:58

The Buffster skrev:caffe: Nej, nej det är inget fel på dig, jag älskade som sagt också slutet. Eller ja, det kan ju vara fel på oss båda i och för sig.

If you're wrong I don't wanna be right. :lovebunny:

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Ai » lör nov 18, 2006 0:46

Vanished...försvinner. Definitivt.

http://televisionary.blogspot.com/2006/ ... -this.html

Jag kan inte säga att jag kommer att sörja den speciellt mycket. Eller ens alls.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav The Buffster » lör nov 18, 2006 2:34

caffeineaddict skrev:If you're wrong I don't wanna be right. :lovebunny:

Awww, du är så söt att det knappt är sant.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » lör nov 18, 2006 15:13

Sisådär, så ingen missar det: egen Dexter-tråd.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Buffster » lör nov 18, 2006 21:46

(spoiler Criminal Minds 2.09) Den nya tjejen hann inte vara med så mycket, men jag kan redan nu säga att jag inte gillade henne. Störde mig enormt på Paget Brewster i Huff och tyckte mest att hon var jobbigt, gnällig hela tiden. Scenen när det var tänkt att hon skulle imponera på Hotch, nej den fungerade verkligen inte för mig.

En sak som kändes lite skrämmande var att många seriemördare tydligen är väldigt förtjusta i Catcher in the Rye, "widely accepted as a loved book of sociopaths". Den är en av mina absoluta favoritböcker, främst för att jag älskar karaktären Holden så mycket.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film