Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Isabella » fre nov 10, 2006 0:21

Jag såg "You, Me and Dupree" Alldeles nyss. Man har ju hört i recensioner i tidningar och på nätet att filmen ska va väldigt tråkig. Men jag tyckte den var rolig och inte alls så dålig som det sägs. Dock passade inte sexskämten in alls. Det är inte en sånn film helt enkelt så det var lite onödigt. Tyvärr så såg jag filmen med väldigt dåligt ljud och ingen undertext (Hittade ingen som fungerade) så jag fattade inte vissa grejer, så jag får se om den igen med lite bättre kvalitet. Men som sagt, jag tycker den var bra och lite rolig.
Isabella
Scooby

Inläggav A bear » fre nov 10, 2006 2:35

Children Of Men. Jo, detta gillade jag, ett lite småkrystat slut till trots. Brittisk dystopi med viss tyngdpunkt på action och de numer obligatoriska småsparkarna åt The War On Terrorism, som i fimen pågått i 30 år - vilket inte är hälften så illa som att inga barn har fötts på 18 år. Någonstans. Alls. Mänskligheten är på utdöende, och byråkraten Theo vill bara göra färdigt sin tid och sen köpa ett av de regeringsgodkända självmordskiten, när han dras in i motståndsrörelsen... lite Brazil, lite 28 dagar senare, lite Messiaskomplex. 4/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » fre nov 10, 2006 12:22

Spider-Man 3...

The Trailer

GIIIF ME!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav sp1keout » fre nov 10, 2006 14:28

adolvsson skrev:Spider-Man 3...

The Trailer

GIIIF ME!

NOOOO WAY!!!! Förlåt att jag drägglar men... "Your uncles actual killer" & Venom :lovebunny:
Man har väntat över 2 år, sååå länge, varför måste det vara så lång tid till sommaren?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Off » fre nov 10, 2006 14:50

adolvsson skrev:Spider-Man 3...

The Trailer

GIIIF ME!

Snacka om trailer som berättar för mycket.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » sön nov 12, 2006 1:34

Half, half, whooooole!

Evening harder måste köpas snarast.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » sön nov 12, 2006 1:35

Off skrev:Half, half, whooooole!
Evening harder måste köpas snarast.

Jupp. Most excellent. Vet du om Dora Explorer går på någon svensk kanal?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön nov 12, 2006 1:45

Tideland
Bild
Det är lite svårt, för egentligen skulle jag inte vilja skriva den här texten än. Egentligen krävs det, tror jag, en omtitt. Det är inte en dålig sak, det är bara vad som behövs för att samla tankarna kring en unik och stark film.

För var så säkra - Terry Gilliam är tillbaka. Brothers Grimm var en besvikelse, inte för att den var dålig utan för att Gilliams närvaro saknades. Tideland däremot liknar inte direkt någon annan film han har gjort, samtidigt andas den av Terry Gilliam. I stort sett vilken dussinregissör som helst hade kunnat göra Brothers Grimm, men bara Terry Gilliam kan skapa en film som Tideland.

Det är svårt att ge en rättvis beskrivning av historien, det är omöjligt för mig just nu att skriva en ordentlig recension, jag vill bara ha följande sagt:

Tideland är en vackers, sorglig och obehaglig film som stannar kvar långt efter förtexterna börjat rulla.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » sön nov 12, 2006 2:07

Tideland!
har den kommit? var? hur? gieef!

Och visst var väl Bröderna Grimm en dålig film?!
Kanske blev jag färgad i min avsky av att jag hade hoppats på en Gilliam-film, men jag tror verkligen inte jag hade gillat den annars heller..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » sön nov 12, 2006 2:11

gaspode skrev:Och visst var väl Bröderna Grimm en dålig film?!

Enskilda sekvenser var bra, men som film i helhet var den faktiskt ett magplask på spikmatta: a huge mess.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön nov 12, 2006 2:16

gaspode skrev:Tideland!
har den kommit? var? hur? gieef!

Det har funnits en dvd-rip ute ett tag. Antagligen någon form a screener, för jag hittar ingen information om när officiellt plastskivesläpp kan tänkas komma, men kvaliten är jättebra och saknar alla vanliga screenermarkeringar.

Och visst var väl Bröderna Grimm en dålig film?!
Kanske blev jag färgad i min avsky av att jag hade hoppats på en Gilliam-film, men jag tror verkligen inte jag hade gillat den annars heller..

Jag tycker varken den var fantastisk eller usel, rätt mycket meh (bortsett från enskilda sekvenser, där håller jag med noike), och jag tror absolut mina åsikter färgades av att Gilliam stod bakom kameran, av besvikelsen. Svårt att säga vad jag tyckt om någon annan levererat samma resultat. För egentligen tror jag den var sådär, knappt godkänd på sin höjd, men besvikelsen drog ner betyget ett par snäpp till.

Bröderna Grimm är hur som helst och utan tvekan, åtminstone i min bok, Terry Gilliams sämsta film.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » sön nov 12, 2006 2:20

noike skrev:
gaspode skrev:Och visst var väl Bröderna Grimm en dålig film?!

Enskilda sekvenser var bra, men som film i helhet var den faktiskt ett magplask på spikmatta: a huge mess.

Ja, alltså där fanns en eller två delar jag gillade också..
Har förträngt så mycket som möjligt, men den kändes lite Gilliam i sekvenserna med Jonathan Pryce om jag inte minns galet..

haha, jag läste på imdb och Terry Gilliams son, Harry Gilliam (lite Denny Crane! över det?) heter Thunder i mellannamn :D

Hans systrar heter Amy Rainbow Gilliam och Holly Dubois (wtf?) Gilliam.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » sön nov 12, 2006 2:26

adolvsson skrev:Bröderna Grimm är hur som helst och utan tvekan, åtminstone i min bok, Terry Gilliams sämsta film.

Ja, jag har visserligen inte sett alla hans verk, men det är ju inget kontroversiellt påstående :) De andra är ju fantastiska till jättebra allihopa.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » sön nov 12, 2006 2:33

gaspode skrev:Ja, jag har visserligen inte sett alla hans verk, men det är ju inget kontroversiellt påstående :) De andra är ju fantastiska till jättebra allihopa.

Annars brukar välan Baron Munchausen vara hans mest bespottade rulle, men jag gillar den. Jabberwocky och Time Bandits har jag faktiskt inte sett än, trots att båda står i bokhyllan. Det är lite tragiskt. Får ta mig en temakväll nån dag.

Apropå Tideland så släpps den i brittisk utgåva den 29 januari nästa år. Dubbeldiscare, med bland annat långfilmslånga dokumentären Getting Gilliam och med stor sannolikhet kommentatorspår av mannen själv.

Jag hänger redan på dörrhandtagen.

Den amerikanska utgåvan kommer en månad senare och lär tydligen bli tommare än en ölburk i händerna på en flock gamla alkisar. Eller inte, men jag ville inte kapa liknelsen.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » sön nov 12, 2006 2:44

brittiska utgåvan it is then..
får se om jag kan hålla mig eller om jag piratar en screener när min hårddisk är lite tommare :)

Det var väldigt längesen jag såg Münchausen, men jag gillade den någorlunda då.. Time Bandits gillade jag också.. Borde se om de båda dock. Och Jabberwocky, även om jag nog redan på den tiden jag såg den tyckte att den var lite halvtaskig.. Då tror jag att jag såg den marknadsförd som en Monty Python-film, och jämförelsen med Holy Grail fick den såklart svårt att klara.

Borde se om den med alltså! :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav A bear » sön nov 12, 2006 17:12

The Illusionist. Detta gillar jag. Lite Tim Burton-känsla, som ett gammalt vykort från 1800-talets Wien som fått liv och börjat röra på sig. Edward Norton och Paul Giamatti är förstås lysande, men det är själva storyn som bär det - ett mordmysterium som nästan hamnar i bakgrunden för större mysterier än så. Som i alla magitrick: håll ett öga på vad magikern gör med vänsterhanden medan han vill dra din uppmärksamhet till högerhanden. 4/5.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » sön nov 12, 2006 17:25

A bear skrev:The Illusionist. Detta gillar jag.

Nu har jag fått upp hoppet för den här igen. Tack.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » mån nov 13, 2006 15:06

Slither (alias "Yup, Space Lamb got him." Och det är då en kombinerad Buffy- och Veronica Mars-referens.)

Jovars, charmigare än jag hade väntat mig. Visst har det här gjorts femtielva gånger tidigare, och filmen är också full med små nickningar till/stölder från "The Blob", "Shivers", "The Thing", "Night Of The Creeps", "Invasion Of The Body Snatchers", "Night Of The Living Dead" och av någon anledning "Friday the 13th" (badkarsscenen!) etc etc etc. Om det låter som en film som är roligare för sina referenser än för sig själv så är det inte HELT fel, men den har schvung, ett lagom sinne för humor och så naturligtvis mängder med blod och klägg. Nathan Fillion rockar förstås (även om man börjar undra om han kan spela mer än en sorts roll...) och slutscenen med granaten fick mig att garva så högt att jag fick pausa och spola tillbaka. Den är inte det skräckkomedimästerverk hypen (läs: marknadsföringen) vill ha den till, men den är kul. 3/5.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Off » mån nov 13, 2006 15:52

A bear skrev:Slither (alias "Yup, Space Lamb got him." Och det är då en kombinerad Buffy- och Veronica Mars-referens.)
Nathan Fillion rockar förstås (även om man börjar undra om han kan spela mer än en sorts roll...)

Two guys and a girl.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav A bear » mån nov 13, 2006 15:53

Off skrev:
A bear skrev:Slither (alias "Yup, Space Lamb got him." Och det är då en kombinerad Buffy- och Veronica Mars-referens.)
Nathan Fillion rockar förstås (även om man börjar undra om han kan spela mer än en sorts roll...)

Two guys and a girl.

Visstja. Den måste jag ladda n... köpa, menar jag förstås. Pontén is watching.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Off » mån nov 13, 2006 16:03

A bear skrev:
Off skrev:

Two guys and a girl.

Visstja. Den måste jag ladda n... köpa, menar jag förstås. Pontén is watching.

Finns inte på dvd så...VI LADDAR HEM DEN! *springer*
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » mån nov 13, 2006 16:04

A bear skrev:SlitherDen är inte det skräckkomedimästerverk hypen (läs: marknadsföringen) vill ha den till, men den är kul. 3/5.

Jag är nästan på hypen (stolt slyna, för satan) och vill höja betyget till en fyra.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav carre » mån nov 13, 2006 16:35

Off skrev:Finns inte på dvd så...VI LADDAR HEM DEN! *springer*

oh you baaaaad!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav noike » tis nov 14, 2006 1:49

http://us.imdb.com/title/tt0457295/

Bubba Nosferatu! Bruce Campbell! Paul Giamatti! (Stuelt från adolvssons gTalk.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tis nov 14, 2006 1:59

noike skrev:http://us.imdb.com/title/tt0457295/

Bubba Nosferatu! Bruce Campbell! Paul Giamatti! (Stuelt från adolvssons gTalk.)

:eek:

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » tis nov 14, 2006 2:06

My thunder! My thunder! The bastard stole my thunder!

Och glöm inte "and the Curse of the She-Vampires". Jag är tokförälskad i den kompletta titeln - Bubba Nosferatu and the Curse of the She-Vampires. Lysande.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tis nov 14, 2006 2:09

adolvsson skrev:My thunder! My thunder! The bastard stole my thunder!

Och glöm inte "and the Curse of the She-Vampires". Jag är tokförälskad i den kompletta titeln - Bubba Nosferatu and the Curse of the She-Vampires. Lysande.

Jag vet, men jag ville stjäla din thunder så jag skrev så snabbt jag kunde. Då fick slutet på titeln falla bort.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Bender » tis nov 14, 2006 13:51

Såg the Prestige, med Christian Bale, Hugh Jackman, Michael Caine och Scarlett Johansson, på bio i helgen.
En riktigt bra film med intressanta vändningar och bra användande av tidshopp fram och tillbaka.
Scarlett var lite blek men de båda magikerna var, liksom Caine, riktigt bra.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav noike » tis nov 14, 2006 13:59

Bender skrev:Såg the Prestige, med Christian Bale, Hugh Jackman, Michael Caine och Scarlett Johansson, på bio i helgen.

Filmen jag ser fram emot mest i år. Boken var, som vanligt med Christopher Priest, riktigt bra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis nov 14, 2006 14:03

noike skrev:
A bear skrev:The Illusionist. Detta gillar jag.

Nu har jag fått upp hoppet för den här igen. Tack.

Varför gick det ner? Jag är lite nyfiken, tänkte se den ikväll. Om jag inte tittar på nåt annat.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film