Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tis nov 07, 2006 20:25

LWes skrev: (spoiler 1.07) Han som dom fångade som hade bränt upp den där doktorn och hade radioaktiva krafter var inte Sylar, dom bara trodde att han var det först p.g.a. det konstiga mordet, men Sylar är fortfarande levande och fri.

Hur coolt var det inte att Mikah också har en kraft! :o

Vad menar du med att Niki har två olika krafter? Jag gillade henne inte i det här avsnittet. Hon är det enda jag inte gillar i serien.

a) Jag vet att de inte är samma person, men samtidigt vet vi inte mer om Sylar än att kraftupptäckten gjort honom galen. Han kan ha världens mesigaste kraft, som att få smör att härska snabbare.

b) Klart Micah har en kraft. Alla har krafter. Jag hade stört mig mindre på det ifall krafterna hade varit lite mer slumpmässiga och inte passa in så förbannat bra i deras omgivning/yrke. Förutom kanske Nikki, hennes styrka är inte riktigt lika anpassad som alla andras. Vi har en polis som givetvis kan läsa folks sinnen. vi har en konstnär som kan måla framtiden och på så sätt producera faktiska bevis när något inträffat -- man har inte bara hans ord, vi har en tjuv som kan fasa genom objekt, osv. Det känns lite för bekvämt.

c) Nikkis personlighetsklyvning spelas väldigt lite som en mental sjukdom och mer som en on/off-kraft.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » tis nov 07, 2006 20:56

noike: Om det inte är så att deras krafter legat latent inom dem hela tiden och det är just därför de sökt sig till den omgivning/yrken de har undermedvetet.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » tis nov 07, 2006 21:02

Rombat skrev:noike: Om det inte är så att deras krafter legat latent inom dem hela tiden och det är just därför de sökt sig till den omgivning/yrken de har undermedvetet.

Kanske det, men då kommer man in på saker som "öde" och sådant där hippietjafs. Nej, säger jag. Nej.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » tis nov 07, 2006 22:04

noike skrev:
Rombat skrev:noike: Om det inte är så att deras krafter legat latent inom dem hela tiden och det är just därför de sökt sig till den omgivning/yrken de har undermedvetet.

Kanske det, men då kommer man in på saker som "öde" och sådant där hippietjafs. Nej, säger jag. Nej.

Eller tvärt om, att deras krafter har anpassat sig till deras undermedvetna behov/önskningar.
Det kan jag tänka mig.
Med alla utom den radioaktiva mannen. Varför skulle någon vilja/behöva vara radioaktiv???
Men Matt, Claire, Nathan, Peter, Isaac, Micah, Hiro och DL kan passa in i den teorin.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » ons nov 08, 2006 0:53

När jag såg de 2 första avsnitten för länge sedan förstod jag mig inte på någonting, hur kunde ni tycka det var så bra. Så jag tog ett break.
Men idag tänkte jag, jag ser väl avsnitt 3, och det var helt underbart, så jag såg 4, 5, 6, 7. Heroes är förmodligen bättre än 4400 i samtliga kategorier
Jag förstår hur LWes kunde skriva en hel uppsats om ett avsnitt.
Heroes är fantastisk!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Rombat » ons nov 08, 2006 9:16

noike skrev:

Inget öde. Bara evolutionen som har sin gång och går.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tinwiel » ons nov 08, 2006 23:40

noike: DU är hippietjafs.

:D

Nej.. nu ska jag sluta.. eller ge er ett uppehåll i alla fall. Heroes 1x07 var bra. Mer orkar jag inte skriva. Jag är trött och lat.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » tor nov 09, 2006 3:01

1.07
Det märks att de dragit ned på tempot, det var inget dåligt avsnitt, men det hände inte speciellt mycket. Har katastrofen med solförmörkelsen att göra? Det kändes som en plantering i början på avsnittet, Peters dröm, kolla screencap . Kändes som kameran pausade väl länge på det för att det inte ska vara viktigt?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav ftwtysken » tor nov 09, 2006 17:53

noike skrev:Han kan ha världens mesigaste kraft, som att få smör att härska snabbare.

Vaddå mesig? Skulle kunna rädda världen flera gånger om med den kraften :D
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion

Inläggav noike » lör nov 11, 2006 3:37

Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav lilith » lör nov 11, 2006 4:18

noike skrev: Alla har krafter. Jag hade stört mig mindre på det ifall krafterna hade varit lite mer slumpmässiga och inte passa in så förbannat bra i deras omgivning/yrke. Förutom kanske Nikki, hennes styrka är inte riktigt lika anpassad som alla andras. Vi har en polis som givetvis kan läsa folks sinnen. vi har en konstnär som kan måla framtiden och på så sätt producera faktiska bevis när något inträffat -- man har inte bara hans ord, vi har en tjuv som kan fasa genom objekt, osv. Det känns lite för bekvämt.

Håller inte med om att det inte skulle kunna vara slumpmässigt. Niki- slump, Mikah -slump, Claire - slump, Nathan - slump, Radioaktive mannen - slump, Peter - slump (samtidigt som det passar väl ihop med hans inkännande personlighet, men är knappast på nåt sätt anpassat till hans omgivning), Hiro - slump. Har jag glömt nån??
Och så då de tre du nämner: I polisens fall kan jag tänka mig massor av yrken där det skulle vara (kanske ännu mer) lägligt med tankeläsning. Advokater och domare natuligtvis. Psykiater, lärare, tränare, schackspelare, boxare, osv. Konstnärens förmåga att se framtiden hade väl funnits där ändå, tänker jag mig, även om han inte varit minsta konstnärlig. Han kunde lika gärna skriva i trans. Men nu tänker han i bilder, så då blir siandet i form av tavlor. Tjuv som kan fasa sig igenom fasta ting. Tja, det hade ju varit fan så lägligt om man var kirurg, brandman, gruvarbetare osv.
Så nej, jag tycker det är väldigt slumpmässiga krafter på det viset. Men sättet krafterna manifisteras på kan ju vara anpassat till personligheten. Men det är en annan sak, och skulle kännas helt naturligt. Dessutom tänker jag mig att det finns massor med ännu mer slumpmässiga krafter bland folk runt om i världen, och vi får följa dessa fåtal människor som får utlopp för sina krafter på ett intressant sätt

(spoiler 1.07) Fint avsnitt. Vacker början när Peter flyger ut genom fönstret. Och fin scen igen mellan Peter och vad-hon-heter, när hon berättar att hennes pappa dött. Jag gillar henne. Ge henne en kraft!
Polisen tillbaka. Det känns så bra att hon utredaren tror på honom! Jag grät lite när han berättade vad radioaktive mannens fru sa i koman innan hon dog.
Mikah visste att det inte var hans mamma han pratade med. Direkt. Hon skrämde iväg sin kompis också. Läskig den där Jessica. Man kan tänka sig att hon kommer att tränga undan Niki mer och mer, som börjar kännas lite handfallen. Ringa till Nathan, vad hade hon väntat sig?? Naivt, och kändes fel för karaktären.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav gaspode » sön nov 12, 2006 2:05

1x07:
Det coolaste var nog att Micah direkt och så naturligt pratade med "Jessica". Och samarbetade. Att han hade en kraft var också kul, men ganska väntat. Jag ser krafter överallt nu.. Funderade både på FBI-kvinnan och polisens fru.. :) och definitivt Nathans fru.. hon verkar lite ond nästan..

Gillade inte Nathans/Peters scener i det här avsnittet.. Kan inte sätta ord på varför, men de kändes lite kliché kanske..

Cheerleadern är nog en av dem jag gillar bäst, och hennes lilla del i det här avsnittet var söt...

Hiro, jag kan inte acceptera att han måste vara så dum..
Hade jag haft hans kraft hade jag testat den så ofta jag kunde, så jag hade lärt mig möjligheter och begränsningar. Han har all tid i världen (!) till det nu, istället för att vänta tills precis när det börjar dra ihop sig till Armageddon.. Och scenen med bilen som brann. STOPPA TIDEN PÅ EN GÅNG MÄNSKA!!! argh!

Även om jag stör mig på Niki ibland så känns det väldigt intressant hur det skall utveckla sig, om hon skall använda sina powers till goda saker så småningom. Om hon på nåt sätt kan använda dem som sig själv eller om hon måste vara "Jessica"... Intressant tycker jag!

Kanske är en spoiler som ingen vill läsa så jag skriver här, men har ni sett att Boromir, Sean Bean spelar Sylar enligt imdb?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » sön nov 12, 2006 2:09

gaspode skrev:Kanske är en spoiler som ingen vill läsa så jag skriver här, men har ni sett att Boromir, Sean Bean spelar Sylar enligt imdb?

Ja, och folk som vågat undersöka det närmare utan rädsla för spoilers avfärdar det som fanwankdrömmar. Jag har inte vågat göra efterforskningar, men jag tror nog på dem före IMDB.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » sön nov 12, 2006 2:15

noike skrev:
gaspode skrev:Kanske är en spoiler som ingen vill läsa så jag skriver här, men har ni sett att Boromir, Sean Bean spelar Sylar enligt imdb?

Ja, och folk som vågat undersöka det närmare utan rädsla för spoilers avfärdar det som fanwankdrömmar. Jag har inte vågat göra efterforskningar, men jag tror nog på dem före IMDB.

ok, jag googlade lite nu, och precis som du sa så verkar det vara någon som har önskedrömt lite.. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav carre » sön nov 12, 2006 11:20

gaspode skrev:Cheerleadern är nog en av dem jag gillar bäst, och hennes lilla del i det här avsnittet var söt...

BRING IT ON 3, det är därför!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Tinwiel » sön nov 12, 2006 12:04

ey skrev:
gaspode skrev:Cheerleadern är nog en av dem jag gillar bäst, och hennes lilla del i det här avsnittet var söt...

BRING IT ON 3, det är därför!

:D Var hon inte med i The ice princess också? Eller så var det nån som var lik henne..

Jag gillar också cheerleedern bäst.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » sön nov 12, 2006 13:30

noike skrev:

Intressant, det hade varit coolt!
"A persistant rumor claims that Sean Bean will be playing Sylar though this is highly disputed and the source of the rumor has poor track record. There is still no official word on who portrayed the shadowy man in a baseball cap."
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav gaspode » sön nov 12, 2006 14:58

eftersom det inte var sant känns det onödigt att fortsätta spoilermärka det, och på en Sean Bean-sida står det nu att det är bestämt vem som verkligen skall spela Sylar: http://www.compleatseanbean.com/rumour-heroes.html
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav carre » sön nov 12, 2006 16:34

gaspode skrev:eftersom det inte var sant känns det onödigt att fortsätta spoilermärka det, och på en Sean Bean-sida står det nu att det är bestämt vem som verkligen skall spela Sylar: http://www.compleatseanbean.com/rumour-heroes.html

det är jag som ska spela Sylar!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav noike » sön nov 12, 2006 16:37

ey skrev:
gaspode skrev:eftersom det inte var sant känns det onödigt att fortsätta spoilermärka det, och på en Sean Bean-sida står det nu att det är bestämt vem som verkligen skall spela Sylar: http://www.compleatseanbean.com/rumour-heroes.html

det är jag som ska spela Sylar!

– There he is!
– Where?
– There!
– What? Behind the girl-midget?
– It is the girl-midget!
– You silly sod!
– What?
– You got us all worked up!
– Well, that's no ordinary girl-midget.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav carre » sön nov 12, 2006 16:38

noike skrev:no ordinary girl-midget.

:D bästa beskrivningen av mig någonsin!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav LWes » sön nov 12, 2006 21:56

Åh, han. Intressant...
"According to a news clipping on Sylar's wall, a "Paul E. Sylar" was born on June 11, 1962. This would make that man 44 in 2006. [3] Whether or not this Sylar is the same as the above mentioned character has not been verified."

Eftersom Zachary Quinto är 29 så är det nog inte samma person, och Paul E. Sylar är förmodligen lite ung för att vara hans pappa, om inte Sylar är ca 25 år, det skulle gå...
Jag älskar Heroes! Jag hade dock önskat att Sylar skulle vara lite äldre (som Sean Bean) men det går nog bra i alla fall...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Rombat » tis nov 14, 2006 17:24

1.08 Nice! Man fick reda på en hel jäkla del nu ju. Men jag vill ha mer Peter!

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav LWes » tis nov 14, 2006 20:28

Ja, man fick verkligen reda på en del saker och avsnittet var fantastiskt bra! Så mycket saker att jag inte vet vad jag ska skriva :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » ons nov 15, 2006 1:51

Heroes är verkligen alldeles fantastiskt. Har sett ikapp serien nu de senaste dagarna och den får med mig på många plan. Alla karaktärer och alla olika händelser som händer hela tiden. Jag känner mig väldigt engagerad i det mesta när jag ser det.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » ons nov 15, 2006 18:13

Sweet lord! Casting kan inte vara spoilers antar jag:

uestion: Your superpower is super-scoop. Save the world and give us some Heroes poop.— Sarah
Ausiello: Fanboys, prepare to piddle yourself. Christopher Eccleston — the original Dr. Who from the current Sci Fi/BBC series — is joining the cast in January in a really super (tee-hee) role. Speaking of cool pieces of casting, wait until you see who's ******* ****'s ****. You're going to flip.

(Från dagens Ausiello.)

YAY!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » ons nov 15, 2006 20:44

AKS skrev:YAY!

HerreYAYlär, till och med. Oväntat och coolt. Ge mig nuuu!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » tis nov 21, 2006 23:22

Detta har hänt-segmentet i Heroes slår numera Supernaturals, av två anledningar:
  1. Berättarrösten och hur hans repliker är skrivna fungerar väldigt bra. Bidrar, tror jag, dessutom till den generella serietidningskänslan.
  2. SPN har förlorat sitt cool. Sedan några avsnitt tillbaka känns den mer som de flesta andra DHS:erna. Vad hände?

Förresten var avsnitt 1x09 tokbra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav carre » tis nov 21, 2006 23:30

tokbra, ja! ALLT ÄR SÅ SNUSKIGT SPÄNNANDE HELA TIDEN!!! jag blir helt tossig av den här serien, på ett bra sätt :D
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav gaspode » tis nov 21, 2006 23:45

adolvsson skrev:Detta har hänt-segmentet i Heroes slår numera Supernaturals

Jag HATAR verkligen det har hänt-delen...
jag tycker den är hemskt övertydlig, och rösten, blandat med hur det klipps är bara överdramatiserande och usch..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film