LWes skrev: (spoiler 1.07) Han som dom fångade som hade bränt upp den där doktorn och hade radioaktiva krafter var inte Sylar, dom bara trodde att han var det först p.g.a. det konstiga mordet, men Sylar är fortfarande levande och fri.
Hur coolt var det inte att Mikah också har en kraft! :o
Vad menar du med att Niki har två olika krafter? Jag gillade henne inte i det här avsnittet. Hon är det enda jag inte gillar i serien.
a) Jag vet att de inte är samma person, men samtidigt vet vi inte mer om Sylar än att kraftupptäckten gjort honom galen. Han kan ha världens mesigaste kraft, som att få smör att härska snabbare.
b) Klart Micah har en kraft. Alla har krafter. Jag hade stört mig mindre på det ifall krafterna hade varit lite mer slumpmässiga och inte passa in så förbannat bra i deras omgivning/yrke. Förutom kanske Nikki, hennes styrka är inte riktigt lika anpassad som alla andras. Vi har en polis som givetvis kan läsa folks sinnen. vi har en konstnär som kan måla framtiden och på så sätt producera faktiska bevis när något inträffat -- man har inte bara hans ord, vi har en tjuv som kan fasa genom objekt, osv. Det känns lite för bekvämt.
c) Nikkis personlighetsklyvning spelas väldigt lite som en mental sjukdom och mer som en on/off-kraft.