eynosh skrev:Superhjältar. Jag tror jag är kär.
Men in tights. Rawrrr.
eynosh skrev:Superhjältar. Jag tror jag är kär.
Each of us takes a character and writes those stories, and then we combine that, so every writer works on every episode.
/.../
A normal day for me is sitting at my computer writing. We get into a rhythm of breaking the stories with different color marker on different cards for different characters, and then we all go off on our own to write our individual scenes and then we take those scenes, put them together, read the script, give the episode's writer our notes and that is the process.
Glorificus skrev:Gnnh. Inte konstigt att det spretar så! Det här förklarar så mycket. Till exempel det faktum att även om en författare skriver varje avsnitt har varje karaktärs scener redan skrivits av någon annan. Tanken är god, men om de inblandade författarna inte klarar av den processen är gränsen väldigt tunn till onödigt arbete som komplicerar skrivprocessen mer än det underlättar den. Det finns en orsak till att det här inte är det traditionella sättet att skriva en serie.
Illyria skrev:Är tanken god? Jag vet inte riktigt. Håller med om att det spretar, det känns som de borde sammarbeta mer istället. men det kanske blir mer sammanhållet framöver.
1.05
Gren Grunbergs karaktär var tråkig, jag vill se det viktiga, som precis alla annat handlade om. Seg uppbyggnad till att många tankar kan bli jobbigt, vilket jag tycker säger sig sälvt.. Det känns som de håller sig på ett visst plan och inte avslöjar så väldigt mycket, vi fick se Nathan flyga, men det visste vi ju redan om, och att Peters krafter är den kraft han är i närheten av kändes ju inte som ett speciellt stort "avslöjande". Vill föra historien mer framåt, kändes som den stod lite och stampade och slutade på samma ställe som förra avsnittet med Peter/Hiro i samtal.
LWes skrev:tillägg:
Just det, jag tänkte att det vore intressant om Niki blev "ond". Hennes kraft är ju väldigt mystisk och vi vet inte vad det är, men det verkar ju inte vara en "god" kraft.
Det enda det verkar vara är att en annan personlighet tar över hennes kropp och "gör vad som måste göras" när hon själv inte kan göra det. Hur det kan användas på en supernivå som "jag kan flyga, och därför kan jag fixa det här" eller "jag kan läsa tankar, och jag kan använda det för det här" kan jag inte se. "Jag kan få fram en annan personlighet som tar över min kropp och gör det jag inte vågar göra själv" är inte så superkraftigt som det är superkonstigt.
Så hennes "kraft" intresserar mig och det ska bli spännande att se vad som händer med det även om jag inte gillar henne.
Jag kan tänka mig att hon i kommer att lära sig att tro att dom här superkraftade personerna (som DL) är farliga och elaka och därför kommer hamna emot dom.
Hennes andra personlighet beter sig ju också som en bad-ass skurkbrud, så att hon blir ond är nog inte helt omöjligt.
Illyria skrev:1.06
Det kan inte bara vara en slump att glasögonmannen adopterade Claire
noike skrev:1.6
Edit: Kom att tänka på en annan sak i och med tatueringen på Nikki som kom. Är vi säkra på att personlighetsklyvningen är en del av henne och inte någon kroppslös person som slagit sig ner i henne på grund av hennes styrka?
lilith skrev:Satt uppe inatt och såg ikapp resten, dvs avsnitt 3-6. Helt galet spännande!
(spoiler E03-06) Vad är "mr Smiths" agenda? Han släppte tankeläsaren fri med bibehållen kraft. Våldsamma, inte så trevliga metoder, men syftet? Enbart studera? Det vill jag veta mer om. Kanske är han inte rätt igenom ond.
noike skrev:lilith skrev:Satt uppe inatt och såg ikapp resten, dvs avsnitt 3-6. Helt galet spännande!
(spoiler E03-06) Vad är "mr Smiths" agenda? Han släppte tankeläsaren fri med bibehållen kraft. Våldsamma, inte så trevliga metoder, men syftet? Enbart studera? Det vill jag veta mer om. Kanske är han inte rätt igenom ond.
Ond och god känns helt fel termer att använda. Titeln på serien är trots allt dubbeeggad och syftar mer på krafter än moraliska värderingar. Det känns mer och mer som Carnivále faktiskt. Människor som gör egna val och ibland inte alltid trevliga sådana.
Having said that, jag tror Glasögonmannen registrerar folk med krafter. Varför eller för vem har jag ingen aning om men det finns inte många andra skäl till varför rota igenom hjärnan och sedan släppa folk på det viset. Vilket antingen betyder att det trots allt inte är något nytt fenomen, men att mängden håller på att växa explosionartat.
lilith skrev: (spoiler E01-06) Så, ni kallar honom Glasögonmannen. Ok. Tror du kan ha rätt där noike, en registrator. Men vad blir sen hans steg? Det är väl ingen tillfällighet att han adopterat Claire. MEN, jag tror det var de biologiska föräldrarna vi fick se. Eller, som adolvsson skrev, det kan ha varit så Glasögonmannen blev involverad. Hans adoptivdotter var annorlunda och han letade upp de biologiska föräldrarna och nystade i det. Det förutsätter nog förståss att han tillhör nån slags organisation från början.
noike skrev:Bra som vanligt. (spoiler 1.07) Mordfallet löste sig mycket snabbare än vad jag hade väntat mig, och vi fick veta att det antagligen är han som får New York att gå BOOOOM Eller veta och veta. Det kan vara gjort lite för övertydligt för att förvilla oss.
Så det var inte han som fick dem att vända pistolen mot sig själva tidigare för några avsnitt sedan. Så vem var det? Glasögonmannen själv? Någon vi inte har fått se ännu?
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare