Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » lör nov 04, 2006 1:47

Det som är så mysko är ju att jag verkligen tycker om det när jag tittar på det och förstår inte alls riktigt vad det är som gör att det går så sakta... det skulle vara det där jävla "resten av livet" då... :?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Ai » lör nov 04, 2006 1:55

hate when that happens...

Men som sagt - känn ingen press. Jag älskar när du dyker in - men jag vill inte att det ska kännas som ett "jag borde" eller "nu var det fan längesen"

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tam » lör nov 04, 2006 2:41

caffeineaddict skrev:Haha, tittar långt bort och försöker att inte se nååååågot mönster i att killarna i tråden gillar the munchers mer än tjejerna. :D

Haha, Staffan hatade dom så mycket och så vältaligt att jag nästan fick sympati med dom. Men bara nästan.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör nov 04, 2006 12:35

Jag håller med Ai, angående Munchers. Jag tyckte att dom var tråkiga för att dom fick tråkiga storys, och det har inget att göra med att dom är Munchers eller inte och om jag skulle föredra att titta bögarna och deras förehavanden.. Jag gillar ju the L-Word, men tycker också där, precis som Ai, att Bette och Tina är bland dom tråkigaste och får dom tråkigaste storysarna. Sen så gillar jag ju Mel i allmänhet bättre än Lindsey, även om jag har stört mig rejält på Mel också..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav wyndham » lör nov 04, 2006 15:07

Bette och Tina är världens coolaste och snyggaste i jämförelse med THE MUNCHERS FROM HELL!

Jag har förresten lite svårt att acceptera att QaF US visades före L word eftersom det finns lite väl stora likheter mellan dom två paren ibland (även om jag bara sett s1). Har svårt att förstå varför någon skulle vilja plagiera nåt så dåååligt.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Ai » lör nov 04, 2006 16:29

wyndham skrev:Jag har förresten lite svårt att acceptera att QaF US visades före L word eftersom det finns lite väl stora likheter mellan dom två paren ibland (även om jag bara sett s1). Har svårt att förstå varför någon skulle vilja plagiera nåt så dåååligt.

Det är ju inte bara likheter mellan Bette och Tina och QaF's munchers emellan serierna. Shane och Brian har rätt så många patetiska beröringspunkter också.... (kör jeep, i don't belive in love - i belive in fucking + många andra vi inte ska gå in på eftersom du inte sett så långt). Jag har en utläggning om det i L-Word tråden.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav wyndham » sön nov 05, 2006 3:17

Ai skrev:Shane och Brian har rätt så många patetiska beröringspunkter också.... (kör jeep, i don't belive in love - i belive in fucking + många andra vi inte ska gå in på eftersom du inte sett så långt).

Men sånt blir ju aldrig dåligt...

Är visserligen inte helt ospoilad för L word efter s1 (som att Tina gör en Linds och Shane får en Justin) men det var ffa en sak i s1 som fick mig att minnas qafs mediokra sidor. (spoiler l word och en bit in i qaf) Otrohetshistorien med snickaren föregicks av samma dialoger om att man måste välja bort en av "fast, good or cheap". Den förfariska snickarinnan var verkligen inte en hit i nån av serierna. Blir lite sugen på att se vidare på L word nu. Även om Brian faktiskt är snyggare än Shane.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Ai » sön nov 05, 2006 7:36

Personligen satt jag mest och suckade över likheterna. Som om dom gjort en ny serie med flator för att få större publik till samma historier och karaktärer. Kändes inte orginellt, bara lätt patetiskt med jämna mellanrum.

Jag har inget emot likheter i början men när det blir så obvious att det blir pinsamt så.... och det finns definitivt sådana tillfällen i L-Word.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav madskellig » sön nov 05, 2006 21:09

Hihi, Hal Sparks är programledare för nån realityserie, Survival of the richest, på kanal 5 just nu :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » sön nov 05, 2006 21:13

Tycker att det är underbart att caffe gillar Mel & Linds. De kan behöva lite love. Men jag kan inte tro att anledningen att många här ogillar dem (isf: tycker att de är tråkiga) har något att göra med att de är lesbiska (isf bögar). Kan så klart ha fel. Men jag hänvisar till L Word jämförelsen. Där finns lesbiska tjejer som är så heta och så intressanta att en heterotjej kan överväga att byta sida. Men det finns också enfaldigt trista Bette & Tina. Om jag gillar dem eller ej har inget med mitt kön, deras kön eller deras läggning att göra. Det har med karaktären i sig och deras storys att göra.

Anledningen att jag tycker att Mel & Linds är tråkiga är att de har världens tråkigaste storys. Kan inte förstå att min åsikt skulle ha något med mitt kön att göra. Men kanske är det så att killar tycker att storys om hushållsekonomi, bebisbajs och husinredning är intressanta i större utsträckning än vad tjejer gör. ;) Men jag tvivlar.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » sön nov 05, 2006 21:14

madskellig skrev:Hihi, Hal Sparks är programledare för nån realityserie, Survival of the richest, på kanal 5 just nu :D

Jag såg det. Blir lite rädd. Kan han inte få arbeta på riktigt istället? Fast det där gör honom säkert riktigt känd i realityseriernas land.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » sön nov 05, 2006 21:16

brat skrev:Men jag kan inte tro att anledningen att många här ogillar dem (isf: tycker att de är tråkiga) har något att göra med att de är lesbiska (isf bögar).

Jag menade iofs precis tvärtom. Klyschbilden av killar: we likey hot leeesbians!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav madskellig » sön nov 05, 2006 21:18

brat skrev:
madskellig skrev:Hihi, Hal Sparks är programledare för nån realityserie, Survival of the richest, på kanal 5 just nu :D

Jag såg det. Blir lite rädd. Kan han inte få arbeta på riktigt istället? Fast det där gör honom säkert riktigt känd i realityseriernas land.

Ja, jag är ju knappast hans största fan, men även jag tycker han förtjänar bättre än realityserier ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Tinwiel » sön nov 05, 2006 21:44

caffeineaddict skrev:
brat skrev:Men jag kan inte tro att anledningen att många här ogillar dem (isf: tycker att de är tråkiga) har något att göra med att de är lesbiska (isf bögar).

Jag menade iofs precis tvärtom. Klyschbilden av killar: we likey hot leeesbians!

Vi gillar nog också heta lesbianer (Shane FFS!). Och heta bögar. Vi gillar nog hethet överhuvudtaget. 8)

Meen.. jag tycker också att det är bra att nån gillar Mel/Lindsey och deras storys. Herregud, den här tråden har ganska fullt med Brian/Justin-shippers, som blir alldeles till sig så fort dom har ett scen tillsammans (ja, jag pratar om mig själv men jag VET att jag inte är ensam ;) ), så det är ju bara bra med lite ombyte och spridning av kärleken. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » sön nov 05, 2006 21:49

Haha.. där är Hal Sparks ja. Han har skägg. Hm. Jag blev lite fnissig och kom att tänka på den där Glenn Killing-sketchen där en Robert Gustafsson-karaktär med snuskig fantasi anklagar Glenn för att ha affischer på stan där han har könshår i ansiktet (typ skägg..). Rolig sketch. :D Jag vet inte varför jag kom att tänka på den.. det var inte så att Hal Sparks skägg såg ut som könshår, det var bara lite oväntat med skägg. Därav associeringen till ovannämna sketch.. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav brat » sön nov 05, 2006 21:52

caffeineaddict skrev:

Okej, mitt problem här är att du kallar Mel och/eller Linds "hot".

Närå, klart att de kan vara heta... i andra ögon än mina.

Jag ville egentligen bara försvara oss tjejer som inte är överdrivet förtjusta i Mel & Linds. Det har i mitt fall inget att göra med att jag föredrar bögarna framför lesbianerna utan beror på karaktärerna och deras storys. Håller med Tin, vi gillar heta tjejer och heta killar och generell hethet. :)

Tinwiel skrev:Meen.. jag tycker också att det är bra att nån gillar Mel/Lindsey och deras storys. Herregud, den här tråden har ganska fullt med Brian/Justin-shippers, som blir alldeles till sig så fort dom har ett scen tillsammans (ja, jag pratar om mig själv men jag VET att jag inte är ensam ;) ), så det är ju bara bra med lite ombyte och spridning av kärleken. :)

Absolut!
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » sön nov 05, 2006 21:55

brat skrev:
caffeineaddict skrev:

Okej, mitt problem här är att du kallar Mel och/eller Linds "hot".

Mel är definitivt het. IMHO.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tinwiel » sön nov 05, 2006 22:08

Mel är het ibland, det kan jag hålla med om. Hon var jävligt snygg i håret i s3, och då var hon extra het. Men jag håller fast vid mina övriga åsikter och Mel/Lindsey, dom åsikterna hade inte så mycket med hethet att göra. Men visst, Mel är snygg...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » sön nov 05, 2006 22:17

Alla var snygga i säsong tre. Vad som sen hände med sminklogen vettetusan.... men jag håller inte för otroligt att droger kan ha varit inblandade.....

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön nov 05, 2006 23:19

Ai skrev:Alla var snygga i säsong tre. Vad som sen hände med sminklogen vettetusan.... men jag håller inte för otroligt att droger kan ha varit inblandade.....

Haha.. s5 är.. ja. Vad säger man? :rolleyes:

Alla är fula i håret, Brian är värst. Han ser ut som en tant i frillan. Det har jag sagt förut, jag vet det, men jag störde mig verkligen på det..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav wyndham » sön nov 05, 2006 23:42

Ingen direkt spoiler, men lite mer tankar om QaF och LW.

Berättarstilen skiljer sig så otroligt mycket mellan serierna så jag brukar sällan bry mig om likheterna i historierna. I L word känns avsnitten mer som en helhet och lite mer pretentiösa (på gott och ont). Efter s.1 hade dom dock bara lyckats sätta ihop en enda klockren karaktär (Alice), och inte heller haft en riktigt hög högsta nivå. På dom två fronterna hade QaF Us kommit betydligt längre efter en säsong (som iofs var lite längre).

Och jag behöver väl knappast tillägga (men jag gör det ändå) att QaF UK är i en division för sig, högt uppe bland molnen. Russel T Davies är en demigud efter the one whedon.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav wyndham » mån nov 06, 2006 0:03

Tinwiel skrev:Haha.. s5 är.. ja. Vad säger man? :rolleyes:

Alla är fula i håret, Brian är värst. Han ser ut som en tant i frillan. Det har jag sagt förut, jag vet det, men jag störde mig verkligen på det..

Oh no, she didn't! Sminket kan jag verkligen skriva under på, men inte håret. Inte snyggast, men lite förändring måste man ju tillåta.

När jag senast klippte mig hade jag visserligen med en bild på den kortare frisyren i s.3 som är så snygg. Att jag ändå fick Justins pilot-frisyr är en annan historia...

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Ai » mån nov 06, 2006 0:26

Förändring = all good. Förvanskling = heeeeelt annan sak!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån nov 06, 2006 15:53

wyndham skrev:
Tinwiel skrev:Haha.. s5 är.. ja. Vad säger man? :rolleyes:

Oh no, she didn't! Sminket kan jag verkligen skriva under på, men inte håret. Inte snyggast, men lite förändring måste man ju tillåta.

När jag senast klippte mig hade jag visserligen med en bild på den kortare frisyren i s.3 som är så snygg. Att jag ändå fick Justins pilot-frisyr är en annan historia...

Hahaha... :D :lovebunny: Lite förändring är bra, men den frisyren i s5 var INTE snygg. Jag håller med Ai där.. Men Brians s3-frillan är fin, förstår att du ville ha den. Justins frisyr är väl inte riktigt lika tuff, men ändå ack så söt. :D

När det gäller The L Word och QaF håller jag med wyndham (förutom det där med att UK skulle vara "bättre" för det håller jag väl inte med om. Eller bättre och bättre, jag gillar US mer helt enkelt..). Trots att dom har samma typ av stereotyper som grund för karaktärerna, så är serierna så pass olika när det gäller massa andra saker, så det funkar ändå. Nu såg jag ju The L words första och andra säsong innan QaF, så det kanske spelar in, jag vet inte. Jag gillar båda serierna, och tycker att dom är bra på olika sätt. The L Word är lite mera allvarlig, och har väldigt stabila skådisprestationer i överlag. Det har ju QaF kanske oftast också, men QaFs styrka är istället de starka karaktärerna, som man fäster sig väldigt lätt och snabbt. QaF bygger mera på one-liners och minnesvärda replikskiften, och The L words repliker känns lite mera vardagliga. Eller fan, jag vet inte.. jag måste eg. se om The L word för att kunna göra en sån bedömning, jag bara svamlar. :rolleyes: Har ju bara sett serien en gång och inte i sträck.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » tis nov 07, 2006 11:45

För dom som lurkar ibland i tråden och som funderar lite granna på vad i h-e detta är för serie och om det vore idé att se den över huvudtaget: Här är några små intron jag hittade på livejournal:

Intro till huvudkaraktärerna Brian och Justin

Intro till resterande huvudkaraktärer

"Sammanfattning" (nåååågot B/J-centrerat ;-)) utav första avsnittet

Inte speciellt spoileristiskt. Det mesta som visas är rätt så självklart.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav madskellig » tis nov 07, 2006 13:57

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Ai » tor nov 09, 2006 0:40

aaaaavatarer igen....

Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild

Den sista gillade jag själv så mycket att jag gjorde en till...
Bild
:D
Hmm...ska nog byyyyyyta.... 8)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » tor nov 09, 2006 0:50

Åh, fiiina! Favoriten blir... Forget the world. (Man behöver bara få med en hand så är jag glad. ;) Resist fångade först min blick, men jag gillade FtW-handen bättre.)

Och mycket fin Aiatar! :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » tor nov 09, 2006 0:59

Jättefina! #2 och Resist är underbara :)

Hihi, Aiatar! Den var också jättefin!

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Ai » tor nov 09, 2006 1:03

"Aiatar"! Haha - det låter som en korsning mellan en uråldrig speldator och nåt som en liten ilsken ninja skulle vråla. :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film