Smallville

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » sön okt 22, 2006 1:47

LWes skrev:6x04 var helt fantastiskt. Ett av seriens bästa avsnitt tycker jag nog.

Ja, Green Arrow har dragit upp serien en riktigt bra bit för mig. Att han nu använder en kostym och specialpilar och en cool högteknologisk pilbåge gör det ännu bättre, och som en extra bonusfantastighet kallar dom honom faktiskt för Green Arrow.
Lois är underbar hon med. Hon är så otroligt underbar.
Så den sista scenen med Ollie och Clark var också guld värd. När han i stor sett säger "Låt oss bilda en superhjältegrupp för att rädda världen" :eek: :eek:
Förra säsongen var jag oftast inte alls förtjust i Smallville, men nu har serien helt plötsligt blivit grymt mycket bättre, och om den fortsätter i den här riktningen vet jag inte vad som kommer hända!!!!! :o
Det vore fantastiskt om dom tog tillbaka ett par av hjältarna vi sett tidigare (Flash, Cyborg, Aquaman) och verkligen riktade in sig på att göra det till en serie om hjältar istället för en serie om en ovanligt stark bondpojke.
Det enda som jag just nu ser som ett problem för serien är att GA inte är en regular. Jag hoppas innerligt att dom inser hur viktig han är för serien och dess vidareutveckling så att dom behåller honom.
Lex och Lana: Jag tyckte dom fungerade bra i det här avsnittet, dom börjar båda två bli mer och mer "onda", något som gärna får fortsätta.
Wow. Jag var inte alls sugen på att se det här avsnittet, men nu längtar jag tills nästa vecka.

Smallville har nog aldrig varit så här bra, förutsatt att det fortsätter så här :o

Håller med om att det verkligen blivigt mycket bättre, äntligen rycker serien upp sig och visar den potential som serien faktiskt har. Så länge som Clark inte sätter på sig SM-trikåer så får den här hjälte saken förstätta. Jag vill inte att serien ska handla om Superman så jag hoppas det aldrig händer. Jag kan tänka mig det som ett slut på serien, med sista scen hur han sätter på sig trikåerna och flyger iväg. Men förutom det ska de hålla sig borta från trikåer på Clark. Men fler av de gamla hjältarna får de gärna ta in igen. Jag har hört att Kyle Gallner ska vara med igen i rollen som Flash. Ska bli kul att se!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » sön okt 22, 2006 14:15

Jag gillar inte Smallville, alls, och ingenting - vare sig det är enstaka avsnitt på TV eller information på nätet om vad som har hänt efter att jag slutade följa serien - har gett mig lust att ta upp den på reguljär basis igen. Förrän nu, när jag kollat in era spoilerfält för de senaste avsnitten. Det har ändå inget att göra med handlingen i sig, utan något som jag visserligen visste skulle hända men inte när, nämligen introduceringen av (spoiler säsong 6) Oliver Queen, the Green Arrow.

Jag är, rent generellt, inget fan av DC:s superhjältar. Dom är tråkiga (Superman är en av dom som får mig gäspa mest) och gör absolut ingenting. Med några få undantag. Batman, även om han placerar sig som tvåa efter Wolverine på listan över överanvända karaktärer som passar bäst i skuggan, är en. Green Arrow en annan. Jag skulle nog t o m vilja säga att i DC:s stall är Green Arrow stora favoriten. Nyligen läste jag igenom serieskaparen Mike Grells runda från 80-talet, när han tog karaktären bort från den påhittade staden Star City som Oliver Queen dittills huserat i och istället flyttade honom till Seattle, där Grell tog en mer verklighetsbaserad approach. Inga superskurkar att slåss mot, bortsett från något enstaka besök inte heller några superhjältar att jobba med. Inga superkrafter alls. Serien blev dessutom starkt samhällsmedveten, och kritisk, och Green Arrow blev i allra högsta grad en modern Robin Hood.

Mike Grells år på Green Arrow tillhör en av mina absoluta favoritperioder, oavsett titel eller förlag, så nu bör det väl inte förvåna någon att från och med 6x02 fram tills Oliver Queen reser från Smallville och Metropolis, då kommer jag troget titta.

Till själva avsnittet, då'rå:

6x02
Förtexterna var nya för mig, jag gillar dom, och en del av klippen ger mig faktiskt lite lust att gå tillbaka en bit.

Flera av samma problem är lika klara för mig som förr. Dialogen, ansiktsuttrycken, allt ska vara så dramatiskt och övertydligt, så mycket som annonseras ut i förväg. Subtilitet, någon, känner ni till begreppet? Jag tror Smallville kan vara en av dom mer pretantiösa serierna där ute.

Oh, och den där klassiska dagsåpeposen, där en av karaktärerna pratar mot kameran, med ryggen mot den andra karaktären som också står vänd mot kameran, innan första karaktären vänder sig mot karaktär nummer två? Fortfarande där, fortfarande lika iditoiskt grepp.

Apropå idiotiska grepp - scenen när Lana och Lex är nära att brinna upp. Precis när Clark upptäckt sin superblåst. Vilket, eh, sammanträffande... Återigen, lite mer uppfinningsrikedom hade inte skadat - till exempel låta Clark knocka ut skurken utan att synas, eller att skurken hållit dom inlåsta medans Clark lagom hemligt hade kunnat slå ut hänglåset. Jag menar, något annat än det mest uppenbara.

Och slutligen; Justin Hartley som Oliver Queen? Inte tillräckligt än för att ha en ordentlig åsikt om, även om han spontant inte imponerar. För mycket pretty boy-faktor, för lite verklig talang, å andra sidan hade jag inte lika mycket emot honom i Aquaman som många andra, så vi får väl se.

Jag hackar inte på den som följer serien och tycker den är underhållande, jag kan se det, men alla dom bitarna som stör mig, dom är så upp i mitt ansikte, det finns ingen chans att jag kommer följa serien igen bortom Green Arrow.

Förresten, i största allmänhet, har inte Tom Welling biffat upp sig lite på sistone? Vilket är en bra sak, jag kan verkligen se honom som Superman med trikåer och allt i en långfilm. Jag ser framför mig en klassisk look. George Reeves eller Max Fleischers tecknade TV-serie som förebild. Jag skulle gilla det en hel del*.

Bild

*Förhoppningsvis skulle det dessutom kunna sudda ut det lilla minne jag har kvar av Bryan Singers sömnpiller. Alltså, jag må tycka karaktären är höjden av tråk, men det har fortfarande gjorts bra saker med honom. Fleischers serie är en, första långfilmen med Christopher Reeve står sig fortfarande, det finns historier i serietidningarna som är ruskigt bra. Superman Returns, däremot, tillhör inte den gruppen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » sön okt 22, 2006 16:27

Mer Smallville, jag knep de följande två när jag ändå var på g.

6x03
Closer to coffee, further from sanity. Heh. Det gillade jag.

Jag gillar dessutom att veckans skurk är en utomjording. Dom borde varvat veckans kryptonifall från första säsongerna med sådana. Och andra saker. Hade kunnat minska upprepningsfaktorn en hel del. Gjort serien lite intressantare.

Haha! Oliver Queen går till balen iklädd den klassiska Green Arrow-kostymen från serietidningen. Inte min favorit (jag föredrog när bar huva och kastade dominomasken), men den är klassisk. Och det gillar jag också.

Så det finns saker jag gillar, och inte lika mycket som irriterade den här gången, men i övrigt rätt meh.

6x04
Okej, låt mig gissa - dom kunde inte få Batman, så dom gick istället med det näst bästa? Det är lugnt med mig, jag föredrar som sagt var Green Arrow. Fast dels hade dom kanske dragit ner på batvibbarna (nog för att karaktären började sin serietidningsbana som en Batman Light, betyder inte att man behöver göra honom till en igen), dels hade jag föredragit den klassiska kostymen från förra avsnittets bal, med huva och utan mask, framför den han faktiskt använder här. Okej, kanske inte tightsen. Men resten. Läderlooken luktar för mycket Daredevil för mig

Jag var förresten aldrig ett stort fan av trickpilarna, men dom funkar okej här.

I hope you've enjoyed your cult status while it lasted. Heh igen. Skön liten digg åt karaktärens status i serietidningarna.

Okej. Rikemansstatusen, röständringen, leksakerna. Vid det här laget är det bara ytan som gör honom till Green Arrow, resten är ren Batman. Jag menar musiken, skjuta ett rep rakt upp i luften som automatiskt dras in så han åker upp genom taket med flickan han just räddat om halsen - allt som saknas är ett where does he get all those wonderful toys. Det här börjar placera sig bortom löjligt. Till och med konversationen mellan Clark och Ollie på slutet av avsnittet hade mer än svaga vibbar av den klassiskt ansträngda relationen mellan Superman och Batman.

Justin Hartley gör en bra Oliver Queen, inte fantastisk men mer än godkänd, fast det kommer inte räcka långt. Det hjälper inte att jag är ett stort fan av karaktären, för serien skildrar inte den karaktären. Mitt löfte om att följa serien så länge GA är en del av den hänger löst, som det är nu tar jag det på en avsnitt för avsnitt-basis.

Ett stort plus dock; Erica Durance gör en fasiken så mycket bättre Lois Lane än Kate Bosworth. Vilket bara ökar min lust att se en Smallville - The Movie när TV-serien är klar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tinwiel » sön okt 22, 2006 16:43

Nu har jag inte sett Smallville sen mitten av förra säsongen, så jag kan itne uttala mig om nåt av det ni diskuterar, men jag måste hålla med adolvsson om att Lois äger! Underbart! Erica Durance! Vacker, rolig, and she kicks ass.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » sön okt 22, 2006 16:51

Tinwiel skrev:men jag måste hålla med adolvsson om att Lois äger! Underbart! Erica Durance!

Alltså, med tanke på vad jag tycker om serien är det visserligen inte så svårt att vara favorit, men Lois är min favoritkaraktärer med ett rejält hopp till nummer två på listan, och det är helt och hållet Ericas förtjänst. Hon kan vara den bästa Loisen i Supermans långa TV och film-historia. Klockren.

Vacker, rolig, and she kicks ass.

Det där beskriver rätt exakt min drömkvinna. Uhm, helt apropå... något. Starka (personlighet mer än råstyrka då'rå) kvinnor är det bästaste!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tinwiel » sön okt 22, 2006 16:54

I know! Lois är en av orsakerna till att jag funderar på att hoppa på Smallville-tåget igen... ja! jag är lite kär! jag är lite kär i många på tv, men hey, det är ju själv poängen med tv-crushes, att man inte behöver hålla sig till en. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » sön okt 22, 2006 17:01

Tinwiel skrev:I know! Lois är en av orsakerna till att jag funderar på att hoppa på Smallville-tåget igen... ja! jag är lite kär! jag är lite kär i många på tv, men hey, det är ju själv poängen med tv-crushes, att man inte behöver hålla sig till en. :D

We can be all the slut we wants!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tinwiel » sön okt 22, 2006 17:12

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:I know! Lois är en av orsakerna till att jag funderar på att hoppa på Smallville-tåget igen... ja! jag är lite kär! jag är lite kär i många på tv, men hey, det är ju själv poängen med tv-crushes, att man inte behöver hålla sig till en. :D

We can be all the slut we wants!

8)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » sön okt 22, 2006 18:37

5x16 Tråkigt avsnitt men
skönt att det tog slut med Lana. Synd att det var tvunget att ta slut på det sättet, men man blir ju bara less på att dom hattar hit och dit hela tiden. Move on!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Noam » sön okt 22, 2006 21:02

LWes skrev:6x04 var helt fantastiskt. Ett av seriens bästa avsnitt tycker jag nog.

Så den sista scenen med Ollie och Clark var också guld värd. När han i stor sett säger "Låt oss bilda en superhjältegrupp för att rädda världen" :eek: :eek:
I agree very much. Det var helt klart avsnittets höljdpunkt. Ett i övrigt utomordentligt avsnitt. Riktig superhero-feeling över avsnittet. :)
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav lilith » sön okt 22, 2006 23:00

Fick ett ryck och såg ikapp Smallville s6. Hade väl egentligen tänkt lägga ner, om inte James Marsters skulle komma tillbaka. Blev lite lockad av att ni var så entusiastiska över nåt. Nån som skulle komma....

(spoiler s6x01-s6x04) Så, alltså. Enter Green Arrow. Jag gillar honom. Han kan vara vad den här serien behöver för att inte kännas platt och svart/vit. Hoppas verkligen det utvecklas till ett superhjälte-team med vissa sammarbetssvårigheter. Intressant. Och med en Lois som är deras identiteter på spåren. Nu har vi plötsligt två love-interest åt henne. Intressant. Lex litar inte på någon och intrigerar med Lionel (!). Lana börjar kännas lite evul. Tycker att de är ett bra par, hoppas Lana tycker det också snart. Kan blir intressant.

Det är bra det här.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav adolvsson » sön okt 22, 2006 23:12

lilith skrev: (spoiler s6x01-s6x04) Så, alltså. Enter Green Arrow. Jag gillar honom. Han kan vara vad den här serien behöver för att inte kännas platt och svart/vit.

Jag håller med. Den dynamiken mellan Superman och Batman brukar vara nyttig för den förstnämnde.

Nej, jag skrev inte fel.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » fre okt 27, 2006 15:58

6x05
Ännu ett bra avsnitt.
Gillade början och i stort sett allt upp till att det visade sig att Duncan fortfarande var en grönsak. Det var väldigt 'meh'. Hade varit mycket coolare om han uppfyllt sin dröm om att bli superhjälte men även blivit galen av hat och därför gjorde vad han gjorde.
Jag hatar kryptonit. Det är svaret på alla frågor om hur superkrafter skapas... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Jag ser absolut mest fram till ett avsnitt en skådespelare berättat om:
Justin Hartley om Green Arrow:
"And then there is an episode coming up called "Justice," where he gets all of his posse together. Like, he has the Flash, Cyborg and Aquaman and, of course, the Green Arrow and Clark. It’s really funny. It’s one of the best scripts I’ve read."

Det kommer helt klart vara det bästa Smallville-avsnittet någonsin.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » fre okt 27, 2006 21:02

LWes skrev:Det kommer helt klart vara det bästa Smallville-avsnittet någonsin.[/spoiler]

Som fan.

6x05Kan någon säga mig vad det var för namn Clark sa i slutet av avsnittet? Fick en känsla av att det var tjejen från wasteland som hjälpte honom..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Tinwiel » fre okt 27, 2006 21:24

Spoiler fram till 6x05
Jag gillar Green Arrow-killen. En superhjälte som är god, men inte så himla übergod som Clark och lite mera spännande. Dessutom så är han snygg. Jag borde inte tycka det, han är för mycket blonde pretty boy för att jag ska tycka det. Men jag tycker nog det ändå. Snygg! Dessutom så tycker jag inte att han är en så dålig skådis, han gör helt ok ifrån sig. Så kan vi vara säker på att han är en av the good guys då? Han verkar ju vara det, jag har ingen koll på The Green Arrows backstory.

I övrigt så har Smallville ryckt upp sig lite. Där ser man. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tomas » fre okt 27, 2006 22:59

eynosh skrev:6x05
Kan någon säga mig vad det var för namn Clark sa i slutet av avsnittet? Fick en känsla av att det var tjejen från wasteland som hjälpte honom..

Det var mycket riktigt Raya som hjälpte honom att fly från the Phantom Zone tidigare.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav adolvsson » lör okt 28, 2006 0:32

Bara för att förbereda alla Smallvillefans; vad som följer under det stora svarta fältet i söder är, med några få undantag, inte positivt. Faktiskt rätt tvärtom. Mycket detaljplockande. Ni har blivit varnade.
(spoiler 6x05) GAAAH! Jag upprepar - det är två saker som får mig fortsätta. För det första, och allt oviktigare eftersom det inte är han, Green Arrow, och för det andra Lois Lane. Jag brukar inte följa en serie för en karaktärs skull, men än så länge är det 1½ och dessutom är jag så sablans förtjust i vad Durance gör med rollen att jag ändå utsätter mig för lidandet.

Inte mindre än 3 dagsåpepositioner (det är den där kameran i ansiktet, andre skådisen bakom ryggen-grejen jag pratat om förr, behöver egentligen ett bättre ord för den men det här får duga) den här gången och minst lika många fall av ovanligt pinsamma förutsägbarheter. Nummer ett var bilen som körde över Lex kompis (det finns ett gammalt filmklipp som cirkulerat på nätet, där en bil blir överkörd av ett tåg eller en lastbil - precis innan stora fordonet kör över det lilla fordonet säger en voiceover: And then, out of nowhere, och bang så kraschar det. Den repliken hann jag båda förbereda mig på och säga högt innan lillgrabben blev hjärnmos). Nummer två var Clarks replik inne hos Lionel, när han säger What is it you're not telling me?. Den tog jag, ord och frasering exakt. Nummer tre att Lex blir knockad medvetslös precis i tid för att inte hinna se att Ollie Queen är Green Batman.

Det var inte det enda förutsägbara, men de som fick mig att frusta högt och jag hade ändå inte orkat räkna vidare.

Två praktiska sammanträffanden - att Oliver Queen där & då passar på att demonstera sin nyuppfunna EMP-pil för Clark (fast jag gillade vinken till boxningshandskepilen, det kommer från serietidningarna), och att Chloe plockade fram just det foto kändes också lite väl praktiskt. Jag vet ju inte hur mycket hon känner till, eftersom jag aldrig såg flykten från zonen, med hennes reaktion sa mig att hon inte visste vem personen på bilden var.

Excelsior är en klassisk Stan Lee-(legendarisk serieskapare och redaktör för Marvel, DC:s värste konkurrent)-replik och de båda seriekaraktärerna Lex och Lexkompisen diskuterar i början såg mer som varianter av Angel och Mr Sinister från Marvels X-Mentitlar än något från DC. Det var lite kul också.

Att jag fortsätter kolla är inget annat än ett bevis för hur mycket jag gillar den moderna Robin Hood och hur jävla mycket Erica Durance äger alla andra i den här dåliga ursäkten till tablåhållare.

Jag hade lite förhoppning när jag såg Steven S DeKnights namn i förtexterna. Det var så passande när Ben Edlund skrev veckans Supernatural och lyckades hålla irriationsmomenten nere, att jag hoppades på samma sak här. Tyvärr klarade inte Steven av samma sak.

Tinwiel skrev:Så kan vi vara säker på att han är en av the good guys då? Han verkar ju vara det, jag har ingen koll på The Green Arrows backstory.

Green Arrow, eller Batman som jag som bekant hellre vill kalla karaktären i Smallville (bara hårfärgen som skiljer, samme skådis hade bara behövt färga kalufsen svart istället) är om dom inte ändrat honom - någon av dom - rejält garanterat en good guy.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » sön okt 29, 2006 18:32

Håller inte med dig om Erica Durance, adolvsson. Precis som de flesta andra skådespelare i Smallville är hon för mig enbart passabel och jag tycker ofta hon kan verka stel i sin roll, samtidigt som hon rockar några av sina repliker.

6.05:
Jag tycker faktiskt att detta var ett av de bättre avsnitten denna säsong. Men så har jag alltid gillat de lite långsammare, allvarligare avsnitten av Smallville som ex Memoria. De avsnitt jag har svårt med i Smallville är de som är ren och skär fluff. Detta var helt och hållet seriöst med visst fluff. ("That's... totally retarded!" :D)

Oliver och Clark har nåt bra på gång. Jag hoppas att det fortsätter att utvecklas. Justin Hartley blir mer och mer bekväm i sin roll. Lyckligtvis... med tanke på hur dålig han var i sitt första avsnitt. Fortsätter han så här så kan det faktiskt bli riktigt bra till slut.

För lite Cloe i avsnittet i övrigt, men Lionel kompenserade genom att för fjärde eller femte eller kanske t.o.m. sjätte gången ha på sig sin assnygga slips. Jag skulle vilja att han hade den slipsen med en cool grön nyans (i stället för det rosa) också.

S6 kan mycket väl bli den bästa säsongen sedan S3 om detta fortsätter. Jag är hittills väldigt nöjd med säsongen -- sett utifrån de förväntningar jag har på Smallville (de är låga, trots allt).
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eynosh » sön okt 29, 2006 20:03

En fråga om Green Arrow och hans bakgrund i serietidningarna
Lex säger ju till OQ att han borde åka tillbaks till Gotham. Hur kommer det sig att vi aldrig fått se GA i någon batman-film ifall han är därifrån?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav LWes » sön okt 29, 2006 20:29

eynosh skrev:En fråga om Green Arrow och hans bakgrund i serietidningarna
Lex säger ju till OQ att han borde åka tillbaks till Gotham. Hur kommer det sig att vi aldrig fått se GA i någon batman-film ifall han är därifrån?

Jag vet inte om han kommer därifrån, men i Marvel är t.ex. Spider-Man, Fantastic Four, Daredevil, Doctor Strange, The Avengers m.fl alla i New York. I serietidningarna träffar dom ju på varandra hela tiden, men i filmerna har det hittills inte hänt.
Jag kan tänka mig att det är samma sak i DC.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » sön okt 29, 2006 21:45

eynosh skrev:En fråga om Green Arrow och hans bakgrund i serietidningarna

Kompis, du får rensa öronhålorna från alla vaxproppar innan du gluttar på avsnitten. Lex säger Star City, vilket mycket riktigt är Green Arrows hemstad.

Däremot nämner en av de andra skolkamraterna, precis innan han hoppar in i sin bensinläckande bil, att det är dags för honom att åka hem till Gotham City.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » sön okt 29, 2006 21:58

Jag tycker verkligen Smallville har ryckt upp sig rejält efter förra säsongen. Det beror helt klart på Green Arrow och jag tycker serien har fått en ny känsla än vad den haft tidigare. Säsong 5 var så dålig att jag funderade skarpt på att bränna serien och blåsa ut askan ur datorn, men nu har det helt oväntat blivigt en utav de serier som jag ser fram emot mest i veckan. Vad mer kan man säga än "Yaay!"? Nu kan jag till och med tänka mig serien fortsätta i 2-3 år till, så länge de lyckas komma på orginella, nya och spännande storylines. Så länge Clark inte börjar ta på sig trikåer så är allt bra (jag måste säga att jag är extremt skeptisk och negativ till den dära Superman trikåen. Antar att många tjejer skulle vilja se Welling i den dära tighta klädsen, jag slipper det extrem gärna dock..)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » fre nov 03, 2006 17:38

6.06: Det jag gillar med Smallville denna säsong är att ett avsnitt som hade varit ett typiskt meteor freak-avsnitt förra säsongen (och enbart filler och halvtråkigt) inte är det i denna säsong. Det händer alltid nåt mer, eller *känns* i alla fall som att det finns mer under ytan. (Därmed inte sagt att serien blivit ett mästerverk eller favorit för det är den inte i närheten av, men den känns bättre på alla sätt och vis denna säsong.)

Detta avsnitt tycker jag fungerade utmärkt som S6s motsvarighet till "meteor freak"-avsnitt. Riktigt underhållande trots att inte Oliver Queen och Lois var med. Lana fick vara intressant i detta avsnitt också. I början av avsnittet hatade jag henne och hennes affekterade sätt att prata, men i slutet kände jag ändå att detta nog var ett helt okej avsnitt för karaktären Lana. Det bästa på länge för henne. (Avsnittet som sådant var alltså bra med det förutsättningar det hade, men inget höjdar-Smallville -- långt ifrån...)

Bow Wow fungerade lika bra som vilken gästskådespelare som helst i Smallville. Inget fel på honom alls och han är inte så känd att det tar över hela showen som om t ex Snoop Dogg hade gästat eller nåt. :) Helt okej att ha med honom.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eynosh » fre nov 03, 2006 20:55

Jag älskar Smallville..

6x06
Tycker verkligen om superhjälte-inriktningen av Smallville. Det är precis vad jag vill se i det här skedet av serien (kanske tom en säsong tidigare) och det är underbart.
Synd att inte OQ och Lois var med, men man får hoppas att dom fortsätter vara med då och då. OQ må vara gästskådespelare den här säsongen, men fortsätter Smallville en säsong till (tror den kommer få göra det, en sista och sjunde säsong) måste han bli huvudkaraktär. Eller minst få fortsätta vara gästskådis.
Tycker inte om Lex alls längre.. Tidigare tyckte jag om honom som Bad Guy, men allt eftersom Clark--->superhjälte bör Bad Guy---->Superskurk. Få se ifall han kan rycka upp sig lite.

Tänk er ett smallvilleavsnitt med massa superhjältar och massa superskurkar från DC. Alla tillsammans! O'boy.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav LWes » fre nov 03, 2006 21:24

6x06
Jag håller med er!
Trots att Oliver och Lois inte var med var det ett mycket bra avsnitt!
Jag tycker att dom hittat en bra plats för Lana i serien, det känns som dom tidigare inte vetat vad dom skulle göra med henne, när det där med häx-grejerna och det hände, men nu fungerar hon bra.
Och det är istället Lex som inte gör det. Precis som eynosh sa, borde han utvecklats till en superskurk.
Annars gillar jag det med Chloe och Jimmy också.

Smallville har verkligen blivit mycket bättre den här säsongen. Mycket bättre. Ser faktiskt fram emot nästa avsnitt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » mån nov 06, 2006 1:58

LWes skrev:Smallville har verkligen blivit mycket bättre den här säsongen. Mycket bättre. Ser faktiskt fram emot nästa avsnitt.

Vad dum jag känner mig som inte har sett någonting sen 602, hahah. Ska bättre mig ^^
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Glorificus » mån nov 06, 2006 17:41

Jag ligger några avsnitt efter, men har precis sett 6x04. Som var :eek: på ett bra sätt. :D Nu är Smallville sådär tokigt igen... just när man tror att det inte kommer att bli bra igen så drar de till med något fenomenalt underhållande som det här.

(spoiler 6x04) Jag gillar Green Arrow-arcen hur mycket som helst! Håller med er som snarkar åt Lex/Lana - vilket är så synd eftersom jag tidigare åtminstone kunnat tycka om det mesta som har med Lex att göra... före allt med Lana... och Zod-grejen. :rolleyes:

Green Arrow ger oss både mycket av Lois (yay!!) och något nytt för Clark (jag gillade speciellt deras lilla dialog på slutet om allt Clark skulle kunna göra för resten av världen).
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » sön nov 12, 2006 13:36

6.07: Ytterligare ett bra Smallville-avsnitt. S6 kan bli en av de allra bästa Smallville-säsongerna hittills. De gjorde ett bra val då de tog in Oliver Queen, den karaktären och hans alter ego har gjort serien vital denna säsong. Och det var välbehövligt, minst sagt.

Jag tycker att Oliver och Lois passar *mycket* bra ihop och hoppas att de inte kör igång nåt Oliver-Lois-Clark denna säsong. Vill definitivt se Oliver/Lois-scener hellre än Clark/Lois.

Lana med barn... Hm, var det bara jag som trodde att alla hennes sjukhusbesök med diverse "head traumas" äntligen var på väg att göra henne till grönsak? Jag har funderat på det i några säsonger nu -- hur 17 Lana klarar av alla avsvimningar och slag mot huvudet och trodde att de var på väg att säga "Nästa gång du får ett slag mot huvudet dör du." Blev därför grymt besviken då hon visade sig vara gravid, men med tanke på att hon inte alls litar på Lex så finns det möjlighet att det blir intressant.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » sön nov 12, 2006 13:47

AKS skrev:S6 kan bli en av de allra bästa Smallville-säsongerna hittills.

Enligt mig är det redan den bästa!
6x07
Ja, jag trodde också att Lanas hemska nyhet var att hon hade en hjärntumör eller något, så det var ganska 'meh' när hon avslöjade det för Chloe...
Och nu hatar Lois Green Arrow ännu mer efter han brukade våld mot henne(!) så ännu mer anledning för Ollie att aldrig låta henne veta sin hemlighet - vilket jag tycker fungerar utmärkt till skillnad från Clarks hemlighethållande från Lana, där det inte fanns någon bra anledning (dom gjorde avsnittet där man fick se Clark berätta det och Lana dog b.g.a. det skulle jag tro för att visa "det här är anledningen till farför han aldrig kan berätta det", men det var ju helt och hållet förhållandemässigt, och se bara på Chloe som vet om det, hon klarar sig bra och råkar inte illa ut p.g.a. det.
Med Lois och Ollie därimot finns det ju en god anledning då Lois tycker att Green Arrow är en skurk.

Det är trevligt att serien är så bra nu! Mycket trevligt!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » sön nov 12, 2006 14:19

Jag håller med om att den hittills är den starkaste säsongen av Smallville, men eftersom man vet att de brukar tappa stinget efter ett tag så törs jag inte uttala mig helt säkert än. Men de verkar vara på gång, så jag tror nog att denna säsong kan bli den bästa även då 22 avsnitt visats. Säga vad man vill om Smallville, men det är inte dåligt att göra en sån uppryckning efter fem säsonger!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film