Illyria skrev:Så jag får inte uttrycka mina åsikter om en serie utan att det kallas attacker? Right. Det måste finnas rum att kritisera en serie. Jag tycker skaparen av serien är löjligt och verkar inte kunna inse problemen med serien eller vad för serie han skapar. Det är ett stort problem som jag ser det.
Du får uttrycka dina åsikter hur mycket du vill. Men jag tänker ta mig rätten att kalla det för attacker när jag tycker din "kritik" går från att vara just kritik till sågningar. Börjar man såga en serie så ska man i min mening ta en paus och kolla nåt annat. Har aldrig förstått mig på folk som fortsätter kolla serier de uppenbart ogillar.
Illyria skrev:OTH "försöker" vara en kvalitetsserie, det är ju just det som är så otroligt skrattretande. Skaparen är totalt omedveten om den såpa han gör och tror det är en helt fantastisk dramaserie.
Detta är i min mening inte "kritik" utan en totalsågning av såväl serien som dess skapare. Helt i stil med dem som sågar Buffy och beror precis som där på att man inte förstått serien och/eller helt enkelt inte uppskattar typen av serie. Dvs dags för paus.
Illyria skrev:Och att ens göra en jämförelse mellan Buffy och OTH är något av det mest roliga jag läst på länge. En såpa vs en serie med djup, inga som helst likheter.
Och hur tror du dem som sågar Buffy tänker när vi nördar ställer Buffy bredvid, låt säga, Lost. "OMG, jämföra Lost med Buffy. En kvalitetsserie vs. en billig skitserie." Du om någon borde inse att ord som "kvalitet" och "djup" är högst individuell när det gäller serier.
Jag gillar ödmjukhet i seriediskussioner. Jag besöker serieforum för att diskutera folks olika syn på de senaste avsnitten. Hur andra tolkat och uppfattat scener och arcs. Och även vad som varit bra eller mindre bra med episoden. Sågningar går i min mening fetbort. Men det kanske bara är jag.