One Tree Hill

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav carre » sön okt 08, 2006 22:54

Illyria skrev::rolleyes:

haha, vadådå? jag gillar OTH för vad det är, rollercoaster, drama och jävligt mycket känsla. det som är bra med den är att det är såpigt utan dol skådis-inlevningen. sen kan man ju diskutera vilken serie som går på tv som verkligen är veklighetsanknyten på ngt sätt. isåfall kan jag hitta värre exempel på "bra" serier, och då menar jag inte hur de utspelar sig utan hur rollerna är skrivna (dol äger btw! ;) )
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav OTH » sön okt 08, 2006 23:00

Tycker det är konstigt att man himlar med ögonen utan att komma med argument men okej.

Hur mycket jag än gillar OTH om vi bortser från säsong 2 och säsong 4:s inledning så är den ännu mer på väg mot såpahållet. Den har haft en hel del tendenser till det innan men nu är det mer än någonsin.

Ser serien mer som underhållning men de beter sig inte och talar inte som tonåringar.
Användarvisningsbild
OTH
Demon Fodder

Inläggav Illyria » sön okt 08, 2006 23:04

ey, det där var inte till dig, såg inte att du hade svarat mellan. Det var ett svar till LWes "argument".
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav carre » sön okt 08, 2006 23:06

Illyria skrev:ey, det där var inte till dig, såg inte att du hade svarat mellan. Det var ett svar till LWes "argument".

jahaja... haha. jaja... men alltså... någon som vill ha en defekt skumtomte?
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav LWes » sön okt 08, 2006 23:14

Serien är "såpig". So what?
Skaparen "gör helt fel"? OK.
Vi som följer serien gillar den väl, så för oss är det väl inte ett problem...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » sön okt 08, 2006 23:19

LWes skrev:Serien är "såpig". So what?
Skaparen "gör helt fel"? OK.
Vi som följer serien gillar den väl, så för oss är det väl inte ett problem...

Nej det är inte ett så speciellt stort problem för mig.
Det enda är väl att jag tycker det pågår lite väl mycket ju nu, de borde avsluta någon av intrigerna så det inte behöver kännas så "all over the place".

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav poser » mån okt 09, 2006 6:18

Jag tycker också OTH har gått lite för mycket mot såpahållet, kommer nog fortsätta kolla men känner inte riktigt likadant för serien längre.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Noam » tis okt 10, 2006 18:13

Illyria skrev:ey, det där var inte till dig, såg inte att du hade svarat mellan. Det var ett svar till LWes "argument".
Efter att ha läst dina attacker mot OTH så skulle jag bestämt vilja hävda att du är en solklar kandidat till gruppen "tittar-på-en-serie-som-jag-inte-gillar-så-att-jag-kan-såga-den-inför-dem-som-gillar-den".

Jag trodde att Buffyfantaster visste bättre än så. Då Buffy är den serie som i särklass flest gånger blivit totalsågad och beskylld för att vara en ytlig skitserie av folk som ogillar den.

Vi Buffyfans vet bättre än dem som sågar Buffy.

Och vi OTH-fans vet bättre än dem som sågar OTH. :D
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Illyria » tis okt 10, 2006 18:25

Så jag får inte uttrycka mina åsikter om en serie utan att det kallas attacker? Right. Det måste finnas rum att kritisera en serie. Jag tycker skaparen av serien är löjligt och verkar inte kunna inse problemen med serien eller vad för serie han skapar. Det är ett stort problem som jag ser det.

Jag gillar vissa delar. Naley. Leyton. Men efterhand som säsongerna gått tycker jag serien går ned sig mer och mer, speciellt efter hur skaparen blandar in skådespelarnas riktiga liv i serien och låter det påverka. Urlöjligt.

Och att ens göra en jämförelse mellan Buffy och OTH är något av det mest roliga jag läst på länge. En såpa vs en serie med djup, inga som helst likheter.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » tis okt 10, 2006 18:25

Noam skrev:
Efter att ha läst dina attacker mot OTH så skulle jag bestämt vilja hävda att du är en solklar kandidat till gruppen "tittar-på-en-serie-som-jag-inte-gillar-så-att-jag-kan-såga-den-inför-dem-som-gillar-den".

Jag trodde att Buffyfantaster visste bättre än så. Då Buffy är den serie som i särklass flest gånger blivit totalsågad och beskylld för att vara en ytlig skitserie av folk som ogillar den.

Jag brukar inte reagera så mycket på sågningar, men jag tror det finns både sanning och osanning i det du skriver. Men Illyria tittade väl inte på serien längre, eller gjorde hon det?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » tis okt 10, 2006 18:29

Jag tittar fortfarande, även om det hänger rätt mycket på håret (för vi aldrig får något riktigt med Leyton), och som tittare har jag lika mycket rätt att kommentera serien som någon annan tittare. Jag tittar inte på serier för att såga dem, finns det en serie jag inte gillar något med längre slutar jag titta. Noams lilla "analys" är helt fel.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » tis okt 10, 2006 20:56

Så, jag känner att jag skulle vilja skriva någonting för att försvara One Tree Hill, för när allt kommer om kring så är jag nästan barnsligt förtjust i serien.

Det jag uppskattar med den är framförallt det Glory framhöll, nämligen att serien inte försöker vara någonting den inte är. Det betyder att OTH aldrig kommer att ha på några av mina topp listor att göra, och den ger mig egentligen aldrig något på ett djupare plan men som såpa, för det tycker jag nog att det har handlat om nästan hela tiden (undantaget avsnitt som 3.16), fungerar det utmärkt. Sen så måste jag säga att även om det är såpigt så är det trots att väldigt bra för att vara såpa, det är egentligen väldigt få storylines som jag avskyr och tycker är helt onödiga vilket är fallet med dom flesta andra såpor. Det är enormt underhållande och faktiskt ofta väldigt engagerande.

Sen har jag inte direkt sett någon försämring, gillade nog säsong 3 bäst av alla säsonger.

Men hur det än är med om jag gillar det eller inte, och om skaparen vet vad han gör för serie eller inte, så har jag absolut ingenting emot att negativa åsikter om serien framförs. Så fortsätt klaga Illyria om du inte gillar det. Eftersom jag i det här fallet egentligen inte alls håller med så ändrar det inte min uppfattning om serien men det är ändå kul att läsa. Jag tycker faktiskt att det är lågt att ifrågasätta folk som serieälskare eller buffyfantaster bara för att man framför kritik mot en serie, som man kanske fortfarande ser men inte längre tycker är lika bra.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav OTH » tis okt 10, 2006 21:44

Noam skrev:

Gång på gång får man höra sådana kommentarer. Så fort man kritiserar en serie så är det bara för att klaga och snacka skit om serien. Bara snack och Illyria är bland de sista människorna som gör sådant. Sedan har hon sagt bra saker om OTH också.

Vad får man egentligen ut av att följa en serie för att såga den? Någonstans måste man ju ha fallit för serien och hoppas på att det vänder till det bättre.

Jag är ett stort OTH-fans och jag tycker serien går mot ett såpigare håll och det är inget positivt.
Användarvisningsbild
OTH
Demon Fodder

Inläggav Noam » tis okt 10, 2006 22:27

Illyria skrev:Så jag får inte uttrycka mina åsikter om en serie utan att det kallas attacker? Right. Det måste finnas rum att kritisera en serie. Jag tycker skaparen av serien är löjligt och verkar inte kunna inse problemen med serien eller vad för serie han skapar. Det är ett stort problem som jag ser det.
Du får uttrycka dina åsikter hur mycket du vill. Men jag tänker ta mig rätten att kalla det för attacker när jag tycker din "kritik" går från att vara just kritik till sågningar. Börjar man såga en serie så ska man i min mening ta en paus och kolla nåt annat. Har aldrig förstått mig på folk som fortsätter kolla serier de uppenbart ogillar.

Illyria skrev:OTH "försöker" vara en kvalitetsserie, det är ju just det som är så otroligt skrattretande. Skaparen är totalt omedveten om den såpa han gör och tror det är en helt fantastisk dramaserie.
Detta är i min mening inte "kritik" utan en totalsågning av såväl serien som dess skapare. Helt i stil med dem som sågar Buffy och beror precis som där på att man inte förstått serien och/eller helt enkelt inte uppskattar typen av serie. Dvs dags för paus.

Illyria skrev:Och att ens göra en jämförelse mellan Buffy och OTH är något av det mest roliga jag läst på länge. En såpa vs en serie med djup, inga som helst likheter.
Och hur tror du dem som sågar Buffy tänker när vi nördar ställer Buffy bredvid, låt säga, Lost. "OMG, jämföra Lost med Buffy. En kvalitetsserie vs. en billig skitserie." Du om någon borde inse att ord som "kvalitet" och "djup" är högst individuell när det gäller serier.

Jag gillar ödmjukhet i seriediskussioner. Jag besöker serieforum för att diskutera folks olika syn på de senaste avsnitten. Hur andra tolkat och uppfattat scener och arcs. Och även vad som varit bra eller mindre bra med episoden. Sågningar går i min mening fetbort. Men det kanske bara är jag. :?
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Illyria » tis okt 10, 2006 22:48

Det är kritik mot serien, seriens skapare sågar jag däremot. Efter tre säsonger av hans bullshit vet jag att det är just bullshit. Han är bara lite för full of himself och kan inte ta till sig kritik från fans (nu pratar jag inte min sorts kritik utan mer allmänt).

Jag gillar tv-serier överlag, men jag är inte rädd för att kommentera om det är något med serien jag inte gillar, även för serier som är mina absoluta favoriter. Ingen serie är perfekt. Jag gillar ärliga kommentarer och inte tåtippande (tydligen kallat ödmjukhet i din värld). Är sjukt trött på serier och fans av de serier du inte får säga något negativt om. Alla har olika åsikter, positiva som negativa, och allt från eufori till totalsågningar ingår där och alla har lika stor rätt att kommentera.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Noam » tis okt 10, 2006 23:05

Illyria skrev:Efter tre säsonger av hans bullshit vet jag att det är just bullshit. Han är bara lite för full of himself och kan inte ta till sig kritik från fans.
Eller så håller han helt enkelt inte med just dig? Han kanske tycker likadant som alla oss som älskar serien, det kanske är oss han lyssnar på?
Illyria skrev:Är sjukt trött på serier och fans av de serier du inte får säga något negativt om. Alla har olika åsikter, positiva som negativa, och allt från eufori till totalsågningar ingår där och alla har lika stor rätt att kommentera.
Jag har aldrig sagt att jag ogillar negativa kommentarer. Jag ogillar respektlösa sågningar. Mest för att de är extremt tröttsamma i längden. Som i Lost-tråden tex.. där samma personer kommer in efter VARENDA avsnitt och klagar på att de inte fick nåt svar på mysteriet. GIVE UP liksom, vi har fattat att du inte gillar serien!!

Det är väldigt stor skillnad på konstruktiv, berättigad och ödmjuk kritik mot en serie/episod vs. urspårad sågning. Tycker jag, som sagt.

Har man ogillat en serie i tre (!) säsonger så ska man sluta se den och sluta såga den i forum för folk som gillar serien. Tycker jag.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav OTH » tis okt 10, 2006 23:32

Noam:

Illyria har inte sagt att hon ogillar serien under tre säsonger.

När det gäller Mark, visst han älskar sin serie men han kan ju ta till sig mer av kritiken som fansen har.

Tex: Anna och Felix, de flesta avskydde dessa två karaktärer och säsong 2 är verkligen inte min favorit kan jag säga. Vad svarade Mark på våra kommentarer om dessa två hemska karaktärer? Jo, ni hatade ju Brooke också under början av första säsongen, det är bara till att acceptera att Felix och Anna är med i serien nu, ni lär er tycka om dem.

Sedan tror jag aldrig vi kommer få ett bra avslut på serien. Tänk om nu vi inte hade fått en till säsong av OTH, vi hade fått världens cliffhanger på serien. Visst, jag förstår Marks motiv men är det schysst mot fansen? Nej, han har svårt att lyssna på kritik och ta till sig.

Har du ens sett inledningen på säsong 4?
Kan det bli såpigare med Dan och Deb som springer runt omkring och beter sig som psykopatiska galningar? Kan det bli löjligare? De förstör OTH.

Själv tycker jag det är oerhört tröttsamt med många som inte klarar av att läsa kritik om sina favoritserier vilket förekommer ofta på många forum.
Användarvisningsbild
OTH
Demon Fodder

Inläggav Illyria » tis okt 10, 2006 23:35

Som sagt, jag pratade inte om den kritiken jag gav, som du kan läsa att jag nämnde ovan, utan mer allmän kritik mot serien från många andra håll. Det måste gå att ta till sig kritik och serieskapare av den sorten respekerar ivarjefall jag otroligt mycket mer (men att de ändå håller på sin integritet).

Vad du inte verkar förstå är att det finns personer som fortfarande gillar serier trots att de klagar på dem. Exempel: jag gillar Lost, men serien driver mig också lite halvt till vannsinne med sitt berättande, dock är det en väldigt intressant berättelse. Det är här du tycker folk inte längre ska få kommentera och ge upp, men alla har fortfarande lika stor rätt att titta på serien och kommentera den även om de inte älskar den. Du verkar inte kunna se nyanser i att "gilla en serie", det finns olika grader av bra och dåligt. Du tar kritik mot en serie du gillar som att personen ogillar seriens och därmed inte har rätt att titta på den längre och det är just sådana kommentarer jag är otroligt trött på. Det är väldigt stor skillnad på att inte gilla en serie öht och ge den kritik, men du verkar ha problem att se det. Och bara för du inte gillar kritiken kan du inte säga att den inte är konstruktiv och berättigad.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » ons okt 11, 2006 0:01

Äsch, det brukar bli såhär när folk har olika sätt att se på saker och därmed kan få totalt motsatta åsikter om samma sak. T.ex. uppskattar jag och många med mig såpaingredienserna så länge de är välgjorda, medan andra inte gör det. Men så länge man kan se varför man tycker olika borde diskussionerna kunna hållas på en bra nivå.

Hur som helst... Jag satt och YouTubeade igår kväll (igen) och hittade en massa deleted scenes! 8)

?x?? Haley/Lucas
3x02 Nathan/Dan http://www.youtube.com/watch?v=ZALrTvNMKT0
3x02 Peyton/Nathan http://www.youtube.com/watch?v=vgW2rTG5580
3x03 Brooke/Peyton http://www.youtube.com/watch?v=Ml6UdsiKHPM
3x04 Nathan/Peyton http://www.youtube.com/watch?v=WI2spK7oKgs
3x05 Lucas/Haley http://www.youtube.com/watch?v=5Bm836tMBbE
3x09 Brooke/Peyton/Haley (mugshots!) http://www.youtube.com/watch?v=Es1QclHgMBI
3x10 Haley/Mouth http://www.youtube.com/watch?v=nBRDmVtr5Js
3x15 Naley http://www.youtube.com/watch?v=FcKbfT2FSfQ
3x15 Naley http://www.youtube.com/watch?v=7MEqkD2QHvc
3x16 Brooke! http://www.youtube.com/watch?v=IFlGnx4QuVg
3x17 Nathan/Lucas http://www.youtube.com/watch?v=K31_LqMGMfk
3x17 Lucas/Nathan/Haley http://www.youtube.com/watch?v=7hA0dwOR0fk
3x17 Lucas/Brooke http://www.youtube.com/watch?v=AdIHL9S96Cw
3x20 Brooke/Mouth http://www.youtube.com/watch?v=KXZgWTeAbqc
3x20 Brooke/Nathan/Mouth http://www.youtube.com/watch?v=DhfDnQ84Nto
3x22 Nathan/Lucas http://www.youtube.com/watch?v=K31_LqMGMfk][/url]
3x22 Naley! http://www.youtube.com/watch?v=mtX1pnG7_a0
4x01 Peyton/Brooke http://www.youtube.com/watch?v=_G00duMuhNk

Och (huh, var kom den här ifrån?! CW kanske...) en deleted scene från nästa avsnitt, 4x03: http://www.youtube.com/watch?v=W1V2YKEFTEY
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Noam » ons okt 11, 2006 0:16

OTH skrev:Har du ens sett inledningen på säsong 4?
Kan det bli såpigare med Dan och Deb som springer runt omkring och beter sig som psykopatiska galningar? Kan det bli löjligare? De förstör OTH.
Självklart har jag sett alla eps, jag älskar OTH. Du får nog definera "såpigare" innan jag kan svara. Exakt vad är dåligt med Debs missbruksåterfall och urspårning? Vad är dåligt med Dans skuldkänslor över att ha mördat sin egen bror? Jag tycker båda dessa karaktärer är mycket intressanta i serien och kompletterar ensemblen mycket bra i min mening.
OTH skrev:Själv tycker jag det är oerhört tröttsamt med många som inte klarar av att läsa kritik om sina favoritserier vilket förekommer ofta på många forum.
Och en gång till tar vi det då: Det är skillnad på kritik och respektlös sågning. Men forsätt ni titta på det här sunkiga skitserien så fortsätter jag kolla på den här utomordentliga superba serien. ;)
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav HeY » ons okt 11, 2006 0:17

Illyria skrev:Som sagt, jag pratade inte om den kritiken jag gav, som du kan läsa att jag nämnde ovan, utan mer allmän kritik mot serien från många andra håll. Det måste gå att ta till sig kritik och serieskapare av den sorten respekerar ivarjefall jag otroligt mycket mer (men att de ändå håller på sin integritet).

Vad du inte verkar förstå är att det finns personer som fortfarande gillar serier trots att de klagar på dem. Exempel: jag gillar Lost, men serien driver mig också lite halvt till vannsinne med sitt berättande, dock är det en väldigt intressant berättelse. Det är här du tycker folk inte längre ska få kommentera och ge upp, men alla har fortfarande lika stor rätt att titta på serien och kommentera den även om de inte älskar den. Du verkar inte kunna se nyanser i att "gilla en serie", det finns olika grader av bra och dåligt. Du tar kritik mot en serie du gillar som att personen ogillar seriens och därmed inte har rätt att titta på den längre och det är just sådana kommentarer jag är otroligt trött på. Det är väldigt stor skillnad på att inte gilla en serie öht och ge den kritik, men du verkar ha problem att se det. Och bara för du inte gillar kritiken kan du inte säga att den inte är konstruktiv och berättigad.

Kritik är helt och hållet acceptabelt och tillåtet, negativ som positiv tycker jag. Förstår ju om det kan bli jobbigt med mycket negativ om en serie man gillar, men samtidigt måste man ju acceptera att alla har olika åsikter. Vi lever ju inte i ett land där alla ska tycka likadant, utan man måste acceptera personers olikheter. Det är väl det som är meningen med TV-forum? Alltså att man ska sammlas på en plats för att dela med sig av sina åsikter för att sedan vi ska kunna se saker och ting från andra perspektiv. Jag är ju t.ex en utav dem som i Lost-tråden klagat på att man aldrig får några svar och precis som med dig Illyria så driver serien mig smått galen. Men ändå så kan jag inte sluta titta för jag tycker den är så bra och otroligt spännande (ibland fantastiskt spännande!). Så jag tycker nog att vi kan lägga ner denna diskutionen och helt enkelt acceptera att inga personer på denna gjort, tycker eller tänker likadant.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » ons okt 11, 2006 0:23

Glorificus skrev:
Hur som helst... Jag satt och YouTubeade igår kväll (igen) och hittade en massa deleted scenes! 8)

3x16 Brooke! http://www.youtube.com/watch?v=IFlGnx4QuVg

Tack så jättemycket för att du tar dig tid för sånt här! Jättekul, verkligen :D

Den scenen från 3x16 med Brooke var väldigt stark tycker jag. Trots mina problem jag ibland har med Sophia så är hon faktiskt en väldigt bra skådespelerska måste jag erkänna. Den scenen hade inte skadat att ha kvar i avsnittet :(

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Noam » ons okt 11, 2006 0:25

Illyria skrev:Och bara för du inte gillar kritiken kan du inte säga att den inte är konstruktiv och berättigad.
Varför inte? Har jag inte rätt att kommentera din kritik? Vad jag har försökt säga flera ggr nu, är att jag är 100% för att kritisera en serie konstruktivt.. självklart hör det till. Meningar som "OTH försöker vara en kvalitetsserie, det är ju just det som är så otroligt skrattretande." är dock 0% konstruktiv kritik, och har man inget bättre än så att säga så kan man fundera en stund till innan man kommenterar. Det är min högst personliga åsikt och du är fri att inte hålla med.

För att ta oss ur den här käbbelspiralen så kan jag byta ämne och ställa en fråga. Vad tycker du, Illyria, att det bästa med OTH är?
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav OTH » ons okt 11, 2006 0:32

Noam skrev:Men forsätt ni titta på det här sunkiga skitserien så fortsätter jag kolla på den här utomordentliga superba serien. ;)

Har aldrig sagt att OTH är en skitserie, jösses. Vet du ens hur många timmar arbete jag lagt ner på hemsidan. Det är fortfarande en av mina favoritserier.

Du ville veta vad jag tyckte om Dan och Deb, spoilers för säsong 4:
Deb, hur många gånger har hon inte behandlat Haley som skit. Normalt att kalla sin sons hustru för bitch ett par gånger. Är det någon som är en bitch så är det Deb, som sagt. Hon har verkligen olika personligheter och det känns inte trovärdigt mer. Jag tycker det är oerhört uttjatat med Dan och Deb. Hon har velat skilja sig och bli av med skitstöveln ett antal gånger men hela historien har blivit patetisk. Jag tyckte det var löjligt som de höll på under säsong 3 och nu har det blivit ännu värre.
Användarvisningsbild
OTH
Demon Fodder

Inläggav Noam » ons okt 11, 2006 0:39

OTH skrev:
Noam skrev:Men forsätt ni titta på det här sunkiga skitserien så fortsätter jag kolla på den här utomordentliga superba serien. ;)

Har aldrig sagt att OTH är en skitserie, jösses. Vet du ens hur många timmar arbete jag lagt ner på hemsidan. Det är fortfarande en av mina favoritserier.
Det var inte så jag menade, jag ville bara ge ett exempel på vad jag menade med respektlös sågning.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Illyria » ons okt 11, 2006 0:51

Illyria skrev:Jag gillar vissa delar. Naley. Leyton.

Noam: Om du bara kunde sluta ta kritik mot en serie du gillar som personlig kritik skulle det gå utmärkt att diskutera, men så länge du inte kan se skillnaden på det och att det går att kritisera en serie och fortfarande gilla den är det inte lönt att diskutera något. Ingen, utom du, har kallat OTH en "sunkig skitserie" och den kritik jag framförde backade jag upp med varför jag tyckte så också. Kan du inte läsa kritik för vad den är är det ditt problem, inte mitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Noam » ons okt 11, 2006 20:25

Illyria skrev:Jag gillar vissa delar. Naley. Leyton.

Själv gillar jag Peyton bäst av alla. Cool stil, går sin egen väg, lite blyg.. och sjuuukt söt.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav HeY » tor okt 12, 2006 19:23

Jag håller på att se 4x03 nu och har sett 2:06 minuter och vill lägga denna kommentaren innan jag sett vidare för jag vill se om min tanke kan vara rätt och i så fall vill jag visa att jag lyckades klura ut den:

Jag tror han som dök upp inte är Peytons bror, utan WatchMeWatchYou som fick reda på att hon hade en bror genom podcasten och nu dykigt upp för att agera so brödern. Låter lite konstigt att brodern sett på podcasten annars. Får se om denna spekulationen kan bli ngt... :rolleyes:

EDIT: Peyton har lockigt hår!! :D
Senast redigerad av HeY tor okt 12, 2006 22:11, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Buffster » tor okt 12, 2006 19:41

(spoiler 4.03) YAY! Vi fick lite basket i det här avsnittet och jag älskar det som alltid. Egentligen är det helt obegripligt hur den här serien påverkar mig så mycket, ärligt talat så rann det några tårar ner för mina kinder i början av matchen, när Nathan satte flera skott på raken. Jag brukar vara lätt rörd men inte lättrörd.

Sen är det helt jävla obegripligt hur dom på något sätt ändå lyckas få den här Rachel är intresserad av Nathan grejen att fungera. Jag borde som sagt hata det, men jag gör det ändå inte. Ser dock inte Rachel som något hot, så korkad kan var Nathan inte vara, jag menar han hämtade ju armbandet. Jag är väldigt förtjust i det där armbandet. Och hur söt var inte Haley med "Do I have a little head?".

Mouth har som jag nämnde tidigare tappat enormt som karaktär, men hela new guys dialogen var riktigt rolig. Kan dom bara lägga ner hans Rachel obsession så blir det nog bra. Samma gäller faktiskt Brooke, att hon har tappat enormt som karaktär, tiden då hon var min favorit känns oerhört avlägsen, känns knappt som om jag gillar henne längre.

Och Peyton har fått lockarna tillbaka. YAY! Jag tänkte faktiskt på det förra veckan, att jag saknade lockarna. Det var ju precis som Glory nämnde rätt uppenbart förra veckan att det var stalkern som dök upp på trappan och inte brorsan. Peyton väggen, scary.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav HeY » tor okt 12, 2006 20:13

HeY skrev:Jag håller på att se 3x03 nu och har sett 2:06 minuter och vill lägga denna kommentaren innan jag sett vidare för jag vill se om min tanke kan vara rätt och i så fall vill jag visa att jag lyckades klura ut den:

Jag tror han som dök upp inte är Peytons bror, utan WatchMeWatchYou som fick reda på att hon hade en bror genom podcasten och nu dykigt upp för att agera so brödern. Låter lite konstigt att brodern sett på podcasten annars. Får se om denna spekulationen kan bli ngt... :rolleyes:

EDIT: Peyton har lockigt hår!! :D

4x03
Från att vara en ren spekulation är jag nu helt säker, Derek är inte Derek utan WatMeWatchYou. Antingen det är så är det Derek som är WatchMeWatchYou.

Detta var iaf ett jättebra avsnitt, kändes inte lika "såpigt" som tidigare och det var nog bara Rachel storyn jag inte gillade. Eller Dan är ju jobbig som vanligt, tycker fortfarande han ska ut ur serien och för mig känns det som om han är det också.

Naley var fina, men jag tycker det är dags för Nathan att sluta vara så nertyngd nu. Han kan väl bara släppa detta tycker jag?
Peyton är underbar, så vacker är hon. Äntligen, och då menar jag äntligen, har hon lockigt hår igen :D

Brooke tycker jag kan skärpa sig lite, sluta att skylla allt på Lucas. Hon är väl också skyldig till att deras relation inte fungerade? Att hon är gravid gillar jag inte och hoppas verkligen på Haley. De fortsätter ju med att båda kan vara det och om det är Brooke så känns det inte som om det skulle kunna bli en likabra story som med Haley. Jaja, vi får väl se iaf. Jag tror Brooke grät i slutet p.g.a Lucas och inte för att Rachel attackerade henne med graviditeten.

Jag ser verkligen fram emot nästa avsnitt, serien är verkligen en av de jag ser mest fram emot i år :D
Senast redigerad av HeY tor okt 12, 2006 22:11, redigerad totalt 2 gånger.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film