AKS skrev:3.02: Bra avsnitt, riktigt bra.
adolvsson: Jag kan också leva mig in i tv-serier och särskilt i en så realistisk (hrm...) serie som BSG. Men i slutändan så vet jag inte vad människorna ska göra om inte offra sina liv för det de tror på? Tjejen i fabriken t ex slog ut någonting viktigt (elförsörjning? kommer inte ihåg) = helt rätt. Sen dog tyvärr fyra människor = mindre kul. Men de cyloner som "dör" bryr jag mig inte ett dugg om. De har själva valt att komma till N.C. Det bästa hade ju varit om de i stället för att tilltvinga sig fred hade låtit människorna vara för all framtid.
Callie(sp?)
AKS skrev:Jag måste gå i en "Stava karaktärernas namn i BSG rätt"-kurs märker jag. Gaida varju en annan härlig stavning från mig.För att inte tala om att jag glömt jättemånga namn också...
caffeineaddict skrev: (spoiler 3.01 & 3.02) Okej, det där med cyloner och kollektiva medvetanden (och nu känner jag hur jag kommer flumma ur)... medvetandet laddas ner och plockas in i en ny, likadan, kropp när kroppen dör. Men det måste ju ändå finnas ett antal olika grund-personligheter även utav samma sorts cylon? No. 6 som älskar Gaius är inte "samma" No. 6 som de andra t.ex. i den cylon-ledningen vi ser. Och även om vi har sett flera kopior av Boomer som *är* Boomer (eller åtminstone två), så är ju inte alla Sharon-modeller Boomer (som sagt, flum...)? Alltså, borde det finnas lika många olika medvetanden inom modellerna som det finns "nybyggda" cylons, alltså de som byggs helt nya till skillnad från de kropparna som döda medvetanden laddas upp till? Förstår någon vad jag pratar om?
caffeineaddict skrev: (spoiler 3.01 & 3.02) Man undrar om Jamie Bamber fick göra en De Niro, om det är en massa smink inblandat, eller (vilket vore ännu roligare) om Jamie Bamber kanske helt enkelt let himself go under tiden mellan att säsongerna spelades in och så skrev de in det i handlingen.
Starbuck och hennes eventuella dotter.. när ungen låg där i blodet så kände jag med Starbuck och förstod hennes känsloövergång. Jag tror faktiskt hon har känslor för kanske-dottern, men att handhållningen med cylonen är ett spel.
Glorificus skrev:Apollo är tjock-storylinen... *asg*
AKS skrev:Jag röstar också på det!! Eller är det elakt...?
LWes skrev:caffeineaddict skrev: (spoiler 3.01 & 3.02) Okej, det där med cyloner och kollektiva medvetanden (och nu känner jag hur jag kommer flumma ur)... medvetandet laddas ner och plockas in i en ny, likadan, kropp när kroppen dör. Men det måste ju ändå finnas ett antal olika grund-personligheter även utav samma sorts cylon? No. 6 som älskar Gaius är inte "samma" No. 6 som de andra t.ex. i den cylon-ledningen vi ser. Och även om vi har sett flera kopior av Boomer som *är* Boomer (eller åtminstone två), så är ju inte alla Sharon-modeller Boomer (som sagt, flum...)? Alltså, borde det finnas lika många olika medvetanden inom modellerna som det finns "nybyggda" cylons, alltså de som byggs helt nya till skillnad från de kropparna som döda medvetanden laddas upp till? Förstår någon vad jag pratar om?
Jag tror att när det skapas en ny cylon oansett vilken modell det är så startar den med en viss uppsättning data och minne och program installerade (som när man installerar windows för första gången på en dator), men sen upplever dom olika saker och är med om olika händelser som formar varje cylon till en unik individ.
Dom flesta håller sig "rena" medan vissa individer får vad man skulle kunna jämföra med virus eller "skräpprogram", att dom fattar tycke för vissa personer och upptäcker medkännsla o.s.v.
Som Sharon som träffade Helo. Hon var ren och fin, men sen efter att spendera massa tid med honom så började hon få kännslor för honom.
Så tror jag att det är.
Men varje modell har olika grunder, som präst-modellen verkar ju alla vara väldigt prästiga och predikande.
AKS skrev:Jag sa inget om att det inte flöt bra, bara att tempot var långsammare enligt mig. Det låg ingen direkt värdering i det. Sen kändes det "konstigt" med tanke på tidigare avsnitt, men jag menade inte att det per automatik var sämre av just den anledningen.
AKS skrev:3.03: Inte lika bra som dubbelavsnittet förra veckan, men helt klart bra.
caffeineaddict skrev:Off:Har 3.04 släppts eller skrev du bara fel?
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare