Battlestar Galactica

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Buffster » lör okt 07, 2006 23:29

(spoiler 3.02) Lika bra som förra, dom satt ju väldigt tätt ihop. Är ganska trött nu så det får bli en kort kommentar. Jag tror, och hoppas verkligen, att Laura överlever. Jag har alltid varit enormt förtjust i hennes scener med Adama så jag hoppas att vi får fler sådana. Adama fortsätter att vara allmänt underbar, "I can't live with it this time", och att han litar så mycket på Sharon. Håller helt med LWes om att Galen var alldeles för hård mod Gaeta och dom som jobbar som poliser, men i och för sig kan man kanske ursäkta honom p g a det som hände med Cally. Läst under adolvssons spoliermarkering nu, och ja, den scenen var ruskigt bra. BSG är i allmänhet ruskigt bra just nu. En veckas väntan känns tung.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » sön okt 08, 2006 0:08

3.02 Jag kan hålla med om att Chief var för hård mot Gaeta, men mot poliserna tycker jag inte att han är för hård. Killen som gick med i NCP visste väl att cylonerna torterade människor då han gick med? Och även om han räddade Callie(sp?) så har han alla andra människors blod på sina händer. Visst, han kanske inte menade det, men han förtjänar helt klart en utskällning precis som resten av poliserna som likt nazister samlar in oliktänkande för att de ska avrättas.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » sön okt 08, 2006 2:05

AKS skrev:3.02: Bra avsnitt, riktigt bra.

adolvsson: Jag kan också leva mig in i tv-serier och särskilt i en så realistisk (hrm...) serie som BSG. Men i slutändan så vet jag inte vad människorna ska göra om inte offra sina liv för det de tror på? Tjejen i fabriken t ex slog ut någonting viktigt (elförsörjning? kommer inte ihåg) = helt rätt. Sen dog tyvärr fyra människor = mindre kul. Men de cyloner som "dör" bryr jag mig inte ett dugg om. De har själva valt att komma till N.C. Det bästa hade ju varit om de i stället för att tilltvinga sig fred hade låtit människorna vara för all framtid.

Du har en jättepoäng, och dom bitarna fanns också i mina tankar, men jag skyller på trötthet och att jag ville hålla mitt inlägg kort. Och att du nog har mer rätt än jag vill erkänna.

Det jag skrev i förra inlägget stämmer nog bäst på själva ceremonin, som trots budskap antagligen känns mest onödigt. Tjejen i fabriken gjorde trots allt en ordentlig skada.

När allt kommer kring handlar väl det där helt enkelt om beslut som jag förbaskat glad att jag slipper ta. Det är lätt att fördöma om man inte varit i närheten av en liknande situation, kan jag tänka.

Hursom, mer cred till BSG för att dom vågar skildra självmordsbombandet på det här sättet.

Callie(sp?)

Jag trodde på den stavningen innan. IMBd fick mig att gå med y istället.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » sön okt 08, 2006 10:20

Jag måste gå i en "Stava karaktärernas namn i BSG rätt"-kurs märker jag. Gaida varju en annan härlig stavning från mig. :) För att inte tala om att jag glömt jättemånga namn också...

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » sön okt 08, 2006 10:51

AKS skrev:Jag måste gå i en "Stava karaktärernas namn i BSG rätt"-kurs märker jag. Gaida varju en annan härlig stavning från mig. :) För att inte tala om att jag glömt jättemånga namn också...

Jag kollar oftast imdb om jag är osäker, vilket är rätt ofta, Gaeta var ingen stavning som jag hade varit säker på annars.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Ruccola » sön okt 08, 2006 12:39

Jaha, då har jag också sett 3x01 och 3x02. Mycket bra fortsättning, och det finns verkligen många möjligheter till intressanta vändningar framöver.

Jag sympatiserar inte med självmordsprängarna, även om jag kan "förstå" dom. Jag skulle ha lättare att acceptera det om de sprängde cylons enbart, men nu strök ju massor av människor med.

Men som adolvsson skrev (väl?) så är det väldigt mycket gråskalor i serien, och det gillar jag som sjutton. Svart eller vitt är för enkelt.

Jag vill inte heller tro att Kara helt plötsligt blev "mamma", och börjar hålla hand med cylonkillen... hon måste spela!

Jag tyckte Lee hade blivit lite plufsigare i ansiktet också, men det kanske bara var inbillning? När de filmade hans mage fick man aldrig se ansiktet samtidigt, så jag gissar att det var en body double.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav Bender » sön okt 08, 2006 16:09

Vilken säsongspremiär! Underbart!

3x01-2
Vilket mörker, människorna tvingas föråda varandra på så många olika fronter för att överleva/rädda sina närmaste.

Jag tror nog Starbuck har blivit såpass hjärntvättad nu att hon faktiskt inte kan rymma på egen hand längre. Hon är under ganska stor psykisk press och kommer säkerligen inte lämna barnet i cylonernas(?) händer om hon räddas i framtiden.

Cally måste överleva! Slutscenen var totalt mörker.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav adolvsson » sön okt 08, 2006 16:17

3x01-02 igen:
Angående Starbuck och bebis - jag tillhör dom som tror att hon fejkar. Till viss del. Jag har visserligen svårt att se henne acceptera ungen helt som sin egen, jag är inte heller övertygad om att hon skulle lämna flickan. Däremot tror jag hon utnyttjar situationen för att verkligen övertyga honom vad han nu heter om att hon verkligen förändrats den här gången.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » sön okt 08, 2006 17:30

301-302
Väldigt bra inledning, allt är så fel i världen, och de hade verkligen lyckats med att få in verklighet i allt. Starka nazi-vibbar från Cylonerna och sen drar de in självmordsbombare, känns också aktuellt om vi tittar på hur det ser ut på riktigt. Jag förstår att de bombar förädare, men när Saul pratar om att spränga markaden är det helt fel mål.

När de planerade att spränga Gaius tyckte jag det var en utmärkt plan eftersom jag finner honom irriterande, men såklart fungerade det inte. Han är en riktig mopp. Gaeta har gått och blivit riktigt intressant, hoppas han fortsätter så här. Hon den hemska frun lyckats alltid förstöra, kan ingen mörda henne? Jag tror Laura överlever, möjligen även vad han nu heter, han verkade dra undan Laura och de kan leka döda under de andra som skjuts.

Boomer tillbaka, det ska bli intressant, bättre än att låta henne sitta inlåst. Vad har hänt med Apollo? Var inte det minsta intressant heller.

Jag hoppas Starbuck bara låtas och att hon inte gått på bebis-tricket, hon känns för smart för att låta sig luras på det sättet. Men när hon sticker därifrån lär hon ta Kacey med sig, om det går, annars komma tillbaka efter henne.

Jag var inte så förtjust i mitten av säsong 2 men tyckte säsongen ryckte upp sig i de sista avsnitten och nu är serien på en mycket intressant plats i berättelsen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » sön okt 08, 2006 22:41

(spoiler 3.01 & 3.02) Magnifico! Jäääklar vilken serie det här har gått och blivit (känns som att jag skulle uppskatta S1 mer vid en omtitt nu).

Webisodsen tyckte jag var ganska tunna och taffliga, men det var ändå skönt att se att de kopplades ganska nära till premiären.

Apollo har blivit fet! Jag tycker det är en ovanlig och intressant karaktärsutveckling, nog första gången jag sett en sån sak som en faktisk utveckling av en karaktär (Nicky Brendon och Boreanaz lade ju på sig en del under Buffyverses gång men det användes aldrig för att säga något om karaktärerna). Man undrar om Jamie Bamber fick göra en De Niro, om det är en massa smink inblandat, eller (vilket vore ännu roligare) om Jamie Bamber kanske helt enkelt let himself go under tiden mellan att säsongerna spelades in och så skrev de in det i handlingen. :D

Jag har alltid älskat Boomer och sympatiserat djupt med henne, men jag litar ändå inte på henne och jag tror Adama gör ett misstag... kolla på den andra Boomer som helt plötsligt sköt honom i slutet av S1. De kan alldeles uppenbarligen inte styra alla sina handlingar medvetet.

Okej, det där med cyloner och kollektiva medvetanden (och nu känner jag hur jag kommer flumma ur)... medvetandet laddas ner och plockas in i en ny, likadan, kropp när kroppen dör. Men det måste ju ändå finnas ett antal olika grund-personligheter även utav samma sorts cylon? No. 6 som älskar Gaius är inte "samma" No. 6 som de andra t.ex. i den cylon-ledningen vi ser. Och även om vi har sett flera kopior av Boomer som *är* Boomer (eller åtminstone två), så är ju inte alla Sharon-modeller Boomer (som sagt, flum...)? Alltså, borde det finnas lika många olika medvetanden inom modellerna som det finns "nybyggda" cylons, alltså de som byggs helt nya till skillnad från de kropparna som döda medvetanden laddas upp till? Förstår någon vad jag pratar om? :P

Jag "hoppas" att Laura är död. Inte för att jag inte gillar henne utan för att det vore en sådan utveckling och upptrappning av allt. Ett tag trodde jag snarare att Cally skulle gå åt, men tack och lov inte.

Saul Tigh och Chief Galen har blivit sådana ohyggligt fascinerande karaktärer. Det trappas inte ens upp särskilt mycket till "vi dödar människor också", utan vi slängs tillbaka in och rätt vad det är gränserna nästan helt utsuddade. Goddamn så bra. Personligen kan jag inte försvara självmordsbombningen, jag tycker det är en vidrig praktis som i sig självt automatiskt förstör alla definitioner av "rätt" och "fel" och som inte på något sätt kan rättfärdigas på det sätt som Tigh försöker rättfärdiga det. Det är därför en fantastisk story och bland det bästa jag sett på hur länge som helst.

Om jag inte var så fascinerad av Gaius som karaktär och ville ha honom kvar så hade jag verkligen hoppats att han för en gångs skull gjorde det rätta och valde att dö snarare än att skriva under det där dokumentet. Det är fan otroligt vilket jobb de gör när man känner så starkt med en sån person.

Starbuck och hennes eventuella dotter.. när ungen låg där i blodet så kände jag med Starbuck och förstod hennes känsloövergång. Jag tror faktiskt hon har känslor för kanske-dottern, men att handhållningen med cylonen är ett spel.

Upptäckte att jag hade glömt vissa detaljer från förra säsongen: Boomers och Helos barn överlevde, va? Fast de dolde det från Boomer och sa att det hade dött? Eller har jag hittat på en egen handling? Kan någon påminna mig?

Apropå stavningar, nu stod min älskade Kandyse helt plötsligt som "Candice McClure" i förtexterna. WTF! Och medan vi är på ämnet, snälla låt Dee fortsätta vara en egen karaktär med egna handlingar, principer och åsikter och inte bara utvecklas till "Apollos fru" och hans samvete såsom hon var i sina korta scener här. Det var nog det jag kände mig mest missnöjd med. Men det var typ det enda.

This is gonna be a greeeeeeeeat season!
Senast redigerad av caffeineaddict sön okt 08, 2006 22:50, redigerad totalt 1 gång.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » sön okt 08, 2006 22:47

Jodå, caffeine, det stämmer att Helos och Boomers barn lever. Det uppfostras av några människor, men jag kommer inte ihåg vilka.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » sön okt 08, 2006 22:54

caffeineaddict skrev: (spoiler 3.01 & 3.02) Okej, det där med cyloner och kollektiva medvetanden (och nu känner jag hur jag kommer flumma ur)... medvetandet laddas ner och plockas in i en ny, likadan, kropp när kroppen dör. Men det måste ju ändå finnas ett antal olika grund-personligheter även utav samma sorts cylon? No. 6 som älskar Gaius är inte "samma" No. 6 som de andra t.ex. i den cylon-ledningen vi ser. Och även om vi har sett flera kopior av Boomer som *är* Boomer (eller åtminstone två), så är ju inte alla Sharon-modeller Boomer (som sagt, flum...)? Alltså, borde det finnas lika många olika medvetanden inom modellerna som det finns "nybyggda" cylons, alltså de som byggs helt nya till skillnad från de kropparna som döda medvetanden laddas upp till? Förstår någon vad jag pratar om? :P

Jag tror att när det skapas en ny cylon oansett vilken modell det är så startar den med en viss uppsättning data och minne och program installerade (som när man installerar windows för första gången på en dator), men sen upplever dom olika saker och är med om olika händelser som formar varje cylon till en unik individ.
Dom flesta håller sig "rena" medan vissa individer får vad man skulle kunna jämföra med virus eller "skräpprogram", att dom fattar tycke för vissa personer och upptäcker medkännsla o.s.v.
Som Sharon som träffade Helo. Hon var ren och fin, men sen efter att spendera massa tid med honom så började hon få kännslor för honom.
Så tror jag att det är.
Men varje modell har olika grunder, som präst-modellen verkar ju alla vara väldigt prästiga och predikande.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » sön okt 08, 2006 22:55

caffeineaddict skrev: (spoiler 3.01 & 3.02) Man undrar om Jamie Bamber fick göra en De Niro, om det är en massa smink inblandat, eller (vilket vore ännu roligare) om Jamie Bamber kanske helt enkelt let himself go under tiden mellan att säsongerna spelades in och så skrev de in det i handlingen. :D

Det verkar som om det är en fat-suit, Jamie ska ha sagt något om det vid nåt tillfälle, men det var det enda jag kunde hitta.

Starbuck och hennes eventuella dotter.. när ungen låg där i blodet så kände jag med Starbuck och förstod hennes känsloövergång. Jag tror faktiskt hon har känslor för kanske-dottern, men att handhållningen med cylonen är ett spel.

You and me both, fast jag tror du uttryckte det bättre än jag.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Glorificus » mån okt 09, 2006 15:36

Jag var inte överförtjust i 3x01, men nu har jag sett 3x02 också och det var ju tio gånger bättre. Nu ser jag verkligen fram emot den här säsongen!!

Apollo är tjock-storylinen... *asg*
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » mån okt 09, 2006 15:51

Glorificus skrev:Apollo är tjock-storylinen... *asg*

Han måste få ett smeknamn! Jag röstar... Fatollo.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » mån okt 09, 2006 18:27

Jag röstar också på det!! Eller är det elakt...?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav madskellig » mån okt 09, 2006 19:45

Nu har jag också sett 3x01 och 3x02, mina förväntningar var otroligt höga och jag blev verkligen inte besviken. Känns som att det mesta är sagt, så bara en kort kommentar från mig. Herregud så spännande! Och mörkt! Alla karaktärers öde engagerar, ja den enda jag tyckte kändes rätt blek var ju Apollo (eller "Fatollo" var det visst nu) men det var ju meningen. Men visst har han inte gått upp i vikt? det är väl en fatsuit han har på sig? Har för mig att jag läst det någonstans. Starbucks scener med Leoben var verkligen bra gjort, och självmordsbombningen var intressant i och med att man kunde förstå varför de tyckte det var nödvändigt.

Ser verkligen fram emot den här säsongen!
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav adolvsson » mån okt 09, 2006 21:11

AKS skrev:Jag röstar också på det!! Eller är det elakt...?

Nej nej, det är inte alls elakt. Du håller ju med mig. Jättesnällt tycker jag 8)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Noam » tis okt 10, 2006 18:01

dubbel.
Senast redigerad av Noam tis okt 10, 2006 18:04, redigerad totalt 1 gång.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Noam » tis okt 10, 2006 18:04

LWes skrev:
caffeineaddict skrev: (spoiler 3.01 & 3.02) Okej, det där med cyloner och kollektiva medvetanden (och nu känner jag hur jag kommer flumma ur)... medvetandet laddas ner och plockas in i en ny, likadan, kropp när kroppen dör. Men det måste ju ändå finnas ett antal olika grund-personligheter även utav samma sorts cylon? No. 6 som älskar Gaius är inte "samma" No. 6 som de andra t.ex. i den cylon-ledningen vi ser. Och även om vi har sett flera kopior av Boomer som *är* Boomer (eller åtminstone två), så är ju inte alla Sharon-modeller Boomer (som sagt, flum...)? Alltså, borde det finnas lika många olika medvetanden inom modellerna som det finns "nybyggda" cylons, alltså de som byggs helt nya till skillnad från de kropparna som döda medvetanden laddas upp till? Förstår någon vad jag pratar om? :P

Jag tror att när det skapas en ny cylon oansett vilken modell det är så startar den med en viss uppsättning data och minne och program installerade (som när man installerar windows för första gången på en dator), men sen upplever dom olika saker och är med om olika händelser som formar varje cylon till en unik individ.
Dom flesta håller sig "rena" medan vissa individer får vad man skulle kunna jämföra med virus eller "skräpprogram", att dom fattar tycke för vissa personer och upptäcker medkännsla o.s.v.
Som Sharon som träffade Helo. Hon var ren och fin, men sen efter att spendera massa tid med honom så började hon få kännslor för honom.
Så tror jag att det är.
Men varje modell har olika grunder, som präst-modellen verkar ju alla vara väldigt prästiga och predikande.

Och sen får vi ju lägga till att Boomer Nr.2 (nuvarande Boomer) som mötte Helo ju också hade Boomer Nr.1's känslor för Tyrol, eftersom hon tydligen (?) upplevt hela den kedjan händelser också. Och kom ihåg, Boomer Nr.1 levde fortfarande då, det fanns alltså då två Boomer samtidigt. Däremot så verkar ju de andra Sharon inte dela dessa upplevelser, utan vara "grundmodellen"? Eller?
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav AKS » lör okt 14, 2006 10:53

3.03: Inte lika bra som dubbelavsnittet förra veckan, men helt klart bra.

Tempot drogs ner rejält i detta avsnitt. Det kändes lite konstigt för mig i jämförelse med de tidigare avsnitten och jag tycker inte att inledningen och mitten var så där jättebra (relativt sett alltså, BSG är fruktansvärt bra överlag så det är inte så illa menat som det kanske låter). Mot slutet tog det sig dock rejält och nästa avsnitt har potentialet att bli alldeles fantastiskt. Jag hoppas de klarar evakueringen... New Caprica-scenerna rockar och de behövdes för att bryta av all rymdfärd där 80% utspelades på samma rymdskepp. Men jag vill ju ändå att de klarar evakueringen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » lör okt 14, 2006 19:33

AKS skrev:Tempot drogs ner rejält i detta avsnitt.

Det märkte jag inte av, jag tyckte att det flöt på jättebra. Jag tyckte hela avsnittet var riktigt bra.
Ser fram emot nästa avsnitt väldigt mycket!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör okt 14, 2006 22:40

Jag sa inget om att det inte flöt bra, bara att tempot var långsammare enligt mig. Det låg ingen direkt värdering i det. Sen kändes det "konstigt" med tanke på tidigare avsnitt, men jag menade inte att det per automatik var sämre av just den anledningen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » lör okt 14, 2006 23:04

AKS skrev:Jag sa inget om att det inte flöt bra, bara att tempot var långsammare enligt mig. Det låg ingen direkt värdering i det. Sen kändes det "konstigt" med tanke på tidigare avsnitt, men jag menade inte att det per automatik var sämre av just den anledningen.

Jag menade inte att du sa att det inte flöt bra, bara att jag inte märkte att tempot drogs ner rejält och att jag tyckte att det flöt bra. :?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » sön okt 15, 2006 1:10

3x03
Isch, vad fantastiskt bra det här var! Det hade alla ingredienser som jag gillar bäst med BSG. Både snyggt och välskrivet. 8)

Jag tycker det är fascinerande med inslagen av religion hos både cyloner och människor. Vad gäller cylonerna i första hand att de har en så stark gudstro, och i andra hand att de kan - som i det här avsnittet - ge uttryck för tvivel mot den tron. "I was having strange dreams that made me question my faith." Lucy Lawless är verkligen bra i sin cylonroll.

Gaius/Six-scenen var underbar. Som vanligt med de två.

Och slutligen måste jag säga att musiken var extra bra i det här avsnittet. Jag gillade speciellt säckpiporna, eller vad det nu var som användes, när far och son Adama sade adjö.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » sön okt 15, 2006 1:21

AKS skrev:3.03: Inte lika bra som dubbelavsnittet förra veckan, men helt klart bra.

Som vanligt jävligt bra, och jag håller med dig. Med tanke hur bra dubbeln var, känns det svårt att kunna komma upp i samma nivå. Dessutom var det väl något av ett mellanavsnitt, lugnet före nästa veckas storm.

Skitbra upplösning på cliffhangern. Dom utnyttjade den till max förra veckan, fintade oss, och gav oss en oväntad men positiv lösning utan att luras. Det är såhär cliffhangers ska vävas, mäkta imponerande.

Jag gillade förresten att Gaius ego inte är så bräckligt att ett ynka fall av impotens stör honom. Möjligt att det beror mer på att han är mer eller mindre bedövad av skuld och alkohol, men ändå. Inte den vanliga reaktionen.

Nästa vecka. Uj uj uj.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » sön okt 15, 2006 17:03

Oj jag håller inte med dig alls adolvsson.

3x3
Tyckte det var ett ganska misslyckats sätt att nysta upp cliffhangern på. Hade vi fått se "en timme innan"-scenerna i förra avsnittet hade vi inte fått den där cliffhangern och då tycker jag det känns ganska billigt. En cliffhanger bara för att det måste tryckas in en cliffhanger helt enkelt. De hade kunnat ha med de scenerna i förra avsnittet och sen låta avsnittet sluta med upptäckten att Cylonsen hade pappret med planen på istället. Ibland känns det som att de slänger in cliffhangers för cliffhangersens skull i bsg och det klarar jag mig utan.

Förutom det var det ett mästerligt avsnitt. Ett avsnitt som handlar om avslutningen och påbörjandet av två intensiva saker utan att vara ointressant i sig själv. Bra jobbat.
Senast redigerad av Off sön okt 15, 2006 18:00, redigerad totalt 1 gång.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » sön okt 15, 2006 17:54

Off: :eek: Har 3.04 släppts eller skrev du bara fel?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » sön okt 15, 2006 18:01

caffeineaddict skrev:Off: :eek: Har 3.04 släppts eller skrev du bara fel?

Jag skrev självklart rätt men det visades fel.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Bender » sön okt 15, 2006 23:14

3.03 Frakking good!

Väldigt bra avsnitt även om förra säsongens misslyckade tidshopp gör att man inte riktigt litade på att det skulle fungera här men det var godkänt.
Underbar stämning och uppbyggnad mot nästa veckas säkerligen intensiva avsnitt.
Av någon anledning tyckte jag både Tyrol och Adama Jr var så olika sig att jag trodde dom spelades av andra skådespelare.

BSG is back - allright!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film