Anime

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » fre okt 06, 2006 21:59

Tillägg till det spoilande intot jag skrev om:
Dom första sekunderna är inte farliga, så det är ingen fara att du spoilas så fort du öppnar avsnittet, MEN därimot är det allra sista i introt SPOILANDE så min rekomendation är att aldrig börja se innan 1:50, eller 1:52-53 i säkrast fall.

Det kan vara lite jobbigt, men det lär vara värt att inte bli spoilad.

Från och med avsnitt 116, Buffster, kom ihåg det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » fre okt 06, 2006 22:05

LWes skrev:Från och med avsnitt 116, Buffster, kom ihåg det.

:D , det ska jag göra.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav sp1keout » lör okt 07, 2006 2:31

Wesley, tack =)

Och Off, K-F är ju DVD-RAW som de subbat ^^ Se inte amerikansk version, i varje fall.

Btw, exakt... Introt, man ska inte se intro 3 förrän avsnitt 130 typ... Japanerna utgår ifrån att alla läst mangan, så dumt =/
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Off » lör okt 07, 2006 9:27

Haha jag har helt missat att man blev spoilad när de bytte intro där. Antagligen för att jag i 95 av 100 fall skippar introt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav sp1keout » lör okt 07, 2006 11:37

Off skrev:Haha jag har helt missat att man blev spoilad när de bytte intro där. Antagligen för att jag i 95 av 100 fall skippar introt.

=) Man får se att den nya personen (som vi döper den till ifall Buffster skulle råka läsa detta) är med i besättningen efter Arabasta, fastän introt börjar lååångt innan allt är klart, 15 avsnitt som sagt... ganska konstigt, faktiskt =/

gahh, måste säga att nya eyeshield-kapitlet var underbart :) :lovebunny:
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » lör okt 07, 2006 14:04

LWes: Nya OP-kapitlet

Hur sorgligt som helst, ett vackert och värdigt farväl, mycket mer än att hon skulle bara försvunnit ner i avgrunden som det gjorde först, innan de dök upp igen. Man kunde knappt hålla tårarna tillbaka...
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Off » lör okt 07, 2006 14:06

Senaste dubbelkapitlet var helt fantastiskt. Synd att det verkar vara utfyllnad de kommande avsnitten.

I WANT TO LIVE
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » lör okt 07, 2006 21:21

(spoiler avsnitt 68 och 69) Coby/Helmeppo side story. Ja eftersom dom två har varit seriens hittills klart mest intressanta karaktärer så uppskattade jag givetvis att vi fick en uppföljning av deras historier. Eller kanske inte. Nja, det här var nog faktiskt seriens första dåliga avsnitt. Men nu kommer Little Garden arcen så jag misströstar inte.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » sön okt 08, 2006 19:49

(spoiler avsnitt 70 - 77) Till en början tyckte jag att Little Garden arcen och jättarna som slogs med varandra kanske inte var den allra bästa, men sen... Det var helt underbart när Luffy och Usopp slogs med Mr 3, Miss Goldenweek, Mr 5 och Miss Valentine, medan Zoro, Nami och Vivi höll på att bli vaxfigurer. Att Zoro var beredd att hugga av sig benen fick mig inte att älska honom mindre direkt. Sen var det väldigt bra när Sanji pratade med Mr 0 också, spännande. Jag är så enormt förtjust i Baroque Works. Gillar Miss All Sunday, verkligen. Ojojoj vad jag längtar tills dom kommer till Arabasta.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » sön okt 08, 2006 20:09

The Buffster skrev: (spoiler avsnitt 70 - 77) Sen var det väldigt bra när Sanji pratade med Mr 0 också

Mr Prince när han är som bäst! 8) 8) 8)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » mån okt 09, 2006 11:51

Buffsti, du gillar verkligen väldigt mycket hos One Piece om man ska utgå ifrån ditt senaste inlägg, haha =) Glädjer mig!
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav The Buffster » mån okt 09, 2006 12:56

sp1keout skrev:Buffsti, du gillar verkligen väldigt mycket hos One Piece om man ska utgå ifrån ditt senaste inlägg, haha =) Glädjer mig!

Jag gillar onekligen väldigt mycket med det. Det allra bästa är precis det som du, LWes och Off har nämnt tidigare, karaktärerna (Luffy! Zoro! Sanji!) och den stora, detaljrika, underbara värld som successivt byggs upp. Har påbörjat Drum Island arcen nu också, kommentarer kommer senare, och den är helt fantastisk hittills. Och sen blir det Arabasta, och som sagt jag LÄNGTAR.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav sp1keout » mån okt 09, 2006 13:49

Buffsta~schuuuwaaannnn~~ <3

De kommer allt närmare... hur många avsnitt hinner du se om dagen?
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav The Buffster » mån okt 09, 2006 17:49

sp1keout skrev: Buffsta~schuuuwaaannnn~~ <3

:D

sp1keout skrev:De kommer allt närmare... hur många avsnitt hinner du se om dagen?

Det beror lite på, hade jag bara tiden så skulle jag knappt göra annat men jag har ofta mycket att göra i skolan, men minst fyra avsnitt om dagen brukar jag hinna med (oftast mer).

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav sp1keout » mån okt 09, 2006 18:32

(Quote from January the 6th, 2006)
Glorificus skrev:Efter allt One Piece-prisande här har jag länge tänkt att jag borde se det, så nu har jag laddat ned de 30 första avsnitten (med K-F-översättningen)... Såg de fyra första delarna igår, och det ser bra ut än så länge. ;)

En gång i tiden såg även Glori~chan på One Piece, men jag tror hon slutade eller dylikt, jag och LWes möttes i en gråtande kram och klappar på våra axlar, sen kämpade vi vidare. Och fann dig, tack =)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav The Buffster » mån okt 09, 2006 18:38

sp1keout skrev:En gång i tiden såg även Glori~chan på One Piece, men jag tror hon slutade eller dylikt, jag och LWes möttes i en gråtande kram och klappar på våra axlar, sen kämpade vi vidare. Och fann dig, tack =)

:lovebunny: , så gulligt.

Har faktiskt, i Prison Break tråden tror jag att det var, försökt få Glory att ta upp tittandet igen, hon skulle göra det, men det kan nog dröja.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav sp1keout » tis okt 10, 2006 12:20

Buff~swan: Oki :)

Off: Fortfarande säker på att du inte ska läsa mangan och följa animen? Med tanke på att ADC-Heaven/Elites inte subbar längre... :|
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Off » tis okt 10, 2006 17:57

sp1keout skrev:Buff~swan: Oki :)

Off: Fortfarande säker på att du inte ska läsa mangan och följa animen? Med tanke på att ADC-Heaven/Elites inte subbar längre... :|

WOOOOOOOOOT!?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » tis okt 10, 2006 18:47

Off skrev:
sp1keout skrev:Buff~swan: Oki :)

WOOOOOOOOOT!?

Äsh, dom är bara helt plötsligt utan översättare, men dom lär väl hitta någon förr eller senare.
Just nu när det verkar vara någon konstig form av fillers gör det väl ingenting om vi hamnar några veckor efter, när dom ändå lär ta igen det senare.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » ons okt 11, 2006 22:19

72 timmar utan Buffsta~schuuuwans updates :(
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav The Buffster » ons okt 11, 2006 23:05

sp1keout skrev:72 timmar utan Buffsta~schuuuwans updates :(

Du räknar alltså timmarna, så otroligt sött, och bara för din skull så kommer här lite kommentarer. För trots att jag inte riktigt har tid att kommentera så fortsätter jag att se.

(spoiler 78 - 92) Som jag nämnde tidigare så gillade jag början av Drum Island arcen. Många enormt bra saker. Att Nami blev sjuk och hur alla verkligen bryr sig om henne. Helt underbart fantastiskt hur Luffy och Sanji kämpade för att få henne uppför berget och till doktorn. Att det tillslut bara blev Luffy kvar vid medvetande och att han bar dom båda två på ryggen, ja vad ska man säga, det finns inte många karaktärer som är så bra som Luffy. Han är också seriens allra roligaste karaktär, när han och Sanji bråkade på berget, bland annat om i fall det var kaniner, isbjörnar eller gorillor.

Sanji: Is it a gorilla?
Luffy: No it's polar bears.
Sanji: They're rabbits!
Luffy: But you just asked if they were gorillas.

Chopper är hur söt som helst och jag gillar att han nu är en del av besättningen. Luffys enorma engagemang för att övertyga honom att bli deras nakama var underbart att se, som sagt Luffy är så enormt rolig. Som när han blev så imponerad av seven level transformation att han inte kunde göra någonting annat. Jag skrattade så att tårarna rann åt "It's gotta be a beam", och hans och Sanjis diskussion omkring det. One Piece är verkligen enormt roligt väldigt ofta.

Sen så var ju Zoro fantastisk som vanligt. Med ärr över bröstet och kring fotlederna, utan tröja, i isavtten och snö... Jag är så kär i honom.

Gillade som sagt Drum Island arcen, men jag känner mig ganska säker på att Arabasta arcen kommer att bli ännu bättre. Baroque Works, Crocodile, Miss All Sunday (är fortfarande nyfiken på henne), Vivi, hennes pappa och allt det andra. Vem var förresten Ace som skulle vänta på Luffy där? Är det något jag har missat/inte kommer ihåg eller är det tänkt att man inte ska veta? Enormt spännande är det hur som helst. Snart är det helg och då kan jag se hur mycket jag vill, nästan.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » lör okt 14, 2006 23:39

Så nu har jag alltså sett 100 avsnitt av One Piece, det lär ju ha framgått i tidigare inlägg men jag kan ju nämna ingen att jag ÄLSKAR det. Det är enormt bra och enormt roligt. Det har fantastiska karaktärer och världen är helt underbar.

(spoiler 93 - 100) SUGOI! Arabasta arcen har hittills levt upp till mina förväntningar på alla sätt och vis. Jag älskar ökenmiljön måste jag säga. Storyn med crocodile, rebellerna, Vivi och hennes pappa är så fantastiskt bra. Jag gillar också att alla har samlats i Arabasta, som Smoker och hans marines, Baroque Works, och Ace. Att Ace visade sig vara Luffys bror var riktigt bra, jag gillar honom även om han knappast kan mäta sig med Luffy. Luffy alltså, måste nämna några av hans underbara tokigheter igen. Som när han direkt när dom kom till Arabast sprang ut i öknen och gick vilse. Så roligt. Det bästa var när han sen kom till staden och äntligen hittade en restaurang och bara kastade sig in så att både Smoker och Ace flög ut genom väggen, och sen så mindes han inte att han hade gjort hålet. Just då kändes det som om det inte kan finnas någon karaktär jag älskar mer.

Dom andra karaktärerna är underbara dom med såklart. Zoro som tränar hela tiden, Sanjis reaktion på när Vivi och Nami hade bytt kläder, Chopper som är helt utslagen av värme, jag bara älskar det. Plus att nu är det väl på sin plats att säga att jag faktiskt gillar även Usopp hur mycket som helst, han kan vara så roligt ibland med alla sina kommentarer.

Jag var också oerhört förtjust i Vivis flashback när hon berättade för Nami och sin barndom. Jag blir så engagerad att det nästan är förvånande. Jag var jätterädd att någonting skulle hända med Vivi eller Kohza när dom var i ruinerna. Att Kohza sen hade växt upp och blivit rebellernas ledare, ja jag säger det igen, SUGOI!

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » sön okt 15, 2006 0:10

Ah... Fantastiska minnen kommer tillbaka när man läser dina kommentarer.
Crocodile är så mäktig och cool! Vad tycker du om Bon Clay?
Åh... One Piece är så fantastiskt.

Den här veckan kom inget nytt kapitel, vilket var väldigt (fruktansvärt) smärtsamt jobbigt.
Men Gud vad det är bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » sön okt 15, 2006 1:01

LWes skrev:Vad tycker du om Bon Clay?

Honom har jag ju glömt att nämna, LOL, han var hur rolig som helst när han kom ombord på skeppet och visade sina krafter. Plus att Sanijs kommentar "I'm not interested in male ballerinas" var väldigt rolig också. Jag gillar även att dom hela tiden säger folks namn, Mr 2 Bon Clay-sama, bara namnet är ju roligt.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav sp1keout » mån okt 16, 2006 11:17

LWes skrev:Vad tycker du om Bon Clay?

Hahahah, vilket oneliner :D

Buffster :) Det är, som LWes sa, helt underbart att läsa det du skriver, man blir glad i hela kroppen =)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav The Buffster » mån okt 16, 2006 19:15

(spoiler 101 - 105) Det fortsätter att vara fantastiskt. Arabasta arcen alltså, den är så bra att mycket som har varit hittills bleknar. Baroque Works mötet när dom fick veta att Crocodile var ledaren var oerhört bra. Crocodile och Miss All Sunday är nästan för coola känner jag, helt underbart, jag älskar dom! Miss Merrychristmas och Mr 4 var dock fruktansvärt dåliga, usch. Men Mr 2 är ju rolig och jag gillade verkligen Mr 1 och framförallt Miss Doublefinger

Jag älskar verkligen hur vi får se alla sidor, Baroque Works, rebellerna, kungen och självklart Luffy och dom andra. Det känns som om det byggs upp till någonting fantastiskt.

Man vill verkligen bara se mer och mer och mer.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » mån okt 16, 2006 19:52

Bild :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » mån okt 16, 2006 20:27

sp1keout skrev:(Bilderna är ifrån April, har funderingar på att klä ut mig till Wiper till i Oktober... Har förövrigt fler bilder...)

Nå, nu är det oktober. Ska du klä ut dig till Wiper?
Posta gärna mer bilder!

Det är jättekul att se One Piece cosplay-bilder på internet, men en sak jag aldrig kommer förstå är varför tjejer alltid klär ut sig till Luffy? :eek: och Zoro :eek: och Sanji :eek:
Kan inte tjejerna klä ut sig till tjejer och killarna till killar? :?

Jag kommer förr eller senare klä ut mig till någon, det vet man, men jag måste hitta någon karaktär som ser ut som mig (istället för att hitta någon jag kan göra så jag ser ut som :) )
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » mån okt 16, 2006 20:40

LWes skrev:Det är jättekul att se One Piece cosplay-bilder på internet, men en sak jag aldrig kommer förstå är varför tjejer alltid klär ut sig till Luffy? :eek: och Zoro :eek: och Sanji :eek:
Kan inte tjejerna klä ut sig till tjejer och killarna till killar? :?

Kan har och göra med att dom manliga karaktärerna är, tyvärr, enormt mycket coolare än dom kvinnliga. Men visst, om jag skulle klä ut mig till någon så skulle det nog bli en av tjejerna i alla fall.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Glorificus » mån okt 16, 2006 20:44

sp1keout skrev:En gång i tiden såg även Glori~chan på One Piece, men jag tror hon slutade eller dylikt, jag och LWes möttes i en gråtande kram och klappar på våra axlar, sen kämpade vi vidare.

Hihi, jag ska se mera!! Allvarligt. Snart!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film