Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » tor sep 28, 2006 22:47

gaspode skrev:
Tinwiel skrev:Men när kommer det "riktiga" avsnittet då? Jag hade tänkt vänta men nu börjar det bli svårt att hålla sig..
Det kommer på onsdag!

Men.. det är ju torsdag idag. En vecka alltså. :( Vettefan om man orkar vänta..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Spuffy » fre sep 29, 2006 3:14

nej nejn inte väntaä itne
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav The Buffster » fre sep 29, 2006 9:11

I och med att avsnittet tydligen var rätt dålig kvalitet och att även om man ser ett avsnitt nu kommer att få vänta läääääänge på nästa så känns det inte som någon större idé att se det nu. Fast det är klart, jag vet ju inte hur det ligger till, kanske kommer dom alltid att komma såhär tidigt.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » fre sep 29, 2006 11:55

Nej, det är bara säsongspremiären som visas via MSN.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » ons okt 04, 2006 6:46

301 är ute i bra kvalitet! Hoppas de håller på snabbheten framöver.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons okt 04, 2006 11:11

(spoiler 3.01) Riktigt bra, kändes väldigt rätt att ha karaktärerna i fokus snarare än COTW och av naturliga skäl tänkte jag en hel del på "The Freshman".

Jag var livrädd att säsongsmysteriet skulle vara The Murder of Keith Mars där i några sekunder och då gjorde jag nog små skrik rätt ut. Tack och lov verkar det inte så.

Majorino är regular! Yay! Me likey her, även om jag vet att andra har haft problem med hennes skådespel. Men hon är ett äkta charmtroll IMHO.

Sen brydde jag mig helt plötsligt om Dick i hans sista scen med Logan också vilket jag inte direkt hade räknat med.

Och sista scenen fick mig faktiskt också att hoppa till ordentligt. Fyfan så obehagligt. Nu är jag ingen sann VM-fanatiker (och har bara sett alla avsnitt förutom Piloten och "Clash of the Tritons" en gång var), men nog sjutton hade vi ett avsnitt i förra säsongen som handlade om college-våldtäktsmannen som rakade huvudet på tjejerna? Hur slutade det avsnittet egentligen? Eller blandar jag ihop med nån annan serie/film? Minne som en elefant...

Samtidigt vill jag hålla mina förväntningar låga, för jag var ännu mer lyrisk efter 2.01 och, well... se hur det slutade. :|

EDIT: Det nya introt var finfint också. Skönt att se att Weevil är kvar även om han inte dök upp i det här avsnittet.
Senast redigerad av caffeineaddict ons okt 04, 2006 11:12, redigerad totalt 1 gång.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » ons okt 04, 2006 11:11

3.01. Riktigt bra, om än inte i närheten av perfekt. Jag gillar Wallace rumskamrat, även om skådespelaren inte verkar vara något vidare (det var tydligast i scenen där han upptäckte att hans saker var stulna). Han var härligt normal, standard, eller vad man ska säga, någon som man kan identifiera sig med. Jag gillar våldtäktshistorien också, tror att det kan bli en bra arc. Slutet var riktigt trevligt, synd bara att de knappast kommer gå längre än så (eller rättare sagt är det synd att jag VET att de inte kommer gå längre än så).

Edit: just fasen, två saker till: Introt. Jävligt snyggt faktiskt, men tyvärr sög musiken.

Och Dick. Bra att han är kvar som regular, för precis som jag hade hoppats tvingas han utvecklas nu, och han var utmärkt i det här avsnittet.

Det finns andra serier som fortfarande produceras (Shiiiiield) som får Veronica Mars att framstå som mer eller mindre skräp i jämförelse, men det är få som är lika underhållande och allmänt... mysiga.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav gaspode » ons okt 04, 2006 19:04

Nu har jag sett hela avsnittet, jag lyckades vänta på det med bra kvalitet!*stolt*

(spoiler 3x01) Som ni andra redan påpekat, den där grejen Keith var iväg på var både förvirrande och tråkig. Fick aldrig riktigt grepp om vem det var ens.
caffe: jo, våldtäkterna var ju i avsnittet med Michael Cera och Alia Shawkat.. Kommer inte heller ihåg detaljer, men det var Troy som var felaktigt anklagad och Veronica hjälpte honom iaf..

Jag vet inte om jag är positiv till Dicks utveckling eller inte.. Om det blir så att alla tror att han våldtog och sen att han inte gjorde det känns det väldigt bleh... men VM brukar kunna överraska.
Han tog mycket stryk i avsnittet iaf. :D

Är inget av Macs största fans, men jag ser ändå fram emot mer av henne den här säsongen. Gillade iaf hennes namnskylt i kontrast till Parkers :D

Jag skall inte säga att det störde mig, för jag såg det inte först, men eftersom jag kände igen skådespelaren som gjorde Tim Foyle (killen som hjäpte till med Criminology-klassen) så kollade jag upp och såg att det var för att det var han som spelade Lucky i förra säsongen.
Jag är verkligen emot att återanvända skådespelare på det här sättet, även om man tycker sig ha hittat nån som är jättebra.

Nu har jag sett introt ett par gånger och det funkar väl bättre och bättre när man vänjer sig vid musiken, men jag hade föredragit den gamla musiken till det här introt..

Och nu ska jag gå ner till affären och köpa vispgrädde och göra mig Irish Coffee!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav CheeseGuy » ons okt 04, 2006 19:54

(spoiler 3.01) Jag undrar hur man kan droga någon och få in den personen på sitt rum (eller vilken ordning det nu sker i) utan att avslöja sig. Det är ju uppenbart att Dick inte är rätt man för det i alla fall, och det borde väl de som såg honom utanför Parkers rum inse också. (Och om det är meningen att vi som tittar ska misstänka Dick nu så tycker jag inte att han passar alls ändå på grund av andra saker.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav The Buffster » ons okt 04, 2006 21:14

(spoiler 3.01) Veronica Mars är tillbaka och jag är lycklig. Visst finns det problem med serien men efter uppehållet så satt jag mest och kände mig lycklig avsnittet igenom.

Finns ju knappast mycket att säga som inte redan har sagts.

Veronica och Logan, jag vet inte jag. Jag är så jävla sur för att dom inte lät mig få den underbara återförening jag väntat på i förra säsongen. Rent elakt faktiskt att göra det så himla, jaha. 1.18, det är det jag vill ha! Men, men nog tjat om detta. När det gäller allt det här med om man vill se dom tillsammans eller inte så är jag alltjämt kluven, det gäller alla par i tv-serier som jag vill se tillsammans. För hur det än är så är det sällan som bäst när dom faktiskt är tillsammans. Det allra bästa är oftast när dom inte är tillsammans med det ändå hintas lite då och då, som när dom dansade förra säsongen och liknande. Men som sagt, Veronica och Logan kan inte göra slut nu, det blir alldeles för mycket upprepning och velande fram och tillbaka är inget jag uppskattar heller.

Hör fortfarande till dom som inte riktigt gillar Mac. Jag har ingen förklaring till det, jag borde gilla henne, men någonting är det. Hoppas det blir en del Vinne denna säsong, han är rolig. Samma gäller för Lamb.

Battlestar Galactica referens, alltid mycket uppskattat såklart.

Största klagomål... Ingen Weevil! Jag blev ju lite smått förälskad i honom förra säsongen faktiskt.

Hur som helst, Kristen är fortfarande Kristen och hon är så vacker att det knappt är sant och underbar på en mängd andra sätt också.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav HeY » ons okt 04, 2006 22:56

Ingen som har några tittarsiffror för 3x01?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » ons okt 04, 2006 22:58

Uh-Oh... :(
Illyria, har du sett tittarsiffrorna och vad är din tanke om dom? Är det kört för oss?

http://www.thefutoncritic.com/ratings.aspx
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » ons okt 04, 2006 22:59

HeY skrev:Ingen som har några tittarsiffror för 3x01?

Hah! Du frågade sammtidigt som jag postade dom :P
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » tor okt 05, 2006 9:13

LWes skrev:
HeY skrev:Ingen som har några tittarsiffror för 3x01?

Hah! Du frågade sammtidigt som jag postade dom :P

Hehe, vad lustigt :D

Men j*vla skit vilka siffror. Varför måste världen vara så grym :x

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » tor okt 05, 2006 9:18

I den viktigaste demogruppen var det 83% retention. Alltid något, men overall får gärna växa nästa vecka.

Skulle säga ganska okej, med plats för (mycket) förbättring. Överlag har det ju inte gått speciellt bra för någon av serierna på CW.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Matt » tor okt 05, 2006 11:21

3x01
Bra. Veronica på college kan bli mycket bättre än veronica i highschool. Bara inte Veronica kommer gå runt och säga frack hela säsongen nu. Även om det var kul i det här avsnittet.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Tinwiel » tor okt 05, 2006 15:01

3x01 Jag lyckades också hålla mig! :D
Avsnittet var bra, inte lysande hela vägen igenom men klart godkänt. Håller med er om att Keith-grejen var tråkig. Jag kommer knappt ihåg nåt av förra säsongens alla mysterier och jag vill inte behöva orka komma ihåg heller. Move on!

Jag kommer att bli svinsur om det tar slut mellan Veronica och Logan tidigt under säsongen. Kan dom inte få ha det bra i några avsnitt i alla fall, innan dom börjar hitta på problem åt dom? Bara några avsnitt, pleease? Det känns fånigt annars och som en upprepning av förra säsongen. Logan var bra i avsnittet, när han är sådär Veronica-kär så smälter ju jag. Jason Dohring (visst var det så han hette?) lyckas riktigt bra med karaktären också och han ser riktigt kär ut... yay! Men Veronica, vad tänker du på? Nåt rör sig i hennes skalle.. jag blir orolig...

Wallaces rumskompis var helt ok, och bra att vi får se en annan sida av Dick nu. Äntligen! Mac! Jag gillar henne, har alltid gillat henne och är jätteglad att hon och Veronica hänger mycket med varann.

Säsongsmysteriet avvaktar jag med att uttala mig om... vi får se hur det utvecklar sig.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Rombat » tor okt 05, 2006 17:59

Jag höll mig (för jag hade SÅÅ stort val)

(spoiler 3.01) Livrädd för att de skulle ha ihjäl Keith. Livrädd för att de ska fucka med VeLo IGEN! Aaaargh!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Noam » fre okt 06, 2006 17:14

3x01
ehm, det här med tjejer som blir våldtagna och rakade på huvudet.. har vi inte sett den storyn redan? Kom dom inte på nåt nytt eller har jag missat nåt?
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Illyria » fre okt 06, 2006 17:15

Noam Olöst mysterium från avsnitt 2.16 som blir aktuellt igen nu när de faktiskt går på den skolan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eriked » fre okt 06, 2006 20:33

Ohh! nu har även jag sett det.
3x01De senaste dagarna har det faktiskt pirrat lite i magen inför att se detta. Och ganska snabbt visade det sig: Criminology-läraren är skurken. Han bara känns busig och skurkaktig. Assistenten..nej han är oskyldig.

Wallice intro gjordes annars på ungefär samma sätt som s2, Wallice behöver hjälp med ett fall. Inget fel med det iofs men, hoppas vi får lite mer BFF känsla än förra säsongen. Bra avsnitt, längtar tills nästa avsnitt.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav eponinethen » sön okt 08, 2006 10:08

The Buffster skrev: (spoiler 3.01) Veronica Mars är tillbaka och jag är lycklig. Visst finns det problem med serien men efter uppehållet så satt jag mest och kände mig lycklig avsnittet igenom.

(spoiler 3.01) Exakt. Det var inte det bästa avsnitten någonsin, far from, men man fick "Veronica Mars-känslan" och det gjorde (och gör mig fortfarande) sjukt lycklig.

Jag älskar nya Mac. Mörkare, med snyggare kläder, och – såklart – regular on the show, mhm.

Älskar även att de gör Dick till en riktig karaktär denna säsong. Jag gillar att han inte varit det tills nu, men jag gillar att han blir det nu.

Det gör mig ledsen att det är så många som ogillar de nya creditsarana dock. Jag gillade de gamla otroligt mycket, men älskar grejen att de ändrat dem men behållit samma låt etc. Tycker att det fungerar otroligt bra...

Aw.. gotta love... hehe..
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion

Inläggav The Buffster » sön okt 08, 2006 10:39

eponinethen skrev:Det gör mig ledsen att det är så många som ogillar de nya creditsarana dock. Jag gillade de gamla otroligt mycket, men älskar grejen att de ändrat dem men behållit samma låt etc. Tycker att det fungerar otroligt bra...

Jag tror att jag kommer vänja mig efter ett tag. Bilderna var riktigt snygga så dom har jag inget problem med alls. Men låten däremot, jag förknippar den gamla så enormt starkt med VM att det inte riktigt kändes som samma sak utan den.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » sön okt 08, 2006 12:14

The Buffster skrev:
eponinethen skrev:Det gör mig ledsen att det är så många som ogillar de nya creditsarana dock. Jag gillade de gamla otroligt mycket, men älskar grejen att de ändrat dem men behållit samma låt etc. Tycker att det fungerar otroligt bra...

Jag tror att jag kommer vänja mig efter ett tag. Bilderna var riktigt snygga så dom har jag inget problem med alls. Men låten däremot, jag förknippar den gamla så enormt starkt med VM att det inte riktigt kändes som samma sak utan den.

Men det var ju samma låt? Bara långsammare mix. Tyckte det behöll stämningen väldigt väl, men bara lugnade ner det och tog bort det alltför "college-rockiga" (ironiskt nu...).

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » sön okt 08, 2006 17:12

I love it!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eriked » sön okt 08, 2006 17:37

Just det, glömde kommentera domjättebra! Var lite hmm först men sen när jag såg det med avsnittet.. jo passar alldeles utmärkt!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Tinwiel » sön okt 08, 2006 19:20

Jag gillade det nya introt. Tror att jag tyckte bättre om det än det gamla faktiskt..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » sön okt 08, 2006 19:22

Jag gillar inte alls det ni pratar om ovan. Uäck till och med. Men jag lär väl vänja mig...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön okt 08, 2006 19:40

Det krävs lite invänjning men jag tyckte det var snyggt från början och efter att ha tittat på vinjetten många ggr gillar jag remixen också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav brat » sön okt 08, 2006 20:08

Illyria skrev:Överlag har det ju inte gått speciellt bra för någon av serierna på CW.

Seriöst, varför går det så dåligt för CW? Alla serier har sämre siffror nu än innan sammanslagningen. Borde de inte ha dubbelt så mycket? Det är fasen äckligt att Top Model och WWE Smackdown är mer framgångsrika program än kanalens dramaserier.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film