Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tis sep 26, 2006 0:07

Brothers and Sisters 1.01 med Ron Rifkin och Rachel Griffiths: zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » tis sep 26, 2006 12:20

Ni menar inte att en moderator har modererat! WOW! :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tob » tis sep 26, 2006 14:44

Jericho 1.01

Detta var slötsliskigt och amerikanskt.

(spoiler 1.01) Något apocalyptiskt har hänt och det bästa dem kunde komma på var att fokusera på en hemvändare som inte bara räddar en liten flicka utan en hel skolklass. Suck.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Binchy » tis sep 26, 2006 19:00

CSI blir bara bättre och bättre tycker jag. Kanske är jag lättroad, men hey, bonus för mig i så fall. Är nu inne på säs 3, och har just sett två avsnitt med riktigt intressanta twists.

308 Regissören som skär halsen av en porrfilmsskådis i en snuffmovie, men hon dödar honom tillbaka - hon har aids och han får i sig hennes blod.

309 Ett gäng bikers slår och sparkar ihjäl en taxichaffis för de tror han ska fly från en olycka, när han i själva verket tänker kalla efter hjälp. Wow, vad biker-killen föll ihop under förhör när han insåg vad de gjort.

Ett rikigt kusligt avsnitt var, någon gång under säs 2 tror jag; en man blir nästan påkörd på en parkeringsplats, kvinnan ser sig inte för ordentligt, han kör ifatt henne, hon kastar en kaffemugg på hans bil, han kör efter igen och KNUFFAR UT HENNES BIL PÅ JÄRNVÄGSSPÅRET FRAMFÖR TÅGET med sin bil. Ghiääääääh! Snacka om sjuk hjärna!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav adolvsson » tis sep 26, 2006 19:25

Binchy skrev:CSI
309 Ett gäng bikers slår och sparkar ihjäl en taxichaffis för de tror han ska fly från en olycka, när han i själva verket tänker kalla efter hjälp. Wow, vad biker-killen föll ihop under förhör när han insåg vad de gjort.

Ja! Det är en favorit.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav CheeseGuy » tis sep 26, 2006 20:48

HeY skrev:Är det någon som hunnit se nya Heroes än, var den i så fall bra? Om den inte var det så kanske jag inte ska bry mig om att ta hem den. Fast det kanske är bättre att skapa en egen uppfattning?
Är också ganska nyfiken om Runaway, så om någon sett även den så skulle en kommentar vara kul! :)

Om du vill följa någon ny serie som börjar nu är Studio 60 nästan garanterat bäst, bara så att du vet.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav adolvsson » tis sep 26, 2006 21:35

HeY skrev:Är det någon som hunnit se nya Heroes än, var den i så fall bra? Om den inte var det så kanske jag inte ska bry mig om att ta hem den. Fast det kanske är bättre att skapa en egen uppfattning?

Det är förstås alltid bättre att skapa egna uppfattningar, men jag tänker passa på att pusha dig ta hem-riktningen. Jag gillade skarpt, den var knappt alls vad jag hade väntat mig.

Är också ganska nyfiken om Runaway, så om någon sett även den så skulle en kommentar vara kul! :)

Det fanns lite som var bra, mycket som var dåligt, medelmåttigt känns som ett passande betyg.

Och Studio 60 vinner.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » tis sep 26, 2006 21:42

adolvsson skrev:

Det är förstås alltid bättre att skapa egna uppfattningar, men jag tänker passa på att pusha dig ta hem-riktningen. Jag gillade skarpt, den var knappt alls vad jag hade väntat mig.

Det fanns lite som var bra, mycket som var dåligt, medelmåttigt känns som ett passande betyg.

Och Studio 60 vinner.

Okej, jag tar hem båda och ser vad jag tycker om dem då. Vad är Studio 60 för typ av serie, vilken kanal är det som har den så jag kan läsa lite om den?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » tis sep 26, 2006 21:46

HeY skrev:Okej, jag tar hem båda och ser vad jag tycker om dem då. Vad är Studio 60 för typ av serie, vilken kanal är det som har den så jag kan läsa lite om den?

Aaron "West Wing" Sorkins nya, bakom kulisserna-drama om en Saturday Night Live-liknande sketch-show. Finns mer att läsa på TVRage.com. Två avsnitt visade på NBC. Har en egen tråd här på forumet.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tis sep 26, 2006 21:48

Illyria skrev:Den läckta var 55 minuter, enligt två olika torrentkällor, så jag antar att det är samma då.

Kollade runt och det verkar som om de gjort småändringar här och där: http://www.heroes-forum.com/index.php?s ... #entry3584
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tis sep 26, 2006 21:55

Kanske ska ta och se om (skumma) den ändå, fast inför avsnitt 2 nästa vecka.

Angående att se en pilot eller ej: det skadar inte att ladda hem och testa titta. Gillar du det inte kan du slänga det igen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Binchy » tis sep 26, 2006 22:05

Såg just en skum sak i avsnitt 312 av CSI (tror jag). Catherine tar en skallra (eller vad det nu är) ur ett fågelbo och lägger det brevid boet. Grissom kommer in och tittar ner i boet, skallran ligger plötsligt i boet igen...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav caffeineaddict » ons sep 27, 2006 0:00

Oooh, det händer redan så mycket bra den här veckan att jag sparar Dexter till nästa (ifall den inte skulle vara lika bra i övrigt). Men tillsammans med Studio 60 1.03 och Wire 4.04 räknar jag då med att den kommer vara körsbäret i mitt persikosmör.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » ons sep 27, 2006 0:02

caffeineaddict skrev:Studio 60 1.03

Oh, bara tanken gör mig alldeles knäsväg i armvecken.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tob » ons sep 27, 2006 12:51

noike skrev:Brothers and Sisters 1.01 med Ron Rifkin och Rachel Griffiths: zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.

Jag håller med en del. Det kändes fruktansvärt ojämnt. En stunden ville jag bar stänga av och i nästa slår det mig att jag faktiskt sitter och är riktigt intresserad av vad som försigår. Slutscenen, jo visst, slowmo och halvpatetiska toner, men den fyller sig funktion och jag lär nog se andra avsnittet också innan jag bestämmer mig.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » ons sep 27, 2006 13:01

Brothers and Sisters: Kan inte säga att jag ens blir intresserad av vad som försigår, det var en riktigt tråkig pilot. Alldeles för mycket introduktion som bygger upp till.... inget. Det enda det var var en stor cast med massa skådespelare du känner igen, jag satt mest och tänkte på de andra serierna de varit med i.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » ons sep 27, 2006 23:15

Illyria skrev:Brothers and Sisters: Kan inte säga att jag ens blir intresserad av vad som försigår, det var en riktigt tråkig pilot. Alldeles för mycket introduktion som bygger upp till.... inget. Det enda det var var en stor cast med massa skådespelare du känner igen, jag satt mest och tänkte på de andra serierna de varit med i.

Brothers och Sisters är den där nya serien med hon som spelade Ally McBeal inte sant? Funderade på att ta hem den först, men har inte hört något positivt om den direkt så jag tror jag skippar det.

Jag har iaf sett både Runaway och Studio 60 nu och jag gillade dem båda. Tyckte till en början Runaway kändes lite orealistisk, men sedan när man fick se hur korten på barnen kom så blev det lite mer realistiskt till varför de rymde, men fortfarande lite konstigt upplagt tycker jag. Kan nog dock bli bättre och jag fortsätter nog ta hem ett par avsnitt innan jag läger ner det.
Studio 60, vad kan jag säga? Loved it! Vad kan man egentligen vänta sig av en serie med både Matthew Perry och Amanda Peet i, nästa dömt till att lyckas (för mig iaf!). Nu håller jag bara tummarna hårt på att den går hem i USA också. Ska strax se 1x02, hoppas det håller måttet.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » ons sep 27, 2006 23:20

HeY skrev:Studio 60, vad kan jag säga? Loved it! Vad kan man egentligen vänta sig av en serie med både Matthew Perry och Amanda Peet i, nästa dömt till att lyckas (för mig iaf!). Nu håller jag bara tummarna hårt på att den går hem i USA också. Ska strax se 1x02, hoppas det håller måttet.

I approve of this message! :D

Och att Amanda Peet får lite kääärlek. Gôtt mos, alltså.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » ons sep 27, 2006 23:39

adolvsson skrev:
HeY skrev:Studio 60, vad kan jag säga? Loved it! Vad kan man egentligen vänta sig av en serie med både Matthew Perry och Amanda Peet i, nästa dömt till att lyckas (för mig iaf!). Nu håller jag bara tummarna hårt på att den går hem i USA också. Ska strax se 1x02, hoppas det håller måttet.

I approve of this message! :D

Och att Amanda Peet får lite kääärlek. Gôtt mos, alltså.

Amanda Peet är som jag läste att många tyckte i Studio 60 tråden .. mycket underskattad skådespelerska och hon är en underbar komiker!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » tor sep 28, 2006 0:05

Jag tyckte nog hon var bättre på komiken i Jack & Jill än vad jag hittills sett i Studio 60.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tor sep 28, 2006 0:34

Illyria skrev:Jag tyckte nog hon var bättre på komiken i Jack & Jill än vad jag hittills sett i Studio 60.

Jag såg aldrig Jack & Jill, min förtjustning i Amanda Peet är helt baserad på långfilmer, men jag kan absolut hålla med om att hon inte riktigt visat vad hon verkligen kan än i S60. Det gick bättre i andra avsnittet, fast fortfarande en bit var. Fast jag tänker inte vara orolig. För hon är Amanda Peet, och jag gillar henne.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » tor sep 28, 2006 0:38

adolvsson skrev:
Illyria skrev:Jag tyckte nog hon var bättre på komiken i Jack & Jill än vad jag hittills sett i Studio 60.

Jag såg aldrig Jack & Jill, min förtjustning i Amanda Peet är helt baserad på långfilmer, men jag kan absolut hålla med om att hon inte riktigt visat vad hon verkligen kan än i S60. Det gick bättre i andra avsnittet, fast fortfarande en bit var. Fast jag tänker inte vara orolig. För hon är Amanda Peet, och jag gillar henne.

Samma för mig. Såg aldrig J&J men har sett många filmer med Peet där hon varit väldigt bra.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » tor sep 28, 2006 0:40

Se Jack & Jill. Sarah Paulson och Andy (namn?) från Weeds är också med.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor sep 28, 2006 0:41

Illyria skrev:Andy (namn?) från Weeds

Justin Kirk! Gillar man Justin Kirk behöver man se Angels in America också.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav HeY » tor sep 28, 2006 0:42

Illyria skrev:Se Jack & Jill. Sarah Paulson och Andy (namn?) från Weeds är också med.

Jo den kanske man skulle se, verkar ju inte vara så mång avsnitt. Är det en sitcom med a 21min långa avsnitt eller?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » tor sep 28, 2006 0:45

HeY skrev:Är det en sitcom med a 21min långa avsnitt eller?

Nope. One-Hour Drama
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tor sep 28, 2006 0:58

caffeineaddict skrev:Justin Kirk! Gillar man Justin Kirk behöver man se Angels in America också.

Den hade jag tänkt se på SVT nyligen men missade såklart.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor sep 28, 2006 1:02

Illyria skrev:
caffeineaddict skrev:Justin Kirk! Gillar man Justin Kirk behöver man se Angels in America också.

Den hade jag tänkt se på SVT nyligen men missade såklart.

Den kan kännas lite amerikansk ibland, men är jäkligt välgjord och har en suverän cast: Al Pacino, Justin Kirk och Mary Louise Parker. Jag är väldigt förtjust i den.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » tor sep 28, 2006 1:04

Jag måste ladda hem den och se, när jag har tid.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor sep 28, 2006 1:11

caffeineaddict skrev:Den kan kännas lite amerikansk ibland, men är jäkligt välgjord och har en suverän cast: Al Pacino, Justin Kirk och Mary Louise Parker. Jag är väldigt förtjust i den.

Ditto. Väldigt bra miniserie det där.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film