House

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Langtry » ons sep 27, 2006 18:21

Jag gillade House replik i garaget: If I forget about the carpet, can I have her? (eller nå't i den stilen)

:)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav Ruccola » ons sep 27, 2006 21:14

3x04

They brought the funny! Ännu ett toppenavsnitt.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav caffeineaddict » ons sep 27, 2006 21:24

(spoiler 3.04) Casablanca-scenen var grymt härlig och påminde mig om att man kanske borde använda klassiska filmraggrepliker på folk som man gissar inte har sett filmerna och se om det får samma effekt som i det här avsnittet. :P Innan sporerna uppdagades, vill säga...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » ons sep 27, 2006 22:22

härligt avsnitt! Jag kommer dock allt som oftast på mig själv med att vilja hoppa över scenerna när de hittar på diagnoser som man vet är fel, eftersom det är så mycket av avsnittet kvar. Kanske House enda riktiga svaghet som serie, att det är väldigt svårt att avvika från just den mallen..

Fallet den här veckan var väl okej, inget speciellt, men avslutningen gillade jag väldigt mycket.

(spoiler 3x04) Känns också som att jag fick svar på min fråga vad House menade med Protégé när han pratade med Cameron förra veckan, när han sa "like the other age-inappropriate girls who are into me" typ.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » ons sep 27, 2006 23:15

3x04:
Hur i hela heliga helsefyr gör dom? Ännu ett SotW, ännu ett helgjutet avsnitt, ännu ett slut som får mig att knipa till så där härligt i hjärtegropen. Jag blir tokig på den här serien! Det är en procedural! Det är oförskämt för en procedural att vara såhär bra! OFÖRSKÄMT!

Och nu klistrar jag inte någonting angående Wilson, inte avsnittsspecifikt alls, som jag sa till noike över gtalken för en stund sen:
Jag har sagt hela tiden att jag vill se mer av Wilson, men vad jag inte sagt är att jag gärna skulle se honom som en del av teamet. En fast del. Åtminstone tillfälligt, för en arc, för att se om det fungerar. Scenariot intresserar mig. Han tenderar att funka bra dom få gånger han använts i ett sådant sammanhang, och Dr Holmes behöver utnyttja sin Watson mer. För bövelen!

Och jag menar det. För bövelen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » ons sep 27, 2006 23:17

Själv har jag inte kommit så långt som till säsong 3 av House men jag älskar det ändå. Har sett lika långt som tv4 har sänt, men har laddat ner en säsong 1-2 torrent som blev klar alldeles nyss. Tänkte ta att se 1x05 innan jag går och lägger mig också, verkar vara ett julavsnitt.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Buffster » tor sep 28, 2006 21:52

Det är så jävla bra helt enkelt. Det räcker egentligen för att summera avsnittet men lite mer måste jag ändå nämna.

(spoiler 3.04) Fullkomligen älskade allting som hade med mattan att göra. Särskilt Cameron som verkligen försökte lista ut varför han ville ha mattan tillbaka. Och så måste jag ju bara återigen nämna Chase, jag älskade när Foreman och Cameron fortfarande försökte övertyga House om att ungen inte var sjuk medan Chase direkt var med på noterna och kom med olika förslag på vad som kunde vara fel.

Angående adolvssons tanke på Wilson som en del av teamet, inte så oväntat skulle jag överlycklig om det blev så.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav brat » fre sep 29, 2006 17:06

Bättre sent än aldrig. Råkade hamna framför avsnitt två nu när serien började på TV4 och blev genast fast. Riktigt intressant serie. Det som gör den verkligt fantastisk är dock bara House själv. Vilken karaktär!!

Har sett avsnitt 102-104 nu och alla tre har varit klart sevärda. Underhållande fall och söta bikaraktärer i all är men det är House som gör det. Serien är kanke inget jag ser mig själv bli helt beroende av men sånt kan man å andra sidan inte veta på förhand. Jag kommer absolut att fortsätta se i vilket fall.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » fre sep 29, 2006 17:38

brat skrev:Bättre sent än aldrig. Råkade hamna framför avsnitt två nu när serien började på TV4 och blev genast fast. Riktigt intressant serie. Det som gör den verkligt fantastisk är dock bara House själv. Vilken karaktär!!

I början är det mycket bara House, men det finns en del bikaraktärer som växer ordentligt. ;) Så fortsätt se, ja... och hojta till om du missar något avsnitt.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » fre sep 29, 2006 19:07

1x08
Riktigt bra avsnitt! Ett bra CotW och House var underbar som vanligt. Älskade den där tanten med syfilis, hon var riktigt skön och hennes Ashton Kutcher kommentar fick mig att skratta ut väldigt högt. Det var också riktigt kul när House och vad-är-det-han-heter (?) hela tiden jämfördes med varandra. Slutet var riktigt bra "That's the arrogant bastards that save the life" och sedan hur de båda tittade ner på sina likadana skor.

House blir bara bättre och bättre, skulle inte förvåna mig om den ganska snart skulle kunna komma upp på topp 5 listan (och den är svår att komma upp till 8) )

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » fre sep 29, 2006 19:13

HeY skrev:House blir bara bättre och bättre, skulle inte förvåna mig om den ganska snart skulle kunna komma upp på topp 5 listan (och den är svår att komma upp till 8) )

Svårt? Var inte Chamed med på den listan?

Bild
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » fre sep 29, 2006 19:18

brat skrev:Bättre sent än aldrig. Råkade hamna framför avsnitt två nu när serien började på TV4 och blev genast fast. Riktigt intressant serie. Det som gör den verkligt fantastisk är dock bara House själv. Vilken karaktär!!

Sant. Jag är lite småförälskad i serien (har sett 1.1-1.4). Underbart bra och det känns så jävla lovande för nu i början behövs det inte så mycket mer än en karaktärer som verkligen känns helgjutet för att allt skall kännas riktigt bra. Bara det inte fortsätter i exakt samma stil avsnitt efter avsnitt....det lär inte funka i längden...men allt positivt jag har hört om serien lovar gott.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » fre sep 29, 2006 19:37

noike skrev:
HeY skrev:House blir bara bättre och bättre, skulle inte förvåna mig om den ganska snart skulle kunna komma upp på topp 5 listan (och den är svår att komma upp till 8) )

Svårt? Var inte Chamed med på den listan?

Bild

Tasikigt..
Men nej, Charmed har inte varit med på den listan på 2 år.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » fre sep 29, 2006 19:59

noike skrev:Bild

:D

När en smilie väl används är den lysande.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav wyndham » mån okt 02, 2006 22:07

Idag har jag åter igen haft den tidigare nämnda föreläsaren på den medicinska psykologin. Det var existensialism som skulle diskuteras. Han skrev en "vad är livet?" på tavlan och sen blev det kaffepaus och tid för diskussion. Efteråt fick vi komma med olika förslag på svar. Han började själv med att ge tre förslag.

Livet
- inte så kul

- nä, rätt roligt

- House

Och även om diskussionen sen gick i diverse olika filosofiska riktningar så var han noga med att knyta an till House. Bra föreläsare det där.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav HeY » mån okt 02, 2006 22:17

wyndham skrev:Idag har jag åter igen haft den tidigare nämnda föreläsaren på den medicinska psykologin. Det var existensialism som skulle diskuteras. Han skrev en "vad är livet?" på tavlan och sen blev det kaffepaus och tid för diskussion. Efteråt fick vi komma med olika förslag på svar. Han började själv med att ge tre förslag.

Livet
- inte så kul

- nä, rätt roligt

- House

Och även om diskussionen sen gick i diverse olika filosofiska riktningar så var han noga med att knyta an till House. Bra föreläsare det där.

Läser du alltså medecin? (lite off-topic med mina intressesmurfar började reagera! du kan skicka ett PM om det är för off-topic!)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » tis okt 03, 2006 0:03

noike skrev:Bild

Där var den!

HeY skrev:för off-topic

No. Such. Thing.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav wyndham » tis okt 03, 2006 15:54

HeY skrev:Läser du alltså medecin? (lite off-topic med mina intressesmurfar började reagera! du kan skicka ett PM om det är för off-topic!)

Jepp. I en hel månad nu. Off-topic, schmoff-topic.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Matt » ons okt 04, 2006 13:31

caffeineaddict skrev:3.03 var verkligen ett tokigt bra avsnitt.

(spoiler 3.03) Snygg karaktärsutveckling, starkt gästskådespel från Joel Grey och lagom äckelrolig sideplot med House och tonåringen (och Leighton Meester är heeeeet!). Överlag kändes hela fallet långt mycket mer engagerande än vad det gör för det mesta, när det är historierna kring de vanliga karaktärerna som intresserar mig mest.

Jag längtar tills om sex månader ;)
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Matt » ons okt 04, 2006 15:55

3x04
Fyfan vad bra. Fyfan vad surt nu är jag ikapp. Vad ska jag se nu?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Glorificus » ons okt 04, 2006 17:17

Varför finns inte 3x05? Varför finns inga avsnitt den här månaden? :( Joho... 31 oktober är det visst tillbaka. Jag vill vara mentalt förberedd på sånt här - trodde ju att jag skulle få ett alldeles nytt avsnitt idag...

Men jag följer det åtminstone på fyran också, och har mer eller mindre hunnit glömma bort vad som händer i varje avsnitt, så det fungerar bra. Såg 1x05 med mina föräldrar igår kväll och de skrattade högt genom hela avsnittet. Tydligen har de sett 1x01-04 utan uppmaning från mig. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » ons okt 04, 2006 17:36

Glorificus skrev:Joho... 31 oktober är det visst tillbaka.

Så dumt.

Man skulle kunna tro att HAUS anpassat sig efter noikes plötsliga bredbandsdöd. Freeea-kee!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Buffster » ons okt 04, 2006 18:46

Men neeeeeeeeeeeej det var ju inte bra alls, jag borde ju i och för sig ha sett det för längesen på myepisodes men jag har förträngt det antagligen. Jag klarar inte att vänta så länge.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav gaspode » ons okt 04, 2006 19:06

jag upptäckte det i helgen och bröt ihop.. :(
slag i ansiktet!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Binchy » ons okt 11, 2006 11:30

Mycket bra avsnitt igår på TV. Höll på att tappa hakan när (spoiler för säkerhets skull) House i hissen lät Luke tro att det var han som rings social services och inte mamman. Kan han verkligen göra något så osjälviskt? Slutreplike var ju underbar; Du hade rätt, det var schizofrenin och inte trombosen, hon är inte alls lika intressant nu.

House och Robert Sean Leonards läkare skulle nog bli en mycket bra läkare om man kombinerade dem.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav noike » ons okt 11, 2006 13:26

adolvsson skrev:Man skulle kunna tro att HAUS anpassat sig efter noikes plötsliga bredbandsdöd. Freeea-kee!

Jag skickade ett hjärtknipande vykort till dem med tårfläckar på och så undertecknade jag med "Lisa, 5 years, repuplican." De på FOX smälte direkt och anpassade sig efter min situation.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons okt 11, 2006 13:37

noike skrev:Jag skickade ett hjärtknipande vykort till dem med tårfläckar på och så undertecknade jag med "Lisa, 5 years, repuplican." De på FOX smälte direkt och anpassade sig efter min situation.

Så, nästa vykort kommer handla om The Inside på DVD och en uppmaning till FOX att göra som Timmy vill, antar jag?

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons okt 11, 2006 17:04

adolvsson skrev:
noike skrev:Jag skickade ett hjärtknipande vykort till dem med tårfläckar på och så undertecknade jag med "Lisa, 5 years, repuplican." De på FOX smälte direkt och anpassade sig efter min situation.

Så, nästa vykort kommer handla om The Inside på DVD och en uppmaning till FOX att göra som Timmy vill, antar jag?

Har prövat, det gick inte lika bra. I svarsbrevet stod det: "LOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOL!"
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons okt 11, 2006 21:00

noike skrev:Har prövat, det gick inte lika bra. I svarsbrevet stod det: "LOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOL!"

Du kanske råkade fixa det till, låt se om jag får suffixet rätt nu, FOX| istället?

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » tor okt 12, 2006 4:48

Drunken Bastard Like Plysch! Plysch For Mayor!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film