Har haft två veckors seriemaraton hemma hos mig. Första veckan var det Undeclared, inget märkvärdigt enligt mig. Nu andra veckan har jag sett
Miracles. En rätt bra serie. Den påminner om Point Pleasent... fast den är bättre. Inte alls lika överdriven. Riktigt läskig lyckas den vara också. Jag som är smått känslig hade problem att se den mitt i natten.

Intressant huvudstory och bra avsnittshandlingar. Första avsnittet var riktigt bra. Det var en sån serie där det inte gör något om man inte får veta mer om huvudstoryn för varje avsnitt var spännande i sin egen rätt.
Tyvärr var de tre sista avsnitten rätt kassa. Sämre kvalitet, sämre författande. Fast nu har jag nästan glömt bort varför. Jag upplevde bara dem som lite för förväntade, typiskt tv-upplägg. Och överdrivet såpdramatiska.
Säg till om ni vill att jag ska spoilermarkera något. Tänkte försöka hålla mig till att skriva mina åsikter och inte rena "fakta" om serien och saker som händer i den så jag hoppas att det går bra.
Det fanns väl en och annan liten sak som störde mig ändå.
- Vet inte om jag tycker att britten är en dålig skådespelare eller om det bara är karaktären som är så stel och pratar som att han läser innantill. För i vilket fall var han konsekvent så då kan det lika gärna vara karaktären som är så och då väldigt bra skådespelat. Haha
- Fånigt att huvudpersonen drar tjejer till sig som flugor till socker. Så märkvärdig är han inte. Inte speciellt trovärdigt. Gillar inte när de pratar om love till höger och vänster. Och inte alls nödvändigt för serien.
- Serien känns lite ofokuserad. Fast den kanske hade fått mer fokus på huvudstoryn om den fått fler avsnitt.
Nu vidare till en annan serie jag nyss sett. Dead Like Me.