Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » tis sep 05, 2006 20:01

LWes skrev:Jävlar vad VANISHED är bra! Det är så spännande och fantastiskt!
Inte like bra och spännande som Prison Break, men inte jättelångt ifrån.
I Prison Break är karaktärerna och hela uppsättningen bättre, men Vanished är tusan så bra det kan vara utifrån vad dom har att jobba med.
:o

Nä, jag är skeptisk till det.....tyckte första avsnittet har varit det bästa.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » tis sep 05, 2006 20:18

Jag har faktiskt fortsatt titta på Vanished och tredje avsnittet var klart det sämsta. Väldigt platt och jag tyckte inte det förde händelserna framåt alls. Det slutade inte med något "spännande" heller, vilket de två tidigare gjort och ändå fått mig att se ytterligare ett avsnitt. Efter det här vet jag inte.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » tis sep 05, 2006 20:47

Jag har äntligen tagit mig för att börja se en del serier jag hela sommaren tänkt att jag ska se "nån dag".

Nightmares and Dreamscapes (From the Stories of Stephen King)
Oj. Åtminstone första avsnittet har överträffat alla mina förväntningar - som visserligen var lagomt ljumma, men det här var ju rätt fantastiskt. William Hurt lyfter upp allt... sjukt bra gjort. Jag vill inte spoila vad som var så speciellt med det här avsnittet, men när man sett ett tag förstår man. 8)

Nobody's Watching
Pilotavsnittet av serien som blev nedlagd men fick nytt liv tack vare populariteten på YouTube. Men jag trodde inte jag skulle tycka det var så bra som jag tycker nu... inte suveränt, men mycket underhållande och framför allt gillar jag huvudkaraktärerna och deras samspel (och "tv-chefer"-karaktärerna :D). Intressant koncept med en fiktioniserad serie om två killar i en reality-show om att göra en sit-com. Hehe.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » tis sep 05, 2006 20:50

Glorificus skrev:William Hurt lyfter upp allt

Jag hade fått för mig att Hurt var en riktigt tråkig skådespelare, sedan såg jag tillräckligt mycket med honom för att inse att jag nog hade fel... eller blandade ihop honom med någon annan... eller kanske var det nån specifik roll som ställde till det... för tråkig är han inte.

Och nu blev jag ruskigt nyfiken på Nightmares and Dreamscapes (bra titel).
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » tis sep 05, 2006 20:58

Jag har sett 4 avsnitt, tror jag, av Nightmares and Dreamscapes och jag tycker det är sådär. Det hela känns lite underligt gjort och jag har tyckt alla avsnitt varit rätt sega att titta på. Idéerna bakom två av avsnitten har varit rätt okej, men utförandet lämnar mer att önska. (ett av avsnitten är det där första)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tis sep 05, 2006 22:31

Utan att avslöja något, kan ni inte skriva något om Nightmares and Dreamscapes hur det är uppbyggt och vad det går ut på.
Jag har inget annat än ER och Naruto att se på, så jag behöver något annat.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » tis sep 05, 2006 22:48

LWes skrev:Utan att avslöja något, kan ni inte skriva något om Nightmares and Dreamscapes hur det är uppbyggt och vad det går ut på.

Det är en serie dramatiseringar av Stephen King-noveller. Åtta entimmes-avsnitt... alltså med seperata historier och skådespelare.
Jag har bara sett första avsnittet, så jag vet inte om de andra är lika bra (och experimentella med filmberättandet) men det första handlar i alla fall om en professionell lönnmördare och... leksaker.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » tis sep 05, 2006 23:18

Bender skrev:
caffeineaddict skrev:Det har förekommit en del diskussioner i forumets och kanske ännu mer IRC-kanalens dagar om svordomarna i Deadwood. Oavsett om man är en av de som stör sig på det eller inte (och jag gör det inte), så är det här en ganska rolig sida... :D

http://www.thewvsr.com/deadwood.htm

Haha underbart! :)

Har precis sett s03e04.. riktigt bra faktiskt. Kul att återse "Rita Sue Dreifuss" (Cynthia Ettinger) från Carnivále (fick abstinens när jag påmindes om serien)

Jag ligger lite efter men hoppas ta tag i tittandet nu i veckan.

Bender, varje gång jag ser ditt namn spelas låten Bend It i mitt huvud. Det är knasigt. Få det att sluta! Jag vill inte lyssna på den! Det är en knasig sång!
Men den är ganska bra, så det är okej. Jag förlåter dig.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis sep 05, 2006 23:23

LWes skrev:Bender, varje gång jag ser ditt namn spelas låten Bend It i mitt huvud. Det är knasigt. Få det att sluta! Jag vill inte lyssna på den! Det är en knasig sång!
Men den är ganska bra, så det är okej. Jag förlåter dig.

Sorba i bakgrunden! Nu tänkte jag på Roskilde och en dammig Turbonegro-konsert...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Bender » tis sep 05, 2006 23:26

Lwes:
:D Haha.. "fin" låt!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav LWes » ons sep 06, 2006 11:18

Glorificus skrev:
LWes skrev:Utan att avslöja något, kan ni inte skriva något om Nightmares and Dreamscapes hur det är uppbyggt och vad det går ut på.

Det är en serie dramatiseringar av Stephen King-noveller. Åtta entimmes-avsnitt... alltså med seperata historier och skådespelare.
Jag har bara sett första avsnittet, så jag vet inte om de andra är lika bra (och experimentella med filmberättandet) men det första handlar i alla fall om en professionell lönnmördare och... leksaker.

Det låter bra. Den tar jag.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tor sep 07, 2006 17:36

adolvsson skrev:
noike skrev:Om vi hade gjort adolvsson till moderator så hade han kunnat göra det när han sitter uttråkad hos arbetsförmedlingen.

Oh, och när jag är klar med det kan jag möblera om resten av forumet!

Du kan skapa Carmens hörna, där Carmen sitter i en fåtölj som Claes Eriksson och presenterar program och berättar historier. Vore inte det lite mysigt?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tor sep 07, 2006 17:41

caffeineaddict skrev:Du kan skapa Carmens hörna, där Carmen sitter i en fåtölj som Claes Eriksson och presenterar program och berättar historier. Vore inte det lite mysigt?

Nu tänker jag på ey som en vresig och inkrökt gubbe. Tack för den.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tor sep 07, 2006 17:44

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Du kan skapa Carmens hörna, där Carmen sitter i en fåtölj som Claes Eriksson och presenterar program och berättar historier. Vore inte det lite mysigt?

Nu tänker jag på ey som en vresig och inkrökt gubbe. Tack för den.

Hur har du undvikit den tanken hittills?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tor sep 07, 2006 17:56

Det har varit lätt. Så du tycker hon ser ut som en gubbe du.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tor sep 07, 2006 18:20

noike skrev:Det har varit lätt. Så du tycker hon ser ut som en gubbe du.

Inte så mycket utseende som beteende. Hon påminner lite om min morfar om han svor och sparkades lite mer.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » tor sep 07, 2006 19:40

Lite mer om The Sarah Connor Chronicles.

P.S.
Jag ser fram emot den här.
D.S.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » tor sep 07, 2006 20:05

Jag har inte sett Terminator (det var så länge sen att jag knappt kommer ihåg något) och jag vet säkert att jag inte sett T3, men jag hade gärna sett alla filmerna som uppladdning inför en ny häftig tv-serie. OM det hade varit en uppföljare.
Uppföljare (speciellt i tv-serier) är fantastiska, för det fortsätter det hela.
Prequels är inte något jag gillar lika mycket, men i fall som Star Wars, när det utspelar sig så lång tid innan och är så rikt på berättelser är det bra.
Därimot något jag inte gillar är sånt som "The Sarah Connor Chronicles".
Utspelar sig mellan film 2 & 3. Dummaste jag hört.
Vem bryr sig om vad som hände emellan dom två filmerna, när båda filmerna är gjorda och man vet vad som händer både innan och efter serien.
Som det står i den där artikeln att fans är arga och hatar det för att inte James Cameron är inblandad förstår jag inte.
Spelar roll om han är inblandad eller inte, dom borde vara arga för att det görs en tv-serie som inte är en uppföljare.
Som när en del skrev om Blade-serien innan den började att dom hoppades att den skulle utspela sig innan filmerna istället för efter.
Dummaste idén någonsin.

Här är en tidslinje: (sträcken representerar filmerna, I = tv-serie)
Terminaror:
|__|III|
Blade:
|__|__|__IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Se Blade kan fortsätta hur länge som helst och dom kan göra vad som helst!
I "Sarah Connor Chronicles" kan verkligen inte vad som helst hända.
Låt oss säga att hon träffar en man. Man vet redan om deras förhållande kommer att hålla, se bara om han är med i T3 eller inte, samma sak med alla andra saker.
Friedman säger att dom vill utforska Terminator-mytologin mer, det måste väl dom kunna göra bättre än på det här sättet.
Nu vet jag inte om Sarah Connor och hennes son lever i slutet på T3, men även om dom inte gör det så skulle en fortsättning kunna vara mycket intressantare.

Ingen som håller med?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » fre sep 08, 2006 23:11

Standoff 1x01:
Jag har ingen lust att se fler avsnitt, men som engångshändelse gillade jag faktiskt det här första. Lite spänning, en gnutta humor och Ron Livingston. Dessutom bra kemi mellan honom och hon den rödhåriga.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » fre sep 08, 2006 23:17

Jag tyckte Standoff var helt okej, kommer ge det något mer avsnitt och ser om de kan göra något med det. Inte så kul om alla avsnitt är upplagda på samma sätt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » fre sep 08, 2006 23:50

Illyria skrev:Jag tyckte Standoff var helt okej, kommer ge det något mer avsnitt och ser om de kan göra något med det. Inte så kul om alla avsnitt är upplagda på samma sätt.

Såg du den lilla previewgrejen under eftertexterna? Jag tyckte det verkade som om dom kommer kunna ge fallen lite variation. Vilket hade kunnat vara tillräckligt för mig för att ge fler chanser (dessutom - Ron Livingston!), men med tanke på allt annat man har att se under hösten (inklusive de serier jag är pinsamt efter med) har jag inga som helst problem med att ignorera ännu en ny procedural.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » fre sep 08, 2006 23:57

Jag har rätt svårt att slänga bort serier, de måste vara rätt trista eller fallit väldigt lågt innan jag ger upp, så jag kommer säkert fortsätta se. Previewn verkade okej, men jag vet inte om jag såg speciellt mycket variation, det är väl mer huvudpersonerna isåfall. Ivarjefall i det här läget.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » lör sep 09, 2006 0:00

Jag såg första avsnittet av 'Til Death och tyckte det var en ganska kul serie.
Sån serie jag kan tänkte mig att se när jag har lite annat att se.
Men den kommer helt klart läggas ner, kan inte tänka mig att den kommer klara sig länge, med att den hade ganska dåliga siffror för sin start.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Ruccola » lör sep 09, 2006 10:29

Mm, den verkar lovande!

Hittade en trailer för Jericho, som jag tycker verkar spännande: http://www.youtube.com/watch?v=tURdbHcWb1Y
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav wyndham » sön sep 10, 2006 7:11

Jag har börjat läkarlinjen. Detta firades idag med att tio av oss hade ett Riket-maraton som nyss avslutades. Har minst sagt fått lite högre tankar om Lars von Trier. Säsong ett var så bra att jag funderade hur högt på tio-i-topp den skulle komma.

Men säsong två var ju en annan historia. Stundtals fantastisk, men oerhört förvirrande. Att flytta fokus från skräck till slap-stick var ju ett egensinnigt beslut. I sina dumsmarta eftertextkommentarer visar ju von Trier hur oerhört medveten han är om problemen i att föra historien vidare. Säsong ett kändes som en föregångare till den asiatiska skräckfilmsvågen, tvåan kändes som en föregångare till the office.

Men s.2 har en toalettstol, och det är ingen skitsak.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav LWes » tis sep 12, 2006 11:48

Gud jag älskar VANISHED. Det är ju hur bra som helst! :o :o
Jag förstår inte hur ni kan vara immuna mot dess spänning!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav brat » tis sep 12, 2006 19:29

Har haft två veckors seriemaraton hemma hos mig. Första veckan var det Undeclared, inget märkvärdigt enligt mig. Nu andra veckan har jag sett Miracles. En rätt bra serie. Den påminner om Point Pleasent... fast den är bättre. Inte alls lika överdriven. Riktigt läskig lyckas den vara också. Jag som är smått känslig hade problem att se den mitt i natten. :) Intressant huvudstory och bra avsnittshandlingar. Första avsnittet var riktigt bra. Det var en sån serie där det inte gör något om man inte får veta mer om huvudstoryn för varje avsnitt var spännande i sin egen rätt.

Tyvärr var de tre sista avsnitten rätt kassa. Sämre kvalitet, sämre författande. Fast nu har jag nästan glömt bort varför. Jag upplevde bara dem som lite för förväntade, typiskt tv-upplägg. Och överdrivet såpdramatiska.

Säg till om ni vill att jag ska spoilermarkera något. Tänkte försöka hålla mig till att skriva mina åsikter och inte rena "fakta" om serien och saker som händer i den så jag hoppas att det går bra.

Det fanns väl en och annan liten sak som störde mig ändå.
- Vet inte om jag tycker att britten är en dålig skådespelare eller om det bara är karaktären som är så stel och pratar som att han läser innantill. För i vilket fall var han konsekvent så då kan det lika gärna vara karaktären som är så och då väldigt bra skådespelat. Haha
- Fånigt att huvudpersonen drar tjejer till sig som flugor till socker. Så märkvärdig är han inte. Inte speciellt trovärdigt. Gillar inte när de pratar om love till höger och vänster. Och inte alls nödvändigt för serien.
- Serien känns lite ofokuserad. Fast den kanske hade fått mer fokus på huvudstoryn om den fått fler avsnitt.

Nu vidare till en annan serie jag nyss sett. Dead Like Me.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Illyria » ons sep 13, 2006 0:58

LWes skrev:Gud jag älskar VANISHED. Det är ju hur bra som helst! :o :o

Kanske för den inte är speciellt spännande alls, men ändå ganska okej. Förra avsnittet var rätt trist, men det senaste var bättre och nu slutade med en positiv cliffhanger så nu måste jag se nästa avsnitt för jag vill se vad som är i kistan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav wyndham » sön sep 17, 2006 17:20

Introt till Family Guy s 4.

Peter: Everybody I've got bad news. We've been cancelled.
Lois: Oh no Peter! How could they do that?
Peter: Well unfortuantely Lois, there's just no more room on the schedule. We just gotta accept the fact that FOX has to make room for shows like Dark Angel, Titus, Undeclared, Action, That 80's Show, Wonder Falls, Fast Lane, Andy Richter Controls The Universe, Skin, Girl's Club, Cracking Up, The Pitts, Firefly, Get Real, Freaky Links, Wanda At Large, Costello, The Lone Gunman, A Minute with Stan Hooper, Normal Ohio, Pasadena, Harsh Realm, Keen Eddy, The Street, American Embassy, Cedric The Entertainer, The Tick, Louie, And Greg The Bunny....
Lois: Is there no hope?
Peter: Well I suppose if ALL those shows go down the tubes we might have a shot.

Roligt, men ack så smärtsamt.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tob » sön sep 17, 2006 19:09

Illyria skrev:
LWes skrev:Gud jag älskar VANISHED. Det är ju hur bra som helst! :o :o

Kanske för den inte är speciellt spännande alls, men ändå ganska okej. Förra avsnittet var rätt trist, men det senaste var bättre och nu slutade med en positiv cliffhanger så nu måste jag se nästa avsnitt för jag vill se vad som är i kistan.

Jag vet inte om jag håller med. Tycker det senaste avsnittet var rätt mycket gäsp och snark. Jag tappar intresse för varje avsnitt och lägger nog ner detta nu.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film