Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » sön aug 27, 2006 18:21

Haha... :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » sön aug 27, 2006 19:14

Topp 10: Brian & Justin
säsong 1 - sida 43
säsong 2 - sida 54
säsong 3 - sida 65

SÄSONG 4
10. Justin vägrar försvinna trots att Brian sparkar ut honom 409
Justin: So that I can tell you what a mother fucking piece of shit you are for not telling me, for shutting me out, for thinking that you could handle this on your own. And most of all for thinking that I would leave you. Why would you think that! 'Cause you had a ball removed? 'Cause you're no longer perfect. Well believe me mr. Kinney, that is the least of you imperfections. And if I wanted to leave you, I've had better reasons. Plenty of them.
Kommentar – Go Justin!

9. Brian söker upp Justin på Babylon efter att han blivit hård igen 410
Justin: What's up?
Brian: Funny you should ask.

Kommentar – Fniss. Titta speciellt på alla killar runt dem som avundsjukt studerar Brians stånd.

8. Justin stoppar om Brian och gråter på hans bröst 408
Justin: Let me help.
Brian: I can do it.
Justin: I know you can.

Kommentar – Sättet Brian låter sig bli avklädd. Sättet Justin följer Brians käkelinje och läppar med sitt finger. Love!

7. Nakenbrottning 404
Brian: Would you please get your ass back into bed.
Justin: Why don't you get yours out.

Kommentar – Nakenbrottning.

6. Justin får veta att Brian ska sälja loftet 401
Justin: It's where we made love for the first time.
Brian: That wasn't love, I just gave you a rim job and fucked your brains out.
Justin: It was love to me.

Kommentar – Jen! "Hi honey"! Brians ömma kyss som svar på Justins kärlekstal!

5. Brian ska omprioritera sitt liv efter cancern och ber Justin att flytta in igen 414
Brian: As for the times you're not around, I wouldn't particularly mind it if you were.
Justin: I've been waiting for you to ask me that since the first time you brought me here.

Kommentar – Säg ja!

4. Brian ska ge sig av för att bli av med cancern (på ett eller annat sätt) 407
Justin: Look, if I did something or said something to piss you of, I didn't mean to.
Brian: It's not you.
Justin: Then what is it? Then what? It's okay. You go do what ever you have to do for what ever reason you have to do it. I just want you to know I love you, and I'll be here when you get back.

Kommentar – Justin ger Brian precis det han behöver. Underbart.

3. De har sex efter Justin och Pink Posse har klått upp heteros 403
Kommentar – Säsongens sexigaste sex.

2. Justin följer efter Brian till spinningrummet och inleder sex 413
Brian: What the fuck are you doing?
Justin: I've heard that when achieving you goal it's best to visualize it.

Kommentar – Justin lyckas vara oförskämt sexig i den här scenen, förstår att Brian inte kan motstå honom.

1. Brian och Justin läser fortune cookies 407
Justin: The man you love will slowly and sensually peel of all his clothes for you exposing his perfect body. Then he will take out his beautiful dick and you can suck it.
Brian: This is one long fortune.
Justin: There's more. Next he'll rim your ass to get you crazy. Then ram his cook... up you, and fuck you so hard you pass out.
Kommentar - Stora känslor. Först lekfulle Justin som förför Brian sedan totalt chockade och sårade Justin som blivit nobbad av Brian.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » sön aug 27, 2006 19:55

Jag älskar dina listor, brat! Som hängiven (spoiler hela serien Brian/Justin-shipper så kan man inte annat än att bli exalterad och sentimental på samma gång. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav madskellig » sön aug 27, 2006 23:24

brat, Underbar lista, kan inte annat än hålla med som vanligt! :lovebunny:
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav madskellig » mån aug 28, 2006 22:41

Oooh, den här tröjan vill jag ha :D Mitt favorit Daphne citat.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » mån aug 28, 2006 23:00

madskellig skrev:Oooh, den här tröjan vill jag ha :D Mitt favorit Daphne citat.

Nice!

Jag har haft en tung dag idag. Finns bara ett sätt att avsluta den. Frågan är om det blir Hey Juliet eller Toxic Kiss.
;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tea » tis aug 29, 2006 0:11

(spoiler säsong 1 avsnitt 21) Åh, nu gråter jag... tog mig tiden att se detta avsnittet när det inatt gick på canal+. Jag älskar den här slutscenen... JAG ÄLSKAR DEN HÄR SERIEN!!!

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Ai » tis aug 29, 2006 16:47

Senaste Vanished-ryktet är att Gales karaktär ska dödas i avsnitt sex. Jag är inte så speciellt imponerad av serien hittills (har sett dom första två) - men trist för honom om det skulle vara så. Och för mig.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tob » tis aug 29, 2006 17:00

Ai skrev:Senaste Vanished-ryktet är att Gales karaktär ska dödas i avsnitt sex. Jag är inte så speciellt imponerad av serien hittills (har sett dom första två) - men trist för honom om det skulle vara så. Och för mig.

Listas bara 6 avsnitt. Både på tv.com och imdb.com så det kanske bara bara blir 6 avsnitt. Jag tyckte andra avsnittet var sämre än första.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Ai » tis aug 29, 2006 17:52

Tob skrev:
Ai skrev:Senaste Vanished-ryktet är att Gales karaktär ska dödas i avsnitt sex. Jag är inte så speciellt imponerad av serien hittills (har sett dom första två) - men trist för honom om det skulle vara så. Och för mig.

Listas bara 6 avsnitt. Både på tv.com och imdb.com så det kanske bara bara blir 6 avsnitt. Jag tyckte andra avsnittet var sämre än första.

Mycket möjligt. Det är hittills inte än bra serie så det förvånar mig föga om den läggs ner. Det är ju Fox dessutom. Jag hade högre förväntningar på andra avsnittet än vad det blev i slutändan.

(spoiler Vanished tom 1x02) Dottern är så dum att hon får fiskmåsar att verka geniala. Tillbakablickarna från fiskekillen var totalt ointressanta. Det byggs inte upp nån spänning utan det är fortfarande en massa informationshysteri. Skådespelet är ojämnt - främst från Gale tyvärr - och den bästa är väl Gayhart tycker jag. Och hittills den karaktär jag tycker är intressantast. Alla andra är rätt så tvådimmensionella. Jag kommer på migsjälv att till och med strunta i om dom hittar den där frun.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tob » tis aug 29, 2006 18:04

Ai skrev:
Tob skrev:

Mycket möjligt. Det är hittills inte än bra serie så det förvånar mig föga om den läggs ner. Det är ju Fox dessutom. Jag hade högre förväntningar på andra avsnittet än vad det blev i slutändan.

(spoiler Vanished tom 1x02) Dottern är så dum att hon får fiskmåsar att verka geniala. Tillbakablickarna från fiskekillen var totalt ointressanta. Det byggs inte upp nån spänning utan det är fortfarande en massa informationshysteri. Skådespelet är ojämnt - främst från Gale tyvärr - och den bästa är väl Gayhart tycker jag. Och hittills den karaktär jag tycker är intressantast. Alla andra är rätt så tvådimmensionella. Jag kommer på migsjälv att till och med strunta i om dom hittar den där frun.

Jag håller med om allt. Pilot avsnittet tyckte jag var riktigt spännande, men jag vet inte ens om jag kan säga det om andra avsnittet.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Ai » tis aug 29, 2006 18:37

Detta kanske ska flyttas till Tv-serietråden?

Dom slänger ut en massa krokar som skulle kunna spinnas på lite mer men sen är det som dom "tappar spöt" och hämtar ett nytt...

(spoiler Vanished 1x02) Som tex liket som smälte och kopplingen mellan det här fallet, pojken som kidnappades tidigare, Kelton och tydligen senatorn.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons aug 30, 2006 21:53

(spoiler hela UK & US 1.08) Scenen med Justins föräldrar är nog första gången jag verkligen tyckt om Brian Kinney. Och David spöar UK-Camerons röv (UK-Cameron verkade helt plötsligt bli lite för arslig för att man skulle falla på Vince/Stuarts sida, David känns mer balanserad än så länge). Dessutom är Ted en riktig tillgång för serien, gillade verkligen hans Babylon-scener för något/några avsnitt sedan. Och de flesta karaktärerna som inte är Brian & Justin är njutningar för det mesta. Så nu börjar bitarna falla på plats och allt känns bättre. Rätt vad det är slänger jag nog ur mig min första rediga US-lovebunny eller nåt. :P

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Ankh » ons aug 30, 2006 22:09

caffeineaddict skrev: (spoiler hela UK & US 1.08) Scenen med Justins föräldrar är nog första gången jag verkligen tyckt om Brian Kinney. Och David spöar UK-Camerons röv (UK-Cameron verkade helt plötsligt bli lite för arslig för att man skulle falla på Vince/Stuarts sida, David känns mer balanserad än så länge). Dessutom är Ted en riktig tillgång för serien, gillade verkligen hans Babylon-scener för något/några avsnitt sedan. Och de flesta karaktärerna som inte är Brian & Justin är njutningar för det mesta. Så nu börjar bitarna falla på plats och allt känns bättre. Rätt vad det är slänger jag nog ur mig min första rediga US-lovebunny eller nåt. :P

Cameron?!?!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Ai » ons aug 30, 2006 22:42

The Ankh skrev:
Cameron?!?!

(spoiler UK) Vince's pojkvän i UK. Det som blev David i US. David Cameron om jag inte minns fel... ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » ons aug 30, 2006 22:43

Ai skrev:Personligen så tycker jag att det är jättekul när nån skrivit i just den här tråden - men det är jag kanske ensam om. :(

Jag hade tänkt svara på det här tidigare, men avvaktade tills jag skulle vara mindre melodramatisk. Men här kommer det i alla fall :D:
Varje gång jag ser att QaF-tråden är högst uppe vaknar en liten fjäril i min mage. Och när jag väl klickat mig in i tråden känns allting så bra. Det spelar ingen roll vad folk skriver, jag blir glad bara för att det handlar om QaF. Jag har märkt att det till och med kan vara negativa kommentarer, det känns bra i alla fall. Så nä, Ai, du är definitivt inte ensam om att älska QaF-tråden.
:lovebunny:
Jag sa ju att jag skulle vara melodramatisk.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav wyndham » ons aug 30, 2006 22:51

caffeineaddict skrev: (spoiler hela UK & US 1.08) Scenen med Justins föräldrar är nog första gången jag verkligen tyckt om Brian Kinney. Och David spöar UK-Camerons röv (UK-Cameron verkade helt plötsligt bli lite för arslig för att man skulle falla på Vince/Stuarts sida, David känns mer balanserad än så länge). Dessutom är Ted en riktig tillgång för serien, gillade verkligen hans Babylon-scener för något/några avsnitt sedan. Och de flesta karaktärerna som inte är Brian & Justin är njutningar för det mesta. Så nu börjar bitarna falla på plats och allt känns bättre. Rätt vad det är slänger jag nog ur mig min första rediga US-lovebunny eller nåt. :P

(spoiler UK 1x08) Det här kan jag bara inte läsa och sitta tyst tillbakalutad. UK-Cameron är så jääääävla bra. Idag såg jag om slutet av UK s.1 och Cameron är betydligt mer sammansatt än tråkmånsen David. Camerons osympatiska drag finns smygande redan från början; han är hela tiden väldigt dominant på gott och ont. Det är först när han nämner att han inte litar på att Bernie kan laga bildörren som man egentligen vänder sig emot honom. Det är faktiskt det arsligaste han säger i samtalet som slutar med Vinces förhör om Doctor Who-skådisar.
Senast redigerad av wyndham tor aug 31, 2006 0:15, redigerad totalt 1 gång.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Ai » ons aug 30, 2006 22:57

wyndham skrev:
(spoiler US 1x08 och UK 1x08) Det här kan jag bara inte läsa och sitta tyst tillbakalutad. Okej, jag kan också ha skrivit nån gång att David är en mer balancerad karaktär, men det är FEL! UK-Cameron är så jääääävla bra. Idag såg jag om slutet av UK s.1 och Cameron är betydligt mer sammansatt än tråkmånsen David. Camerons osympatiska drag finns smygande redan från början; han är hela tiden väldigt dominant på gott och ont. Det är först när han nämner att han inte litar på att Bernie kan laga bildörren som man egentligen vänder sig emot honom. Det är faktiskt det arsligaste han säger i samtalet som slutar med Vinces förhör om Doctor Who-skådisar.

För mig är nog det där lite mer US-spoiler än bara 1x08.

(spoiler hela serien) Davids riktiga kontroll-rötäggsfasoner kommer inte fram förrän lite senare i säsongen. Eftersom caffe redan säkert läst wyndhams spoiler så satte jag markering för hela serien för säkerhetsskull.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Illyria » tor aug 31, 2006 0:25

Ai skrev:Detta kanske ska flyttas till Tv-serietråden?

Eller skapa en egen tråd om Vanished, det känns lite konstigt att diskutera den i den här tråden.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav wyndham » tor aug 31, 2006 0:25

Ai skrev:
wyndham skrev:
(spoiler US 1x08 och UK 1x08) Det här kan jag bara inte läsa och sitta tyst tillbakalutad. Okej, jag kan också ha skrivit nån gång att David är en mer balanserad karaktär, men det är FEL! UK-Cameron är så jääääävla bra. Idag såg jag om slutet av UK s.1 och Cameron är betydligt mer sammansatt än tråkmånsen David. Camerons osympatiska drag finns smygande redan från början; han är hela tiden väldigt dominant på gott och ont. Det är först när han nämner att han inte litar på att Bernie kan laga bildörren som man egentligen vänder sig emot honom. Det är faktiskt det arsligaste han säger i samtalet som slutar med Vinces förhör om Doctor Who-skådisar.

För mig är nog det där lite mer US-spoiler än bara 1x08.

(spoiler hela serien) Davids riktiga kontroll-rötäggsfasoner kommer inte fram förrän lite senare i säsongen. Eftersom caffe redan säkert läst wyndhams spoiler så satte jag markering för hela serien för säkerhetsskull.

(spoiler hela serien) Klippte om mitt förra inlägg så att det fokuserade mer på att försvara UK-Cameron.

Davids riktiga kontroll-rötäggsfasoner kommer senare, men jag tycker gott att han kan kallas tråkmåns redan där. Han började rätt sympatisk, men inget jävlar anamma. Nä, jag tycker också att Davids kommande kontrollnoja överskuggas av hans allmänna tråkighet (och ett visst bastubesök). Men som jag minns det tyckte jag ändå att Mikey var den sämre pojkvännen i den relationen. Han var verkligen galet odräglig.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tinwiel » tor aug 31, 2006 0:37

Spoiler US s1 och lite s2
Jag har framförallt en sak att säga om David. Snaaaaaaaark.

SÅ ska välformulerade och mogna inlägg skrivas! ;)
Senast redigerad av Tinwiel tor aug 31, 2006 10:15, redigerad totalt 1 gång.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav caffeineaddict » tor aug 31, 2006 2:55

Men, bah, jag är lite för full för att förstå vilka spoilermarkeringar som tillhör vad! Kan ni inte sympatisera?!

;)

(spoiler hela UK & US 1.08) Och Cameron var ett uppenbart plot-asshole från början som bara var där för att trubbla omkring saker. Vid det här laget verkar David faktiskt som en trevlig person. Därför David > Cameron.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Ai » tor aug 31, 2006 7:16

Jag håller med, caffe.

Och jag sympatiserar.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav wyndham » tor aug 31, 2006 13:02

Jo, mina spoilermarkeringar blev inte helt genomlyckade. Sorry. Insåg sen att det inte bara var att ändra när inlägget fanns citerat. Mitt första svar på Kaffes inlägg om US 1x08 var iaf avsett som ett svar angående UKver, utan vidare spoilers för USver. Sen svarade jag på Ais inlägg och skrev då spoilers om USver.

Nåja, för att runda av frågan som jag ville föra på tal...
(spoiler hela UKver) Är det alltså bara jag som tycker Cameron är en störtskön snubbe? Ett "plot-asshole" var han ju iofs, men ett ovanligt coolt och bra sånt.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Ai » tor aug 31, 2006 14:20

wyndham skrev:Nåja, för att runda av frågan som jag ville föra på tal...
(spoiler hela UKver) Är det alltså bara jag som tycker Cameron är en störtskön snubbe? Ett "plot-asshole" var han ju iofs, men ett ovanligt coolt och bra sånt.

Jag gillade också honom. Han lyckades rubba Stuart och sånt ska man ha cred för! :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav noike » tor aug 31, 2006 14:27

caffeineaddict skrev: (spoiler hela UK & US 1.08) Och Cameron var ett uppenbart plot-asshole från början som bara var där för att trubbla omkring saker. Vid det här laget verkar David faktiskt som en trevlig person. Därför David > Cameron.

You biggot! Trevlighet har inget att göra med ifall en karaktär är bra eller inte. Cameron> David. David är tråååkig. Nästan lika tråkig som Mickey gnäller. Och så använder han för lite amerikansk tv-kungfu. Cameron är där för att sabba och så, men by gum, han är intressantare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre sep 01, 2006 12:26

(spoiler Kalles liv) Bland andra, betydligt dummare och otrevligare saker, dansade jag iaf halvnaken publically och hånglade med en kille igår. Den här serien gör konstiga saker med mig... :P

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tinwiel » fre sep 01, 2006 14:54

caffeineaddict skrev: (spoiler Kalles liv) Bland andra, betydligt dummare och otrevligare saker, dansade jag iaf halvnaken publically och hånglade med en kille igår. Den här serien gör konstiga saker med mig... :P

Haha! You go! :D Good for you, säger jag.

Själv har jag Emmet litegrann som förebild faktiskt. Fuck 'em all! (ok, jag kanske inte lever efter det så ofta men jag skulle vilja.. bildligt talat i alla fall ;) )
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav caffeineaddict » fre sep 01, 2006 15:58

Tinwiel skrev:
caffeineaddict skrev: (spoiler Kalles liv) Bland andra, betydligt dummare och otrevligare saker, dansade jag iaf halvnaken publically och hånglade med en kille igår. Den här serien gör konstiga saker med mig... :P

Haha! You go! :D Good for you, säger jag.

Jag har alltid längtat efter stunden då en bitter vakt säger åt mig att "Ta på dig kläderna!" och igår, så... :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Ai » fre sep 01, 2006 16:34

QaFfe!! :lovebunny:

Var han söt? Inte vakten alltså...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film