Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brat » tor aug 24, 2006 21:58

Ai skrev:I'm BACK!! Gud vad jag saknat den här tråden! Hädanefter är det jag som betalar internetränkningarna.... :evil:

Först: brat! Stum av beundran för din rant! Jag håller med i allt.
(spoiler Hela serien) Ted berättade för Em att han kom ut i collage - men hur länge han varit medveten är det väl aldrig sagt nåt om vad jag vet. Sen håller jag med den som sa att Em inte lärde känna dom andra genom att bli dumpad av Brian. Men jag håller inte för helt otroligt att han har haft sex med honom för det. Men om han skulle ha hållit sig kvar i Brians närhet (oavsiktligt) genom att börja umgås med Mikey och Ted efteråt så hade nog det kommenterats när Justin dök upp. Att det var nån form av upprepning.

Var på lite avigt humör ikväll, men det krävs bara ett litet besök i QaF-tråden för att jag ska sitta med ett stort fånigt leende i ansiktet. :D Det skadar inte att jag dessutom laddat ned all musik jag gillar från fjärde säsongen eftersom jag sett omklart den nu.
"rant" - ett så fint ord!
(spoiler hela serien) Givetvis var det bara oavsiktligt som Emmett blev kvar i Brians närhet. Han träffade Mikey genom Brian och föll för Mikey, som vän. Fast som sagt, jag är inte själv övertygad om att det var så Emmett lärde känna gänget. Men jag tänker inte utesluta det. Dessutom ser jag inte så stora likheter mellan Justin och min fantasiEmmett, för min Emmett blev inte besatt av Brian och ville inte ha honom för mer än en natt, min Emmett stannade för Mikeys skull.

Ai skrev:Sen: QaFfe!
(spoiler UK och US piloten) Jag tror att du kommer att bli förälskad i karaktärerna med tiden, men det kommer att dröja en liten stund.

Antagligen. Men känn inte att det är något fel med dig om du faller för dem anmärkningsvärt snabbt. :) Jag älskade UK-karaktärerna (spec. Nathan kanske) men föll ändå galet snabbt för US-karaktärerna.

Ai, supersnygga avatar!! Älskar tredje. Vet/minns du vilka avsnitt capsen kommer ifrån?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » tor aug 24, 2006 22:18

brat skrev:Ai, supersnygga avatar!! Älskar tredje. Vet/minns du vilka avsnitt capsen kommer ifrån?

Den på Randy är från ett photoshoot så det är ingen cap. Bilderna från det tillfället var med i den artikel som hans (blivande) pojkvän skrev. Tydligen var det så dom träffades. Dom tre på Gale är faktist från filmen Fathers and Sons - så det är inte QaF ens. ;)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tob » tor aug 24, 2006 22:52

Dem var jätte fina Ai.

*muttrar* Buffyversa då
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Ai » tor aug 24, 2006 22:57

Tob skrev:*muttrar* Buffyversa då

Det var ju faktist inte så längesen jag gjorde två Buffyverse. http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=225615#225615

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tob » tor aug 24, 2006 23:04

Ai skrev:

Det var ju faktist inte så längesen jag gjorde två Buffyverse. http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=225615#225615

Jo, det är väl sant, ifs....
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Ai » tor aug 24, 2006 23:06

Tob skrev:
Ai skrev:

Jo, det är väl sant, ifs....
;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör aug 26, 2006 22:41

Yay! caffe in da QaF-house!! :D

Angående brats funderingar. (spoiler hela serien) Jag tror inte heller att Emmet har haft sex med Brian utan att hans koppling är Mikey, på nåt sätt. Om han och Brian har haft sex så har det nog bara varit nån snabbis i "The Back Room". Det har inte funnits den minsta lilla spänning mellan Emmet och Brian under seriens gång (förutom lite småtjafs om att Brian har betett sig illa, som vanligt) fast det behöver det väl inte finnas bara för att dom har haft sex heller i och för sig.. men jag tror att eftersom det här med Brian-sex var en sån stor grej för Mikey i seriens början så borde vi ha fått reda på om Emmet och Brian hade strulat, eftersom vi t.o.m fick reda på Teds och Brians lilla gruppsexgrej. Ja, så tror jag. Men jag älskade att läsa din lilla genomgång, brat! :)

Fixade spoilermarkering. /QaFfe
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » lör aug 26, 2006 22:49

Tinwiel skrev:Yay! caffe in da QaF-house!! :D

:) Mest i UK-huset än så länge iofs, men det är trevligt att vara här. Nog dags för US 1.04 nu.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Ai » lör aug 26, 2006 23:19

caffeineaddict skrev:

:) Mest i UK-huset än så länge iofs, men det är trevligt att vara här. Nog dags för US 1.04 nu.

Kom ihåg att skriva lite också. Jag lever ju för det! Och inte bara jag heller förresten...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör aug 26, 2006 23:21

Ai skrev:
caffeineaddict skrev:

Kom ihåg att skriva lite också. Jag lever ju för det! Och inte bara jag heller förresten...

Hihi, det är ju bara 1.03 jag inte skrivit om hittills, och det var mest för att det inte fanns så mycket att säga som jag inte redan hade sagt om 1.01 och 1.02. Men, jo, jag ska försöka få ihop några ord om 1.04.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Ai » lör aug 26, 2006 23:31

caffeineaddict skrev:
Ai skrev:
caffeineaddict skrev:

Hihi, det är ju bara 1.03 jag inte skrivit om hittills, och det var mest för att det inte fanns så mycket att säga som jag inte redan hade sagt om 1.01 och 1.02. Men, jo, jag ska försöka få ihop några ord om 1.04.

Å andra sidan...

(spoiler för 1x03US och hela UK) ...i 1x03 händer den första större saken som skiljer serierna åt. Justin valde en annan väg än Nathan - eller var det Stuart som inte föll som Brian.... ;)
Senast redigerad av Ai lör aug 26, 2006 23:32, redigerad totalt 1 gång.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav carre » lör aug 26, 2006 23:32

alltså denna tråd! :eek: :angry:
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Ai » lör aug 26, 2006 23:33

ey skrev:alltså denna tråd! :eek: :angry:

Helt frivilligt att gå in i den. ;)

Join the fun or get out of the BACK ROOM!! :twisted:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav carre » lör aug 26, 2006 23:35

jag blir tossig på den, varje gång blir man helt glad för någon kanske skrivit något roligt i TV-serier och film-forumet och så är det så ofta denna jävla tråden! jag har säkert inget emot serien men alltså denna tråden! JAG SKA BOMBA DEN!

:angry: (hihi, kolla vad arg han är!)
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav caffeineaddict » lör aug 26, 2006 23:37

1.03 US: Det har du iofs rätt i, Ai. Men jag vet inte, jag suger på att "tvinga ur mig" kommentarer. Det lär komma naturligt av sig själv, men kanske inte till exakt varje avsnitt (tror jag lät bli att kommentera ett eller två UK-avsnitt också).

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Ai » lör aug 26, 2006 23:54

caffeineaddict skrev:1.03 US: Det har du iofs rätt i, Ai. Men jag vet inte, jag suger på att "tvinga ur mig" kommentarer. Det lär komma naturligt av sig själv, men kanske inte till exakt varje avsnitt (tror jag lät bli att kommentera ett eller två UK-avsnitt också).

Jag vill absolut inte tvinga dig! Ta din lilla tid.

Just nu sitter jag bara och piper lite av Xander-lycka! Så jag är happy. ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » lör aug 26, 2006 23:56

ey skrev:jag blir tossig på den, varje gång blir man helt glad för någon kanske skrivit något roligt i TV-serier och film-forumet och så är det så ofta denna jävla tråden! jag har säkert inget emot serien men alltså denna tråden! JAG SKA BOMBA DEN!

Ja jösses, varför skulle just denna stackars lilla tråd vara förskonad?

Personligen så tycker jag att det är jättekul när nån skrivit i just den här tråden - men det är jag kanske ensam om. :(

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön aug 27, 2006 0:13

Jag gillar den här tråden. Och jag gillar er som skriver här. Join us! caaarre.... vi finns på en hubb nära dig..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav carre » sön aug 27, 2006 0:17

det är nog den värsta tråden i världshistorian!

HA!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav caffeineaddict » sön aug 27, 2006 0:35

Inte värre än låtleken. Jag fixar inte låtleken.

(spoiler hela QaF UK / US 1.04) Skillnaderna börjar krypa fram, mer och mer. Dels de rena skillnaderna i handlingen: Ted lever! Sedan även karaktärsskillnader, mellan de olika "motsvarigheterna". Justin och Nathan slår mig fortfarande som snarlika, men Brian är mer en egocentrerad liten skit som inte gillar att folk vet hur mycket han egentligen bryr sig, där Stuart var mer av en ordentlig sociopat. Kanske därför har jag inte ännu riktigt samma förtjusning i Brian, Stuart kändes som en ny, originell och ändlöst fascinerande karaktär, Brian påminner mig om ett flertal andra TV och filmkaraktärer och försöken till djup känns än så länge, well, grundare. ;) Hans moraliska dilemma i det här avsnittet övertygade mig inte speciellt, och den sidohandlingen sa nog i slutändan mer om Ted än om Brian. Där Stuart helt och hållet var centrum i UK för mig, så märker jag här att jag på ett annat sätt dras till Mikey som mittpunkt. Mikey börjar också växa ur den nördstämpeln som mycket i de första avsnitten (inte minst hans egen voiceover) försökte ge honom, och börjar bli en riktigt bra karaktär och förmodligen den mest lyckade av huvudrollerna än så länge IMHO.

Dock är jag mer förtjust i det lesbiska paret (även om jag för mitt liv nu inte kan komma ihåg deras namn...) än deras brittiska motparter. De utvecklades aldrig tillfredsställande i UK-varianten, men här känns de redan som riktiga människor.

Hoppas förresten Ted fortsätter vara en huvudroll nu när han överlevde, gillar honom skarpt också. Och Mikeys mamma och Uncle Vic är precis lika underbara här som deras brittiska motsvarigheter. "I'll give you twenty bucks right now and save you the train fare." :D

Det fortsätter vara bra, ordentligt bra. Ju mer det skiljer sig, desto mer gillar jag det.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Ai » sön aug 27, 2006 1:00

(spoiler för så långt caffe sett) Munchers - flatorna - är helt klart tydligare karaktärer här än i UK, där jag faktist hade svårt att hålla isär dom till och med. Dom heter Mel och Lindsey.

Jag visste att Mikey skulle fånga in dig lite. Det är en sån typisk caffe-karaktär. Lojal anti-hjälte med stort hjärta! Xander anyone?

Jag läser med spänning och försöker hålla tillbaka mina små pip av glädje - som ärligt talat bara är till en liten del av vad du skriver, utan till största delen att nån skriver som ser serien (och lite UK kan ju hänga på där också - det var väl ett tag sen va?) för första gången!

caffeineaddict skrev: Det fortsätter vara bra, ordentligt bra. Ju mer det skiljer sig, desto mer gillar jag det.

:lovebunny:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav noike » sön aug 27, 2006 1:06

Kanske borde fortsätta, men det finns ju så mycket annat att se.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Ai » sön aug 27, 2006 1:10

noike skrev:Kanske borde fortsätta, men det finns ju så mycket annat att se.

Hur långt hann du sist?

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav noike » sön aug 27, 2006 1:15

Kom till 1.10, det gick inte så snabbt eftersom jag störde mig på att förutom nakenheten så var serien så förbannat tillrättalagd. Som om all egg blivit bortputsat från originalet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Ai » sön aug 27, 2006 1:26

noike skrev:Kom till 1.10, det gick inte så snabbt eftersom jag störde mig på att förutom nakenheten så var serien så förbannat tillrättalagd. Som om all egg blivit bortputsat från originalet.

Ok. Det enda jag kan säga i försvar då är att du inte hann så långt. Jag kan ärligt erkänna att jag när jag sett så långt fortfarande satt och irriterade mig på likheter som dök upp och att dom kändes tama i jämförelse med UK. Så jag håller med - till viss del. Men sen hände två saker: handlingar slutade dyka upp som dåliga repriser i ungefär samma veva och jag insåg att det faktist var en helt annan serie. US har ju en helt annan stämning, är filmad annorlunda och är berättad i ett annat tempo. I slutet av första säsongen så hade jag faktist kommit förbi den brittiska i mitt eget huvud helt.

Och att eggen blivit bortputsad må vara hänt - men eftersom den amerikanska inte försöker sig på att till exempel, använda det nästan forcerade brittiska berättartempot (och jag menar det i positiv mening) skulle just "den" eggen blivit konstig. Dom har en egen strid på sin kontinent att ta. Och det tycker jag dom gjorde.

Ge den ett till försök om du känner för det. Men tvinga dig inte. Alla kan inte älska allt som jag gör. Jösses... mitt liv skulle ha varit ännu krångligare om så var fallet....

Edit: liten förtydling...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tam » sön aug 27, 2006 2:25

I'm so bored with the USA but what can I do????????????
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav brat » sön aug 27, 2006 2:40

Ai skrev:Personligen så tycker jag att det är jättekul när nån skrivit i just den här tråden - men det är jag kanske ensam om. :(

Jepp. Ensam. Helt ensam. Det är ingen annan som blir glad av nya inlägg i den här tråden. När jag startar datorn kollar jag inte först av allt om det finns nya inlägg i QaF-tråden. Inte alls. Nopp.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » sön aug 27, 2006 15:41

Ai skrev:Personligen så tycker jag att det är jättekul när nån skrivit i just den här tråden - men det är jag kanske ensam om. :(

QaF tråden är då den tråd jag kollar först av alla :)

Wallpaper time (igen):

Bild

Photoshop är så mycket roligare än matte ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Ai » sön aug 27, 2006 15:49

madskellig skrev:

QaF tråden är då den tråd jag kollar först av alla :)

Wallpaper time (igen):

Bild

Photoshop är så mycket roligare än matte ;)

Underbar mads!

Ps'a vidare du - skicka mig matteproblemen så gör jag läxan åt dig! *skolnostalgisk*

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav wyndham » sön aug 27, 2006 17:54

Qaffe skrev:Skillnaderna börjar krypa fram, mer och mer. Dels de rena skillnaderna i handlingen: Ted lever! Sedan även karaktärsskillnader, mellan de olika "motsvarigheterna". Justin och Nathan slår mig fortfarande som snarlika, men Brian är mer en egocentrerad liten skit som inte gillar att folk vet hur mycket han egentligen bryr sig, där Stuart var mer av en ordentlig sociopat. Kanske därför har jag inte ännu riktigt samma förtjusning i Brian, Stuart kändes som en ny, originell och ändlöst fascinerande karaktär, Brian påminner mig om ett flertal andra TV och filmkaraktärer och försöken till djup känns än så länge, well, grundare. Hans moraliska dilemma i det här avsnittet övertygade mig inte speciellt, och den sidohandlingen sa nog i slutändan mer om Ted än om Brian. Där Stuart helt och hållet var centrum i UK för mig, så märker jag här att jag på ett annat sätt dras till Mikey som mittpunkt. Mikey börjar också växa ur den nördstämpeln som mycket i de första avsnitten (inte minst hans egen voiceover) försökte ge honom, och börjar bli en riktigt bra karaktär och förmodligen den mest lyckade av huvudrollerna än så länge IMHO.

Yay för Qaffe! Minns att Vic var den enda karaktären som imponerade riktigt från första början på mig. Hade en liknande inställning som du till de flesta karaktärerna, men undantag av Mikey.
Qaffe skrev:Dock är jag mer förtjust i det lesbiska paret (även om jag för mitt liv nu inte kan komma ihåg deras namn...) än deras brittiska motparter. De utvecklades aldrig tillfredsställande i UK-varianten, men här känns de redan som riktiga människor.

(spoiler hela serien) Ojojoj... Dom hemskaste hemskheterna. Att alla inte ogillar Mikey kan jag väl ha viss förståelse för, men Mel och Linds!? Att göra dom BRILJANTA birollerna från UKver till huvudpersoner var väl i sig ett bra beslut för att skilja serien från originalet, men om jag skulle kategorisera karaktärer utifrån deras sexualitet så är det verkligen tv-historiens sämsta flator.

Jag tänkte skriva ännu värre saker, och attackera kaffes usla smak, men sen gick jag tillbaka till mina egna kommentarer efter avsnitt 1x03... :eek:

wyndham skrev:Mel och Lindsay gillar jag. Antar att dom kommer användas för intrigskapande även i framtiden.

Så nu blir det spännande att se om Qaffes positiva inställning håller i sig
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film