noike skrev:Stuart Gordon? Willam H Macy? Jeffrey Combs? Jag måste se.
adolvsson skrev:noike skrev:Stuart Gordon? Willam H Macy? Jeffrey Combs? Jag måste se.
Det trodde jag också.
noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:Stuart Gordon? Willam H Macy? Jeffrey Combs? Jag måste se.
Det trodde jag också.
Vad hände sedan?
adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:Stuart Gordon? Willam H Macy? Jeffrey Combs? Jag måste se.
Det trodde jag också.
Vad hände sedan?
Sedan såg jag den.
noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:Stuart Gordon? Willam H Macy? Jeffrey Combs? Jag måste se.
Det trodde jag också.
Vad hände sedan?
Sedan såg jag den.
Jag vill ha din framtidstv.
adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:Stuart Gordon? Willam H Macy? Jeffrey Combs? Jag måste se.
Det trodde jag också.
Vad hände sedan?
Sedan såg jag den.
Men du får den inte.
noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:Stuart Gordon? Willam H Macy? Jeffrey Combs? Jag måste se.
Det trodde jag också.
Vad hände sedan?
Sedan såg jag den.
Men du får den inte.
Tycker du ska blogga om hur du såg den. På den där nya bloggen jag hört så mycket om och som du håller hemlig.
adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:Stuart Gordon? Willam H Macy? Jeffrey Combs? Jag måste se.
Det trodde jag också.
Vad hände sedan?
Sedan såg jag den.
Men du får den inte.
Tycker du ska blogga om hur du såg den. På den där nya bloggen jag hört så mycket om och som du håller hemlig.
Den är inte hemlig, det är en framtidsblogg. Jag skriver jättemycket i den varjedag, fast ingen kommer kunna läsa den förrän 15 år in i sin egen framtid från den tidpunkt dom alltid befinner sig.
noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:Stuart Gordon? Willam H Macy? Jeffrey Combs? Jag måste se.
Det trodde jag också.
Vad hände sedan?
Sedan såg jag den.
Men du får den inte.
Den är inte hemlig, det är en framtidsblogg. Jag skriver jättemycket i den varjedag, fast ingen kommer kunna läsa den förrän 15 år in i sin egen framtid från den tidpunkt dom alltid befinner sig.
Jag gillar inte det. Alls.
adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:Stuart Gordon? Willam H Macy? Jeffrey Combs? Jag måste se.
Det trodde jag också.
Vad hände sedan?
Sedan såg jag den.
Men du får den inte.
Systemet har onekligen ett par brister.
ey skrev:VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ ER?!?!
noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:Stuart Gordon? Willam H Macy? Jeffrey Combs? Jag måste se.
Det trodde jag också.
Vad hände sedan?
Sedan såg jag den.
Men du får den inte.
Men eftersom du har en framtids-tv: hur är uppföljaren till Snakes on a motherfucking Plane?
adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:Stuart Gordon? Willam H Macy? Jeffrey Combs? Jag måste se.
Det trodde jag också.
Vad hände sedan?
Sedan såg jag den.
Men du får den inte.
Men eftersom du har en framtids-tv: hur är uppföljaren till Snakes on a motherfucking Plane?
Missnöjda med biljettsiffrorna för SoaMFP inser filmbolaget att dom helt enkelt inte tog filmen tillräckligt seriöst. Därför hyr man in Akiva Goldsman och Ridley Scott, som baserar sin uppföljare på en ganska så bortglömd pjäs av William Shakespare - "Snakes on a MotherFucking Horse"*. Filmen blir en kritikersuccé och publikdragare av sällan skådade mått, och tar hem 14 Oscars innan det visar sig att alla blivit totalt lurade av den entusiastiska marknadsföringen. Det är faktiskt en liten grupp filmentusiaster i utkanten av Dallas, Texas, som först inser hur det faktiskt ligger till, att filmen faktiskt är riktigt dåligt. Den negativa effekten betyder slutet för filmbolaget, och tre stora orelaterade bolag (varav ett en tvättomatkedja i södra Bangladesh) går också under av bara farten.
Så för att besvara din fråga - det är faktiskt en helt okej film, varken lika bra eller dålig som något av sina rykten.
*Titelns MotherFucking ska för övrigt tas absolut bokstavligt, vilket är en av huvudanledningarna till att ingen ens vill tänka på den längre. Det incestuösa djursextemat lyser naturligtvis med sin frånvaro i Goldsmans manus, även om det finns filmvetare som med stark övertygelse påstår att Ridley Scott istället arbetade in det i sin regi. Scott själv valde genomgående att inte kommentera saken, utan gick istället i exil till Himmalaya ungefär två år efter den här filmens premiär.
A bear skrev:Den är definitivt bättre än de många copycat-filmer som dök upp. "Tigers On The Boat From Speed 2" var iofs helt OK, men "Bears In A Honda Civic" var riktigt usel och ju mindre vi säger om "Plague-Infested Squirrels On The Little Train At The Zoo" desto bättre.
A bear skrev:adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:Stuart Gordon? Willam H Macy? Jeffrey Combs? Jag måste se.
Det trodde jag också.
Vad hände sedan?
Sedan såg jag den.
Men du får den inte.
Missnöjda med biljettsiffrorna för SoaMFP inser filmbolaget att dom helt enkelt inte tog filmen tillräckligt seriöst. Därför hyr man in Akiva Goldsman och Ridley Scott, som baserar sin uppföljare på en ganska så bortglömd pjäs av William Shakespare - "Snakes on a MotherFucking Horse"*. Filmen blir en kritikersuccé och publikdragare av sällan skådade mått, och tar hem 14 Oscars innan det visar sig att alla blivit totalt lurade av den entusiastiska marknadsföringen. Det är faktiskt en liten grupp filmentusiaster i utkanten av Dallas, Texas, som först inser hur det faktiskt ligger till, att filmen faktiskt är riktigt dåligt. Den negativa effekten betyder slutet för filmbolaget, och tre stora orelaterade bolag (varav ett en tvättomatkedja i södra Bangladesh) går också under av bara farten.
Så för att besvara din fråga - det är faktiskt en helt okej film, varken lika bra eller dålig som något av sina rykten.
*Titelns MotherFucking ska för övrigt tas absolut bokstavligt, vilket är en av huvudanledningarna till att ingen ens vill tänka på den längre. Det incestuösa djursextemat lyser naturligtvis med sin frånvaro i Goldsmans manus, även om det finns filmvetare som med stark övertygelse påstår att Ridley Scott istället arbetade in det i sin regi. Scott själv valde genomgående att inte kommentera saken, utan gick istället i exil till Himmalaya ungefär två år efter den här filmens premiär.
Den är definitivt bättre än de många copycat-filmer som dök upp. "Tigers On The Boat From Speed 2" var iofs helt OK, men "Bears In A Honda Civic" var riktigt usel och ju mindre vi säger om "Plague-Infested Squirrels On The Little Train At The Zoo" desto bättre.
A bear skrev:Nu blir jag förbannad. Kolla trailern; mängder med CGI, snabbachockskrämningar etc. Burn Hollywood Burn.
Zaxx skrev:Som jag alltid säger: Om ni inte klarar av remakes! Skit i dem! Jag tycker om remakes, det är ju ändå inte samma film. Om ngt borde ni vara glada, eftersom en dålig remake gör orginalet bättre!
Haha så dumt!
Och Cleans begravningär en riktigt fin scen.There are two of you: one that loves and one that kills.
Det är fortfarande en bra film, i enstaka stycken bättre, men också mycket trubbigare som helhet.Like fitting wheels on a tomato: timeconsuming and completely unnecessary.
A bear skrev:
Tjoho! Men att inte IMDb har något om det?
A Bear skrev:Yikes, caffe! Det låter något, det... ska kollas upp omedelbums.
caffeineaddict skrev:Jag blev fullkomligt förälskad i den här filmen. Delar man inte min kärlek för genren kommer säkerligen vissa saker (för att inte tala om stora delar av dialogen, det påminner sällan om vanlig tonårsfilmsdialog) verka ganska konstiga, men för ett fan är det mesta en ren njutning. Det är en äkta genrefilm, och en strålande sådan.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Majestic-12 [Bot]