Hmm, fick precis för mig att jag har skrivit om dem här förut... måste nog leta lite i arkiven.

caffeineaddict skrev:Tob, nu älskar jag iofs Sunrise med, men det finns nog ingen tvekan om att Sunset är den bättre av de två filmerna. Köpte dem på Play-rean nu och fick dem igår, och tänker nog se om dem i nästa vecka. Fantastiska filmer.
noike skrev:caffeineaddict skrev:Tob, nu älskar jag iofs Sunrise med, men det finns nog ingen tvekan om att Sunset är den bättre av de två filmerna. Köpte dem på Play-rean nu och fick dem igår, och tänker nog se om dem i nästa vecka. Fantastiska filmer.
Ditto. Fast jag har inte sett Sunset ännu.
caffeineaddict skrev:Det där blev kul för att jag precis gjorde den där sökningen och såg att du för ett och ett halvt år sen skrev att du skulle se Sunset i veckan. ;) Men, men, den som väntar på nåt gott...
caffeineaddict skrev:Tob, nu älskar jag iofs Sunrise med, men det finns nog ingen tvekan om att Sunset är den bättre av de två filmerna. Köpte dem på Play-rean nu och fick dem igår, och tänker nog se om dem i nästa vecka. Fantastiska filmer.
Hmm, fick precis för mig att jag har skrivit om dem här förut... måste nog leta lite i arkiven.
noike skrev:caffeineaddict skrev:Det där blev kul för att jag precis gjorde den där sökningen och såg att du för ett och ett halvt år sen skrev att du skulle se Sunset i veckan. ;) Men, men, den som väntar på nåt gott...
Jag orkade inte ladda hem den sedan. Men nu har jag dvd:n så... Any month now.
wyndham skrev:Mina förväntningar på filmen var först låga pga av dom plastiga reklambilderna, men min försiktiga tilltro till Bryan Singer och ett par recensionsrubriker gjorde att jag trodde tillräckligt mycket på den för ett biobesök. Introt och förtexterna (MARLON BRANDO!) fick mig plötsligt att vänta storverk, men i slutändan blev det ändå en besvikelse. Men en trea kan den få.
madskellig skrev:wyndham skrev:Mina förväntningar på filmen var först låga pga av dom plastiga reklambilderna, men min försiktiga tilltro till Bryan Singer och ett par recensionsrubriker gjorde att jag trodde tillräckligt mycket på den för ett biobesök. Introt och förtexterna (MARLON BRANDO!) fick mig plötsligt att vänta storverk, men i slutändan blev det ändå en besvikelse. Men en trea kan den få.
Mina förväntningar var också väldigt låga, jag blev dock väldigt positiv överaskad. Tyckte den var hur charmig och rolig som helst, ganska fantastisk faktiskt.
Superman returns får 4 av 5 av mig, utan tvekan.
Zaxx skrev:Glorificus: Vad menade du med kristallerna i havet? Fattade inte den biten.. det var väl inge konstigt eller?
Glorificus skrev:Zaxx skrev:Glorificus: Vad menade du med kristallerna i havet? Fattade inte den biten.. det var väl inge konstigt eller?
I slutet, när Kitty öppnar helikopterdörren och "tappar" ut kristallerna så är det ju över allt som håller på att rasa samman mitt ute i havet. Kristaller + vatten = dåligt.Om nu allt rasade ned i havet, men det såg åtminstone ut så.
madskellig skrev:Glorificus skrev:Zaxx skrev:Glorificus: Vad menade du med kristallerna i havet? Fattade inte den biten.. det var väl inge konstigt eller?
I slutet, när Kitty öppnar helikopterdörren och "tappar" ut kristallerna så är det ju över allt som håller på att rasa samman mitt ute i havet. Kristaller + vatten = dåligt.Om nu allt rasade ned i havet, men det såg åtminstone ut så.
Det tänkte jag också på, fast såg man att dom landade i vattnet? Kan inte riktigt komma ihåg. På tal om Kitty, Parker Posey (världens bästa namn) är underbar genom hela filmen. Jag trodde jag skulle hata hennes karaktär, men det gjorde jag verkligen inte. Bilscenen då bromsarna inte tog var guld.
Universal Pictures will fully finance and distribute Hellboy 2, the Guillermo del Toro-directed sequel to the 2004 Dark Horse Comic-spawned film, Variety reported.
The studio is picking up a project orphaned by Revolution Studios, which made the original and distributed it through its deal at Columbia Pictures. With Revolution out of business, the sequel became available, and Universal slotted it for summer 2008.
adolvsson skrev:Prisa skatteåtebäringen, goda nyheter!!Universal Pictures will fully finance and distribute Hellboy 2, the Guillermo del Toro-directed sequel to the 2004 Dark Horse Comic-spawned film, Variety reported.
The studio is picking up a project orphaned by Revolution Studios, which made the original and distributed it through its deal at Columbia Pictures. With Revolution out of business, the sequel became available, and Universal slotted it for summer 2008.
Tomas skrev:Hellboy 2 och The Dark Knight (hoppas verkligen att den får behålla det namnet). 2008 kan nog bli ett intressant filmår det också.
AKS skrev:Har precis läst TVGuides recension av The Descent (läs inte recensionen om ni inte sett filmen). Varför ha med informationen om att maken och dottern dör i en "freak accident", jag blev totalt överraskad av det då jag såg filmen. Så kom jag till slutet av recensionenoch detta: Though the film's downbeat ending was softened for U.S. release, it's still a long way from happy. Varför måste de göra så? Snacka om att inte lita på sin publik. Undras vad de ändrat...?
AKS skrev: (spoiler The Descent US-slut) men va fan?! Då är ju slutet så lyckligt som det går. Det var en sak jag gillade med The Descent: jag var för en gångs skull glad över det "lyckliga" slutet, men blev ännu gladare då det visar sig att hon är kvar grottan och kommer att dödas. Bleak... Riktigt illa att klippa tidigare.
caffeineaddict skrev:Tror jag slog mitt eget film-maratonrekord idag. Sju rullar. Alla relativt korta iofs (den längsta 105 min, den kortaste 67), men det krävs nästan. Vet inte om det är sanslöst mycket och jag är skadad, eller om det inte alls är så imponerande och noike eller någon kommer komma dragandes med att ha sträcksett 25 filmer eller nåt.
noike skrev:caffeineaddict skrev:Tror jag slog mitt eget film-maratonrekord idag. Sju rullar. Alla relativt korta iofs (den längsta 105 min, den kortaste 67), men det krävs nästan. Vet inte om det är sanslöst mycket och jag är skadad, eller om det inte alls är så imponerande och noike eller någon kommer komma dragandes med att ha sträcksett 25 filmer eller nåt.
Så många har jag nog inte sett i följd. Jag vet att jag har sett 5 i följd i en bio -- det var jobbigt -- och i egen soffa kanske nio eller så när man satt en hel dag framför c+. Då gjorde man väldigt lite annat.
noike skrev:Men du glömde det viktigaste: vilka filmer?! Man måste berätta sådant, krav!
She was a charming middle-aged lady with a face like a bucket of mud. I gave her a drink. She was a gal who'd take a drink, if she had to knock you down to get the bottle.
caffeineaddict skrev:Förresten, noike, har du hunnit se Peeping Tom än? Lite nyfiken på vad du tyckte. :)
caffeineaddict skrev:Så nio filmer framför C+ vinner nog, fast då kanske du inte höll uppmärksamheten tip top iofs.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare