Jag måste säga att
Running Scared var den mest underhållande dumaction jag sett på ett bra tag. Så pass underhållande att den inte innan slutet (vilket som så ofta nu för tiden var den sämsta delen med filmen) hann stanna upp tillräckligt mycket för att jag skulle kunna störa mig på att det var Paul Walker i huvudrollen.
Snyggt, snabbt, blodigt, ganska mörkt och inte för många störiga MTV-filmtekniker som normalt ger mig krupp. De stiliga eftertexterna gör det helt klart att regissören har tänkt filmen som någon modern form av en bröderna Grimm-saga (de brutala originalversionerna), även fast vi här istället för onda styvmödrar, troll, häxor och den stora stygga vargen har onda styvfarsor med kopplingar till ryska maffian, pimpar, pedofiler och knarkare. Och naturligtvis en hora med hjärta av guld istället för den goda féen.
Ganska stört underhållande faktiskt. Klart det finns gigantiska hål i ploten men filmen rör sig fort och underhållande nog att jag ärligt talat inte brydde mig (ett hål är så stort att det bara är löjligt och skulle ha gjort att filmen tog slut efter en kvart om folk hade agerat logiskt, men filmen övertygade mig om att allt nog gick så fort att karaktärerna helt enkelt missade det med

).
3½ av 5, vilket är jävligt högt för mig att ge till en actionfilm i dagens läge.