Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav madskellig » sön jul 23, 2006 20:53

AKS skrev:Jag ser fram emot nyversionen av The Hills Have Eyes. Visst är det Aja som gjort Switchblade Romance somgjort nyinspelningen? I så fall tvivlar jag inte på att den kommer att vara blodig.

Yup, det är han. Jag gillade The hills have eyes bättre än Switchblade Romance, som jag dock bara tyckte var okej och inte så mycket mer.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav AKS » sön jul 23, 2006 21:03

Jag gillar verkligen Switchblade Romance förutom det som är uppenbart om man sett filmen. Gillade upplägget och blodet och råheten. Den var dessutåom spännande ibland så sammanslaget är det en av de bästa rena skräckfilmer jag sett. Så då ser man ju extra mycket fram emot The Hills Have Eyes. Har sett originalet ett par gånger och den är helt okej, men inte så överdrivet bra ändå.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön jul 23, 2006 21:41

I helgen såg jag (äntligen) Brokeback Mountain och jag får säga att jag blev rejält besviken efter allt prat och skriverier om den filmen. Hade verkligen inte förväntat mig en så platt film, för det är det bästa sättet jag kommer på att beskriva den. Platt. Den var inte tråkig eller dålig, men platt. Den enda gång den lyckades beröra något litet var under någon minut under slutet, men nej. Betyg: 6.5/10
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » sön jul 23, 2006 22:20

Illyria skrev:I helgen såg jag (äntligen) Brokeback Mountain och jag får säga att jag blev rejält besviken efter allt prat och skriverier om den filmen. Hade verkligen inte förväntat mig en så platt film, för det är det bästa sättet jag kommer på att beskriva den. Platt. Den var inte tråkig eller dålig, men platt. Den enda gång den lyckades beröra något litet var under någon minut under slutet, men nej. Betyg: 6.5/10

Ah, synd att du inte fick BM-effekten... Själv har jag undvikit att se om den sedan bion i februari, i ett försök att återuppleva min första (och andra) reaktion på filmen... när jag väl köper dvd:n.

Det är förresten repris av skådespelarnas besök hos Oprah i morgon 13:40, ifall någon som ville se det missat avsnittet tidigare. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » sön jul 23, 2006 23:33

The Fountain är nog den film jag ser framemot allra mest i år. Jag har så höga förväntningar att det finns inte en möjlighet att filmen håller för förväntningarna. Släpptes en ny trailer i dagarna. Gåshus och rysningar. Detta kan bli så jävla bra.

Trailer
Imdb
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Zaxx » mån jul 24, 2006 0:32

Hills hade ju faktiskt sina stunder somsagt. Men Descent måste jag nog se om... har för mig jag inte alls gillade den, kanske är bättre andra ggn?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav caffeineaddict » tis jul 25, 2006 14:26

Gick igenom nya trailers på Apple nyss och tyckte jag hittade en hel del som såg ganska lovande ut. "Fountain" har ju redan nämnts (och den har jag väntat på lääänge), men det som förvirrade mig mest är att det kommer TVÅ "magiker i det förflutna som kanske kan magi på riktigt"-filmer, både Chris Nolans "The Prestige" med Hugh Jackman och Christian Bale OCH "The Illusionist" med Ed Norton. "Prestige" ser mer lovande ut, men man fick sjuk deja vu av att se båda trailarna efter varandra...

Annars två "quirky familj"-dramakomedier av halv-indie-sort med en del kul skådisar. Sånt kan ju både bli platt och riktigt bra: Running With Scissors och Little Miss Sunshine.

Annars verkar "Children of Men" kunna bli en riktigt bra dystopi-rulle (men det tyckte jag om "V For Vendetta" efter trailern också...). Sen har jag blivit allt mer tveksam mot castar som ser för bra ut för att vara sanna efter "Inside Man", men "Children of Men"-casten ser faktiskt redigt bra ut: Clive Owen, Julianne Moore, Michael Caine, Charlie Hunnam och Chiwetel Eijofor.

Och så Michel Gondrys nya "The Science of Sleep", även om det möjligen känns lite för likt "Eternal Sunshine". Men det kommer ju likväl vara intressant att se.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis jul 25, 2006 14:36

caffeineaddict skrev:men det som förvirrade mig mest är att det kommer TVÅ "magiker i det förflutna som kanske kan magi på riktigt"-filmer, både Chris Nolans "The Prestige" med Hugh Jackman och Christian Bale OCH "The Illusionist" med Ed Norton. "Prestige" ser mer lovande ut, men man fick sjuk deja vu av att se båda trailarna efter varandra...

The Prestige är nog den mer komplexa (för att inte tala om mörkaste) av dem (om man ska gå efter ursprungsboken då). Jag tvivlar starkt på att de kommer ha något egentligt gemensamt förutom då att jag hoppas att bägge är bra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Garim » tis jul 25, 2006 14:49

caffeineaddict skrev:Annars verkar "Children of Men" kunna bli en riktigt bra dystopi-rulle (men det tyckte jag om "V For Vendetta" efter trailern också...). Sen har jag blivit allt mer tveksam mot castar som ser för bra ut för att vara sanna efter "Inside Man", men "Children of Men"-casten ser faktiskt redigt bra ut: Clive Owen, Julianne Moore, Michael Caine, Charlie Hunnam och Chiwetel Eijofor.

Children of Men ser ju riktigt intressant ut. Hoppas filmen lever upp till trailern.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav noike » tis jul 25, 2006 15:00

Garim skrev:
caffeineaddict skrev:Annars verkar "Children of Men" kunna bli en riktigt bra dystopi-rulle (men det tyckte jag om "V For Vendetta" efter trailern också...). Sen har jag blivit allt mer tveksam mot castar som ser för bra ut för att vara sanna efter "Inside Man", men "Children of Men"-casten ser faktiskt redigt bra ut: Clive Owen, Julianne Moore, Michael Caine, Charlie Hunnam och Chiwetel Eijofor.

Children of Men ser ju riktigt intressant ut. Hoppas filmen lever upp till trailern.

Alfonso Cuarón är ju inte en helt oäven regissör heller. Lite mer oroande är att den har fem namn som "screenplay"-credit. (En utav dem ska visst skriva filmatiseringen av Gibsons Pattern Recognition med Peter Weir. Det kan bli bra, det kan bli mindre bra. Om Weir mot förmodan kommer tillbaka i gammal form kan det bli totalt jävla underbart, men det tvivlar jag starkt på.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tis jul 25, 2006 15:11

noike skrev:(filmatiseringen av Gibsons Pattern Recognition med Peter Weir. Det kan bli bra, det kan bli mindre bra. Om Weir mot förmodan kommer tillbaka i gammal form kan det bli totalt jävla underbart, men det tvivlar jag starkt på.)

Neeeeeeej... inte Peter fucking Weir. OK, han har gjort en del bra filmer, men det var ju 20 år sen. Sen krävs det bara att de castar någon modellsöt 22-åring som Cayce också och så är ännu en Gibsonbok saboterad.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » tis jul 25, 2006 15:14

A bear skrev:
noike skrev:(filmatiseringen av Gibsons Pattern Recognition med Peter Weir. Det kan bli bra, det kan bli mindre bra. Om Weir mot förmodan kommer tillbaka i gammal form kan det bli totalt jävla underbart, men det tvivlar jag starkt på.)

Neeeeeeej... inte Peter fucking Weir. OK, han har gjort en del bra filmer, men det var ju 20 år sen. Sen krävs det bara att de castar någon modellsöt 22-åring som Cayce också och så är ännu en Gibsonbok saboterad.

I feel a fight coming on... :D

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tis jul 25, 2006 15:16

A bear skrev:Neeeeeeej... inte Peter fucking Weir. OK, han har gjort en del bra filmer, men det var ju 20 år sen. Sen krävs det bara att de castar någon modellsöt 22-åring som Cayce också och så är ännu en Gibsonbok saboterad.

Jag gillade faktiskt Master & Commander. Och förändringarna som gjordes i den konverteringen var nödvändiga. Men annars, jo, det lutar lite åt det sämre hållet. (Samtidigt så har han faktiskt bara gjort fem filmer på 20 år.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » tis jul 25, 2006 15:19

caffeineaddict skrev:I feel a fight coming on... :D

Nja. 75-86 var Peter Weirs storhetstid. Jag tänker inte slåss för att någon kallar hans 90-talsgoja för sörja.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tis jul 25, 2006 15:20

noike skrev:
caffeineaddict skrev:I feel a fight coming on... :D

Nja. 75-86 var Peter Weirs storhetstid. Jag tänker inte slåss för att någon kallar hans 90-talsgoja för sörja.

"Fearless" var faktiskt uthärdlig, mer pga skådisarna än handlingen. Men i övrigt...

(Och Weirs storhetstid, om han hade någon, började 1974. "Cars That Ate Paris" ffs!)
Senast redigerad av A bear tis jul 25, 2006 15:21, redigerad totalt 1 gång.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » tis jul 25, 2006 15:20

Är ingen här för Truman Show? Verkligen?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » tis jul 25, 2006 15:22

caffeineaddict skrev:Är ingen här för Truman Show? Verkligen?

Jo, jag gillar verkligen Truman Show, bland det bästa Peter Weir har gjort.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » tis jul 25, 2006 15:25

A bear skrev:(Och Weirs storhetstid, om han hade någon, började 1974. "Cars That Ate Paris" ffs!)

Jag kommer inte ihåg den för jag var en tvärhand hög sist jag såg den. Därför.

Truman Show var okej, men för mycket Jim Carey på skärmen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis jul 25, 2006 15:28

Jag tänkte precis uttrycka lite kärlek till både Fearless och Truman Show.

Och Dead Poets Society som visserligen inte är 90-tal men ändå efter nyss nämnda storhetstid och en av mina absoluta storfavoriter.

Och jag är hemskans förtjust i Master & Commander.

Så även om jag inte sett så mycket tidig Peter Weir som jag borde (tittar jag på meritlistan känns det knappt ens som om det finns så mycket tidig Peter Weir), har han inte förlorat speciellt mycket i min bok.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav A bear » tis jul 25, 2006 15:38

Truman Show och Dead Poets Society ger mig nervösa ryckningar i avtryckarfingret.

Men oavsett vad man anser om dem - är verkligen Weir rätt man att filma just den boken? Vad ska han göra med en William Gibson-bok om varumärkesbesatthet och internetforum?

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tis jul 25, 2006 15:38

adolvsson skrev:Och Dead Poets Society som visserligen inte är 90-tal men ändå efter nyss nämnda storhetstid och en av mina absoluta storfavoriter.

Den ahr en underliggande sentimentalism som inte riktigt passar in. Den drar mer åt guilty pleasure än genuint bra på alla sätt och vis.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tis jul 25, 2006 15:42

DPS och Year of Living Dangerously har jag toksvårt för, men annars har jag nog åtminstone gillat alla Weir-filmer jag sett (vilket inte är alla). Dock *älskar* jag nog bara Mosquito Coast.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tis jul 25, 2006 15:49

caffeineaddict skrev:DPS och Year of Living Dangerously har jag toksvårt för

YoLD och Fearless var väldigt mycket njeee för min del. Green Card däremto, den framkallade magsjuka.

The Mosquito Coast, The Last Wave och Picnic at Hanging Rock är tokbra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » tis jul 25, 2006 15:53

Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Matt » ons jul 26, 2006 22:27

Se det här det kommer du gilla sa en kompis till mig för 10 år sen och gav mig en dålig vhs kopia av Kevin Smiths Clerks.
Sure sa jag och satte mig för att kolla. Men vad fan var det här? svartvitt och allmänt dålig kvalitet? Men det dröjde inte länge förrän jag skrattade högt och så gjorde även min dåvarande flickvän. Det var då jag insåg att man inte behövde en stor budgett och namnkunniga skådisar för att göra suverän underhållning. Det räcker med en otrolig hängivenhet av filmskaparna och såklart talang. Sen dess har jag sett Clerks otaliga gånger. Det är antagligen den film som betytt mest för mig. Vilket kanske är löjligt när det är en film som inte handlar om något speciellt alls. Men så är det.
Kevin Smith har varit min idol ever since. Jag har älskat alla hans filmer. Vissa mer än andra.
Nu var det dags för Clerks II. Jag var ganska övertygad om att jag skulle bli besviken. Men jag är inte besviken. Det är en jävligt rolig film. Jag älskar att allt är ok att skämta om. Religon, Rasism, Sex och till och med djursex, you name it.
Jag kommer antagligen att se Clerks II massor av gånger med. Det är en sån film man sätter på när man är nere och behöver skratta åt "dick and fart jokes" Förmodligen kommer dvdn vara fullproppad av extramaterial som kommer vara minst lika roligt som filmen i sig.
Nu längtar jag verkligen efter An Evening Harder.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav CheeseGuy » ons jul 26, 2006 23:05

Tam skrev:Den där filmen med DB och Caroline Dhavernas borde väl vara ute nu förresten? Måste kolla det nu också. Edit: These Girls på nerladdning.

Tack för tipset.

These Girls, alltså. En småtrevlig, rätt underhållande och stundtals riktigt rolig film, men inte direkt... bra. Det var förstås enormt kul att se Caroline Dhavernas igen, men i den här filmen dras hon tyvärr med en lite väl platt karaktär (det är knappt någon av dem som fungerar egentligen), så det blev inte riktigt lika trevligt som jag hade hoppats på. Jag förstod att det inte var fråga om något mästerverk, men hade hoppats på ett riktigt fett guilty pleasure, vilket den inte heller når riktigt fram till. Men den var ändå tillräckligt underhållande för att vara sebar, och man får ju (hihi) se mycket av David och Caroline.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » ons jul 26, 2006 23:12

Måste också ta och ladda hem These Girls, hade helt glömt bort den.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Matt » ons aug 02, 2006 12:05

CheeseGuy skrev:
Tam skrev:Den där filmen med DB och Caroline Dhavernas borde väl vara ute nu förresten? Måste kolla det nu också. Edit: These Girls på nerladdning.

Tack för tipset.

These Girls, alltså. En småtrevlig, rätt underhållande och stundtals riktigt rolig film, men inte direkt... bra. Det var förstås enormt kul att se Caroline Dhavernas igen, men i den här filmen dras hon tyvärr med en lite väl platt karaktär (det är knappt någon av dem som fungerar egentligen), så det blev inte riktigt lika trevligt som jag hade hoppats på. Jag förstod att det inte var fråga om något mästerverk, men hade hoppats på ett riktigt fett guilty pleasure, vilket den inte heller når riktigt fram till. Men den var ändå tillräckligt underhållande för att vara sebar, och man får ju (hihi) se mycket av David och Caroline.

Jag tyckte den var jättebra.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav caffeineaddict » ons aug 02, 2006 12:17

Jag måste säga att Running Scared var den mest underhållande dumaction jag sett på ett bra tag. Så pass underhållande att den inte innan slutet (vilket som så ofta nu för tiden var den sämsta delen med filmen) hann stanna upp tillräckligt mycket för att jag skulle kunna störa mig på att det var Paul Walker i huvudrollen.

Snyggt, snabbt, blodigt, ganska mörkt och inte för många störiga MTV-filmtekniker som normalt ger mig krupp. De stiliga eftertexterna gör det helt klart att regissören har tänkt filmen som någon modern form av en bröderna Grimm-saga (de brutala originalversionerna), även fast vi här istället för onda styvmödrar, troll, häxor och den stora stygga vargen har onda styvfarsor med kopplingar till ryska maffian, pimpar, pedofiler och knarkare. Och naturligtvis en hora med hjärta av guld istället för den goda féen.

Ganska stört underhållande faktiskt. Klart det finns gigantiska hål i ploten men filmen rör sig fort och underhållande nog att jag ärligt talat inte brydde mig (ett hål är så stort att det bara är löjligt och skulle ha gjort att filmen tog slut efter en kvart om folk hade agerat logiskt, men filmen övertygade mig om att allt nog gick så fort att karaktärerna helt enkelt missade det med :P ).

3½ av 5, vilket är jävligt högt för mig att ge till en actionfilm i dagens läge.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » ons aug 02, 2006 12:51

Såg dubbeln Before Sunrise och Before Sunset för ett par dagar sedan. Jag tror eller vet att jag har läst någon hyllning kring dem filmerna här. Båda två är väldigt bra. Men jag håller uppföljaren Before Sunset som lite bättre. Den känns mer klockren för mig, första filmen känns lite för romantiserad. Redan från början känns det så klart vad filmen vill berätta, på ett ytligt sätt, andra filmen känns mycket mer öppen och ärlig på något sätt. Den är inte så hårt bunden till att faktiskt berätta en kärlekshistoria utan istället fokuserar på en relation i allmänhet.

Before Sunrise är riktigt bra. Men Before Sunset är nog det bästa jag har sett på länge. Riktigt länge.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film