Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » fre jul 21, 2006 1:01

Off skrev:http://www.axelmusic.com/resources/cache/front/300/200/012569768338_300x200.jpg
Men den kostar nästan 800 kr på axelmusic. That's not ballin' to me.

Men! Så mycket pengar kan de ju inte ta för den.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Ankh » fre jul 21, 2006 3:35

hellarooo. tio drunk for my own fgood! :(
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Tob » lör jul 22, 2006 13:01

Psych 1.3 Gäsp

Jag skippar detta nu. Bästa karaktären, pappan, är knappt med. Hemsk humoristisk ton över hela serien som inte fungerar på mig alls. Förbaskat synd på ett tema som i grunden handlar om en sjukligt hög känsla för detaljer, något som faktiskt är intressant. Jag känner mig snuvad på konfekten så att säga.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » sön jul 23, 2006 1:08

Psych 1x3, och jag håller inte med Tob. När det är såhär underhållande struntar jag i om djupet saknas. Jag bara njuter. Bättre än förra veckan, dessutom, det här avsnittet fungerade bättre som helhet. Saknar fortfarande tjejen från piloten litegranna, men å andra sidan gillar jag att dom faktiskt tar sig tid (om än inte mycket) att förklara hennes frånvaro. Istället för att bara byta ut och låtsas som inget hänt. Guldstjärna för det.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Glorificus » sön jul 23, 2006 1:39

adolvsson skrev:Psych 1x3, och jag håller inte med Tob. När det är såhär underhållande struntar jag i om djupet saknas. Jag bara njuter. Bättre än förra veckan, dessutom, det här avsnittet fungerade bättre som helhet.

Medhåll. Jag tycker 1x03 var väldigt underhållande. :)

The Buffster skrev:Glory, har du sett serien på TV4 tidigare så visade dom om jag minns rätt båda säsongerna i ett sträck. Man oavsett så skulle jag nog säga att i det i ditt fall lätt är värt att se säsong 3 endast för Gale.

Nä, jag laddade ned och såg s1. Och jag brukar gilla serier/filmer med westerntema, men det hände för lite i Deadwood för att jag skulle fastna... bra potential, men nä... zzz. Så nu hoppar jag över s2 (så länge, är s3 bra kommer jag säkert att se s2 också). Hade inte tid att se 3x01 igår, men reprisen börjar strax. 8) Galeär inte med förrän i avsnitt 8-9, men jag passar på att ge serien en chans till också genom att börja se nu... David Anders (Sark i Alias) ska visst vara med i slutet av säsongen också.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » tis jul 25, 2006 15:50

Jag älskar alla thefutoncritic.com's rapporter från comic-con panelerna.
Battlestar Galactica, Lost, Heores, Stargate och t.o.m. Bones var alla mycket bra och lärorika inför uppkommande säsonger.

Jag ser fram emot att läsa om Veronica Mars, Jericho och Blade.

och för övrigt:

Eureka 1x01:
Började ganska tråkigt, men sen blev det lite intressant när dom kom till staden, för att sen bli dåligt mot slutet.
Jag kan inte direkt säga att jag känner mig motiverad att fortsätta se...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tam » tis jul 25, 2006 21:38

Doctor Who, Casanova, Second Coming, Queer as Folk och Queer as Folk 2 är ju alla på samma sida som jag om fantastiskhetsgränsen. Så har nån sett Bob & Rose och/eller Mine All Mine o/e andra Russell T Davies-serier? Funderar på om det vore ett bra sätt att spendera lite av den nya vackra lönen. Eller om nån kan peka mig mot en nerladdning nånstans vore det ju gratis.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav adolvsson » tis jul 25, 2006 21:45

Tam skrev:Doctor Who, Casanova, Second Coming, Queer as Folk och Queer as Folk 2 är ju alla på samma sida som jag om fantastiskhetsgränsen. Så har nån sett Bob & Rose och/eller Mine All Mine o/e andra Russell T Davies-serier? Funderar på om det vore ett bra sätt att spendera lite av den nya vackra lönen. Eller om nån kan peka mig mot en nerladdning nånstans vore det ju gratis.

Jag är väldigt förtjust i Bob & Rose. Bra skit.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav lilith » tis jul 25, 2006 23:10

adolvsson skrev:
Tam skrev:Doctor Who, Casanova, Second Coming, Queer as Folk och Queer as Folk 2 är ju alla på samma sida som jag om fantastiskhetsgränsen. Så har nån sett Bob & Rose och/eller Mine All Mine o/e andra Russell T Davies-serier? Funderar på om det vore ett bra sätt att spendera lite av den nya vackra lönen. Eller om nån kan peka mig mot en nerladdning nånstans vore det ju gratis.

Jag är väldigt förtjust i Bob & Rose. Bra skit.

Sett lite av det och gillade det. Bob & Rose, då tänker jag på Theme from Bob & Rose som jag har på nån Chillout-skiva från den här tiden. Om det är 2001 vi pratar om. Mycket vacker.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav AKS » ons jul 26, 2006 18:30

För nån vecka sedan köpte jag första säsongen av BBC-serien Hamish Macbeth (inspelad 1995-1997). Enbart pga tre anledningar som listas nedan:

1. Robert Carlyle har huvudrollen som Hamish Macbeth
2. Robert Carlyle pratar med sin riktiga accent (skotsk!)
3. Robert Carlyle spelar Hamish Macbeth

Ja, jag vet att om man närstuderar ovanstående lista så köpte jag serien av enbart två anledningar, inte tre. Men det faktum att Robert Carlyle har huvudrollen kändes så viktig att den var värd att nämnas två gånger.

Alltså, jag skulle aldrig beskriva serien som "bra" i ordets rätta bemärkelse. Jag har redan köpt series 2, men den är inte rakt av fantastisk som sagt. Svårt att förklara. Den är oerhört charmig, mycket originell, lite rolig, har bra skådespelare, flippar ut helt och hållet ett par gånger och Robert Carlyle säger "Yer nicked" och "Can I have a wee word?" lite för sällan. :) Men det är ta mig 17 nåt med serien som gör att jag bara måste se fortsättning även om jag inte är redo att be vid dess altare. Att S1 slutade med extrem höglandsporr (=naturbilder) och en cliffhanger som jag personligen tycker hette duga hjälper ju också.

Skulle man vara totalt uttråkad och vill se en originell, småputtrig, charmig och ibland helt utflippad serie som utspelas i Skottland så kan den mycket väl duga. £9.99 på Play.com just nu. Shirley Henderson är förresten också med i en tidig roll.

Om ni inte redan förstått det: det är definitivt inte en serie för alla, men ja... den har vissa kvaliteter ändå.
http://www.tv.com/hamish-macbeth/show/1 ... ts;title;0
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tor jul 27, 2006 0:29

Har nu sett The Nine-piloten och jag kommer definitivt att ge serien 3-4 avsnitt till hösten och jag tror säkert att det kommer att bli en serie jag följer fortsättningsvis också. Piloten var inte suverän, men den var bra på att introducera karaktärerna.

Det jag inte fattar är upplägget fortsättningsvis. Kommer de i varje avsnitt att varva scener från gisslantagandet med scener från nutiden? Eller blir det halva avsnittet dåtid, halva avsnittet nutid som i detta avsnitt? Hm...

Gillade inte riktigt att så mycket vikt lades vid nutiden iom att det var såpainslag i vissa storylines, men, men...

Kan en serie som denna gå mer än två säsonger? Ja, om det inte i en tredje säsong enbart handlar om livet "efter", men då har vi ju en såpa på halsen och det är ju inte intressant.

Undras hur lång tid det kommer att ta innan "Stockholm Syndrome" yttras? :)

Jag har sett tre piloter hittills och dem rankar jag som följer:

1. Traveler
2. The Nine
3. Heroes

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tor jul 27, 2006 0:39

AKS skrev:Kan en serie som denna gå mer än två säsonger?

Jag skulle snarare säga högst 1 säsong i det formatet. Hur mycket intressant kan dom få ut ifrån gisslan-bitarna?
Men hur länge den fortsätter efter det är obegränsat, för då skulle den ju vara en vanlig dramaserie, med fokus på nio personer som bundits samman av denna händelse.
Dock tror jag att serien inte kommer bli en hit och att den kommer läggas ner innan säsongen är över. :?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tor jul 27, 2006 0:44

Jag tror tvärtom att denna serie kommer att gå bra (eller i alla fall så pass bra att den får minst en säsong). Nackdelen är väl att man vet hur dte slutar s.a.s.. I alla fall med det mest intressanta: vilka som överlever. De avslöjade alldeles för mycket av det. Något hade väl kunnat lämnas åt fantasin?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor jul 27, 2006 1:00

AKS skrev:1. Traveler
2. The Nine
3. Heroes

1. Traveler
2. Heroes
3. Jericho/The Nine

Tredjeplatsen/erna känns inte alls speciellt självklar då jag tyckte de serierna var snäppet lägre än Heroes, och Heroes in sin tur kändes rätt långt efter Traveler. Är dock lite rädd att Traveler kommer hamna i nån slags Prison Break/24 fejkaction, förra året tyckte jag PB var den bästa piloten men sen föll serien när den väl startade. Jag hoppas Traveler lyckas bättre, även med konspirationsdelarna.

Har även sett Runaway, Shark och Hidden Palms. Placering i den ordningen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » tor jul 27, 2006 1:05

Jag läste någonstans att varje avsnitt av The Nine (spoiler serieformatet) kommer att avverka 10 minuter av gisslandramat. Om det stämmer kan serien hålla på i över 300 avsnitt... men det verkar lite väl mycket... så min gissning är att varje avsnitt kommer att innehålla flashbacks till en viss del av gisslandramat, med den dramatiken speglad i nutid för de karaktärerna (à la Lost), men att det inte behöver vara exakt 10 min som avverkas. Då kan man ju välja att knyta ihop allting när som helst.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » tor jul 27, 2006 1:07

Jag hoppas i så fall att Traveler är som PB eftersom jag tyckte piloten av PB var bra, men inte suverän, sen var serien meh i några avsnitt (förutom T-Bag) och sen var den riktigt bra i ett par avsnitt och mot slutet av säsongen blev den riktigt jäkla bra. Sounds like a plan. :)

Heroes tror jag för mig föll på mina enormt höga förväntningar. Helt klart den pilot jag sett mest fram emot under sommaren. Den kändes lite avslagen. Traveler är dock helt klart den bästa piloten hittills, utan tvekan, men jag gillade The Nine rejält mycket. Ska fundera på om det är dags att se Jericho i kväll... Runaway eller vad den nu heter, CW-serien, är redan slängd osedd. Allt jag hört om den låter som det är en jäkla messerie som fokuserar på fel saker -- tonårssonen.

Med tre piloter där jag redan vet att jag kommer att ge serierna flera avsnitt till hösten/vintern, samt allagamla serier, så kommer jag inte att ge Runaway en enda chans om jag inte hör nåt enormt positivt runt halvleksvila.

EDIT: Ang. The Nine: Det upplägget låter stentrist. Uäck! Risken för enormt såpadravel, med "I'm pregnant!" "Oh no! And I fucked Sucre's girlfriend! I didn't know!!" är hög. Hade hellre sett betoning på gisslandramat och ca tio minuter nutid. Nåväl, lär ge den några avsnitt i alla fall.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor jul 27, 2006 1:12

AKS: Om du ska se någon av CW-piloterna så är Runaway den bättre, Hidden Palms är kräkmedel.

Har läst det där om The Nine och därför är jag tveksam till serien och jag tyckte även det upplägget märktes i piloten. Och jag hoppas verkligen Traveler hittar något eget och mer äkta i berättelsen och inte blir ytterligare en 24/PB-stil serie, men risken känns överhängande när de ser hur "bra" det fungerar. Dock inte speciellt bra i mina ögon.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor jul 27, 2006 1:17

Usch! om the Nine-planerna. Då blir det bara Traveller, Heroes och Shark i höst av de jag sätt än så länge.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » tor jul 27, 2006 1:17

Jag var inte heller jätteimponerad av HEROES, men tdligen ska den flyta på bättre och vara mycket bättre med storylines som inte var med i versionen vi såg, och det hoppads jag stämmer.

Min topp 3 piloter:
1 Traveler :rolleyes:
2 Jericho
3 Heroes
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » tor jul 27, 2006 1:20

Illyria skrev:Är dock lite rädd att Traveler kommer hamna i nån slags Prison Break/24 fejkaction, förra året tyckte jag PB var den bästa piloten men sen föll serien när den väl startade.

Jag blir genast PB-defensiv, kan inte låta bli... Jag såg aldrig PB, piloten eller annars, som en serie som pekade åt att det skulle vara en actionserie på samma sätt som 24. Inte mer än t.ex. Buffy. Snarare en dramaserie med inslag av spänning/action... och jag hoppas Traveler går samma väg.

Ang. Runaway kan man gott klara sig utan att se den piloten, ja. Jericho med för den delen.

Heroes var bra, men väldigt vacklande. Blir intressant att se hur den kommer att se ut som serie... jag såg något Comic Con-klipp från Heroes-panelen där frågan kom upp hur de utmärker sig från liknande historier som X-men och The 4400 (eww). Och svaret om att Heroes håller sig till vardagliga människor och första tiden med krafter var rätt lovande... om de kan göra det på ett bra sätt... hm... Jag hoppas verkligen de gör det bra.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » tor jul 27, 2006 1:34

Glorificus skrev:
Illyria skrev:Är dock lite rädd att Traveler kommer hamna i nån slags Prison Break/24 fejkaction, förra året tyckte jag PB var den bästa piloten men sen föll serien när den väl startade.

Jag blir genast PB-defensiv, kan inte låta bli... Jag såg aldrig PB, piloten eller annars, som en serie som pekade åt att det skulle vara en actionserie på samma sätt som 24. Inte mer än t.ex. Buffy. Snarare en dramaserie med inslag av spänning/action... och jag hoppas Traveler går samma väg.

Piloten pekade inte på det och därför gillade jag den, men serien har sedan visat sig vara en serie i stil med 24 (förhinder-förhinder-cliffhanger!) och jag gillar inte det upplägget, jag har slutat titta på 24 t ex för jag stör mig något enormt på sån fejkaction. Prison Break är precis lika dan och hade det inte varit för Wenty hade jag slutat titta.

I Traveler kan jag se vissa saker som skulle kunna tyda på den utvecklingen, speciellt med tanke på hur bra PB går med tittarsiffrorna, men jag hoppas innerligt att serien inte kommer förlita sig på det. För även om en av huvudrollerna är snygg så tror jag inte det räcker. ;)

Förövrigt i Traveler så gillar jag "Trey" och hur han lyckas se preppy ut och dessutom väldigt övertygande. Väldig skillnad från OC. Me like. (att skådespelaren visar sig klara av det)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tor jul 27, 2006 1:46

Glorificus skrev:Jag blir genast PB-defensiv, kan inte låta bli... Jag såg aldrig PB, piloten eller annars, som en serie som pekade åt att det skulle vara en actionserie på samma sätt som 24. Inte mer än t.ex. Buffy. Snarare en dramaserie med inslag av spänning/action... och jag hoppas Traveler går samma väg.

Jag älskar både Prison Break och 24.
Även om PB inte är lika actioninriktat som 24, så tycker jag att intensiviteten i båda serierna är ganska lika. Ingen annan serie är lika spännande - tills Traveler.
Jag hoppas att Traveler kommer vara så lik Prison Break och 24 på det sättet som möjligt.

Är det någon som vet vem som spelade (spoiler Traveler-pilot) den mystiska coola mannen som hjälpte dom att fly, och skjöt vakterna i bilen. Han känndes mycket bekant.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tor jul 27, 2006 1:49

Traveler får (måste) vara spännande, men jag hoppas de inte tänker göra på det ett ostigt sätt för sånt klarar jag inte av. Och jag vill att Traveler ska bli bra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tor jul 27, 2006 1:53

Traveler re-casting:

"Sources said another new ABC drama, "Traveler," is recasting the role of Kimberly, played in the pilot by Gillian Jacobs"

Jag hade inge problem med henne i piloten... :?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tor jul 27, 2006 2:01

Om PB är "ostigt" så får som sagt Traveler gå den vägen. De får gärna ha ett lika bra cast också (svårt att avgöra efter ett avsnitt).

Jericho: Nja. Till skillnad från de andra serierna så fick jag ingen känsla av denna serie. Ingen vision. Svårt att förklara, men jag vet inte alls vad det är för slags serie efter piloten. Det visste jag med t ex Prison Break, BtVS, Traveler osv eftersom de gav mig en känsla av att "detta är den sortens serie "jag" är". Men Jericho gav mig ingen sån känsla alls och det gör mig mycket tveksam. Jag tror att den kan vara sämst av de fyra piloter jag sett hittills, men absolut inte dålig. Kommer att ge den ett par avsnitt till hösten.
Senast redigerad av AKS tor jul 27, 2006 2:01, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor jul 27, 2006 2:01

Hmm, var hon FBI(?)-agenten? Eller flickvännen? Tyckte inte någon av dem var speciellt lysande, men mest opassande var flickvännen som inte hade någon som helst kemi med Tru-killen. Har inte lagt på minnet var någon heter ännu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » tor jul 27, 2006 2:04

Jericho-piloten kändes halv, precis som den just börjat när den slutade och jag hoppas CBS tänker visa dubbelavsnitt när den börjar. Inte direkt något som grep tag i dig, men intressant nog plot.

Jag hoppas som sagt Traveler inte blir någon fejkaction med löjliga cliffhangers, ska en serie fungera på det sättet måste det vara väldigt välgjorda cliffhangers. Gillade inte rikitgt hur pilot-avsnittet slutade t ex, det kändes lite väntat.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tor jul 27, 2006 2:05

Illyria skrev:Hmm, var hon FBI(?)-agenten? Eller flickvännen? Tyckte inte någon av dem var speciellt lysande, men mest opassande var flickvännen som inte hade någon som helst kemi med Tru-killen. Har inte lagt på minnet var någon heter ännu.

ja, flickvännen är hon

Skådespelaren som spelar mannen som hjälpte dom är typ lika mystisk som självaste Will Traveler.
Han nämns inte på någon sida med cast info eller guest stars för piloten, och jag har inte hittat någon recention som nämner honom. :?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tor jul 27, 2006 2:07

Jag vet fortfarande inte vad "fejkaction" är? Jag har t ex aldrig sett PB som annat än ett drama med spänningsinslag/vissa actioninslag. Vad är fejk med vissa actionscener som fängelseupproret t ex? Förutom det uppenbara att det är inspelat och att det är skådespelare som låtsas att det är ett fängelseuppror? :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tor jul 27, 2006 2:14

ABC beskriver Traveler som "this action-packed drama taps into our paranoia with pure adrenaline-fueled entertainment.", vilket jag tycker låter bra.
En annan sak som står på deras hemsida är "The F.B.I. confirms a man matching Will's description died in the explosion, but also learns the explosion was triggered by a call from Jay's cell phone."
Vilket jag tycker låter ganska klart som att Will lever. "matching Will's description". Det hoppades jag under piloten minns jag. Jag ska nog se om den snart. Jag brukar aldrig se om saker så.
Även eftersom han verkar vara en regular.

Jag vet inte heller vad fejkaction är. Kanske action som inte är verklighetstroget? :?

Angående Jericho så farscinerar den idén mig verkligen. Det finns en god chans att den kan bli tråkig, men jag tror även att den kan bli väldigt intressant. Återstår att se...
Det påminner lite om Fallout (bästa datorspelet någonsin).
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film