Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » sön jul 16, 2006 21:06

Illyria skrev:Roswell kom före Wonderfalls, jag skulle också säga "från Roswell" även om jag gillar Wonderfalls ännu mer.

Tror inte jag skulle hålla med. Då skulle det vara "Sarah Michelle Gellar från All My Children" och det känns inte... varken bra eller rätt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » sön jul 16, 2006 21:11

Oftast brukar man väl säga "från det personen är mest kännd för".
Mycket fler personer känner honom nog från Roswell än Wonderfalls.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » sön jul 16, 2006 21:23

Hehe, jag skrev (Roswell) mest som en förklaring till varför jag pep till när jag såg honom, Roswell-besatt som jag är. Men om jag skulle tycka till om vad en journalist borde ge honom referens-credit för skulle det också vara Roswell. :P Större roll för honom än Wonderfalls, hur bra det än är och hur bra han än var där.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » sön jul 16, 2006 21:24

Ja, dessutom för att Roswell var en mycket större serie och hans roll i Roswell kändes (är) mycket större och viktigare än i Wonderfalls också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » sön jul 16, 2006 21:32

Jag håller inte med alls, men jag gör det för mig själv i ett hörn.

Hur som helst, Absolute Power. Den har något år eller så på nacken men sedan när spelar sådant någon roll om den är bra? Stephen Fry som samvetslös PR-makare. Snart klar med säsong två. (Sally Bretton från Green Wing arbetar på hans firma, bara en sådan sak. Och James Lance från Spaced.) Riiiiktigt bra komediserie. 12 avsnitt totalt än så länge. Hoppas det kommer mer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » mån jul 17, 2006 1:25

Heroes. Det här var bäst hitintills. Adrian "Profit" Pasdar!

Superkrafter på äckligt mänskligt vis, utan stora förklaringar och utan att de själva vet hur och varför det fungerar. Den här ser jag fram emot ordentligt. Hoppas bara de håller sig borta från hjälte/skurk och håller det i mitten.

Lwes: (spoiler piloten) Tyckte det var rätt självklart att det var Nathan som hade den mer fysiska kraften. Peters är sanndrömmarna.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån jul 17, 2006 2:00

Heroes ska jag ge mig på i morgon. Det är den pilot jag sett mest fram emot hittills.

Traveler: Mycket bra pilot med vissa svagheter emellanåt, men vilken pilot är perfekt? Jag kommer definitivt att ge denna serie en rejäl chans, men det känns himla trist att den är midseason-ersättare. Finns det en chans att den kan börja redan i höst om nån serie går riktigt dåligt?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån jul 17, 2006 2:46

Garth Marenghi's Darkplace från 2004. Brittisk komediserie , saxat från IMDB: "This spoof TV series is an unearthed 80's horror TV show, complete with poor production values, awful dialogue and hilarious violence. The series is set in a Hospital in Romford, which is situated over the gates of Hell."

Och jo, det stämmer. "Avsnitten" av Darkplace Hospital avbryts med intervjuer av "skådespelarna".

Jag kan sjunga introlåten. "Darkplace! Darkplace! Darkplace! Darkplace! Darkplace! Darkplace! Darkplace! Darkplace! Darkplace! Darkplace! Darkplace! Darkplace! Darkplace! Darkplace! Darkplace! Darkplace! Darkplace! Darkplace! Darkplace! Darkplace! Darkplace! Darkplace! Darkplace! Darkplace! Darkplace! Darkplace! Darkplace! Darkplace!"

Larry-scenen måste ses. Fan, allt med Larry är genialt.

Off: Han med "Whisky!" från Snuffbox är med.

För att klargöra: jag har bara sett första avsnittet men det var fan genialt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån jul 17, 2006 3:12

Ska se här, vi tar väl det i kronologisk tittad-på-ordning...

Traveler: Måla mig alldeles förbaskat nyfiken. Jag led inte av några direkta svagheter, men det kan bero på lilla adrenalinkicken jag fick av att se den. Och att jag är svag för på rymmen-genren. Fast till skillnad från Runaway vet det här gänget hur slipstenen ska dras. Gillade skådespelarna, bra personkemi. Slutscenen gav mersmak, väldigt synd att serien är mid-seasoner.

Heroes: Väldigt positiv överraskning. Jag hade väntat mig något mer softat, mesigare och sentimentalt, men det här var mörkt, intressant och spännande. Min favoritkaraktär var Hiro, supernörden vars entusiasm inför tanken på att ha kraft troligtvis hade varit helt oförändrad vare sig han haft den eller inte. Härligt. Fick starka vibbar från serietidningsvärlden, närmare bestämt Rising Stars (av Babylon 5:s JMS) och Marvels New Universe (ett projekt från 80-talet, om en värld inte helt olik vår där några människor efter ett stort vitt ljussken plötsligt får superkrafter). Apropå supernördande. Heroes och Traveler tävlar just nu om förstaplatsen för årets favoritpiloter, men den här lär vinna i långa loppet. Dessutom känns det som en serie som borde kunna gå bra, som kan tilltala den stora massan, och det var en trevlig känsla.

The Nine: Också en positiv överraskning. Trodde inte att jag skulle gilla. Det gjorde jag, en hel del, t o m. Inte tillräckligt för att kämpa om topplacering i pilotligan, men fullt tillräckligt för att väcka min nyfikenhet och se fram emot mer.

Brotherhood: Inte så mycket pilot som första avsnittet av en ny serie, den är ju i full gång, men ändå. Brotherhood verkar sådär. Avsnittet var ojämnt, och de saker jag tyckte bäst om hade mer med idéer än själva framförande att göra. Fast det som störde mest var ändå hur mycket wannabe-Sopranos det hela kändes som. Oerhört synd. Varför ska Showtime blicka hårt åt HBO:s håll, när dom är så bra på alldeles egna fräscha grejer (Odessey 5, förihelvitti!). Kanske kan tänka mig ge serien nåt avsnitt till. Lovar inget.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tob » mån jul 17, 2006 10:00

Du får gärna skriva något mer om Brotherhood senare efter framtida avsnitt. Har sneglat lite och haft mina funderingar på den.

Jag orkar inte, med betoning på orkar, kolla igenom pilotavsnitt, jag väntar tills serierna börjar istället, även om man blir hemskt frestat av att kolla in både det ena och det andra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » mån jul 17, 2006 11:25

AKS skrev:Från dagens Matt Roush
It seemed awfully heavy-handed, and I found it hard to get into the characters (normal people with extraordinary powers) at first, with a bit too much yada-yada about fate and destiny.

Det där håller jag inte med om alls. Traveler var mycket mer tydlig på bägge de punkterna. Eller the Nine, där var det mycket sådant.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » mån jul 17, 2006 23:03

LWes skrev:Nu har jag gjort en torrent av den. vi får se hur det fungerar...

Om någon seedar behöver den inte göra det, för jag kör med YouSendIt istället. Det är lättare än att ha en torrent öppen hela tiden.
Och nu är filen mindre också.

Är det alltså någon som sett min dokumentär?
I så fall får ni gärna skriva något vad ni tyckte om den. :)
Var min röst som Hulk bra nog?
Passade musiken utmärkt?
Blev allting väldigt förvirrande halvvägs in i filmen?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » tis jul 18, 2006 12:59

Jag gillade brotherhood ep1 ganska rejält. Tror det kan bli något. Ska kasta mig över ep 2 när jag kommer hem från jobbet.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Glorificus » tis jul 18, 2006 15:35

LWes skrev:Är det alltså någon som sett min dokumentär?
I så fall får ni gärna skriva något vad ni tyckte om den. :)

Just ja, den ska jag se klart idag! Jag har hunnit se ungefär halva och än så länge har det varit både underhållande och lärorikt. 8) Jag återkommer med mer kommentarer när jag sett hela... ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » tis jul 18, 2006 19:25

Fotomontaget i The Henry Rollins Show 1.09 när han nämner Dancing with the stars har förstört mina ögon för all framtid.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » ons jul 19, 2006 0:11

The Nine 1x01 Njaaa. Jag tror inte jag kommer att ha tid att titta på så många serier som jag brukar i höst så för att lägga till någon på att se listan måste det vara något speciellt. Det här gav mig en känsla av "jaha?". Jag blev inte ens direkt intresserad av vad som hade hänt inne i banken.

Ni får hålla mig uppdaterad om hur bra serien är så kanske det kan bli några avsnitt under någon helg i framtiden.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » ons jul 19, 2006 0:27

Psych 1.2: Fortsätter att vara en härlig serie. Underhållande, ibland rolig så att man ler stort eller t.o.m. skrattar lite. Bäst: Shawns(sp?) scener med pappan, men även kompisförhållandet är bra. Sen så är ju inte fallen så intressanta. Vi får se hur länge jag fortsätter kolla. Just nu känns det bra, men nytt fall varje vecka är ju som alla vet inte min kopp te.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » ons jul 19, 2006 0:29

AKS skrev:Psych 1.2: Fortsätter att vara en härlig serie. Underhållande, ibland rolig så att man ler stort eller t.o.m. skrattar lite. Bäst: Shawns(sp?) scener med pappan, men även kompisförhållandet är bra. Sen så är ju inte fallen så intressanta. Vi får se hur länge jag fortsätter kolla. Just nu känns det bra, men nytt fall varje vecka är ju som alla vet inte min kopp te.

Ja, det fortsätter att kännas som en rolig underhållningsserie. Med lite plus i kanten för just det du nämner med pappan och kompisen. Ett stort plus för Dulé Hill! 8)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » ons jul 19, 2006 0:33

AKS skrev:Psych 1.2: Fortsätter att vara en härlig serie. Underhållande, ibland rolig så att man ler stort eller t.o.m. skrattar lite. Bäst: Shawns(sp?) scener med pappan, men även kompisförhållandet är bra. Sen så är ju inte fallen så intressanta.

Lite svårt också när de tog bort karaktärer från piloten som man fick intrycket av att de skulle spela stor roll. Hon polisen som var ihop med den andra polisen till exempel. Puff! Och så ersattes hon av potentiell ihopblivande med Sean. Kändes lite standard helt plötsligt. Så ja, jag hoppas far/son-förhållandet växer och att de blir mer aktiva i varandras liv. Om de bygger upp tillräckligt med hur folket relaterar och påverkar varandra så märker man ju inte av veckofallsbiten på det viset. Och att de kastar in ett lite mer svårlöst arcfall som pyser i bakgrunden eftersom det är svårlöst.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » ons jul 19, 2006 11:40

noike skrev:
AKS skrev:Psych 1.2: Fortsätter att vara en härlig serie. Underhållande, ibland rolig så att man ler stort eller t.o.m. skrattar lite. Bäst: Shawns(sp?) scener med pappan, men även kompisförhållandet är bra. Sen så är ju inte fallen så intressanta.

Lite svårt också när de tog bort karaktärer från piloten som man fick intrycket av att de skulle spela stor roll. Hon polisen som var ihop med den andra polisen till exempel. Puff! Och så ersattes hon av potentiell ihopblivande med Sean. Kändes lite standard helt plötsligt. Så ja, jag hoppas far/son-förhållandet växer och att de blir mer aktiva i varandras liv. Om de bygger upp tillräckligt med hur folket relaterar och påverkar varandra så märker man ju inte av veckofallsbiten på det viset. Och att de kastar in ett lite mer svårlöst arcfall som pyser i bakgrunden eftersom det är svårlöst.

det märkte jag inte ens, och hade aldrig gjort om ingen sagt det.
Så minnesvärd var hon:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » ons jul 19, 2006 11:58

LWes skrev: (spoiler psych) det märkte jag inte ens, och hade aldrig gjort om ingen sagt det.
Så minnesvärd var hon:

Tyckte väldigt få av poliserna var minnesvärda alls i något av avsnitten. Men deras funktioner i sig satte upp sak, så det var något som gjorde att det kändes konstigt i avsnitt två.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » tor jul 20, 2006 1:03

Angela's Eyes
Usch! *bankar huvudet i väggen* Så dåligt!
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » tor jul 20, 2006 1:15

Jag tittade på beskrivningen på den och beslöt mig för att inte ladda hem. Gjorde tydligen rätt val. :P
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » tor jul 20, 2006 1:56

Ja, definitivt rätt val. Usch.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Off » tor jul 20, 2006 8:07

Illyria skrev:Jag tittade på beskrivningen på den och beslöt mig för att inte ladda hem. Gjorde tydligen rätt val. :P

Samma här. Lät vidrigt.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » tor jul 20, 2006 12:57

Blade! 1x04

Härligt med lite Bladehistoria. Hoppas det blir mer sånt i framtiden. Det måste finnas massor av saker att behandla från åren innan Whistler men det kanske är något som LWes vet mer om. Har det funnits mycket backstory i serietidningarna? Att "prästen" skulle dö kom helt oväntat för mig, var helt säker på att han skulle vara en player långt in i serien. Gött att det vågas dödas karaktärer iaf. Många olika sidospår nu i berättelsen. Boone, poliserna, Krista, Ashgrejen.

Summa summarum - This is the shit Y'all.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tor jul 20, 2006 13:20

Är jag ensam om att tycka att Blade förtjänar en egen tråd?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » tor jul 20, 2006 13:21

AKS skrev:Är jag ensam om att tycka att Blade förtjänar en egen tråd?

Satt också och tänkte på det. Känns som det kommer komma kommentarer efter varje avsnitt där. Har inte sett veckans avsnitt själv än.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav noike » tor jul 20, 2006 13:27

AKS skrev:Är jag ensam om att tycka att Blade förtjänar en egen tråd?

Nej. Skapa en. Kollade igenom tråden här men bväldigt mycket av det var faktiskt klumppostningar med andra serier så jag tror det blir bättre om vi skapar en ny utan att dra loss något från den här.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » fre jul 21, 2006 0:34

Jag vill ha Bild

Men den kostar nästan 800 kr på axelmusic. That's not ballin' to me.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film