av adolvsson » mån jul 17, 2006 3:12
Ska se här, vi tar väl det i kronologisk tittad-på-ordning...
Traveler: Måla mig alldeles förbaskat nyfiken. Jag led inte av några direkta svagheter, men det kan bero på lilla adrenalinkicken jag fick av att se den. Och att jag är svag för på rymmen-genren. Fast till skillnad från Runaway vet det här gänget hur slipstenen ska dras. Gillade skådespelarna, bra personkemi. Slutscenen gav mersmak, väldigt synd att serien är mid-seasoner.
Heroes: Väldigt positiv överraskning. Jag hade väntat mig något mer softat, mesigare och sentimentalt, men det här var mörkt, intressant och spännande. Min favoritkaraktär var Hiro, supernörden vars entusiasm inför tanken på att ha kraft troligtvis hade varit helt oförändrad vare sig han haft den eller inte. Härligt. Fick starka vibbar från serietidningsvärlden, närmare bestämt Rising Stars (av Babylon 5:s JMS) och Marvels New Universe (ett projekt från 80-talet, om en värld inte helt olik vår där några människor efter ett stort vitt ljussken plötsligt får superkrafter). Apropå supernördande. Heroes och Traveler tävlar just nu om förstaplatsen för årets favoritpiloter, men den här lär vinna i långa loppet. Dessutom känns det som en serie som borde kunna gå bra, som kan tilltala den stora massan, och det var en trevlig känsla.
The Nine: Också en positiv överraskning. Trodde inte att jag skulle gilla. Det gjorde jag, en hel del, t o m. Inte tillräckligt för att kämpa om topplacering i pilotligan, men fullt tillräckligt för att väcka min nyfikenhet och se fram emot mer.
Brotherhood: Inte så mycket pilot som första avsnittet av en ny serie, den är ju i full gång, men ändå. Brotherhood verkar sådär. Avsnittet var ojämnt, och de saker jag tyckte bäst om hade mer med idéer än själva framförande att göra. Fast det som störde mest var ändå hur mycket wannabe-Sopranos det hela kändes som. Oerhört synd. Varför ska Showtime blicka hårt åt HBO:s håll, när dom är så bra på alldeles egna fräscha grejer (Odessey 5, förihelvitti!). Kanske kan tänka mig ge serien nåt avsnitt till. Lovar inget.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch
Blogg |
Twitter |
Instagram |
Facebook |
LinkedIn