The Dead Zone

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » lör jul 15, 2006 22:56

AKS skrev:5.2: Jepp, ett bra avsnitt om än inte jättebra, men efter de låga förvätningar som de fristående avsnitten i S4 skapade så är detta verkligen på rätt väg för TDZ.

Jag tror konkurrensen från andra serier kan kännas också, och en hel säsong av medlemåttighet gör att man fått en distans till TDZ som inte nödvändigtvis har varit bra för den. Hade det varit den här nivån på avsnitten förra året hade vi mycket möjligt hyllat dom precis som dom tre första säsongerna. Typ. I ya know whattam tryin' ta say.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » lör jul 15, 2006 23:57

Mhm, I hear ya. Jag tror tyvärr att den mediokra S4 gjort en hel del vad gäller besvikelsen inför TDZ. Men fortsätter det så här nu, med bra fristående avsnitt, så kommer dte nog att bli en stabil säsong och då kanske man t.o.m. vill ha en S6.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » mån jul 17, 2006 11:48

Hmm....var inte 5.5 rätt bra också? Sitter nästan och fnissar lite åt mig själv. Man vågar inte riktigt erkänna för sig själv, eller våga tro på rättare sagt att man tycker att det är riktigt bra. Jag var absolut inget större fan av 5.3 och 5.4 hade ett ganska speciellt tema men 5.5 är bara rakt igenom förbaskat bra. När jag ser detta avsnittet så fattar jag inte hur bägge säsongerna är gjorda samtidigt. För så spännande och underhållande var det längesedan jag tyckte ett TDZ avsnitt var.

(spoiler TDZ 5.5) Vore väldigt spännande om man gjorde någon arc kring att Jhonny kommer i kontakt med gamla reliker och arkeologiska fynd. Sen gillar jag hur Jhonny tvingas arbeta med dem "onda" för att rädda något större, mycket spänning serverat och karaktären sätts på prov.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » mån jul 17, 2006 12:05

Tob, min vän, du ger mig hopp - nu måste jag rusa och kolla!

Så fort kaffet är klart.

Nu måste jag rusa och sätta på kaffet!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » mån jul 17, 2006 13:30

Nog för att sådana här uttalanden är som gjorda för att komma tillbaka och bita en i rumpan, vill ju inte jinxa något, men visst tusan känns det som om TDZ faktiskt är tillbaka nu, efter några stabila VotW-avsnitt. Ett tydligt tecken är att i det här avsnittet, liksom förra (tror jag det var), skedde inte storyns utveckling helt naturligt, man tvingade karaktärer dit man behövde dom. Sådant brukar i vanliga fall störa mig väldigt mycket, men det aldrig under den här seriens tre första säsonger, och inte heller nu i S5. Bevis så gott som något.

Spännande avsnitt med en riktigt stark karaktärsscen mot slutet. Jag är glad.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » mån jul 17, 2006 13:34

Det är förresten en sak att en säsong är sämre än de andra, sån skit händer, men vad tusan kan ha hänt här? När två säsonger spelades in i samma veva och verkar komma som från två olika serier. Det enda jag kan komma på, och det var egentligen noike som påpekade först, är redigeringen. Kanske filmat lite extra scener under uppehållet. Möjligt att det varit tillräckligt, det ligger en enorm kraft i korrekt klippning, fast hela situationen känns ändå oerhört mysko.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » mån jul 17, 2006 15:03

Trevligt att höra dessa positiva kommentarer. Jag har gillat alla avsnitt av S5 hittills även om inget varit så tokbra som TDZ kan vara emllanåt. Ska se 5.5 i kväll (biobesök med Jack Sparrow först!!). Som sagt, väldigt underligt att S5, som skapades samtidigt som S4, har så pass mycket bättre kvalitet. Eller har våra förävntningar sänkts? Vad hade vi tyckt om dessa avsnitt följde direkt på S3?

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » mån jul 17, 2006 15:21

AKS skrev:Vad hade vi tyckt om dessa avsnitt följde direkt på S3?

Jag är fullkomligt övertygad om att vi aldrig ändrat åsikt om serien, baserat på vad vi sett, hur historierna varit uppbyggda, och vad som skiljer S4 från övriga säsonger.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » mån jul 17, 2006 17:16

Nej, det kanske stämmer. Jag har dock svårt att se detta ur "rätt" perspektiv iom att jag vet att S4 sänkte förväntningarna rejält. Men det kan mycket väl stämma att jag fortfarande haft TDZ på min topp 5 över serier som fortfarande producerar nya avsnitt om detta hade varit S4 sas.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån jul 24, 2006 23:56

5.6 (tror jag, Lotto Fever hette det): Ett av de sämsta TDZ-avsnitten nånsin. Jag hade nästan svårt att se klart det. Jag var totalt ointresserad av det som hände. Tyckte inte att förra veckans avsnitt var så bra heller så just nu är S5, för mig, nere i en svacka.

Och den stora frågan är ju (spoiler allmänt om användning av skådespelare) varför de ens har kvar Nicole de Boer (namn?) i förtexterna. Hon är ju numera med i ca 20 minuter per säsong!! himla trist iom att det var Johnnys förhållande till henne och hennes familj som var så viktigt i början av serien. Nu är det bara: ge henne fem repliker vart tredje avsnitt och knappt ens det.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tis jul 25, 2006 0:03

AKS skrev:5.6 (tror jag, Lotto Fever hette det): Ett av de sämsta TDZ-avsnitten nånsin. Jag hade nästan svårt att se klart det. Jag var totalt ointresserad av det som hände. Tyckte inte att förra veckans avsnitt var så bra heller så just nu är S5, för mig, nere i en svacka.

Och den stora frågan är ju (spoiler allmänt om användning av skådespelare) varför de ens har kvar Nicole de Boer (namn?) i förtexterna. Hon är ju numera med i ca 20 minuter per säsong!! himla trist iom att det var Johnnys förhållande till henne och hennes familj som var så viktigt i början av serien. Nu är det bara: ge henne fem repliker vart tredje avsnitt och knappt ens det.

Ett av dom sämsta? Kanske, jag hade inte tänkt gå riktigt så långt med du kan ha rätt. Det här hörde nog bättre hemma i S4.

Defintivt medhåll på det som döljer sig under spoilermarkeringen.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tob » tis jul 25, 2006 10:48

Jag tycker avsnittet stämmer rätt bra med den vägen TDZ har tagit det senaste. Berör ett problem på ett ytligt sätt i hopp om att det skall bli underhållande för gemena mannen, låt Jhonny stå i centrum men låt honom inte påverkas alltför mycket av vad som händer. (spoiler Svar på AKS spoiler) Håller verkligen det där och det gäller väl en del av dem andra karaktärerna också, TDZ har verkligen blivit en enmanshow och jag gillar det inte. Speciellt när man inte vill gräva i Jhonny Smith mer. Nä, jag vet inte om TDZ någon gång har varit så omtumlande men nog allt var många av karaktärernas scener ihop väldigt bra förr. Men om man nu generaliserar lite så är ju problemet nu är att man aldrig får några scener som berör de olika relationerna i serien.

(spoiler 5.6) Appropå gårdagens avsnitt. Fan, hur pengar förstör en männsika är ju skitintressant, och så gör dem inte mer än så här med det, tafatt, minst sagt.

Nä, nu har jag kommit fram till så mycket illa om TDZ så jag begriper inte ens varför jag tittar fortfarande. Men det är ju relativt underhållande, för det mesta, eller har varit och jag tycker inte 5.5 var så hemskt och absolut inte det sämsta TDZ. Men, men.....
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » tis aug 08, 2006 12:33

TDZ 5.8

Stillson!

Avsnittet i övrigt med undantag för en del enskilda scener var väl mest meeh ändå, dessväre, suck.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » tis aug 08, 2006 12:50

Jag har inte ens sett 5.7 än. S5 som började så bra... :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » mån aug 21, 2006 15:09

TDZ 5.10 Bästa avsnittet på ett tag nu. Jag gillade det såpass mycket att jag till och med kommer att se fram emot säsongsavslutningen.

Det behövs inte mer än att det skall handla om huvudkaraktärerna för att det skall bli så mycket mer engagerande. Förstår inte varför dem envisas med alla dem är stentrista stand alone avsnitten och som dessutom behandlar max en bi karkatär utöver Jhonny.

Är det någon som vet något om en säsong 6 på Dead Zone. För nu är det ju bara ett avsnitt kvar, (spoiler TDZ säsong 5) för det vore ju roligt att få ett riktigt avslut på Stillson historien. Nä jag är allmänt frågande till varför man inte använder honom mera. För nu är det inte mycket kvar att arbeta på.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » lör aug 26, 2006 10:21

Jag såg 5.7 i gårkväll och tyckte inte om det. Så nu känns det som ett "tvång" att se klart S5, inte som ett nöje. Arcavsnitten är ofta mycket bra så det gör ju att jag måste fortsätta se serien, men hade jag vetat att S5 bestod av 22 avsnitt hade mitt tittande garanterat runnit ut i sanden. Himla sorgiligt iom att för 1½ år sedan så var TDZ topp 3 eller så på min favoritserielista över serier som är aktuella. :( Ska se 5.8 nu och hoppas på det bästa...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör aug 26, 2006 11:56

5.8: Gäsp! Om lilflickan flugit i luften på slutet hade avsnittet varit acceptabelt. Nu blev det en snoozer igen. Förutom badrumsscenen med johnny och Stillson alltså.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör aug 26, 2006 17:32

5.10. Håller med dig, Tob, om att det behövs ett engagemang i avsnitten för att det ska bli intressant. Det räcker inte med att Johnny ser syner och på slutet håller ett klichéfyllt övertalningstal som får personen att ge upp/rädda sig själv/rädda nån annan. Zzzzz...

Detta avsnitt funkade eftersom Purdy är en karaktär vi lärt känna och bry oss om. I de senaste tre avsnitten har det engagemanget ej funnits. Mer dylika avsnitt från TDZ (vi har Johnny, hans kompis, sheriffen, Purdy, Stillson, sheriffens fru och Johnnys son att välja på som "delhuvudperson" i ett avsnitt så detta engagemang borde att få med i ca 80% av avsnitten).

5.10 = Det bästa på länge i S5.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » mån aug 28, 2006 18:33

5.11 Marginellt bättre än större delen av säsongen, men ändå ganska lam säsongsavslutning.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » lör sep 16, 2006 17:28

Enligt Ausiello ska TDZ få en sjätte säsong. Det är jag relativt glad över eftersom jag då tror att serien avslutas med ett bang, s.a.s. Då lär de 100% veta att det är sista säsongen = detta med Harmageddon kan avslutas på ett fint sätt, med fokus på karaktärerna och inte veckans fall.

http://community.tvguide.com/thread.jsp ... =700006137

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör sep 16, 2006 17:50

Man kan hoppas. jag är lite skeptisk i och för sig, men hoppas går ändå.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör sep 16, 2006 23:43

Ja, hoppas är det enda som går. Tydligen kommer AT Hall att vara den enda som är "regular" under S6. De andra kommer att vara recurring. Fast det läste jag bara i ett av inläggen hos Ausiello, men det behöver ju inte stämma. Iofs blir det ingen större skillnad ändå eftersom allt fokus legat på Michael och veckans fall de senaste två säsongerna. Tänka sig att det fanns en tid då TDZ var en topp 3-serie för mig... :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör sep 16, 2006 23:45

Ja. De första tre säsongerna håller fortfarande. När man tittar om på dem så sitter man där och undrar hur det kunde gå så fel.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör sep 16, 2006 23:46

Ja, tror nog det var USA det berodde på. Vill minnas att jag inför S4 läste en del artiklar där de nämndes att de ville ha mer standalone och "event" episodes. Jag tror kanalen förstörde serien...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön sep 17, 2006 0:02

AKS skrev:Ja, tror nog det var USA det berodde på. Vill minnas att jag inför S4 läste en del artiklar där de nämndes att de ville ha mer standalone och "event" episodes. Jag tror kanalen förstörde serien...

För att citera en känd låt "I'm so bored with the USA". Jag tror också det. Alla intervjuer och sådant med AMH eller en av Piller-människorna jag har läst så har de velat ha mer arc. Jävla kanal.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån sep 18, 2006 9:08

AKS skrev:Tydligen kommer AT Hall att vara den enda som är "regular" under S6. De andra kommer att vara recurring. Fast det läste jag bara i ett av inläggen hos Ausiello, men det behöver ju inte stämma.

Efter att ha läst den här artikeln känns det logiskt;
Dead Zone was an unlikely candidate for renewal: Shot in Vancouver, the show has grown more expensive over the years, rising from a production cost of $1.2 million per episode to about $1.7 million.

Och ett sätt att få ner på omkostnaderna är ju förstås att hålla tillbaka skådespelarna. Tyvärr.

Meh.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » sön jun 17, 2007 1:44

Vill bara påminna om att The Dead Zone S6 startar upp imorgon med nedladdning på måndag. För ett par år sen hade jag haft en gigantisk nedräkning och iih:at och aah:at i denna tråd ett antal gånger redan. Nu? Not so much. Men det positiva i det hela är i alla fall att mina förväntningar är låga efter S4 och S5 så... here's hopin'!

Hoppas att USA gav ett tydligt besked om S6 är sista säsongen så att den i så fall kan avsluta serien på ett bra och värdigt sätt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tomas » sön jun 17, 2007 11:12

Nu var det ett tag sedan jag såg serien men brukar (brukade?) den inte ha sina bra avsnitt i början, mitten och slutet av säsongen?
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Tob » sön jun 17, 2007 11:18

Ohh....Dead Zone.

Jag skriver under på AKS med skillnaden att jag inte ens vet om jag orkar ladda hem det. Gaah.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » sön jun 17, 2007 14:19

Jag har fortfarande inte sett längre än 5.1 och jag tror till och med jag hoppade över några i s4.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film