caffeineaddict skrev:adolvsson: Do The Right Thing. En av världens 20 bästa filmer. Den bästa film som hanterar rasfrågor som överhuvudtaget har gjorts. Se nu.
noike skrev:caffeineaddict skrev:adolvsson: Do The Right Thing. En av världens 20 bästa filmer. Den bästa film som hanterar rasfrågor som överhuvudtaget har gjorts. Se nu.
adolvsson skrev:noike skrev:caffeineaddict skrev:adolvsson: Do The Right Thing. En av världens 20 bästa filmer. Den bästa film som hanterar rasfrågor som överhuvudtaget har gjorts. Se nu.
Fixad. Ska nock se den ikväll. It's one prioritized muddafukka.
Tob skrev:Såg om Gilbert Grape ikväll. Har inte sett det på säkert 7-8 år. Den överträffade mina minnen rätt rejält. Lasse Hallström är väldigt bra på att berätta historier av denna typ. Det känns äkta, balanserat och väldigt välspelat.
madskellig skrev:Såg Pirates of the caribbean 2 ikväll, helt underbart rolig, jag gapskrattade flera gånger. Snyggt gjord var den också.
Davy Jones, hans skepp och hans besättning var väldigt intressanta bad guys. Men var det bara jag som tyckte Davy Jones var mer söt än äcklig och skräckinjagande? Stellan som Bootstrap var lite löjligt innan man vande sig, hans ansikte såg så fånigt ut med sjöstjärnan på tinningen.
Var förvånad över Norringtons återkomst, men scenen mellan han och Jack i baren i Tortuga var helt underbar. Och jakten efter hjärtat på stranden var komiskt guld. De flesta skämten fungerade också förutom några dåliga callbacks till första filmen.
I första filmen så tyckte jag jättebra om Jack Sparrow som karaktär, även fast jag hör till den 0.1% av den kvinnliga befolkningen som inte tycker att Johnny Depp är så snygg, men i denna sjönk han lite. Kan inte riktigt förklara varför för han är fortfarande jätterolig, han kändes bara lite jobbig ibland.
Inte riktigt helt glad över Captain Barbossas return... får hoppas dom gör något bra av det . Tredje filmen blir hett efterlängtad av mig.
noike skrev:Jag däremot såg lite på New York Minute på canal+. "Usch" är ett ord som bara kommer sådär av sig själv. Flera gånger dessutom.
Illyria skrev:I confess, jag har också sett den.
Varför gillar du filmer som utspelar sig i träsk?
Tob skrev:Turtles 4
Tob skrev:Såg om Gilbert Grape ikväll. Har inte sett det på säkert 7-8 år. Den överträffade mina minnen rätt rejält. Lasse Hallström är väldigt bra på att berätta historier av denna typ. Det känns äkta, balanserat och väldigt välspelat.
Isabella skrev:Tob skrev:Såg om Gilbert Grape ikväll. Har inte sett det på säkert 7-8 år. Den överträffade mina minnen rätt rejält. Lasse Hallström är väldigt bra på att berätta historier av denna typ. Det känns äkta, balanserat och väldigt välspelat.
Jag såg den också för ungefär en vecka sedan. Den var verkligen bra måste jag säga. Leonardo Dicaprio spelade rollen som Arnie väldigt bra. Han kan väl inte varit särskilt gammal då?
lilith skrev:Ja det är en riktigt bra film. Leo måste varit 18-19 år när den spelades in. Så äldre än rollen han spelar, och ser ut i filmen.
I was raped by a doctor, which is... so bittersweet for a Jewish girl.
When God gives you AIDS, make lemonaids!
I don't want to be labeled as straight or as gay, I just want people to see ME. As white.
The best time to have a baby is when you're a black teenager.
adolvsson skrev:Tob skrev:Turtles 4
Jag tänkte protestera mot 4:an, men informationen på IMDB avslöjar inte alls vilken kontinuitet filmen rör sig i eller om den skapar sin egen.
the film follows in the pattern of "Superman Returns," in that it pretty much follows "TMNT II" in continuity, with a few passing references to some events from "TMNT III."
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare