Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » lör jul 15, 2006 11:45

Jag gillar *alla* Spike Lee-filmer (har sett alla utom en eller två) så nu blev jag lite orolig. Ser oerhört mycket fram emot Inside Man.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » lör jul 15, 2006 11:48

Det var bara... jävligt tunt och standard och hade den mest störande bakgrundsmusik jag hört på läääääääänge och jag satt och väntade på någon form av vändning eller större poäng som aldrig kom. Individuella scener fungerade men ett jävla slöseri på en bra cast. Det var i slutändan bara vad min filmlärare skulle kalla för "snömos".

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » lör jul 15, 2006 12:49

Jag har sett alldeles för få Spike Lee-filmer. Och med det menar jag så få att jag borde nyttja det där där månadskortet till skamvrån igen. 3 stycken (plus TV, det visade sig vid mitt IMDB sök att han regisserade Shark-piloten, I had no idea); Summer of Sam, 25th Hour och nu Inside Man. Vet inte om det här kan lugna dig något, AKS (beror väl på vad du tycker om de båda förstnämnda), men jag tycker alla tre är förbaskat bra.

Visst, IM är inte på något sätt en djup film, men den är underhållande, intressant och väldigt spännande. Bra skådespelare (jag har för det mesta svårt för Denzel Washington, med några få undantag och det här var ett sådant) och ett oerhört välgjort hantverk överlag. Musiken (som jag faktiskt älskade) var storslagen på ett sätt som hör sommarfilmer från förr till, fotot hade samma vibbar fast mer storslaget och allt som allt kändes det emellanåt som om jag åkt tillbaka till en biosalong på 70-talet. Fast, uhm, tekniskt bättre.

Trots att jag tycker bättre om SoS och 25th Hour, är det här filmen som får mig att inse vilken oerhört tekniskt kapabel regissör Spike Lee är. Så nu ser jag väldigt mycket fram emot nästa film med lite mer innehåll, och att gå tillbaka i hans filmografi är ett större måste än förr.

Summan av det hela blir väl att, nej, särskilt djup och full av budskap är kanske inte Inside Man, men den är en popcornfilm för sommaren i dess allra bästa betydelse.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » lör jul 15, 2006 13:37

adolvsson: Do The Right Thing. En av världens 20 bästa filmer. Den bästa film som hanterar rasfrågor som överhuvudtaget har gjorts. Se nu.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » lör jul 15, 2006 17:22

Jag både äger och har sett alldeles för få Spike Lee filmer. Har bara sett Malcom X och 25th Hour. Malcolm X är förbaskat bra och 25th hour är bara tokbra rakt igenom, så det känns lite synd på Inside Man om den nu inte är så bra, då casten gör mig alldeles stirrig.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » lör jul 15, 2006 17:29

caffeineaddict skrev:adolvsson: Do The Right Thing. En av världens 20 bästa filmer. Den bästa film som hanterar rasfrågor som överhuvudtaget har gjorts. Se nu.

Bild
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » lör jul 15, 2006 18:00

noike skrev:
caffeineaddict skrev:adolvsson: Do The Right Thing. En av världens 20 bästa filmer. Den bästa film som hanterar rasfrågor som överhuvudtaget har gjorts. Se nu.

Bild

Fixad. Ska nock se den ikväll. It's one prioritized muddafukka.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » lör jul 15, 2006 18:40

adolvsson: Har sett både Summer of Sam och 25th Hour. Summer of Sam är bra och 25th Hour är snudd på mästerverk. Hoppas jag kommer att gilla Inside Man också...

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » lör jul 15, 2006 19:18

adolvsson skrev:
noike skrev:

Bild

Fixad. Ska nock se den ikväll. It's one prioritized muddafukka.

Good going, my man!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav madskellig » lör jul 15, 2006 22:20

Såg Pirates of the caribbean 2 ikväll, helt underbart rolig, jag gapskrattade flera gånger. Snyggt gjord var den också.

Davy Jones, hans skepp och hans besättning var väldigt intressanta bad guys. Men var det bara jag som tyckte Davy Jones var mer söt än äcklig och skräckinjagande? Stellan som Bootstrap var lite löjligt innan man vande sig, hans ansikte såg så fånigt ut med sjöstjärnan på tinningen.

Var förvånad över Norringtons återkomst, men scenen mellan han och Jack i baren i Tortuga var helt underbar. Och jakten efter hjärtat på stranden var komiskt guld. De flesta skämten fungerade också förutom några dåliga callbacks till första filmen.

I första filmen så tyckte jag jättebra om Jack Sparrow som karaktär, även fast jag hör till den 0.1% av den kvinnliga befolkningen som inte tycker att Johnny Depp är så snygg, men i denna sjönk han lite. Kan inte riktigt förklara varför för han är fortfarande jätterolig, han kändes bara lite jobbig ibland.

Inte riktigt helt glad över Captain Barbossas return... får hoppas dom gör något bra av det . Tredje filmen blir hett efterlängtad av mig.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav noike » sön jul 16, 2006 0:46

Jag däremot såg lite på New York Minute på canal+. "Usch" är ett ord som bara kommer sådär av sig själv. Flera gånger dessutom.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » sön jul 16, 2006 1:14

Såg om Gilbert Grape ikväll. Har inte sett det på säkert 7-8 år. Den överträffade mina minnen rätt rejält. Lasse Hallström är väldigt bra på att berätta historier av denna typ. Det känns äkta, balanserat och väldigt välspelat.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » sön jul 16, 2006 1:16

Tob skrev:Såg om Gilbert Grape ikväll. Har inte sett det på säkert 7-8 år. Den överträffade mina minnen rätt rejält. Lasse Hallström är väldigt bra på att berätta historier av denna typ. Det känns äkta, balanserat och väldigt välspelat.

Jag tror det kan vara hans bästa film. Nu har jag inte sett alla, men en hel del.

(Nu på c+: Vanishing Point! Den riktiga versionen från-71. Måste skaffas på dvd.)

Om Vanishing Point då: el más excelente!Oerhört snygg, enkelt manus om fungerar och lämnar tolkningar öppet till tittaren utan att det faller ihop. Men så satans snyggt filmad. Se den. Och undvik tvfilmsnyinspelningen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Nyx » mån jul 17, 2006 0:08

madskellig skrev:Såg Pirates of the caribbean 2 ikväll, helt underbart rolig, jag gapskrattade flera gånger. Snyggt gjord var den också.

Davy Jones, hans skepp och hans besättning var väldigt intressanta bad guys. Men var det bara jag som tyckte Davy Jones var mer söt än äcklig och skräckinjagande? Stellan som Bootstrap var lite löjligt innan man vande sig, hans ansikte såg så fånigt ut med sjöstjärnan på tinningen.

Var förvånad över Norringtons återkomst, men scenen mellan han och Jack i baren i Tortuga var helt underbar. Och jakten efter hjärtat på stranden var komiskt guld. De flesta skämten fungerade också förutom några dåliga callbacks till första filmen.

I första filmen så tyckte jag jättebra om Jack Sparrow som karaktär, även fast jag hör till den 0.1% av den kvinnliga befolkningen som inte tycker att Johnny Depp är så snygg, men i denna sjönk han lite. Kan inte riktigt förklara varför för han är fortfarande jätterolig, han kändes bara lite jobbig ibland.

Inte riktigt helt glad över Captain Barbossas return... får hoppas dom gör något bra av det . Tredje filmen blir hett efterlängtad av mig.

Såg den också igår kväll och skrattade gott på många ställen.
Under första halvan hade den svårt att hitta styrfart och intrigen kändes mer än lovligt konstruerad men från mitten och framåt fick filmen fart och blev precis som man hoppats ett riktigt roligt matinéfilmsäventyr!
Jag tyckte väl inte direkt att Davy Jones var söt, men fascinerades av att Bill Nighy trots bläckfisk över hela ansiktet ändå var högst igenkännlig!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Illyria » mån jul 17, 2006 0:12

noike skrev:Jag däremot såg lite på New York Minute på canal+. "Usch" är ett ord som bara kommer sådär av sig själv. Flera gånger dessutom.

Jag skulle kalla den fördummande och totalt intetsägande. I confess, jag har också sett den.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » mån jul 17, 2006 1:39

Illyria skrev:I confess, jag har också sett den.

Man känner sig verkligen skyldig till något när man tittar på den. Man vet inte till vad, men det är inte något bra. Mord elelr något. Mord på all bra smak.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » mån jul 17, 2006 8:20

I veckan lurade jag farsan att se både "Down By Law" och "Adaptation". Han brukar föredra krigs- och polisfilmer. Han såg lite förbryllad ut.
Varför gillar du filmer som utspelar sig i träsk?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Binchy » tor jul 20, 2006 21:45

Såg just en rejäl faux pas (som jag iofs sett innan), i filmen Two weeks notice. Sandra Bullocks karaktär springer på en bro och faller. I samma tagning har hon inga fläckar bak på kjolen, men i nästa tagning så har hon plötsligt två stora svarta fläckar där bak...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Tob » fre jul 21, 2006 20:47

Turtles 4

Inte den mest upphetsande teaser man kan tänka sig. Men Turtles är grymt mycket nostalgi för mig så jag ser framemot filmen. Vhs filmer, serietidningar och givetvis de tre spelfilmerna hamstrades ordentligen runt 10 års åldern. Bortser man från Star Wars filmerna så är det nog dem där tre spelfilmerna jag har sett allra flest gånger. Helt obegripligt att jag inte äger spelfilmerna på dvd, är säkerligen 7-8 år sedan jag såg någon av dem.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » fre jul 21, 2006 23:53

Tob skrev:Turtles 4

Jag tänkte protestera mot 4:an, men informationen på IMDB avslöjar inte alls vilken kontinuitet filmen rör sig i eller om den skapar sin egen. Det är i alla fall ingen skapelseberättelse, även om det ser ut att röra sig om en nystart av franschisen, så jag gissar att den kommer vara väldans fristående. Hur som helst ser jag fram emot filmen väldigt mycket, var också turtlesfan en gång i tiden. Jag menar, muterade sköldpaddor som ninjas. It's a hard to beat concept.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Isabella » lör jul 22, 2006 0:08

Tob skrev:Såg om Gilbert Grape ikväll. Har inte sett det på säkert 7-8 år. Den överträffade mina minnen rätt rejält. Lasse Hallström är väldigt bra på att berätta historier av denna typ. Det känns äkta, balanserat och väldigt välspelat.

Jag såg den också för ungefär en vecka sedan. Den var verkligen bra måste jag säga. Leonardo Dicaprio spelade rollen som Arnie väldigt bra. Han kan väl inte varit särskilt gammal då?
Isabella
Scooby

Inläggav lilith » lör jul 22, 2006 0:52

Isabella skrev:

Jag såg den också för ungefär en vecka sedan. Den var verkligen bra måste jag säga. Leonardo Dicaprio spelade rollen som Arnie väldigt bra. Han kan väl inte varit särskilt gammal då?

Ja det är en riktigt bra film. Leo måste varit 18-19 år när den spelades in. Så äldre än rollen han spelar, och ser ut i filmen.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav noike » lör jul 22, 2006 0:56

lilith skrev:Ja det är en riktigt bra film. Leo måste varit 18-19 år när den spelades in. Så äldre än rollen han spelar, och ser ut i filmen.

Jag tror att Leo kommer åldras och börja se ut som och 15 år vilket årtionde som helst nu.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » lör jul 22, 2006 18:59

I was raped by a doctor, which is... so bittersweet for a Jewish girl.

Sarah Silverman: Jesus Is Magic. Jag gillar Sarah Silverman. Skarpt. Hon har det som skiljer en riktigt bra ståuppare från en som berättar vitsar: timing. Och det är något visst med att se den här lilla docksöta tjejen med ett gigantiskt stomatolleende dra ENORMT fula skämt om... eh... våldtäkt och judeutrotning ("I'm sorry, ALLEGED holocaust") och svarta och 9/11 och tja, allt hon kan tänka sig för att bryta mot varenda politiskt korrekt tabu hon kan komma på.
When God gives you AIDS, make lemonaids!

I don't want to be labeled as straight or as gay, I just want people to see ME. As white.

MEN: "Jesus Is Magic" håller inte riktigt som film, trots att den bara är knappt 72 minuter. Ståuppbitarna är ofta hysteriskt kul - ironin är så papperstunn att man NÄSTAN vill bussa JämO på henne, och vandrar hela tiden på gränsen mellan att bara vara förolämpande för förolämpandets skull och att faktiskt göra en poäng (det senare tyvärr lite väl sällan). Men de blandas ut med rejält icke-roliga sångnummer och sketcher som i längden bara tar plats.
The best time to have a baby is when you're a black teenager.

Kul, och gillar man Sarah Silverman måste det ses. Men inte så bra som jag hoppats.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Off » lör jul 22, 2006 19:19

Gah helt glömt bort den filmen. Jag älskar allt med Sarah Silverman så den måste ses omedelbums.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » sön jul 23, 2006 13:56

adolvsson skrev:
Tob skrev:Turtles 4

Jag tänkte protestera mot 4:an, men informationen på IMDB avslöjar inte alls vilken kontinuitet filmen rör sig i eller om den skapar sin egen.

Äh, det verkar som om min tänkta protest hade varit helt ute i det blå ändå:
TMNT To Be A Comedy
the film follows in the pattern of "Superman Returns," in that it pretty much follows "TMNT II" in continuity, with a few passing references to some events from "TMNT III."

Synd och skam.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Zaxx » sön jul 23, 2006 15:01

Lucky number Slevin, var grymt bra!
Såg den med kära BF medlemmer i helgen!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav A bear » sön jul 23, 2006 18:37

Remaken på The Hills Have Eyes var faktiskt inte så pjåkig. Nu var det många år sen jag såg originalet, men jag tycker faktiskt den nya versionen står sig rätt bra mot vad jag minns av Cravens film. Till att börja med fegar den sannerligen inte ur som alla dessa PG13-skräckisar som kommit på sistone (*host*The Fog*host*); slafs, splatt, tjoff, stänk, yxa-genom-huvudet. Visst kan man ha invändningar mot själva grundidén (superstarka osårbara radiakmutanter i Arizona? Riiiiiiight) och en del men-snälla-nån-ögonblick (flaggan...) men ändå en brutal och otäck film. Påminner i sina bästa stunder om "The Descent", som mer och mer framstår som något att jämföra moderna skräckfilmer med. Så bra är den inte, men klart godkänd ändå.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav madskellig » sön jul 23, 2006 18:48

Jag gillade också The Hills Have Eyes, fegar som sagt inte med blodet, och verkligen otäck i stunder. Bra skräck.

Själv såg jag mirrormask nyss, hade hört väldigt dåliga saker om den innan, men jag tyckte verkligen om den. Historien var väl lite förutsägbar ibland, men ändå bra. Allting var så otroligt vackert gjort, omgivningen var så fantastisk att man ibland glömde koncentrera sig på historien!
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav AKS » sön jul 23, 2006 20:49

Jag ser fram emot nyversionen av The Hills Have Eyes. Visst är det Aja som gjort Switchblade Romance somgjort nyinspelningen? I så fall tvivlar jag inte på att den kommer att vara blodig.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film