Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » fre jul 14, 2006 20:10

Skådespelaren är tyvärr så tonlös att jag vill bitchslappa henne så fort jag ser henne. Mac som karaktär funkar, men skådespelerskan... hugaligen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » fre jul 14, 2006 20:46

Jag hade gillat Mac mer om hon var snygg. :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » fre jul 14, 2006 20:52

adolvsson skrev:Be en bön, offra getter till gudarna, go crazy! ;)

Hehe, jag skulle lätt offra några getter om (s3) vi väldigt snabbt blir av med äckel-Kendall! För jag antar vi kommer få se mer av henne iom portföljen.
Totalt överflödig och idiotisk karaktär, "uppbackad" av en otroligt kass skådespelare.
Och jag hade inte gillat henne mer om hon var snygg. ;)

Mac/Tina däremot är båda riktigt härliga.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre jul 14, 2006 20:53

Visste att du skulle svara med Kendall då jag kritiserade Mac. Vi har fastnat i den rutinen du och jag (med betoning på "vi").

Och då vill jag bara avsluta med: Tina var kass då hon var barnskådespelerska och hon har inte utvecklats ett dugg. Utan känsla som en stor bebis. Uäck! Ah! Det kändes skönt att säga. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre jul 14, 2006 21:19

Så fort Mac nämns måste du kritisera henne och Tina, heller inget nytt. Och när vi pratar kritik så är mitt största problem Kendall.

Charisma Carpenter kan inte skådespela. At all. Hon kan "spela" bimbo men så fort hennes roll ska att bli en smula djupare och scenerna faktiskt kräver något av henne så blir det total pannkaka. Hon "spelar" på sin "sexighet", som förövrigt är lika med noll, eller snarare på minusskalan, och jag tål knappt åsynen av henne. Now that's what I call uäck, witch a capital u.

Dessutom känns hennes roll sedan länge totalt utspelad i serien och jag tycker Kendall verkligen överanvändes, när hon i själva verket inte alls hade med saker att göra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » fre jul 14, 2006 21:28

*väntar på rond 2*

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » fre jul 14, 2006 21:42

poser skrev:*väntar på rond 2*

Jag har popcorn. Vill du ha en näve?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » fre jul 14, 2006 21:43

noike skrev:

Fisting? Naughty.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » fre jul 14, 2006 21:45

poser skrev:
noike skrev:

Fisting? Naughty.

Tja, jag föredrar att äta mina popcorn, men vill du ha dina där så... Jag är inte den som är den.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre jul 14, 2006 21:57

Illyria skrev:Så fort Mac nämns måste du kritisera henne och Tina, heller inget nytt.

Um, jag kan ju säga detsamma om dig och Kendall och CC det var det jag menade med "vi" = jag sa i mitt inlägg "inget nytt" om oss båda. Whatever.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » fre jul 14, 2006 22:01

Jag gillar både Mac och Kendall...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » fre jul 14, 2006 22:05

Well, hade Mac varit spelad av en annan skådespelarska hade jag nog gillat henne också. Som det är nu är jag mest av allt likgiltig inför karaktären, den gör ingenting för mig.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » fre jul 14, 2006 23:58

adolvsson skrev:Jag gillar både Mac och Kendall...

Kul att det finns någon man kan hålla med.

(Säsong 3)Lamb som regular i säsong 3 låter utmärkt tycker jag. Inte för att han är någon fantastisk karaktär, men han är ändå roligare än de flesta i serien.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Glorificus » lör jul 15, 2006 0:04

CheeseGuy skrev:(Säsong 3)Lamb som regular i säsong 3 låter utmärkt tycker jag. Inte för att han är någon fantastisk karaktär, men han är ändå roligare än de flesta i serien.

Klart Lamb är en fantastisk karaktär. Åtminstone i mina ögon är han VM's störste scenstjälare.
;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » lör jul 15, 2006 0:11

Glorificus skrev:
CheeseGuy skrev:(Säsong 3)Lamb som regular i säsong 3 låter utmärkt tycker jag. Inte för att han är någon fantastisk karaktär, men han är ändå roligare än de flesta i serien.

Klart Lamb är en fantastisk karaktär. Åtminstone i mina ögon är han VM's störste scenstjälare.
;)

Ja, jag skulle också kalla honom fantastisk.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » lör jul 15, 2006 0:15

Jag försökte posta ett svar tidigare, men det kom visst inte med.

Hade Kendall spelats av en kompetent skådis hade jag kanske kunnat gilla karaktären något mer, men det känns ändå som en överflödig och totalt ointressant karaktär. Speciellt när de försöker sig på en "utveckling" från bimbo och överanvänder henne... och nu har hon för länge sedan spelat ut sin roll. Väck! De har redan gjort sig av med två onödiga karaktärer, keep going.

Logan är en stor scenstjälare.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör jul 15, 2006 0:15

Jag håller också med om honom. (Som svar på LWes, Glorificus och CG. ja, förresten, om Logan också. :))

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Joamna » lör jul 15, 2006 10:29

Ah men Mac är ju underbar, kikade precis på första avsnittet med henne igår och hon är så söt-geeky då.. aww.

Måste hålla med om Kendall, har iofs aldrig ogillat henne, men visst det känns som att hon spelat ut sin roll lite.

Illyria skrev:Är då Flisa samma Joamna jag sett på Tv-land tidigare?
Jepp, that's me.
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby

Inläggav freso » sön jul 16, 2006 21:30

Flisa skrev:Ah men Mac är ju underbar, kikade precis på första avsnittet med henne igår och hon är så söt-geeky då.. aww.

Håller med. Det är exakt vad hon är, söt-geeky. :)
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav Illyria » sön jul 16, 2006 21:36

Söt-geeky är en rätt bra beskrivning för Mac, ivarjefall när vi först träffar henne, efter det tycker jag vi fått se att även om hon är geeky så kan hon stå på egna ben och låter sig inte tryckas ner.

Flisa skrev:
Illyria skrev:Är då Flisa samma Joamna jag sett på Tv-land tidigare?
Jepp, that's me.

Där lärde jag mig något nytt. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eponinethen » sön jul 16, 2006 22:14

Flisa skrev:Ah men Mac är ju underbar, kikade precis på första avsnittet med henne igår och hon är så söt-geeky då.. aww.

Totally, just look at my av :rolleyes:

Seriöst Mac är ju helt underbar, och Tina Majorino kunde inte vara mer perfekt som Mac, eheh..
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion

Inläggav Illyria » mån jul 17, 2006 20:12

Säsong 3 har premiär 3 oktober. Det känns som evigheter dit.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eriked » mån jul 17, 2006 20:56

Då ska jag iaf sett s2, slutet på s1 var riktigt bra föresten
Gillar uppslösning de knöt ihop det fint med referenser till tidigare avsnitt. Cliffhanger på slutet också :o

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Illyria » mån jul 17, 2006 21:19

Jag tror du kommer hinna se säsong 2 innan dess. :)

Slutet på säsong 1 är riktigt bra, fast jag föredrar s2-finalen över den.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån jul 17, 2006 22:25

Jag föredrar helt klart S1-avslutningen. Min upplevelse, även om jag inte besöker så många olika VM-forum nu för tiden, är att det är ungefär 50-50 vad gäller vilken säsongsavslutning man gillar mest. (spoiler Slutet av S2) I slutändan finns det så många små saker jag inte gillar med S2-avslutningen (cliffhangern, Veronica + Logan) att S1-avslutningen (vars enda nackdel är skräckfilmsklichéerna) lätt vinner.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » mån jul 17, 2006 23:08

(spoiler för avsnittet Veronica slåss mot en robotkompis) cool funktion att man kan skriva vad spoilern handlar om så där!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » mån jul 17, 2006 23:16

Älskar det avsnittet. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » mån jul 17, 2006 23:27

AKS skrev:Jag föredrar helt klart S1-avslutningen. Min upplevelse, även om jag inte besöker så många olika VM-forum nu för tiden, är att det är ungefär 50-50 vad gäller vilken säsongsavslutning man gillar mest. (spoiler Slutet av S2) I slutändan finns det så många små saker jag inte gillar med S2-avslutningen (cliffhangern, Veronica + Logan) att S1-avslutningen (vars enda nackdel är skräckfilmsklichéerna) lätt vinner.

Jag är med AKS på den här, till viss del på grund av det nämnda, men även min besvikelse för S2 som helhet spelar förstås in.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » mån jul 17, 2006 23:37

Jag tyckte slutet på s2 knöt ihop säsongen extremt bra, även saker från säsong 1, vilket iofs s1 också gjorde, men jag föredrar lätt 222 med det mer personliga som slutet på s2 ger, Aaron är en bra skurk, men berör inte alls på samma sätt som Cassidy.

Det enda som känns mindre bra är cliffhangern. Inte alls lika bra som den i s1 och dessutom tyder den på att vi ska få se mer av the skank.

(varför blir det extra mellanslag efter spoilermarkeringen?)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » mån jul 17, 2006 23:41

Jag vill hela tiden försvara säsong 2 med att säga att den var bäääst :P förutom att cliffhangern var ganska lam (dock tyckte jag att cliffhangern i säsong 1 var mycket värre). Jag undrar vad som finns i väskan. Jag brydde mig inte för 5 öre vem som stod i dörren.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film