adolvsson skrev:Däremot undrar jag om den har någon chans, oavsett kvalité. Mysterieserier av det här slaget tenderar ju inte bli speciellt långlivade, om dom inte är Lost.
noike skrev:adolvsson skrev:Däremot undrar jag om den har någon chans, oavsett kvalité. Mysterieserier av det här slaget tenderar ju inte bli speciellt långlivade, om dom inte är Lost.
Fast jag såg inte Jericho som en mysterieserie alls. Vem som bombade är totalt ointressant, det är hur det påverkar byn. Vilket skaparna verkar ha fattat. Det är ett storensambledrama av Robert Altmantyp, sådant har vi alldeles för lite av på tv:n. Att ens jämföra med Lost är fel.
adolvsson skrev:noike skrev:adolvsson skrev:Däremot undrar jag om den har någon chans, oavsett kvalité. Mysterieserier av det här slaget tenderar ju inte bli speciellt långlivade, om dom inte är Lost.
Fast jag såg inte Jericho som en mysterieserie alls. Vem som bombade är totalt ointressant, det är hur det påverkar byn.
Hör vad du säger, vilket visserligen kan förklara varför jag inte kände mig helt såld på mysteriet, men jag var inte direkt övertygad om altmanismerna heller.
noike skrev:Ingenstans fick jag känslan av att bombernas ursprung skulle spela någon roll. Det är en plot device på samma nivå som varför folk blev zombies i Shaun of the Dead. Så jag förstår inte riktigt varför du måste bli såld på det, dess enda fuktion var att avgränsa och föra samman. Koka nudel-nivå. Det handlar om en småstad i jävla Kansas, inte CIA-agenter i Pentagon.
Tob skrev:adolvsson: Ser du inte på Rescue Me? känns knepigt.
CheeseGuy skrev:The Nine-piloten: stilen med kameraarbete, klippning och "whooosh"-ljudeffekter var lite irriterande, men annars var det här riktigt trevligt. Jag kommer definitivt fortsätta se i höst.
From [Ben] Edlund comes Witch Doctor, a comedic drama that centers on a man who finds himself endowed with amazing healing powers, which opens him up to a magical world.
Meanwhile, SCI FI announced that it has given a green light to Painkiller Jane, a 22-episode series centering on a female superhero with uncanny healing abilities. Based on the comic book by Jimmy Palmiotti and Joe Quesada, the series has not been cast yet, but is slated to premiere in January 2007.
Painkiller Jane is the story of Jane Vasko, a young researcher trying to make a difference as the world faces its greatest drug addiction epidemic. When Jane catches wind of a budding conspiracy, and a secret research program within her corporation, she turns DEA informant. Thus threatening to expose corruption within one of the largest pharmaceutical companies in the world, Jane becomes a target. However, she is accidentally exposed to an experimental 'cure' that renders her impervious to sickness and injury but not pain. Unfortunately for Jane, these powers come at a price: she has less than a month left to live before the cure's unstable nature overtakes her. Jane continues to develop new abilities. After each injury, she heals stronger than she had been. But the pain remains and intensifies as she races to turn the tables on her pursuers, and save her own life.
Illyria skrev:Piloten för Painkiller Jane finns ute?
AKS skrev:Har nu sett Chappelle's Show 3.1 (visst är det tredje säsongen?) och tyckte det var bra. Personligen gillade jag mest 2Pac-sketchen.Method Man-sketchen var nog för obskyr för många. Den är ju bara rolig om man känner igen inledningen och därför kan placera det hela. (Det var en av mina favoritlåtar runt 1994 så jag har hört deras "I fuckin'... I fuckin'..." x antal gånger.)
In this hilarious send-up of Lovecraftian horror and steampunk adventure, President Abraham Lincoln's top spy is a bodyless head known only as Screw-On Head.
Tomas skrev:Pilotavsnittet av The Amazing Screw-On Head finns nu att streama från http://www.scifi.com/amazingscrewonhead/.
Den är baserad på Mike Mignolas serietidning och produseras av Bryan Fuller (Dead Like Me och Wonderfalls).In this hilarious send-up of Lovecraftian horror and steampunk adventure, President Abraham Lincoln's top spy is a bodyless head known only as Screw-On Head.
Hercules på aintitcoolnews ger den högsta betyg och skriver lite mer om den på http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=23854.
Off skrev:Shark 1x01
Urvattnad House men den kan få några avsnitt till. Se till att Sarah Carter får lite mer tid framför kameran bara.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare