Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav CheeseGuy » tor jul 13, 2006 10:46

Jericho: njaaa. Det kändes ganska mycket som en katastrof-miniserie (okej, jag har sett två sådana), om än helt okej. När avsnittet introducerar sina femtioelva karaktärer övertygar det aldrig, och tyvärr fick jag inte någon antydning till att det kan bli bättre. Och den var inte ens sådär ofantligt underhållande heller. Så, nej, det krävs klart mer positiva omdömen (efter ett par avsnitt) för att jag ska ge den en chans till i höst.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav adolvsson » tor jul 13, 2006 14:03

Fler piloter. Titta, jag flyger!

Shark: Med tanke på inflationen av advokatserie, blir jag nästan trött när det dyker upp en sevärd. Men det är den krassa sanningen - Shark var ruskigt underhållande. Fantastisk musik (älskade att dom öppnade med Mack the Knife), underbar dialog, bra skådisar (jag störde mig inte nämnvärt på Seven of Nine, för den delen) och James Woods. James Woods. Jag säger det igen; James Woods.

Välgjort guilty pleasure med potential att bli något mer. Ser fram emot med lust och nyfikenhet.

Jericho: Känner mig inte överdrivet entusiastisk, även om det var en helt okej pilot. Dom höll sig undan från en hel del fallgropar, så än finns det hopp. Defintivt intressanta möjligheter vad gäller konflikt. Ja, jag kan tänka mig ge den några avsnitt.

Däremot undrar jag om den har någon chans, oavsett kvalité. Mysterieserier av det här slaget tenderar ju inte bli speciellt långlivade, om dom inte är Lost.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » tor jul 13, 2006 14:06

The Nine finns ute nu också, men jag har inte hunnit kolla varken den eller Jericho och Runaway än. Runaway låter inte alls som min typ av serie, men man kan ju ge den ett avsnitt i alla fall.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor jul 13, 2006 18:03

adolvsson skrev:Däremot undrar jag om den har någon chans, oavsett kvalité. Mysterieserier av det här slaget tenderar ju inte bli speciellt långlivade, om dom inte är Lost.

Fast jag såg inte Jericho som en mysterieserie alls. Vem som bombade är totalt ointressant, det är hur det påverkar byn. Vilket skaparna verkar ha fattat. Det är ett storensambledrama av Robert Altmantyp, sådant har vi alldeles för lite av på tv:n. Att ens jämföra med Lost är fel.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tor jul 13, 2006 18:06

Jericho: Nja avvaktar till jag hört era åsikter om serien några avsnitt in i säsongen. Piloten kändes inte särskilt intressant.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » tor jul 13, 2006 18:41

noike skrev:
adolvsson skrev:Däremot undrar jag om den har någon chans, oavsett kvalité. Mysterieserier av det här slaget tenderar ju inte bli speciellt långlivade, om dom inte är Lost.

Fast jag såg inte Jericho som en mysterieserie alls. Vem som bombade är totalt ointressant, det är hur det påverkar byn. Vilket skaparna verkar ha fattat. Det är ett storensambledrama av Robert Altmantyp, sådant har vi alldeles för lite av på tv:n. Att ens jämföra med Lost är fel.

Hör vad du säger, vilket visserligen kan förklara varför jag inte kände mig helt såld på mysteriet, men jag var inte direkt övertygad om altmanismerna heller. Lyckas dom få till det inom några avsnitt kan jag defintivt bli såld.

Fast jag tror i vilket fall att formen är för mycket myserieserie för allmänheten, för att Jericho ska ha någon större chans i längden. Förhoppningsvis har jag fel.

Nu insåg jag att den här diskussionen också kan överföras till Runaway. Inte för att den känns som ett sådan ensembledrama, men för på rymmen-temat antagligen kommer få stå tillbaka till förmån för Party of Five/One Tree Hill/familjedrama-mentaliteten som genomsyrade piloten. Vilket jag inte lär köpa.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tor jul 13, 2006 19:02

adolvsson skrev:
noike skrev:

Fast jag såg inte Jericho som en mysterieserie alls. Vem som bombade är totalt ointressant, det är hur det påverkar byn.

Hör vad du säger, vilket visserligen kan förklara varför jag inte kände mig helt såld på mysteriet, men jag var inte direkt övertygad om altmanismerna heller.

Ingenstans fick jag känslan av att bombernas ursprung skulle spela någon roll. Det är en plot device på samma nivå som varför folk blev zombies i Shaun of the Dead. Så jag förstår inte riktigt varför du måste bli såld på det, dess enda fuktion var att avgränsa och föra samman. Koka nudel-nivå. Det handlar om en småstad i jävla Kansas, inte CIA-agenter i Pentagon.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » tor jul 13, 2006 19:17

The Nine-piloten: stilen med kameraarbete, klippning och "whooosh"-ljudeffekter var lite irriterande, men annars var det här riktigt trevligt. Jag kommer definitivt fortsätta se i höst.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav adolvsson » tor jul 13, 2006 22:35

noike skrev:Ingenstans fick jag känslan av att bombernas ursprung skulle spela någon roll. Det är en plot device på samma nivå som varför folk blev zombies i Shaun of the Dead. Så jag förstår inte riktigt varför du måste bli såld på det, dess enda fuktion var att avgränsa och föra samman. Koka nudel-nivå. Det handlar om en småstad i jävla Kansas, inte CIA-agenter i Pentagon.

Nej, jag måste inte bli såld på det och som jag sa förut förklarar ditt förra inlägg varför jag inte blev det. Så långt reflekterade jag inte under själva avsnittet. Möjligen hängde jag upp mig för mycket på mysterier, det kan ha varit i vägen.

Å andra sidan, vilket vad var jag menade med raden om altmanismerna, kände jag mig inte övertygad vad vi fick se av karaktärerna (och deras relationer) heller. Piloten kändes förvånansvärt intetsägande på sina ställen. Men det var bara en pilot och konceptet, som ensembledrama, är tilltalande, så jag kommer garanterat se om första avsnittet när serien drar igång i höst.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » tor jul 13, 2006 23:42

Blade 1x03: Sticky sätter sig (heh). Tror aldrig jag kommer älska honom i rollen, men han blir lättare att acceptera för varje avsnitt. Det här ska nog gå bra. Avsnittet var riktigt bra, jag är ett fan. Även om Blade the Series inte kommer hamna på min topp 10-lista äver bästa serier, är underhållningsfaktorn snuskigt hög. Som actionserie är den svårslagbar. Storyn blir bara mer intressant.

Och det ser ut som om en ny aktör i spelet introduceras här:
Polisen som är på jakt efter Boone gör väl fyra tillsammans med Blade & Co, huset Cthon och asklangarna. Jag gillar det skarpt, och vågar lita på att dom kommer kunna hålla isär alla trådar. Det ser bra ut såhär långt.

Dead Zone har återhämtat sig, It's Always Sunny In Philadelphia är tillbaka och bättre än någonsin, och Blade visade sig vara en riktig vinnare. Sommarsäsongen rockar.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tam » tor jul 13, 2006 23:53

Yes, Blade The Series 1x03 var bra.
Men Blade borde ha nån svart kompis. Reverend-snubben hade kunnat vara svart. Hade gett annan tyngd åt karaktären. Det är min åsikt. Krista - inte så snygg. Men Chase är het.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Tob » tor jul 13, 2006 23:58

Tycker Blade 1.03 fortsätter på samma spår som 1.02 gav sig in på. Dvs. ett spår som känns ganska lovande. Sticky är så hemsk i rollen att jag nästan mår dåligt av det, men bara nästan, för det är nog som sagt en vanesak. Det går att acceptera och så länge han inte säger någon funkar det väl, antar jag, skurkarna är mer intressanta med Kristy i spetsen. Woho.

adolvsson: Ser du inte på Rescue Me? känns knepigt.

Annars håller jag med om sommarserierna. Windfall blev en rejäl besvikelse och jag har slutat att se, men har fastnat mer för Saved istället som jag tycker är helt ok. Är ganska nyfiken på Eureka också som har premiär nästa vecka.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » fre jul 14, 2006 0:07

Tob skrev:adolvsson: Ser du inte på Rescue Me? känns knepigt.

Nej, jag veeet... och det är en anledning till varför jag prenumererar på månadskort till skamvrån. En annan anledning är att jag inte tagit mig an Entourage heller ännu. Det har bara inte blivit av. Jag skäms!
Bild

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » fre jul 14, 2006 0:49

Har nu sett Chappelle's Show 3.1 (visst är det tredje säsongen?) och tyckte det var bra. Personligen gillade jag mest 2Pac-sketchen. :D Method Man-sketchen var nog för obskyr för många. Den är ju bara rolig om man känner igen inledningen och därför kan placera det hela. (Det var en av mina favoritlåtar runt 1994 så jag har hört deras "I fuckin'... I fuckin'..." x antal gånger.)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » fre jul 14, 2006 0:56

CheeseGuy skrev:The Nine-piloten: stilen med kameraarbete, klippning och "whooosh"-ljudeffekter var lite irriterande, men annars var det här riktigt trevligt. Jag kommer definitivt fortsätta se i höst.

Jupps. De använde ett intressant sätt att berätta historien på... och jag kände för flera av karaktärerna redan nu. Vet inte riktigt hur det ska hålla för en hel serie, men jag ser fram emot fortsättningen. Jag var dessutom lite fascinerad över att Scott Wolf aldrig verkar åldras. Och blev Party of Five-nostalgisk.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » fre jul 14, 2006 1:13

Jericho: Älskar! Det är som en blanding mellan Invasion och The Tribe. Jag ser mycket fram emot att följa den och jag hoppas att resten av serien kan hålla min koncentration som piloten.
Redan mycket karaktärer vilket jag alltid gillar.

Shark: Visst, huvudkaraktären är en sån där som House och Alan Shore m.fl. vilket alltid är bra, men resten tyckte jag inte var super (förutom att Sarah Carter är så gullig!)
Men jag tycker inte på långa vägar att den var lika bra som Conviction som handlade om samma yrke.
Jag tänker inte se den i höst (Yes! Jag lyckas vara tuff och stå emot!)

Runaway: Jag tyckte att den var ganska bra. Inte helt fantastisk, men ganska intressant.

Blade 1x03

Som andra gillar jag det mer och mer. Jag tycker det mesta fungerar mycket bra.
Den nya sidan (poliserna (eller var han från FBI?)) tyckte jag var intressant. Jag gillade när tanden brann upp när solen sken på den. Då tänkte jag "Ah! Det var smart av dom, det hade jag inte tänkt på att det borde hända..."
Jag tycker att Chase är underbar. Krista fungerar, men jag är inte allt för förtjust i henne som karaktär.
Jag tycker faktiskt om Sticky mer är Wesley som Blade. Han är mer lik den Blade jag känner (även om även han är långt ifrån). Jag vill att Blade ska vara så här. Mer vänlig och omtänksam som Angel, fast utan humor.

Tam som ville att Blade ska ha en svart kompis. Jag har ett utmärkt förslag: Jericho Drumm aka Brother Voodoo.
I serietidningarna känner dom varanndra och jag tycker han skulle passa i serien.
Dock kanske dom inte vill ha med någon slags magi i serien...
Jag hoppas att andra monster än vampyrer dyker upp snart...
Men överhuvudtaget behöver Blade fler team mates. Om dom varit ett helt gäng jägare hade det varit coolare, speciellt om man aldrig vet om dom är säkra, eller om dom kan dö när som helst.
Hoppas verkligen Hannibal King kommer på besök nästa säsong. Dom har sagt att det är möjligt. Även om han är väldigt olik sin serietidningsmotsvarighet i Blade Trinity tyckte jag att han var väldigt rolig och cool.

Kan det inte vara så att anledningen att många inte är så förtjusta i Sticky som Blade är för att det inte är så mycket att gilla i karaktären Blade?
Han känns så distant med att alltid ha sina jävla solglasögon och läderdräkt och aldrig le och slappna av. Han är så arg.
Som side-kick är den karaktären mycket bra, jag skulle kunna tänka mig en sån karaktär dyka upp i ANGEL och teama up med honom, men själva huvudkaraktären behöver en slags mjukhet som Angel har, men Blade inte har.
Angel skulle ofta riskera sitt liv för att rädda en oskyldig, men det känns tveksammt om Blade skulle göra det. I alla fall inte på samma sätt. Serietidnigs-Blade som jag länkade till skulle det. Den Blade är som en blandning mellan Angel och Gunn (på mer sätt än utseendemässigt!!!)

Men det fungerar i alla fall. Jag tycker att Sticky gör den Blade dom vill ha bra, trots att jag skulle vilja ha en helt annan Blade överhuvudtaget.

Marcus känns inte så mäktig längre. Jag vill att han ska känna sig överlägsen och kaxig så att vi tror på hans makt, för just nu känns det som om det finns väldigt många vampyrer som är högre rankade än honom och som skulle kunna krossa honom och ersätta honom lätt som en plätt.
Han borde bli mer som Kingpin (Daredevil-filmen), för annars kan Kingpin själv komma in i serien och ta över! Det hade jag älskat! Enorm mänsklig gangsterboss vs pjäkig vampyr boss.
Kingpin var aktiskt med i dom första nummrena av Ghost Rider v2. Det hade inte varit helt ologiskt om han intresserade sig för övernaturligheter. Fast han skulle väl inte lämna New York. Å! Tänk om Blade åker till New York när han jagar någon vampyr eller något och så teamar han upp med Spider-Man, Daredevil, Human Torch eller The Thing. Eller Elektra (nu när Alias är slut!) Det hade varit dödande fantastiskt.
Crossovers är bäst. Bokstavligen talat, crossovers är bäst. Nej förresten, MARVEL är bäst.
Jag älskar.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » fre jul 14, 2006 13:04

Småbitar från Sci Fi Channel...

Först:
From [Ben] Edlund comes Witch Doctor, a comedic drama that centers on a man who finds himself endowed with amazing healing powers, which opens him up to a magical world.

Någon som vet mer? Någon som vet om det finns mer att veta om detta något?

Sedan:
Meanwhile, SCI FI announced that it has given a green light to Painkiller Jane, a 22-episode series centering on a female superhero with uncanny healing abilities. Based on the comic book by Jimmy Palmiotti and Joe Quesada, the series has not been cast yet, but is slated to premiere in January 2007.

Jag gillade piloten, helt okej i alla fall, men trodde den var död när inget nytt hördes. Tydligen inte. Fast den sista meningen gör mig lite konfys - "the series has not been cast yey". Har Sci Fi Wire fått det om bakfoten? Kommer SFC casta om rollerna? Är det andra fasta roller som ska besättas? Kanske kommer hela piloten göras om från scratch? Är alla dessa frågor utom den första ställda helt i onödan?

Finns mer om annat intressant om man följer de båda länkarna, för den som vill.

redigerat för tillägg...
SFC beskriver:
Painkiller Jane is the story of Jane Vasko, a young researcher trying to make a difference as the world faces its greatest drug addiction epidemic. When Jane catches wind of a budding conspiracy, and a secret research program within her corporation, she turns DEA informant. Thus threatening to expose corruption within one of the largest pharmaceutical companies in the world, Jane becomes a target. However, she is accidentally exposed to an experimental 'cure' that renders her impervious to sickness and injury but not pain. Unfortunately for Jane, these powers come at a price: she has less than a month left to live before the cure's unstable nature overtakes her. Jane continues to develop new abilities. After each injury, she heals stronger than she had been. But the pain remains and intensifies as she races to turn the tables on her pursuers, and save her own life.

Låter onekligen som om dom dumpar den gamla piloten.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » fre jul 14, 2006 14:43

Coolt med Painkiller Jane. Såg aldrig piloten eftersom det inte var säkert att det skulle bli något mer, och nu verkar det ju inte behövas, eller är serien en fortsättning med andra skådespelare, eller en remake?

OMG jag längtar tills imorgon verkligen eftersom STARGATE!!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » fre jul 14, 2006 14:51

Piloten för Painkiller Jane finns ute?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » fre jul 14, 2006 15:05

Illyria skrev:Piloten för Painkiller Jane finns ute?

Den visades väl som en tv-film som en backdoor pilot.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » fre jul 14, 2006 15:05

Illyria skrev:Piloten för Painkiller Jane finns ute?

Ja, lääänge. Det var ju en såndäringa TV-film, precis som Blade, fast med PJ var det ju inte alls säkert att det skulle bli serie. Hade för mig jag skrev om piloten, men hittar inget vid sökning. Den sändes i alla fall på TV i mitten av december.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » fre jul 14, 2006 15:06

AKS skrev:Har nu sett Chappelle's Show 3.1 (visst är det tredje säsongen?) och tyckte det var bra. Personligen gillade jag mest 2Pac-sketchen. :D Method Man-sketchen var nog för obskyr för många. Den är ju bara rolig om man känner igen inledningen och därför kan placera det hela. (Det var en av mina favoritlåtar runt 1994 så jag har hört deras "I fuckin'... I fuckin'..." x antal gånger.)

Du vet att alla tre avsnitt finns ute ocensurerade va? BALLIN'!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tomas » fre jul 14, 2006 15:40

Pilotavsnittet av The Amazing Screw-On Head finns nu att streama från http://www.scifi.com/amazingscrewonhead/.

Den är baserad på Mike Mignolas serietidning och produseras av Bryan Fuller (Dead Like Me och Wonderfalls).
In this hilarious send-up of Lovecraftian horror and steampunk adventure, President Abraham Lincoln's top spy is a bodyless head known only as Screw-On Head.

Hercules på aintitcoolnews ger den högsta betyg och skriver lite mer om den på http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=23854.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav AKS » fre jul 14, 2006 20:07

Blade 1.1: Överlag så gillade jag första avsnittet riktigt mycket, men det fanns en stor nackdel och ni förstår vad om jag säger detta:

Gillade karaktären Krista på en gång och jag hade inte sett mer än fem minuter av henne innan jag tänkte "Om de gör henne till vampyr så slutar jag se serien." Just my luck... :)

Karaktären Krista var en stark kvinnlig karaktär som sig själv. Tuff, visste vad hon ville... Jag ville ha kvar Krista. Inte en kvinnlig karaktär som är tuff för att hon är vampyr. Så intresset dalade rejält från och med att hon blev injicerad. För genast blev hon förvandlad till mes. Marcus säger åt henne att ta på sig skorna, hon gör det medan vi får se henne ben glänsa i halvmörker. Fy fan, det blev precis som jag var rädd för. Hon tycktes inte bry sig om sin bror längre. Precis vad jag var rädd för. Jag kan tänka mig att fortsätta se serien så länge Krista går på serum och därför har kvar hela eller delar av sin personlighet, det som gjorde att jag gillade henne från första stund, men om hon blir helvampyr så är det tveksamt om jag klarar av det. Damn, alltså! Hon var en så bra karaktär.

Nu har jag ju inte sett kommande avsnitt så det är möjligt att hon tack vare serumet fortsätter vara en bra karaktär, men den lilla vampyrdel vi fick se, där hon var världens mes i Marcus sällskap hatade jag. Hatade. Jag ger den ett par avsnitt till och eftersom jag gillade allt annat med serien så är det Kristas utvecklings om kommer att avgöra om jag fortsätter kolla. Är dock fortfarande irriterad över att hon förvandlades, samtidigt som "min" Krista antagligen blivit dödad efter ett par avsnitt som vanlig människa. Ja, ja... vi får se.

Håller förresten med Tob om att ljudmixningen inte var bra i detta avsnitt. Eftersom jag gillade det mesta så var det (förutom den stora nackdelen under spoilerblock) den stora grejen som irriterade mig,
Senast redigerad av AKS fre jul 14, 2006 21:58, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » fre jul 14, 2006 20:46

Shark 1x01

Urvattnad House men den kan få några avsnitt till. Se till att Sarah Carter får lite mer tid framför kameran bara.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » fre jul 14, 2006 21:10

AKS:
Jag gillade Krista före vampyriseringen, och jag gillar henne minst lika mycket efter. Utan att avslöja för mycket, tycker jag inte hon har förlorat vad du gillar hos henne (även om det kanske inte är lika starkt), snarare har det tillfört karaktären en hel del. På många sätt är hon, för mig, en intressantare variant av Blade själv.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » fre jul 14, 2006 21:27

Tomas skrev:Pilotavsnittet av The Amazing Screw-On Head finns nu att streama från http://www.scifi.com/amazingscrewonhead/.

Den är baserad på Mike Mignolas serietidning och produseras av Bryan Fuller (Dead Like Me och Wonderfalls).
In this hilarious send-up of Lovecraftian horror and steampunk adventure, President Abraham Lincoln's top spy is a bodyless head known only as Screw-On Head.

Hercules på aintitcoolnews ger den högsta betyg och skriver lite mer om den på http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=23854.

Sett den nu och den var inte Fullertastic. Kan få något avsnitt till.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » fre jul 14, 2006 22:01

adolvsson: Låter mycket lovande. Tycks överlag som att jag är en av dem som gillade pilotavsnittet mest här och iom att de flesta verkar tycka att serien blir bättre så är det ju bra för mig. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre jul 14, 2006 22:09

Off skrev:Shark 1x01

Urvattnad House men den kan få några avsnitt till. Se till att Sarah Carter får lite mer tid framför kameran bara.

Huvudkaraktären kändes inte alls i närheten av House, men annars kan jag se varför du jämför med den. Fick ingen större lust att se fler avsnitt dock.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » fre jul 14, 2006 22:20

AKS

Skulle väl kunna säga samma sak som adolvsson. Krista var också en sådan där karaktär som jag föll för på en gång. Jag tycker fortfarande Krista är den stora ljuspunkten med serien, något jag har insett både under avsnitt 2 och 3. Svårt att spekulera i hur Krista hade blivit som karaktär om hon inte hade blivit vampyr. Spontant så känner jag att hon hade kunnat bli tråkigare och mindre intressant, en trist sidekick till ännu tristare Blade, då gillar jag det betydligt mer där vi har henne nu i serien och jag tror det även går att göra mer med henne som karaktär där hon är nu. Så jag har förhoppningar, förväntningar....och rent av krav på att hon fortsätter lysa.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film