Smallville

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » ons jul 05, 2006 17:31

Ju längre desto bättre... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Garim » ons jul 05, 2006 17:47

Spekulation angående 6x01:
HeY: Allt du skrev håller jag med om, men du missade en sak. Det kommer att vara gästkaraktärer i S6 premiären, och jag skulle mycket väl kunna tänka mig att en av dem, är en kryptonier som också är fast i PZ, men den här kryptonierna är inte en riktig bad guy, utan hjälper Clark. Han tar sig alltså inte ut själv, utan får hjälp. Och när han kommer tillbaka är han förbannad! Jag hoppas på en riktigt bad-ass öppning av nästa säsong :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav HeY » ons jul 05, 2006 18:44

Garim skrev:Spekulation angående 6x01:
HeY: Allt du skrev håller jag med om, men du missade en sak. Det kommer att vara gästkaraktärer i S6 premiären, och jag skulle mycket väl kunna tänka mig att en av dem, är en kryptonier som också är fast i PZ, men den här kryptonierna är inte en riktig bad guy, utan hjälper Clark. Han tar sig alltså inte ut själv, utan får hjälp. Och när han kommer tillbaka är han förbannad! Jag hoppas på en riktigt bad-ass öppning av nästa säsong :)

Fortsättning:
Ja det hoppas jag också på, alla kryptonier som varit med har alltid varit onda. En god skulle vara kul att se och sedan om "folket på smallville" inte vill ha med hon/han för länge (hopas på en han, Clark har ju ingen "pojkvän") så kan de ju alltid göra ett riktigt bra och hemskt avsnitt där Zod dödar honom (på ett sätt som riktigt berör!). Hoppas verkligen på en bad-ass öppning, det behövs verkligen!!

Spoiler säsong 6:
Sedan så hörde jag att de skulle ta in Jimmy Olsen som karaktär också. Hoppas de får en bra skådespelare!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Garim » ons jul 05, 2006 20:49

HeY skrev:Spoiler säsong 6:
Sedan så hörde jag att de skulle ta in Jimmy Olsen som karaktär också. Hoppas de får en bra skådespelare!

Hörde jag med. Han ska visst vara i 20-års åldern, och det finns visst risk för lite Chimmy, dvs Chloe+Jimmy... Vi får se. De har ju alla möjligheter att öka intensiteten och göra detta riktigt intressant. Låt oss hoppas de gör det. Och inte faller tillbaka i gamla vanliga Smallvile med alldeles för lite karaktärsutveckling...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav HeY » tor jul 06, 2006 0:30

Garim skrev:
HeY skrev:Spoiler säsong 6:

Hörde jag med. Han ska visst vara i 20-års åldern, och det finns visst risk för lite Chimmy, dvs Chloe+Jimmy... Vi får se. De har ju alla möjligheter att öka intensiteten och göra detta riktigt intressant. Låt oss hoppas de gör det. Och inte faller tillbaka i gamla vanliga Smallvile med alldeles för lite karaktärsutveckling...

Jag håller med, visserligen har jag alltid gillat Chlark men det var typ 4 års sedan sen säsong 1 grejen (med dansen och allt) så jag tycker Chloe borde lagt av med sitt drömmande efter Clark nu. Men sedan så läste jag också någonstans att "With Clark and Lana now definetly over, this will give Chloe new hope of getting into a relationship with Clark" eller något sånt. Jag tycker nog att det inte skulle vara det bästa, realistiskt sett så borde väl ngn ha tappat intresset efter 4 år och blivigt bränd?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » tor jul 06, 2006 0:37

S6

Jag hatar att Chloe inte får ha en jäkla pojkvän! Det har irriterat mig i två-tre säsonger nu. Hon är söt, smart och mycket rolig, killarna i serien borde springa av sig benen lika mycket efter henne som efter Lana (då menar jag alla meteorfreaks som blivit förälskade/fixerade vid Lana -- vad jag vet har Chloe bara haft en, men då var han intresserad av Lana samtidigt... naturligtvis). Jag vill också att Clark ska få inse vilken idiot han var som inte "tog" Chloe då han hade chansen. *Men* sen behöver jag bara minnas den där heta, obekväma scenen i en hiss (avsnittet där Lex tydligen är en dålig människa för att rullar runt i sänghalmen mer än en gång i månaden -- där han anklagas för mord)... I alla fall, där ska Clark och chloe "reenact" Lex' hisshångel och yowsa! då Chloe pressar upp Clark mot hissväggen!! *swoon* Och då jag tänker jag ändå "Chloe och Clark -- tralalalala", trots att jag inte vill. Ungefär... :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » tor jul 06, 2006 0:52

AKS skrev:S6

Jag hatar att Chloe inte får ha en jäkla pojkvän! Det har irriterat mig i två-tre säsonger nu. Hon är söt, smart och mycket rolig, killarna i serien borde springa av sig benen lika mycket efter henne som efter Lana (då menar jag alla meteorfreaks som blivit förälskade/fixerade vid Lana -- vad jag vet har Chloe bara haft en, men då var han intresserad av Lana samtidigt... naturligtvis). Jag vill också att Clark ska få inse vilken idiot han var som inte "tog" Chloe då han hade chansen. *Men* sen behöver jag bara minnas den där heta, obekväma scenen i en hiss (avsnittet där Lex tydligen är en dålig människa för att rullar runt i sänghalmen mer än en gång i månaden -- där han anklagas för mord)... I alla fall, där ska Clark och chloe "reenact" Lex' hisshångel och yowsa! då Chloe pressar upp Clark mot hissväggen!! *swoon* Och då jag tänker jag ändå "Chloe och Clark -- tralalalala", trots att jag inte vill. Ungefär... :)

Det har stört mig enormt också! I min smak skulle jag mycket hellre vilja ha Chloe som flickvän än Lana som bara tjurar hela tiden. Jag menar gud, skulle inte förvåna mig om hon skulle bryta ihop om jag tog sista kakan :rolleyes: Men iaf så förtjänar Chloe en pojkvän. Clark skulle inte vara helt fel, men eftersom jag tycker det skulle vara lite för orealistiskt efter all dena tid så tycker jag att denn Jimmy Olsen skulle vara perfekt. Om det nu inte blir så och manusförfattarna skriver ihop Chlark, så hoppas jag innerligt att de skriver enormt bra. Är lite tveksam till dem ibland (pekar på öppningsscenen i 5x12. Den var baaad. Allt kändes som en stor klisché och jag trodde hela tiden att allt skulle säga "snap" och Clark skulle vakna upp ur dagdrömmen. Men så var det äkta, chock!! :eek: )

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Zaxx » tor jul 06, 2006 2:27

Smallville S2ep16:
Började se Smallville för ett tag sedan och måste säga att jag en bit in i S2 börjar bli mer o mer imponerad. S1 gav mig inte så mkt, ganska mkt avbetande av skurkar mm... nu börjar de följa en lite större arc och lite småarcar... Christopher Reeve i detta avsnitt, av med hatten för honom, må han vila i frid. Kommer lätt fortsätta att kolla på Smallville!
Extra kul att ha mkt osett framför sig :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav HeY » tor jul 06, 2006 3:39

Zaxx skrev:Smallville S2ep16:
Började se Smallville för ett tag sedan och måste säga att jag en bit in i S2 börjar bli mer o mer imponerad. S1 gav mig inte så mkt, ganska mkt avbetande av skurkar mm... nu börjar de följa en lite större arc och lite småarcar... Christopher Reeve i detta avsnitt, av med hatten för honom, må han vila i frid. Kommer lätt fortsätta att kolla på Smallville!

Vad kul att du börjat titta, serien är verkligen bra i början. Håller med om att säsong 1 är lite smådryg men säsong 2 är verkligen bättre. Måste påpeka att jag är ett så dåligt fan att jag aldrig sett säsong 3, jag blev så sugen på säsong 4 att jag hoppade över den. Sedan har det aldrig blivigt så att jag sett den. Men iaf, ta vara på de första säsongerna de har verkligen ngt magiskt över sig!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Garim » tor jul 06, 2006 9:47

Zaxx skrev:Smallville S2ep16:

Då såg du Rosetta - helt klart ett av seriens bästa avsnitt. Så mycket blir förklarat i det avsnittet. Jag såg det faktiskt också då det sändes på TV6 häromdagen... Helt oplanerat, och jag blev glatt överraskad att det var det avsnittet.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav AKS » tor jul 06, 2006 10:38

HeY: S3 som jag nästan tycker är den bästa säsongen. I alla fall tror jag det. Jag började kolla på Smallville på ett underligt vis. Först såg jag ca tio avsnitt av S1 då serien började visas i Sverige för kanske fyra-fem år sedan. Sen blev jag tvungen att sluta se för det var så förbannat tråkigt. Sen så började jag i slutet av juli förra året att följa TV3:s/ZTV:s reprissändningar under andra halvan av S3. Det var avsnittet Memoria, om jag minns rätt, som fick mig att inse att Smallville faktiskt kunde vara riktigt, riktigt bra. Sen såg jag S4, innan jag gick tillbaka och såg första halvan av S3. Sen såg jag utvalda avsnitt av S2 (Rosetta, Red osv) innan jag kom på att det var lika bra att se alla och då fyllde jag ut med resterande avsnitt. Och sen S5 då den började... Helt struligt, som sagt. :) Så därför tror jag att jag tycker S3 är bäst, men då man sett säsongerna och avsnitten så huller om buller så är det svårt att avgöra.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sp1keout » tor jul 06, 2006 11:39

AKS skrev: Så därför tror jag att jag tycker S3 är bäst, men då man sett säsongerna och avsnitten så huller om buller så är det svårt att avgöra.

Tbh så ger jag samma svar, att jag tyckte nog också att tredje säsongen var bäst. Dock så minns jag den långt ifrån lika bra som fjärde, vilket gör det svårt. Man skulle nästan se om allt =)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » tor jul 06, 2006 11:44

Tänkte ni på detta (för er som sett säsong 4 och 5)

Det är intressant att de har lagt in (framtida) Justice Leauge of America-karaktärer.. Först var det Aquaman som Lois träffade i 504, Clark trodde han var ond, men han ville ju bara väl. Sedan var det den där förvirrade killen i 405 (Run) som kanske en dag blir Flash?
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Zaxx » fre jul 07, 2006 18:38

Såg just s2ep23:
oooooooooooooooooh he's one baaad boy now :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Garim » fre jul 07, 2006 20:02

Zaxx skrev:Såg just s2ep23:
oooooooooooooooooh he's one baaad boy now :)

Använd gärna episodens namn också så det är lättare att komma ihåg. Var det Red?

ETA: Det var Exodus... :) Du kan se fram emot en kul fortsättning...
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Zaxx » fre jul 07, 2006 21:18

Såg s3ep1-2 för en stund sedan också. (sorry vet inte vad de heter, och vågar inte gå in på ngn sajt o kolla för spoilerrisk!

Ganska väntad fortsättning, men det är sånthär som jag aldrig egentligen gillar. Det är som i tecknad film typ kortfilm med KalleAnka, när de fastnar med en solstol eller ngt som är HUR ENKEL SOM HELST att lösa men det tar ändå upp halva filmen. Kanske lite konstig liknelse men det är ungefär samma utfyllnadsmoment. En ring fixar till 3 avsnitt. Iofs coolt att pappa Kent fick smacka lite Superman ass! ;)

Missförstå mig inte nu, jag tyckte de var riktigt bra avsnitt, och nu verkar ju saker o ting återgå något sånär till normalt igen :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Garim » fre jul 07, 2006 21:56

Zaxx skrev:Såg s3ep1-2 för en stund sedan också. (sorry vet inte vad de heter, och vågar inte gå in på ngn sajt o kolla för spoilerrisk!

http://www.kryptonsite.com är ganska säker faktiskt. Gå till hemsidan och klicka på episodes... Inga spoilers om du scrollar försiktigt.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Zaxx » lör jul 08, 2006 0:14

Garim skrev:
Zaxx skrev:Såg s3ep1-2 för en stund sedan också. (sorry vet inte vad de heter, och vågar inte gå in på ngn sajt o kolla för spoilerrisk!

http://www.kryptonsite.com är ganska säker faktiskt. Gå till hemsidan och klicka på episodes... Inga spoilers om du scrollar försiktigt.

MEEEEN!!!!

JAG SA JU ATT JAG INTE VILLE HA SPOILERS! :) :x 8) :D

Nu gick jag in o såg bilder på förstasidan!!! :( ÅÅÅÅH!!!!

NU VET MAN JU VILKA SOM ÄR MED LÄNGRE FRAM!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav AKS » lör jul 08, 2006 1:09

Åh Zaxxen, vad synd att du blev spoilad! :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör jul 08, 2006 1:20

Zaxx skrev:vet inte vad de heter, och vågar inte gå in på ngn sajt o kolla för spoilerrisk!

http://www.tvrage.com/Smallville/episode_list/3
Håller du dig till listorna, och inte klickar in på avsnitten eller huvudsidan, kan du känna dig säker.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Zaxx » lör jul 08, 2006 1:28

Du är duktig du adolvsson, du kommer ihåg gamla Zaxx som dödade när han blev spoilad för Angel eller Buffy där i början!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav adolvsson » lör jul 08, 2006 2:25

Zaxx skrev:Du är duktig du adolvsson, du kommer ihåg gamla Zaxx som dödade när han blev spoilad för Angel eller Buffy där i början!

Ja. Den där länkningen var inte en tjänst till dig, utan till alla som råkar befinna sig inom tio mil från dig. Vi vill inte vara med om ännu ett "Zaxx Smash" scenario. Då var det en liten sameby i lappland som strök med, nu kan det ju faktiskt bli något som nån bryr sig om. Doom doom doom doom...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » lör jul 08, 2006 2:47

Precis som vi andra gjort tidigare så har nu Garim lärt sig något om Zaxx. Det är på detta vis vi kommer varandra närmare. Aww...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » sön jul 09, 2006 1:09

Jag funderar på att ladda ner säsong 3, men jag tror faktiskt jag har sett slutet. Är det inte då som:

Det är typ ngn tjej som låtsats vara från krypton men typ var ngn konstig skapad fejk-varelse av Jor-El? Sedan sugs Clark in i ngt så säger Jor-El "Now you're going to be reborn Kal-El". Det var riktigt längesedan jag såg det, och jag följde inte serien då. Men säsong 2 slutar väl med att han sätter på sig ringen för att Martha förlorade bäbisen, eller är det säsong 3?
Hmm, jag har inte bra koll på säsong 2-3 som ni kanske märker. Men säsong 1 slutar iaf med stormen!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » sön jul 16, 2006 2:17

Säsong 6

Så Aaron Ashmore har nu fått rollen som Jimmy Olsen, det kommer bli kul att se. Han var ju för övrigt med i Veronica Mars i rollen som Troy Vandegraff för er som inte vet, jag tror han kan göra rollen som Jimmy riktigt bra. Det verkar nu också som om han faktsikt ska vara ett kärleksintresse för Chloe. Det är bra, the girl need some loooove! :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » sön jul 16, 2006 4:57

Säsongspremiären (för säsong 3)
När tredje säsongen börjar var jag som i extas. Jag minns det som igår när jag satt där hemma en söndagkväll... Så drog de igång Metallica - Frantic.

Bankrånare iförda clownaansikten rånar en bank, sen kommer Clark in... SÅ MÄKTIGT!
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Noam » sön jul 16, 2006 20:37

HeY skrev:Säsong 6
Så Aaron Ashmore har nu fått rollen som Jimmy Olsen, ... [snip] .. Det verkar nu också som om han faktsikt ska vara ett kärleksintresse för Chloe. Det är bra, the girl need some loooove! :D

haha, nice! I agree! Det ska bli mycket spännande att se! 8)

Finns det nån bra sida med mer information om vad säsong 6 kommer handla om? Utan alldeles för mycket spoilers då.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav HeY » ons jul 26, 2006 13:32

Noam skrev:
HeY skrev:Säsong 6
Så Aaron Ashmore har nu fått rollen som Jimmy Olsen, ... [snip] .. Det verkar nu också som om han faktsikt ska vara ett kärleksintresse för Chloe. Det är bra, the girl need some loooove! :D

haha, nice! I agree! Det ska bli mycket spännande att se! 8)

Finns det nån bra sida med mer information om vad säsong 6 kommer handla om? Utan alldeles för mycket spoilers då.

Tema säsong 6
Har inte hittat ngn sida med vaga spoilers, utan jag brukar mest läsa på spoilerfix och där är det ju bara spoilers. Men temat för säsongen ska iaf vara "the rise of Lex Luthor". Ska bli spännande att se.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Zaxx » tor aug 03, 2006 21:14

Skulle bara meddela att jag såg S3 ep 18-22 nu...

OMG WTF WoooT my GOD!! S4 here I come!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav AKS » tor aug 03, 2006 21:31

Mm, det brukar låta så efter en typisk säsongsavslutning för Smallville. :) Tänk om de kunde göra resten av säsongerna lik bra...?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film