Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » tis jun 27, 2006 23:57

Gaaah. Jäkla Quicktime. Ingen annan källa?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav LWes » ons jun 28, 2006 0:07

A bear skrev:

Här har du den på You Tube:
http://www.youtube.com/watch?v=J8adsoWbssk
Men den är inte lika bra kvalité.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Matt » ons jun 28, 2006 0:12

Ska inte svarta katten vara med i trean?
Om man ska göra en film på en serietidning varför tar man då inte med den hetaste tjejen?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav LWes » ons jun 28, 2006 0:14

Matt skrev:Ska inte svarta katten vara med i trean?
Om man ska göra en film på en serietidning varför tar man då inte med den hetaste tjejen?

Nej hon ska inte vara med :(
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav A bear » ons jun 28, 2006 0:14

LWes skrev:
A bear skrev:

Här har du den på You Tube:
http://www.youtube.com/watch?v=J8adsoWbssk
Men den är inte lika bra kvalité.

Sweeet. Tackar!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav madskellig » ons jun 28, 2006 0:15

Så snyggt! Det där kan blir hur bra som helst, älskar den mörka dräkten.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav noike » ons jun 28, 2006 0:18

För att Kevin Smith förstörde all användning av karaktären för all framtid med sin treårspaus mitt i en miniserie.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav madskellig » ons jun 28, 2006 0:20

Att ta med den "hetaste tjejen" är kanske inte det bästa sättet att göra film på, är väl viktigare att ta med den "bästa historien" ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav The Ankh » ons jun 28, 2006 1:17

Har precis sett om Gothica. Den e faan bra. LÄskig. Några rejälöa hoppatill-scener! Jäj!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav adolvsson » ons jun 28, 2006 1:25

noike skrev:

För att Kevin Smith förstörde all användning av karaktären för all framtid med sin treårspaus mitt i en miniserie.

Eller inte. Hon är aktuell i nya Heroes for Hire, en miniserie tillsammans med Wolverine av någon snubbe som är tokbra och inte speciellt mainstream, plus att det mumlats om en solo-serie. Vilket kanske är tveksamt med tanke på HfH, men sådant gick ryktet.

Marvel har verkligen plockat fram kvinnliga karaktärer i rampljuset ett tag nu, båda gamla och nya. Trevlig trend, jag godkänner.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » ons jun 28, 2006 1:29

A bear skrev:

Wmv. Avsevärt bättre kvalité än den där youtubelänken. Och några screenshots från trailern. Dyrka mig.

2007 ligger för övrigt oförskämt långt borta.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons jun 28, 2006 1:31

adolvsson skrev:Eller inte. Hon är aktuell i nya Heroes for Hire, en miniserie tillsammans med Wolverine av någon snubbe som är tokbra och inte speciellt mainstream

Vem? För bara Black Cat + Wolverine bådar inte så bra. (Även om BC faktiskt inte är i närheten av samma katastrofområde som Spiderwoman författad av Jessica Drake-droolclub-Bendis)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav madskellig » ons jun 28, 2006 1:33

adolvsson skrev:Wmv. Avsevärt bättre kvalité än den där youtubelänken. Och några screenshots från trailern. Dyrka mig.

Consider yourself dyrkad.

Och nästan ett helt år kvar känns jäkligt plågsamt.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav adolvsson » ons jun 28, 2006 1:48

noike skrev:
adolvsson skrev:Eller inte. Hon är aktuell i nya Heroes for Hire, en miniserie tillsammans med Wolverine av någon snubbe som är tokbra och inte speciellt mainstream

Vem? För bara Black Cat + Wolverine bådar inte så bra. (Även om BC faktiskt inte är i närheten av samma katastrofområde som Spiderwoman författad av Jessica Drake-droolclub-Bendis)

Okej, småfel av mig - Jimmy Palmiotti och Justin Gray skriver, Joe Linsner tecknar. Men Linsner är väl inte så jäkla mainstream. Tror jag. Hursomhelst kan jag leva med den kombinationen, för jag är riktigt rejält oförskämt förtjust i dom sidor som släppts.

Dessutom - Jessica Drew. Och du ska vara nörd? Sheesh!

Förresten gillar jag New Avengers, trots att tempot skulle få en glaciär att undra om det inte är dags att öka farten lite nu. Men även om man inte kan svälja Spider-Woman, finns det gott om kvinnliga karaktärer hos Marvel att ta del av nuförtiden. Så allt är bra.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » ons jun 28, 2006 1:49

madskellig skrev:Consider yourself dyrkad.

8)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav lilith » ons jun 28, 2006 2:12

adolvsson skrev:
A bear skrev:

Wmv. Avsevärt bättre kvalité än den där youtubelänken. Och några screenshots från trailern. Dyrka mig.

Mmmm...det där var...det där ser...mmmmm
I'll be in my bunk
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Garim » ons jun 28, 2006 9:16

Riktigt snygg!
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Matt » ons jun 28, 2006 9:26

noike skrev:

Bortsett från paus är Kevin Smiths Black Cat serie bra?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav adolvsson » ons jun 28, 2006 11:33

Matt skrev:
noike skrev:

Bortsett från paus är Kevin Smiths Black Cat serie bra?

Om detta tvistar väl di lärde, men dom åsikter jag hört verkar mest peka åt att den är... underlig. Typ.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons jun 28, 2006 12:24

adolvsson skrev:Dessutom - Jessica Drew. Och du ska vara nörd? Sheesh!

Förresten gillar jag New Avengers, trots att tempot skulle få en glaciär att undra om det inte är dags att öka farten lite nu. Men även om man inte kan svälja Spider-Woman, finns det gott om kvinnliga karaktärer hos Marvel att ta del av nuförtiden. Så allt är bra.

Läs vad jag menar, inte vad jag skriver. (Inget fel på Jessica Drew egentligen. Jag menar, när Bendis inte fick använda henne i analsexscener så skapade han Alias' Jessica Jones -- vilket var hur bra som helst. Så hans fetisch har ju för något bra med sig.)

Vad hjälper det att det finns flera bra när deras tidningar läggs ner hela tiden?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons jun 28, 2006 12:32

noike skrev:Vad hjälper det att det finns flera bra när deras tidningar läggs ner hela tiden?

Korta historier är bättre än inga historier, och ett par kvinnliga karaktärer med nerlagda titlar har börjat dyka upp i andras. Sedan så har vi ju grupptitlarna, som antagligen (och tyvärr) har starkare livskraft än kvinnfolkets solotitlar. Så det är klart det hjälper. Och det är definitivt bättre än inga kvinnliga karaktärer bara för att deras egna titlar inte säljer.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Rombat » ons jun 28, 2006 18:56

SYMBIOTEN! *dregel*

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Zaxx » fre jun 30, 2006 1:16

Orkar inte recensera, men jag såg två filmer ikväll.

Jarhead:
Visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. En annorlunda film, utan ngn egentlig handling, karaktärsmässigt. Forlorade själar i krig hittar en mening om ingenting, som egentligen handlar om jätte djupa frågor. Man kunde helt enkelt se den på två eller fler olika vinklar.
Betyg: 7/10

Wallander 5 - Mastermind:
Alltså, ibland träffar svenska filmer rätt, ibland fel. Denna var fruktansvärt bra den första halvan, för att sedan tappa otroligt mot slutet. Slutet var inte alls så bra jag hoppats på. Inte bara handlingen, utan även kvalité på filmen.
Betyg: 5/10
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav The Ankh » fre jun 30, 2006 2:40

Garim skrev:

Riktigt snygg!

Spiderman#3?!?!?!?!??! WTF! Var bnpr njag? Skogen? NÄR när är?!?!?
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Tea » sön jul 02, 2006 13:09

nån som sett the exorcism of emily rose? Är det nått att ha?

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Glorificus » sön jul 02, 2006 13:23

Tea skrev:nån som sett the exorcism of emily rose? Är det nått att ha?

Jag har hört bra saker om den. Har den på min "att se"-lista.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tea » sön jul 02, 2006 13:24

Glorificus skrev:
Tea skrev:nån som sett the exorcism of emily rose? Är det nått att ha?

Jag har hört bra saker om den. Har den på min "att se"-lista.

hittade den på grannens dator... :P (hihi, jaaaa.. klart jag rotade...)
Då ska jag bränan ut den då.. har brännt ut Lilo och Stitch 2 oxå...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav AKS » sön jul 02, 2006 13:54

The Exorcism of Emily Rose är en ganska trist film vill jag minnas. Den har ett par effektiva scener, men överlag så är den lite meh.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Zaxx » sön jul 02, 2006 20:07

Tycker Emily Rose var ganska bra faktiskt....

Till Spiderman 3... helt sjukt snygg Trailer.. men jag skulle vilja veta hur det är med Venomdräkten och detta... kan ngn förklara vad som egentligen händer med honom? Ngn som kan historien som den är i tidningarna ? Jag trodde Venom var en annan kille? Ni kan ju skriva det i spoiler om ni vill ;)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav LWes » sön jul 02, 2006 20:27

Jag har läst ALLT med Spidey upp till typ 1998 hittills, så jag kan berätta om Venom:
När massa superhjältar skickats till en annan planet för att slåss mot massa superskurkar i SECRET WARS (mitten på 80-talet), hittade Spider-Man en maskin som han fick en skum svart organisk pryl ifrån. Så den formade sig efter hans kropp och var precis som en vanlig dräkt.
Eftersom dom andra också fick nya dräkter trodde han att allt var normalt, men sen fick han reda på att deras dräkter var vanliga, och inte hade specialfärdigheter som hans.
I alla fall, han använde den nya svarta dräkten ett tag, men man förstod att den var ond, och den försökte typ göra honom ond också.
Sen gav han den till Reed Richards of the Fantastic Four som analyserade den, och fick reda på att det var en levande varelse, en utomjordisk symbiot.
Den lyckades smita från the Fantastic Four och då träffade den Eddie Brock och gick samman med honom och tillsammans blev dom Venom (det hände inte förns i slutet av 80-talet, så den hade varit med Peter i några år)
Och Venom's krafter är ganska lika Spider-Mans. Han är stark och kan klättra på väggar, och han svingar sig fram som Spidey.
Men även om han/dom/det hatar Spider-Man är han inte direkt ond. Venom försöker hjälpa oskylldiga, men är mycket brutalare och dödar ondingar och syndare, vilket Spider-Man inte gillar.

Så symbioten är från en annan planet och var från början Peter's svarta dräkt (han har sen dess även använt en svart dräkt gjord av vanligt tyg ibland)
Det är när den går samman med Eddie Brock som dom blir Venom, och lever i en symbios. Dom kallar sig för "Vi" eller "Oss" för att dom är en när dom är tillsammans.
Senare har symbioten spawnat en annan symbiot: Carnage, som är ännu ondare och brutalare, och ett antal till symbioter har även funnits (i olika färger så klart!)

Så beroende på hur dom gör i filmen, se det inte som en omöjlighet att en spin-off Venom-film skulle kunna göras - genom hela 90-talet hade han sina egna mini-serier som avlöste varanndra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film