Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Ai » tor jun 22, 2006 0:19

Maskörer får ibland för sig de mest konstiga saker! Peruker? Jösses, vad ska det vara bra för.... :D

TITTA vad jag hittade: http://www.berkshiretheatre.org/gallery/Amadeus Hihi! Alla bilderna!

Plus den här:

Bild
Hans headshot från teatern... :lovebunny:

:fjortismode:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav madskellig » tor jun 22, 2006 0:24

Are you trying to kill me? *extremt fjortismode* :D

Seriöst, han måste göra fler filmer... bara måste.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Ai » tor jun 22, 2006 0:26

SERIÖST:

Han måste bli straight, tio år äldre och Get The Fuck Over Here!!!! :eek: :D

Singel också förstås - men det kommer väl automatiskt om han helt plötsligt blir straight....

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » tor jun 22, 2006 0:27

Ai skrev:SERIÖST:

Singel också förstås - men det kommer väl automatiskt om han helt plötsligt blir straight....

Edit: Nu åker den bilden in i istf porr-tråden...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav madskellig » tor jun 22, 2006 0:31

Ai skrev:SERIÖST:

jo, han är redan 8 år äldre än mig så det duger bra, men med resten håller jag med :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Tea » tor jun 22, 2006 8:50

åh systrar... Randy måste vara den vackraste pojken i världen...

Blir han straight har jag första tjing

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav The Ankh » tor jun 22, 2006 9:33

Nu har vi sett klart säsong 4

Spoiler hela säsongen
En fantastisk säsong tycker jag. Har inte fått tillbaka Emmet & Ted men det var fint med Emmet och Drew. Tycker de hade ett gulligt förhållande, hade kunnat bli nåt på riktigt om Drew bara vågat satsa. man kan förstå iofs.. kan inte vara lätt med så mycket på spel.

Andra halvan av säsongen innehöll alldeles för lite Brian & Justin, undra om det är avsiktligt.. jag teoriserar om att Justin ska flytta till Hollywoood och därför inte vara emd i säsong 5. kanske bara i fall han kommer hem till brians begravning.. för jag tror han kommer dö.

Ett tag där trodde jag han skulle dö under Liberty Ride, medan Justin var o knullade nån annan. fy faan... De e så sorgligt, Brian/Justin, jag älskar dem. Brian har blivit en jättefin människa och Justin har blivit en.. ja jättefin människa i stället för den snorungen jag hadate och röstade hem i början av serien. Suck. jag får en klump i halsen när jag tänker på dem. Vill inte att e ska gå isär.

Vill heller inte att Melanie och Lindsay ska separera. Minns hur svårt jag hade för Melanie i början, nu är det snarare tvärtom. De SKA faan vara tillsammas tycker jag. Kan de inte bara inse det? De är så himla fina och gulliga när de är lyckliga!

Oh: Horvath och Debbie! JÄJ!!! JÄJ!!! JÄJ!!!! Finaste paret av dem alla! Så snyggt när Debbie utbrister "FUCK!" när Horvath friar och ska upp med ringen! Haha! Så jävla Debbie som det kan bli!

Problematiskt det där med Hunter & Callie. De var så himla söta tillsammans. Jag vet inte själv om jag skulle våga vara tillsammans med nån som är HIV-positiv... Men som outsider nu tycker jag så klart att Callie ska vara med Hunter. Stackars Hunter.. Inte som om det var hans egen idé att bli böghora (...)

Så.. vad är väl en bal på slottet?

Brian ber Justin flytta in.... Cliffhanger... men jag tror jag redan vet att Justin kommer lämna Brian :( (Please God let me be wrong!!)
Ben & Michael är gifta (i canada i alla fall)
emmet & ted är goda vänner igen

En bra säsong, riktigt bra. Ingen avslutning som den i säsng 1 eller 3, but still :9
..... Vad ska hända i säsong 5?
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Tea » tor jun 22, 2006 10:12

åh ankh :lovebunny:

Du har en undebar säsong kvar nu...
UNDERBAR!!! :lovebunny:

jag vågar nog säga att jag kände precis likadant som dej såhär nära inpå slutet...

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav The Ankh » tor jun 22, 2006 10:21

Tea skrev:åh ankh :lovebunny:

jag vågar nog säga att jag kände precis likadant som dej såhär nära inpå slutet...

Börjar oxå få grym pre-separationsångest. vaddå! bara 14 avsnitt kvar?!?!?!?! O_O
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Tea » tor jun 22, 2006 10:26

The Ankh skrev:
Tea skrev:åh ankh :lovebunny:

Börjar oxå få grym pre-separationsångest. vaddå! bara 14 avsnitt kvar?!?!?!?! O_O

jepp och de sista vill man itne ens se, fast man vill, för då betyder det att det är slut... samtidigt ångrar man inte att det är slut, fast.. man gör det ändå.. för det är lixom SLUT! fatta du?

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav The Ankh » tor jun 22, 2006 10:36

jag fattar. helt och fullt.
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav madskellig » tor jun 22, 2006 11:14

Tea skrev:jepp och de sista vill man itne ens se, fast man vill, för då betyder det att det är slut... samtidigt ångrar man inte att det är slut, fast.. man gör det ändå.. för det är lixom SLUT! fatta du?

Jag var så desperat för att det inte skulle ta slut att jag drog ut på de sista 2 avsnitten i över en vecka (i kontrast till att avsnitt 1-11 av s5 hade tagit mig 2 dagar att se)... för jag visste hur tomt det skulle vara sedan ;)

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Tea » tor jun 22, 2006 12:07

madskellig skrev:
Tea skrev:jepp och de sista vill man itne ens se, fast man vill, för då betyder det att det är slut... samtidigt ångrar man inte att det är slut, fast.. man gör det ändå.. för det är lixom SLUT! fatta du?

för jag visste hur tomt det skulle vara sedan ;)

och SHIT vad tomt det är... jag är fortfarande tom... TOM, TOM, TOM

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Ai » tor jun 22, 2006 14:40

Jaha. Nu har jag alltså gjort åtta avatarer åt brat som hon fått välja mellan. Och det har hon gjort! Så nu lägger jag ut resten här:

Bild Bild (den har jag visat förr, men den var en av dom hon fick välja på)

Sen hade ju hon den övertygelsen att man ska ha en Buffyavatar i ett Buffyforum fram till nu. Så för att ge henne en utväg så gjorde jag dom här:
Bild Bild Bild Bild Bild

[hela serien]

Hon valde den som jag sa var en liiiiiiiiiiiiiiiten spoiler. Men jag håller med henne: Den är väldigt liten! Minimal egentligen. För om man inte sett femman så vet man ju inte vad citatet syftar på eller vem som säger det. Å andra sidan så är ju det citatet också allmängiltigt för Brian. För det är ju det han är. So. Fucking. Scared.

Edit: Jag bytte själv också. ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav madskellig » tor jun 22, 2006 14:53

Det är, som vanligt, så jäkla vackert Ai :)

Läckert med buffyavsnitts namnen, "living conditions" var hur söt som helst!

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » lör jun 24, 2006 11:56

Vad det är härligt att komma hem till Queer as Folk! :D Jag har suttit och klappat händerna åt 215 och tjutit "sexy" varje gång Gale visat sig i rutan (och i viss mån Randy). När Randy ser ut som på bilden här ovan går det inte att beskriva honom på något annat sätt än sexig!

Edit: Ny avatar och ny sig är på ingång. Men jag jobbar hela helgen så jag har svårt att fixa det nu.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tea » lör jun 24, 2006 12:26

brat skrev:Edit: Ny avatar och ny sig är på ingång. Men jag jobbar hela helgen så jag har svårt att fixa det nu.

väntar med spänning

Heather Small - proud spelas här med hööög volym... :D det är min nya favoritlåt :D:D :lovebunny:

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav brat » sön jun 25, 2006 15:19

Jag är klar med säsong 2 och firar med min nya avatar och ett nytt citat! Yay! Jag valde mellan två olika citat från första avsnittet, då det blev för svårt att välja tog jag ett helt annat istället. haha

Säsong 2
För den som glömt kommer en liten påminnelse: Detta är min första omtitt och den har fokus "Justin och Brian". Säsong 2:

201-205: "The reason I took you in was because you took a bat to the head."
206: "But it's not the reason I want you to stay."
207-212: Svackan. (Jag har identifierat den. Fast jag älskar avsnitt 208 när Justin och Brian luktar sig till att den andre haft sex.)
213-214: Justin the gogo-boy
215: Rage is born
216-220: Enter Ethan

Jag älskar verkligen säsong 2, tycker att den är jättestark. Den börjar så fantastiskt bra när Justin och Brian måste hantera Justins skada. Och den slutar fantastiskt starkt. Och jag ÄLSKAR Ethan i slutet av säsong 2, så det så. Allt som rör Brian-Justin-Ethan är intressant, han rör upp många känslor.

Frustrerande bara att Brian i avsnitt 213-215 visar mycket mer känslor för Justin än tidigare men att han inte kan säga hur han känner. Om han bara gjorde det så skulle inte Justin känna något behov av Ethan. Fast det är lite korkat av Justin att inte se hur mycket Brian bryr sig också, utan att behöva höra det. Jämför slutet-av-s2-Brian med början-av-s1-Brian, ENORM skillnad!! Brian accepterar att Justin är hans partner/pojkvän, Brian kysser och kramar Justin offentligt, Brian vill resa bort med Justin, Brian vill offra nästan vad som helst för Justin. Fast jag förstår Justin, han är ung och romantisk och vill inte ha något "nästan". Men jag tror att de personer som kännt Brian längre är rätt chockade över hans förvandling. Älskar scenen i sista avsnittet då Justin går iväg med Ethan och Mel, Deb och Mikey alla ser hur sårad Brian blir. Det var sannerligen inte vad de oroade sig för i början av säsong 1, då var det att lille Justin skulle bli krossade av store stygge Brian som var faran.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » sön jun 25, 2006 15:24

Wheee! vad fint det blev brat :D

Längtar tills jag kommer till S2 i min omtitt, det är nog min favorit säsong... den och S3

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Tea » sön jun 25, 2006 17:45

lämgtar oxå till säsong 2.. hara bara lyckats ta mej förbi piloten än så länge.. ligger amssa serier på hög här hemma... Sambon ville se prison brek, så det är den jag tittar på nu.. men jag saknar QaF.. saknar mej galn...

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Tinwiel » sön jun 25, 2006 22:07

Jag var på fest i fredags och dansade till True Faith med New Order. Jag älskade den låten innan jag såg Queer as folk men nu älskar jag den ännu mer. Bliss...

Härlig recension brat, vilka flashbacks man får. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav The Buffster » sön jun 25, 2006 23:09

Nu har jag äntligen börjat se Queer as Folk. Så mycket som det har snackats om den serien här på forumet så var det verkligen dags. Tänkte egentligen börja med UK versionen men sen så mindes jag alla dom där bilderna ni har postat på Gale, som jag blivit helt kär i utan att se ett enda avsnitt, och då fick det bli US istället.

1.01 - 1.04
Ja och vad ska man säga? Brian! Det räcker nästan så, för så het som Brian är så har jag svårt att riktigt se dom andra karaktärerna. Han är så snygg att jag dör samtidigt som han är en sån karaktär som jag alltid bli helt besatt av. Ojojoj alltså. Hur ni kan tycka att Justin är snygg förstår jag dock inte alls, men kemi har dom däremot mycket av. Scenerna mellan dom två har definitivt varit mina favoriter hittills. När Brian först dansade med två andra killar och ignorerade Justin och hur det sen ändå blev dom två. Fan alltså, längesen jag såg så heta scener. Brian som häller en flaska vatten över sig var inte heller helt fel.

För att jämföra med The L Word så blev jag ju där ganska direkt väldigt besatt av Shane precis som nu av Brian. I L Word upplevde jag dock alltid att Shane fick alldeles för lite tid. Brian däremot får rätt mycket tid och det är underbart.

Men nog om Brian nu (inte för att jag någonsin kommer att få nog). Det finns ju andra bra karaktärer också. Michael är bra, det bästa är att han gillar Brian. Gillade scenen där dom kysstes och Michael ville att det skulle gå ännu längre. Ted och Emmett gillar jag också även om det inte direkt har hunnit handla så mycket om dom ännu. Justin är bra för att han gillar Brian och för att dom har en jävla kemi men annars har jag lite svårt för honom. Melanie och Lindsay är bara tråkiga och jag har svårt att se att jag någonsin kommer att intressera mig för dom.

Har ju inte sett så mycket hittills och det återstår att se hur det utvecklar sig men så mycket som jag gillar Brian så finns det ingen risk att jag tappar intresset. För att jämföra med L Word igen så tror jag att det finns en stor möjlighet att jag kommer att gilla det här ännu mer.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tinwiel » sön jun 25, 2006 23:13

Härligt att du har börjat titta, Buffster! Välkommen in i ännu en besatthet. ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav madskellig » sön jun 25, 2006 23:15

Wheee! En till Qaf-are :D Härligt att läsa dina komentarer!

The Buffster skrev:1.01 - 1.04
Ja och vad ska man säga? Brian! Det räcker nästan så, för så het som Brian är så har jag svårt att riktigt se dom andra karaktärerna. Han är så snygg att jag dör samtidigt som han är en sån karaktär som jag alltid bli helt besatt av. Ojojoj alltså. Hur ni kan tycka att Justin är snygg förstår jag dock inte alls, men kemi har dom däremot mycket av.

Give it time, the Justin love will come ;) Han ser lite ung ut i början men man vänjer sig

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav The Buffster » sön jun 25, 2006 23:21

Tinwiel skrev:Härligt att du har börjat titta, Buffster! Välkommen in i ännu en besatthet. ;)

Jag har så många besattheter att det är lite svårt att hålla räkningen men jag är inte den som säger nej till ännu en.

madskellig: Jag vet inte jag. Jag kan verkligen tänka mig att jag kommer att gilla Justin mer och mer som karaktär men rent utseendemässigt tvivlar jag på att jag kommer att gilla honom. Jag tycker inte att han är snygg på någon av dom bilder jag har sett hittills. Brian däremot, han är Top 10 material.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav madskellig » sön jun 25, 2006 23:28

Problemet är nog att jag själv är så förtjust i honom att jag inte kan föreställa mig att någon inte är det, men smaken är ju så olika... ;)

Fast alla verkar ju vara överens om Brian :D

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » sön jun 25, 2006 23:45

Buffster - Yay!! Välkommen! :D Dina inledande reaktioner är ungefär de typiska. (Brian snygg. Tveksam till Justin. Linds&Mel tråkiga. Osv. Du är med andra ord inte den första som tror att hon aldrig kommer att se Justin på det sättet. Återstår att se om du blir den första som har rätt. ;)) Blir spännande att se vad du tycker om serien i fortsättningen. Som gammalt L Word fan måste jag nu en gång för alla erkänna att... QaF är bättre. Hoppas att du skriver flitigt i tråden, vi är alla här besatta av att läsa kommentarer!
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » mån jun 26, 2006 0:00

Efter första säsongen listade jag de tio bästa Justin/Brian-stunderna (se sid. 43 i tråden), nu för säsong 2 tänkte jag göra samma sak. Har lite ångest över ett par scener som inte rymdes, hade god lust att göra den till en topp20. :P Men nu är den ändå klar!

Säsong 2
10. De pratar om attacken (201)
Justin: It wasn't your fault.

9. Justin ber Brian om ursäkt för förhållandet med Ethan (220)
Justin: He loves me. In ways that you can't.
Brian: In ways that I won't.

8. De har sex för första gången efter att Justin får tillbaka minnet (202)
Justin: I want you inside me.
Brian: Are you sure?
Justin: Yeah, just take it easy.

7. Justin vill veta om Brian saknat honom då han varit i Vermont(218)
Justin: Did you miss me?

6. Justin övningsgår till Brian (203)
Justin: Don't you have any friends your own age?
Brian: Yeah, but none of them adore me as much as you do.

5. De sover tillsammans sista natten (220)

4. Justin luktar sig till att Brian haft sex (208)
Justin: What'd you do? You fucked him? Did you fuck him? Tell me.
Brian: Why don't I just show you?

3. Brian lämnar en avklädd Justin på golvet efter att Mikey berättat för honom om Ethan (219)
Brian: Go take a shower, you stink.

2. Justin accepterar Brians ekonomiska hjälp och de har omvänt sex (214)
Justin: I'd like to take you up on your offer, if it still stands.
Brian: It still stands.

1. De dansar på gatan i slutet av Pride (204)
Bbrian: Hi stud. You wanna dance? I promise you won't forget this one.

Min korta beskrivning gör så klart inte scenerna rättvisa, det finns så många små underbara detaljer i varje scen. (Som blickarna när de sover tillsammans sista natten, Brians "you love dick"-tal, Justin som kastar det röda tygstycket på Brian, Brians öppna armar när Justin går mot honom, med mycket mera.) Jag kan bara säga, se om de här scenerna och NJUT!
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav The Ankh » mån jun 26, 2006 0:04

Brat!!!

Brian o Justin! There is NOTHING like it!!!! Ååååå! Nu fick jag abstinens! Hård abstinens!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav madskellig » mån jun 26, 2006 0:08

Underbar lista! Måste arbeta mig upp till S2 nu...

Ikväll blev det dock 1x10 bara

Hade glömt hur mycket jag älskar hela road-trip grejen... Emmet är bara för precious i hela avsnittet, Plus het Brian/Justin scen i hotelet 8)

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film