Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » fre jun 16, 2006 13:57

Saved 1x01 - Handlingen lät som det tråkigaste jag någonsin hört, men jag tänkte att jag kunnde ändå testa och se.
Avsnittet började ganska bra, men det blev snabbt fruktansvärt tråkigt.
Blä blä blä
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » fre jun 16, 2006 14:03

LWes är negativ till en serie! Och det betyder alltså att Satan har snörat på sig skridskorna?

;)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Reunion » mån jun 19, 2006 23:26

Windfall 1x02

Slutade det med att han desperata killen försökte hitta hans tjej? kändes som det slutade väldigt konsitgt. Gillar Windfall, den är spännande, rolig och mysig. Undrar hur lång tid tills det tar tills Luke Perrys karaktär får reda på att Cameron och hon strulade, för det lär ju komma fram någon gång. Sen gillar jag verkligen tonåringarnas kemi mellan varandra! vill bara se mer!!
Introt var helt okej också.
Reunion
Demon Fodder

Inläggav LWes » mån jun 19, 2006 23:31

Reunion skrev:Windfall 1x02

Slutade det med att han desperata killen försökte hitta hans tjej? kändes som det slutade väldigt konsitgt. Gillar Windfall, den är spännande, rolig och mysig. Undrar hur lång tid tills det tar tills Luke Perrys karaktär får reda på att Cameron och hon strulade, för det lär ju komma fram någon gång. Sen gillar jag verkligen tonåringarnas kemi mellan varandra! vill bara se mer!!
Introt var helt okej också.

Jag tycker också att det är bra. Mycket bra t.o.m. och introt ja! Mycket bra!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » mån jun 19, 2006 23:40

Windfall: Introt var inget vidare och andra avsnittet var sämre än piloten. Alla plots som dras igång är stereotypa och inte speciellt underhållande eller trovärdiga, men jag tänker ge serien något mer avsnitt. För att se vad som händer med hon som försöker lura till sig pengarna.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » tis jun 20, 2006 0:00

Illyria skrev:Windfall: Introt var inget vidare och andra avsnittet var sämre än piloten. Alla plots som dras igång är stereotypa och inte speciellt underhållande eller trovärdiga, men jag tänker ge serien något mer avsnitt. För att se vad som händer med hon som försöker lura till sig pengarna.

Väldigt sant. Jag tyckte andra avsnittet var betydligt tråkigare. Orkade knappt se klart avsnittet. Ser kanske något avsnitt till.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Peppe » tis jun 20, 2006 2:45

OK, ni som sett alla nya serier i vår.. vilka tycker ni är värda att se, alltså riktiga bra, jag vill inte ha nå medelmåttiga serier, isåfall klarar jag mig utan :)
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Illyria » tis jun 20, 2006 10:29

Peppe titta på Big Love.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » tis jun 20, 2006 13:48

Är det ngn här som har sett Hex? Jag såg ngt om en serie som hette Hex och läste lite om den. Den verkade intressant, men är den värd att ladda ner?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » tis jun 20, 2006 13:51

Jag har sett Hex, skulle rekommendra den. Inte en perfekt serie men många element är bra och underhållande. Speciellt under säsong 2.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » tis jun 20, 2006 14:10

Illyria skrev:Jag har sett Hex, skulle rekommendra den. Inte en perfekt serie men många element är bra och underhållande. Speciellt under säsong 2.

Okej, då ska jag nog ge den en chans. Men först ska jag se säsong 2 av Dead Like Me. Är det förresten ngn som vet var man kan hitta en torrent med hela säsongen, jag har inte hittat ngn än?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Garim » tis jun 20, 2006 14:14

HeY skrev:
Illyria skrev:Jag har sett Hex, skulle rekommendra den. Inte en perfekt serie men många element är bra och underhållande. Speciellt under säsong 2.

Okej, då ska jag nog ge den en chans. Men först ska jag se säsong 2 av Dead Like Me. Är det förresten ngn som vet var man kan hitta en torrent med hela säsongen, jag har inte hittat ngn än?

HEX sågas ganska duktigt på Whedonesque.com. Där är man rätt överens om att den inte är värd att se...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav HeY » tis jun 20, 2006 14:15

Garim skrev:
HeY skrev:

HEX sågas ganska duktigt på Whedonesque.com. Där är man rätt överens om att den inte är värd att se...

Okej, det var ju mindre bra. Men jag ska nog ge den en egen chans först, innan jag sågar den vill säga.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » tis jun 20, 2006 14:20

Men de jämför ju den med Buffy, och den har verkligen inget gemensamt med Buffy öht. Jag har sett Hex och ångrar det inte. Som jag nämnde, ingen perfekt serie, men det finns element som gör den värd att se. Och då speciellt under säsong 2.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Garim » tis jun 20, 2006 14:25

Illyria skrev:Men de jämför ju den med Buffy, och den har verkligen inget gemensamt med Buffy öht. Jag har sett Hex och ångrar det inte. Som jag nämnde, ingen perfekt serie, men det finns element som gör den värd att se. Och då speciellt under säsong 2.

Som jag förstår det så skapades HEX med avsikten att den skulle kopiera Buffy, men som det låter så misslyckades de ganska rejält. Jag har själv inte sett den, så jag har ingen åsikt i frågan :P
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Illyria » tis jun 20, 2006 14:41

Om det var avsikten misslyckades de verkligen grovt, för Hex har verkligen inget gemensamt med Buffy.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » tis jun 20, 2006 17:41

Jag är medveten om att det finns en Hex-tråd, men eftersom det diskuteras här svarar jag här. ;)

Illyria skrev:Men de jämför ju den med Buffy, och den har verkligen inget gemensamt med Buffy öht. Jag har sett Hex och ångrar det inte. Som jag nämnde, ingen perfekt serie, men det finns element som gör den värd att se. Och då speciellt under säsong 2.

Jag har precis sett första säsongen och blev väldigt positivt överraskad. Även om de sista avsnitten där stundtals fick mig att grimasera lite... men jag är ändå nyfiken på andra säsongen och har hört så mycket bra om den att jag ska se den så snart jag kan.

Jag tror knappast att Hex skapades med avsikten att vara Buffy, det enda serien har gemensamt med Buffy är ju den blonda huvudrollsinnehavaren och att serien bygger på övernaturliga element. Sen håller jag inte med de flesta som är så högljudda på Whedonesque, men de verkar reagera mer på stilen än på kvaliteten på serien. Är man bara van vid amerikanska serier förstår jag att det brittiska formatet tar ett tag att vänja sig vid.

Säsong 1
Det jag framför allt reagerade negativt på i första säsongen var de oklara reglerna kring spökena. Kan de röra vid saker eller inte? All trovärdighet tappas ju när de pratar om att spökkompisen inte kan röra vid Cassie, när hon samtidigt lyfter i alla möjliga prylar. Och hela Cassie-är-besatt-storyn sköttes inte bra. Att spökkompisen försökte ge henne elchocker hela tiden var totalt omotiverat och bara dåligt gjort...

Men annars tycker jag om - framför allt i första halvan av säsongen - att det är så suggestivt skrämmande och att det övernaturliga är grundat i religion och mytologi, osv. Och bikaraktärer som rektorn på skolan. Och mycket av alla dialoger är välskrivna. :) Av beskrivningen av serien trodde jag den skulle vara mer som Charmed, så jag antar att det är därför den överraskade mig positivt. Även om första halvtimmen av piloten kändes lite seg.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » tis jun 20, 2006 17:50

Innan jag såg den trodde jag också den skulle vara mer som Charmed, men jag tycker Hex är långt bättre på många sätt än Charmed. Det fanns något avsnitt under säsong 1 som var väldigt tveksamt Det var väl det där när Cassie blev besattDet var inget bra avsnitt, och sen finns det en del annat också.

Stora delar av säsong 2 blev väldigt underhållande, främst pga Ella och Leon, speciellt Leon, och sen är Thelma oftast en underhållande karaktär. Spårade dock ur lite under s2.
Nu ska de ju inte göra en säsong 3, vilket är synd. Den slutade ju inte helt bra.

Finns det en Hex-tråd? Det kanske går att flytta inläggen dit. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor jun 22, 2006 0:11

Haha, denna nyhet borde kanske egentligen postas i skämt-tråden (kommer inte ihåg vad den heter) i The Bronze, men, men...

The Coreys Stage the Biggest Comeback Since... Jami Gertz
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eriked » tor jun 22, 2006 0:44

Såg just två avsnitt av Robot Chicken, 1x7-8 Riktigt bra! framför allt avsnitt 8 :D

7:an var kul med Vince Niel som går på sagan om ringen jakt! Framför allt när en i fellowshippet smyger bort från fajten för att slå en drill.. och han gör det på ent :D 1x8 var dock överlägset, kanske bäst hittills. Dokusåpan med de amerikanska seriehjältarna var klockren. Superman mobbar Aquaman :D

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav caffeineaddict » lör jun 24, 2006 2:49

Criminal Minds 1.17/West Wing S3 (kommer någon att läsa med den spoiler-kombon?):Okej, har INGEN på hela CM-staffen tittat på West Wing, eller trodde de bara att ingen skulle märka...? ...Använda Jeff Buckleys version av "Hallelujah" när någon precis har blivit ihjälskjuten i onödan i New York... slo-mo-bilder på fundersamma och sorgsna karakatärer på NY-gator i takt till musiken... WTF?!

Helt okej avsnitt i övrigt, men det blir sällan om någonsin mer än en standard-kriminalare.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » lör jun 24, 2006 13:17

caffeineaddict skrev:Criminal Minds 1.17/West Wing S3 (kommer någon att läsa med den spoiler-kombon?)

Självklart!

När det gäller Criminal Minds så håller jag helt med dig. Det är inte dåligt, men det är heller oftast inget speciellt. Men trots det har jag svårt att sluta se. Det har troligen mest att göra med Mandy Patinkin (DLM kom tillbaka!!) och att jag gillar Dr Reid som karaktär.

När det gäller Jeff Buckleys version av Hallelujah känns det som om den vid det här laget har använts i så många serier och filmer att jag börjar tappa räkningen. Sällan lika bra som i West Wing förståss.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » lör jun 24, 2006 13:30

The Buffster skrev:
caffeineaddict skrev:Criminal Minds 1.17/West Wing S3 (kommer någon att läsa med den spoiler-kombon?)

Självklart!

När det gäller Jeff Buckleys version av Hallelujah känns det som om den vid det här laget har använts i så många serier och filmer att jag börjar tappa räkningen.

Buffster, min pärla! :D

I Scrubs använde de åtminstone John Cales version istället. Men, jo, den där låten verkade "återupptäckas" av ungefär alla TV-producenter samtidigt, bortsett då från CM-producenterna som visst låg fyra-fem år efter alla andra.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Buffster » lör jun 24, 2006 14:28

caffeineaddict skrev:Buffster, min pärla! :D

:lovebunny: .

Jo Criminal Minds kändes onekligen lite efter. Dessutom var scenen inte ens i närheten så känslosam som andra scener den har använts till. Låten påminner mig alltid om sista gången (förutom den där Spider-Man scenen) som jag verkligen tyckte att OC var bra.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » sön jun 25, 2006 10:50

Dags för It's Always Sunny in Philadelphia på torsdag, eller ja fredag blir det ju. Förväntningarna är höga.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Matt » sön jun 25, 2006 11:15

The Buffster skrev:Dags för It's Always Sunny in Philadelphia på torsdag, eller ja fredag blir det ju. Förväntningarna är höga.

Ja fan vad kul.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Off » sön jun 25, 2006 13:38

IASIP! Oh the joy.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » sön jun 25, 2006 16:05

Shiny! Eller Sunny, rättare sagt. :D

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » sön jun 25, 2006 17:07

The Buffster skrev:Dags för It's Always Sunny in Philadelphia på torsdag, eller ja fredag blir det ju. Förväntningarna är höga.

Fint.

Jag såg alla 7 avsnitt i den första säsongen igår. Jag brukar ha svårt för 30 min komediserier men jag tyckte detta var skapligt. Riktigt jäkla rolig på sina ställen. Så det skall bli roligt att följa den nu under sommaren.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » sön jun 25, 2006 23:49

Men var det verkligen tvunget av Criminal Minds att ha en så pass bra säsongsavslutning + cliffhanger efter en så halvdan säsong? Hade ju tänkt sluta se serien efter att jag såg färdigt säsongen, men nu går ju inte det...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film