madskellig skrev:Håller på att se om s1 med en kompis nu, hon tycker serien är bra men hon avskyr Brian

Jag visste inte att det var möjligt... 5 avsnitt in och hon tycker att han är "jättejobbig" har försökt få henne att motivera men det går inte så bra.
Och jag förstår inte varför man inte kan tycka så. Eller uppenbarligen kan man tycka det, men att folk (eller nja, ni, i detta fallet) är helt chockade. Badboy eller inte. Jag tyckte inte om Brian från början, inte förrän i slutet av S1 och början av S2 då han faktiskt gjorde ett par rejäla snäpp upp och blir intressant. Intressant på så sätt att man börjar gräva i Brians personlighet. Eller tendenserna finns tidigare också och jag tror att ser man om serien märker man dem på ett annat sätt. Det gäller ju för alla serier.
För vad är det som är bra och älskvärt med en människa som är respektlös, riktigt grovt promiskuös, egocentriskt, märkvärdig osv. För jag tror, eller jag gjorde iaf, att man upplever Brian som det när man ser serien för första gången. För mig är Brians ytliga personlighet bland det vidrigaste som finns så inte undra på att jag också tyckte förbaskat illa om honom i början av serien.
Jag tycker inte bättre om hans (ytliga) personlighet nu än i början av serien. Men nu är han ju intressant på ett helt annat sätt. Han är komplicerad helt enkelt.