Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav madskellig » mån jun 12, 2006 15:52

Ai skrev:Ärligt talat så har jag en viss respekt för henne! Det är ett friskhetstecken att inte falla för bad boy skitstövel syndromet. Som att man heldre vill se sin lilla söta dotter komma hem med Riley Finn än Spike... ;)

Men definitivt vill jag höra henne försvara sin avsky efter1x22 och början av s 2...

Jo visst, hon gillar i regel inte bad boys (unlike me) så det var kanske väntat.

Men jag tycker Riley killar är mer jobbiga, då dom är så perfekta så måste dom ha något att dölja ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Ai » mån jun 12, 2006 15:55

madskellig skrev:Men jag tycker Riley killar är mer jobbiga, då dom är så perfekta så måste dom ha något att dölja ;)

Alltid varit mitt livsmotto också. Never trust a nice guy! :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » mån jun 12, 2006 16:04

Gillar hon inte Brian Kinney? :o Vilken märklig kommentar det måste ha varit att höra första gången hon sa det, madskellig... haha... Men hon kanske inte.. förstår sig på honom? Vad tycker hon om de övriga karaktärerna? :)

Riley-logiken köper jag inte... Jag älskar Riley och Brian! ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » mån jun 12, 2006 16:16

Glorificus skrev:Gillar hon inte Brian Kinney? :o Vilken märklig kommentar det måste ha varit att höra första gången hon sa det, madskellig... haha... Men hon kanske inte.. förstår sig på honom? Vad tycker hon om de övriga karaktärerna? :)

Riley-logiken köper jag inte... Jag älskar Riley och Brian! ;)

Min reaktion på att hon inte tyckte om Brian: "Men, men... varför? *förtvivlad blick*" men som sagt så har hon aldrig köpt bad boy stilen.

Men hon älskar Emmet, Debbie och Daphne. Justin tycker hon bättre och bättre om, fast hon tycker att han ser ut att vara ungefär 12 år gammal så hon hade lite issues ibörjan :D

Och Riley är trååååkig
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Tea » mån jun 12, 2006 16:18

jag tyckte itne heller speciellt mycket om brian i början... inte heller i slutet på säsong 2 ni som minns, men... när du väl sett hela serien kan du inte annat än älska människan :D

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Tob » mån jun 12, 2006 16:33

madskellig skrev:Håller på att se om s1 med en kompis nu, hon tycker serien är bra men hon avskyr Brian :eek: Jag visste inte att det var möjligt... 5 avsnitt in och hon tycker att han är "jättejobbig" har försökt få henne att motivera men det går inte så bra.

Och jag förstår inte varför man inte kan tycka så. Eller uppenbarligen kan man tycka det, men att folk (eller nja, ni, i detta fallet) är helt chockade. Badboy eller inte. Jag tyckte inte om Brian från början, inte förrän i slutet av S1 och början av S2 då han faktiskt gjorde ett par rejäla snäpp upp och blir intressant. Intressant på så sätt att man börjar gräva i Brians personlighet. Eller tendenserna finns tidigare också och jag tror att ser man om serien märker man dem på ett annat sätt. Det gäller ju för alla serier.

För vad är det som är bra och älskvärt med en människa som är respektlös, riktigt grovt promiskuös, egocentriskt, märkvärdig osv. För jag tror, eller jag gjorde iaf, att man upplever Brian som det när man ser serien för första gången. För mig är Brians ytliga personlighet bland det vidrigaste som finns så inte undra på att jag också tyckte förbaskat illa om honom i början av serien.

Jag tycker inte bättre om hans (ytliga) personlighet nu än i början av serien. Men nu är han ju intressant på ett helt annat sätt. Han är komplicerad helt enkelt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav madskellig » mån jun 12, 2006 16:41

Tob skrev:För vad är det som är bra och älskvärt med en människa som är respektlös, riktigt grovt promiskuös, egocentriskt, märkvärdig osv. För jag tror, eller jag gjorde iaf, att man upplever Brian som det när man ser serien för första gången. För mig är Brians ytliga personlighet bland det vidrigaste som finns så inte undra på att jag också tyckte förbaskat illa om honom i början av serien.

Det finns inget älskvärt med det, det håller jag med om. Men det gör honom till en mycket intressant karaktär, i kontrast till de perfekta människor TV så ofta vill porträttera. Och jag tycker att man mycket tidigt får se sprickor i hans egocentriska beteende som visar på ett större "djup"

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Glorificus » mån jun 12, 2006 17:41

madskellig skrev:
Tob skrev:För vad är det som är bra och älskvärt med en människa som är respektlös, riktigt grovt promiskuös, egocentriskt, märkvärdig osv. För jag tror, eller jag gjorde iaf, att man upplever Brian som det när man ser serien för första gången. För mig är Brians ytliga personlighet bland det vidrigaste som finns så inte undra på att jag också tyckte förbaskat illa om honom i början av serien.

Det finns inget älskvärt med det, det håller jag med om. Men det gör honom till en mycket intressant karaktär, i kontrast till de perfekta människor TV så ofta vill porträttera. Och jag tycker att man mycket tidigt får se sprickor i hans egocentriska beteende som visar på ett större "djup"

Ja, jag tycker man ser det redan i piloten, det är just den komplexa Brian (och inte den ytliga) som jag fastnade för direkt. Även om jag direkt fann den ytliga Brian fascinerande också... just för att man aldrig vet vad han ska göra i någon scen.
Å andra sidan fastnade jag för alla karaktärer utom Justin direkt och älskar dem lika mycket. Speciellt Mikey och Emmett. ;) Och då blir jag förvånad när andra direkt ogillar dem (som med brat som genast var anti-Mikey...), även om jag rent logiskt vet att alla har olika perspektiv och fastnar för olika karaktärer...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » mån jun 12, 2006 17:53

Glorificus skrev:Ja, jag tycker man ser det redan i piloten, det är just den komplexa Brian (och inte den ytliga) som jag fastnade för direkt. Även om jag direkt fann den ytliga Brian fascinerande också... just för att man aldrig vet vad han ska göra i någon scen.
Å andra sidan fastnade jag för alla karaktärer utom Justin direkt och älskar dem lika mycket. Speciellt Mikey och Emmett. ;) Och då blir jag förvånad när andra direkt ogillar dem (som med brat som genast var anti-Mikey...), även om jag rent logiskt vet att alla har olika perspektiv och fastnar för olika karaktärer...

Precis, han fascinerar på direkten för han har så många lager, han är oförutsägbar.

I kontrast till dig Glory, så tyckte jag ganska illa om Mikey i början (tyckte han var klängig och gnällig) men jag avgudade Justin nästan från första gången jag såg honom :)

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Tob » mån jun 12, 2006 17:57

madskellig skrev:

Jo Brians personlighet är ju ändå ganska extrem, och det gör honom intressant, men det är samtidigt ganska lättvindigt att säga att det per defintion innebär att han är intressant. Farligt nära att ramla in på en från min sida samhällskritisk diskussion, känner mig inte riktigt motiverad till det nu, men poängen jag skulle komma till var att.....det kan vara svårt att gräva i en karaktär som man föraktar och avskyr. För det är ju precis det jag gör, kanske också din kompis, om hon har svårt för att motivera sig så kan du ju hjälpa henne på traven.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Glorificus » mån jun 12, 2006 18:00

madskellig skrev:I kontrast till dig Glory, så tyckte jag ganska illa om Mikey i början (tyckte han var klängig och gnällig) men jag avgudade Justin nästan från första gången jag såg honom :)

Haha, "klängig och gnällig"... har för mig att det var nästan exakt så jag beskrev Justin.

*söker lite* Aha, 29 april. Citerar mig själv...

Glorificus skrev:**Hela säsong 1**
Minns att jag också var mycket anti-Justin i början, just för att han var så klängig och needy, rent barnslig... men det gick över... ganska snabbt visar det sig ju att han är mer mogen än de flesta. För det mesta.

:D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » mån jun 12, 2006 18:03

Glorificus skrev:
madskellig skrev:I kontrast till dig Glory, så tyckte jag ganska illa om Mikey i början (tyckte han var klängig och gnällig) men jag avgudade Justin nästan från första gången jag såg honom :)

Haha, "klängig och gnällig"... har för mig att det var nästan exakt så jag beskrev Justin.

*söker lite* Aha, 29 april. Citerar mig själv...

Glorificus skrev:**Hela säsong 1**
Minns att jag också var mycket anti-Justin i början, just för att han var så klängig och needy, rent barnslig... men det gick över... ganska snabbt visar det sig ju att han är mer mogen än de flesta. För det mesta.

:D Tänk så olika man uppfattar folk ändå.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Glorificus » mån jun 12, 2006 18:09

madskellig skrev::D Tänk så olika man uppfattar folk ändå.

Ja, det jag älskade med Mikey direkt var hans ständiga ironiserande över situationer... och framför allt Hal Sparks underbara sätt att använda alla möjliga ansiktsuttryck hela tiden. :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » mån jun 12, 2006 18:10

Tob skrev:Jo Brians personlighet är ju ändå ganska extrem, och det gör honom intressant, men det är samtidigt ganska lättvindigt att säga att det per defintion innebär att han är intressant. Farligt nära att ramla in på en från min sida samhällskritisk diskussion, känner mig inte riktigt motiverad till det nu, men poängen jag skulle komma till var att.....det kan vara svårt att gräva i en karaktär som man föraktar och avskyr. För det är ju precis det jag gör, kanske också din kompis, om hon har svårt för att motivera sig så kan du ju hjälpa henne på traven.

Jag säger inte att Brian "per definition" är intressant bara för att han är en extrem karaktär, jag säger att jag personligen alltid såg flera aspekter av hans karaktär som tilltalade mig, eller som jag kunde förstå även om jag inte alltid uppskattade dem.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav madskellig » mån jun 12, 2006 18:12

Glorificus skrev:

Ja, det jag älskade med Mikey direkt var hans ständiga ironiserande över situationer... och framför allt Hal Sparks underbara sätt att använda alla möjliga ansiktsuttryck hela tiden. :D

Jo, det var ju det som vann över mig till Mikey i slutändan :D

Med Justin var det för mig att han var så naiv men samtidigt så målmedveten och full av attityd :)

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Glorificus » mån jun 12, 2006 18:35

madskellig skrev:
Glorificus skrev:

Jo, det var ju det som vann över mig till Mikey i slutändan :D

Med Justin var det för mig att han var så naiv men samtidigt så målmedveten och full av attityd :)

Jo, det var ju det som vann över mig till Justin i slutändan. :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » mån jun 12, 2006 20:31

Om Mikey

Glorificus skrev:Å andra sidan fastnade jag för alla karaktärer utom Justin direkt och älskar dem lika mycket. Speciellt Mikey och Emmett. ;) Och då blir jag förvånad när andra direkt ogillar dem (som med brat som genast var anti-Mikey...), även om jag rent logiskt vet att alla har olika perspektiv och fastnar för olika karaktärer...

Genast?? Jag gillade Mikey i minst... en halv säsong! :P Dessutom är det inte så att jag tycker att Mikey är en dålig karaktär eller att jag avskyr honom, jag tycker bara att han är hysterisk irriterade av och till. Men det finns sidor av honom som jag älskar också.

Glorificus skrev:Ja, det jag älskade med Mikey direkt var hans ständiga ironiserande över situationer... och framför allt Hal Sparks underbara sätt att använda alla möjliga ansiktsuttryck hela tiden. :D

Mycket intressant! Det enda Mikey-uttryck jag minns är "pluta med läpparna och ha något ofokuserat i blicken". Förutom hans underbara leende som skiner upp hela honom!

Om Justin
Bara för att göra min ställning klar så är jag på samma sida som mad - jag älskade Justin från första sekund!! :D

Om Brian
ÄÄÄÄÄÄLLLLLLSSSKKKKAAAARRRR Brian!! :D

Generellt
Tänk så tur ändå att vi alla tycker olika, så trist världen vore annars! ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tea » mån jun 12, 2006 20:45

brat skrev:
Generellt
Tänk så tur ändå att vi alla tycker olika, så trist världen vore annars! ;)

:lovebunny:

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav madskellig » mån jun 12, 2006 20:52

brat skrev:Tänk så tur ändå att vi alla tycker olika, så trist världen vore annars! ;)

Så sant, så sant :)

Förresten, blir det något avatar byte? :D

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Ai » mån jun 12, 2006 21:17

"Vi avbryter sändningarna för ett viktigt meddelande..."

Gale som Wyatt Earp i Deadwood!

Bild

8)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav madskellig » mån jun 12, 2006 21:21

ooooh! :D (hatar mustacher, men den där var nästan acceptabel)

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Tea » mån jun 12, 2006 21:24

den mannens ögon.. man drunknar ju... Bild

och så blir man ju lite kär oxå eller hur :lovebunny:

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Ai » mån jun 12, 2006 21:28

madskellig skrev:ooooh! :D (hatar mustacher, men den där var nästan acceptabel)

Det är som man säger på mäklarspråk. Det handlar om: Location, location, location! Och den där muschen sitter på Gale Harold! Det kan aldrig bli fel... :D

Han är med i två avsnitt. 3x08 och 3x09. Tredje säsongen har endera precis startat i USA eller ska precis börja. Den som får nävarna på en kopia av dom kan ju lägga ut dom på hubben och hojta till.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » mån jun 12, 2006 21:30

Hihi, Gale med en rolig mustasch. :)

Blir det där brats nya avatar kanske? Ja!
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » mån jun 12, 2006 21:34

Hihi! brat och jag håller på att jobba med hennes nya avatar lite i skumrasket. Ni får se om nån vecka! 8)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » mån jun 12, 2006 22:11

Ai skrev:Hihi! brat och jag håller på att jobba med hennes nya avatar lite i skumrasket. Ni får se om nån vecka! 8)

Weeee, det blir som att vänta på Julafton. :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Glorificus » tis jun 13, 2006 4:43

Jag har haft Let's hear it for the boy på hjärnan till och från hela dagen och kvällen... och nu kom jag på mig själv med att gå omkring och nynna på den igen. :) Rätt trevlig låt att ha i huvudet faktiskt, man får så härliga bildassociationer också.

1x03
Justins gång i slowmotion.
8)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tea » tis jun 13, 2006 6:31

Glorificus skrev:Jag har haft Let's hear it for the boy på hjärnan till och från hela dagen och kvällen... och nu kom jag på mig själv med att gå omkring och nynna på den igen. :) Rätt trevlig låt att ha i huvudet faktiskt, man får så härliga bildassociationer också.

1x03
Justins gång i slowmotion.

det där måste vara en av de bästa scenerna i hela serien..
Ligger lätt på min tio topp lista...

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Tea » tis jun 13, 2006 19:24

Idag när jag gick hem var jag säker på att jag såg Peter Paige (kan ha varit solsting oxå)
Jag måste ha stirrat på honom.... för han stirrade tillbaka och log... han hade ingen glugg *suck*
Men allvarligt... jag skulle haft med kameran, för f* f*nvad lik han var...

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Glorificus » tis jun 13, 2006 19:39

*Hela serien* (minns inte när det är)
Och jag satt på café med en klasskompis idag när hon av någon anledning nämnde syfilis.
Hon: "Vad flinar du åt?"

*Buffy säsong fyra* och *Grey's Anatomy säsong ett*
Jag svarade direkt: "Ah, Queer as Folk-flashback."
Hon: *skratt* "Och jag tänkte Grey's Anatomy."
Båda samtidigt: "Och Xander!!"

Vilka härliga syfilis-associationer man har!

**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

FöregåendeNästa