The L Word

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Ai » fre maj 26, 2006 13:15

Humor!

[Minimal karaktärsspoiler för 3x06]
http://i3.photobucket.com/albums/y59/badbadpixie/Misc/bettejb.jpg

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre maj 26, 2006 13:21

Nooo, det funkade inte, Ai... :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » fre maj 26, 2006 13:22

Tinwiel skrev:Nooo, det funkade inte, Ai... :(

Jag höll på att ändra lite precis nu. Nu funkar det. ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » fre maj 26, 2006 18:57

[3x03-3x07]

Here goes...

Shane
Struligt med Carmen. Shanes hår blir rakare. Som en barometer.

Munchers
Tillsammans igen. Tjafsar. Tråkiga. Tina/Lindsey har sex med en man. Ekar det här inne?

Jenny
The New and Improved Jenny är flakey och kvasi-svår. Hon har hoppat upp ett litet pinnhål hos mig. Jag ser inte rött i samma sekund hon syns i rutan alltså. Men inte mycket mer än så.

Max/Moira
Underbar! Mer kan jag inte säga just nu. Men jag ser fram emot en fantstisk resa tillsammans med honom/henne.

Alice
:lovebunny:
Att teama ihop henne med Helena är ett genidrag! Dom är hysteriska tillsammans!

Dana
Usch. :(

[Antagligen 3x08 - men troligt resten av säsongen]
Kan det vara så att Dana dör nästa avsnitt? Vill bara slänga ut det innan jag ser det. Teasrarna/Listan som varit är framme vid Alice nu. Verkar troligt att den landar på Dana i nästa teaser och sen dör hon... Eller ska hon hållas vid liv hela säsongen? Isåfall så blir det väl Gaby nästa och Lara och Dana... För att Dana dör i det avsnittet hon är med på listan känns mer och mer troligt för mig... Men vi får väl se. UH! Jag HATAR att jag är spoilad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Edit: Jag lyckades radera nästan hela inlägget när jag gick in och korrigerade spoilermarkeringar. Så jag blev tvungen att skriva om allt om nån tycker att den är annorlunda än tidigare.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » fre maj 26, 2006 20:25

Ai skrev:[Antagligen 3x08 - men troligt resten av säsongen]
Kan det vara så att Dana dör nästa avsnitt? Vill bara slänga ut det innan jag ser det. Teasrarna/Listan som varit är framme vid Alice nu. Verkar troligt att den landar på Dana i nästa teaser och sen dör hon... Eller ska hon hållas vid liv hela säsongen? Isåfall så blir det väl Gaby nästa och Lara och Dana... För att Dana dör i det avsnittet hon är med på listan känns mer och mer troligt för mig... Men vi får väl se. UH! Jag HATAR att jag är spoilad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nähä.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » fre maj 26, 2006 21:19

[3x09]

Shane/Carmen
Shane förlorar ännu en familj. Håret är spikrakt nu. Och hon börjar bli superintressant igen!

Munchers
Trist. Tinas kläm är åtminstone inte kräkframkallande som Arbach....

Jenny/Max
Max kan inte hantera testosteronet. Det finns en anledning till att man ska stå under läkares uppsikt och inte köpa det svart från Billys kompis...

Alice/Dana

Helena
Saw that coming a MILE away...

JAG HATAR ATT VARA SPOILAD!!!

[3x10 - eller möjligen resten av serien]
JAG HATAR ATT VARA SPOILAD!!!

Så ser jag hela förloppet framför mig då. Dana dör ensam. För ingen av hennes riktiga familj får komma in eftersom dom inte är släkt eller gift med henne...

Har jag sagt att jag hatar att vara spoilad? Nu rabblar jag bara tänkbara scenarior framför mig och jag har egentligen redan avskrivit Dana. Hon finns inte. Så hela intrigen är nästan bortkastad på mig. Tyvärr.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » fre maj 26, 2006 22:20

[3x10]

Jag var spoilad och det är så tråkigt.
Okej. Två vägar nu. Endera skriver jag om alla andra utom Dana. För det händer mycket i dethär avsnittet förutom Dana. Eller så skriver jag ingenting.

Jag tänker inte skriva nånting alls.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tob » fre maj 26, 2006 22:36

Skriv att du grinade under slutscenen. Översentimentala Tobbe sitter och snyftar nu av att bara tänka på Alice i sista scenen. Krukan som faller ner i marken....pain.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Ai » fre maj 26, 2006 22:42

Tob skrev:Skriv att du grinade under slutscenen. Översentimentala Tobbe sitter och snyftar nu av att bara tänka på Alice i sista scenen. Krukan som faller ner i marken....pain.

*kramar Tob*

Jag är ledsen, men det gjorde jag inte. Det var hjärtslitande, ja. Men inte hälften så mycket som om jag varit ospoilad. Jag har väntat på det här i tio avsnitt och radat upp olika scenerier efter varandra. Det här sceneriet har varit ett av dom. Jag blev inte ens förvånad över att se Tonya.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » lör maj 27, 2006 10:53

[sista halvan av s 3 och faktist en liten gnutta s 6 BtVS också]

Det var alla avsnitt som gick att få fatt i.

Vad tyckte jag då?
Ärligt så är jag lite besviken. Jag hade förväntat mig att bli helt uppslukad eftersom jag har hört så mycket bra om den från folk här som verkar ha samma smak som jag själv. Jag blev inte det.

Pros.

+ Ohyggligt välspelad! Överlag är alla skådisar otroliga.
+ Bra dialog! Detta hjälps ju utav att det är bra skådisar också.
+ Snyggt filmad. Många avsnitt var helt fantastiskt vackra bildmässiga. Samtidigt var stilen väldigt jämn. Tyder på en stark DP som inte låter regissörer styra honom/henne helt.

Cons.

- Det är ett ensamble stycke utan egentlig fokusering. I sig är jag inte emot det, men även om en serie tar den vägen så måste det i varje större konflikt finnas ett definitivt fokus i den överbryggande handligen. Men här kändes det inte som så. Dom stora konflikterna - som tog många avsnitt i anspråk - fick inte det koncentrerade fokus och den tid dom behövde utan de mindre bi-handlingarna fick ofta minst lika mycket fokus. Det - enligt mig - tog eggen utav de större konfliktlösningarna och fick dom att kännas utdragna. Mycket synd.
- Fläckvist för många likheter med QaF för att det skulle kännas som en tillfällighet. Ibland kändes det som om dom bytt ut killarna emot tjejer för att nå en större publik med i princip samma serie. Jag vet att det är hårt sagt och väldigt generalliserande, men så kände jag. Tyvärr. Jag drar några likheter i en separat spoilermarkering.

Så till avsnittena då.

Shane
Shane hade ingen familj. Shane byggde upp en egen variant av familj och den försvarar hon och vaktar som en pitbull. När Dana dör är hon den som hanterar det sämst. Och för att knyta nån hårdare till sig och eventuellt kunna kontrollera sin omvärld när allt rasar så friar hon till Carmen. Självklart kan hon inte gifta sig och gör en Xander...

Så fort jag ser Eric Roberts slås jag alltid av två saker:
1. Vad lik han är sin syster.
2. Att jag inte litar ett dugg på honom.
Vilken roll han än spelar och hur trevlig han än är i den rollen så litar jag inte på honom. Och.... voilá! 8)

Munchers
Nu börjar det bli tjatigt. Men dom är tråkiga. Men. Jag kan faktist se vart Bette kommer ifrån med sitt resonemang om Angelica och deras gemensamma etnicitet. Identifikation för mig.
Jag hade jättegärna velat ser mer utav Marcus' heltokiga spermajagande flickvän!

Jenny/Max
Max blir mer och mer en av dom mest intressanta karaktärerna. I ena sekunden vill man linda in honom i bommul och skydda honom för alla idioter, i nästa vill man bara smälla till honom. Hårt.
Jenny vill jag bara smälla till. Hon är egocentrerad och naïv och det gör henne elak. Elak på det värsta sättet - hon försvarar sitt handlande och vägrar se att hon stampar rätt över andra personers själar.

Alice/Dana/Lara
Alice håller sig fortfarande i toppen på min lista. Det är aldrig en trist minut med henne i bild. Leisha Hailey ger också Aly Hannigan en fight över vem som kan vrida på tårarna mest övertygande. Båda har det där snoriga storbölet inövat till perfektion.
Dana kommer jag sakna. Erin har blivit en av mina favoritskådisar i och med den här serien. Hon fick en drömroll också där hon fick göra ALLT.

Helena
Ytterligare en karaktär där det hänt enormt mycket. Som publik har man gått från att hata henne och karaktären var rätt så tvådimmensionell, till nåt som man faktist gillar och man börjar förstå. Nu när hon blivit av med sitt ekonomiska skyddsnät ska det bli jättekul att se henne.

Det var väl allt tror jag.

[s3 plus hela QaF]

Likheter.... Jag tycker jag upptäckt nya hela tiden, men jag har ju naturligtvis inte skrivit upp dom. Jag försöker komma på så många jag kan i karaktärspunkter.

Shane
Jaha. Brian och Shane. Det är väl de karaktärer som har tydligast likheter.

Shane: Fosterhem. Ingen familj. Grundlägger ett trasigt psyke och dålig självkänsla.
Brian: Dåliga hemförhållanden. Grundlägger ett trasigt psyke och dålig självkänsla.

Shane: Promiskuös och har definitivt inte svår att hitta partners. "I don't do relationships."
Brian: Promiskuös och har definitivt inte svår att hitta partners. "I don't do relationships."

Shane: Träffar Carmen som inte tar skit. Och ser vem Shane är och låter sig inte skrämmas.
Brian: Träffar Justin som inte tar skit och ser vem han är och låter sig inte skrämmas bort. "I'm on to you."

Shane: Kreativ hårstylist som har salong i en skateboardaffär.
Brian: Reklamare som har firma i ett gammalt badhus.
Kreativa människor som har sin arbetsplats på ett okonventionellt ställe.

Shane: Kör en Jeep.
Brian:Kör en Jeep de första två säsongerna.

Shane: Dana dör och Shane blir livrädd och försöker knyta nåt hårdare till sig. Så hon friar till Carmen. Men dom gifter sig inte.
Brian: Babylon sprängs och Brian blir livrädd och försöker knyta nåt hårdare till sig. Så han friar till Justin. Men dom gifter sig inte.

Munchers
Måste jag ens gå in på likheterna här?????? Ok. Lesbiskt par som skaffar ett barn. Blondinen som föder barnet är sedan hemma och blir omhändertagen utav sin partner. Tina har sex med en man över internet (där hon kallar sig Lindsey78). Lindsey har sex med Arbach. Deras partners ifrågasätter deras sexualitet.

Jenny/Max
Faktist inga likheter vad jag kan komma på!

Alice/Dana
L words Temmet. Dom är underbart dorkiga i början. Danas spanande efter tjejer hon aldrig kan få är så Ted att det är fnissframkallande. Emmet och Alice börjar båda jobba som programledare. A i radio. E i tv.
Sen har dom en romans.
Cancern är väl inte Temmet, men väl Brian.... Men det är väl ingen likhet direkt. Mer än att det är samma sjukdomsfamilj.

Det var väl det jag kom på just nu. Men det poppar säkert upp fler.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön maj 28, 2006 19:38

Tob: (spoiler hela serien)
Jag grinade också i den scenen när Dana dog. Stackars Alice.. hon är ju den karaktär som man bryr sig om mest, förutom Shane kanske.. Hela det avsnittet var magiskt. Helt magiskt. Det gula solskenet utomhus. Overklighetskänslan. Shit. *blir lite ledsen nästan*

Ai; (spoiler hela serien och lite QaF) Jag tyckte att serien var lite ofokuserad och seg ibland men andra hälften av tredje säsongen var JÄTTEBRA. Danas sjukdom, och speciellt avsnittet där hon dör, som är så snyggt gjort och känslosamt, och sen allas sorg efter att hon har dött. Kanske det hade varit annorlunda för dig om du inte hade varit spoilad.. Men ser man serien som helhet så tycker jag ju bättre om QaF, och där har jag ju utvecklat ett visst besatt beteende, som jag inte har gjort på samma sätt över The L Word. Kanske problemet är att The L Word inte har nån Brian/Justin, för utan dom så skulle jag nog inte ha blivit så besatt avQaF heller. Jag hade gillat QaF (och ändå älskat Emmet) men jag hade inte blivit alldeles tossig över den. Shane och Carmen lyckas inte alls få till samma kemi och hmm.. episkhet, eller vilket ord det nu är jag försöker komma fram till..

Dana och Alice är seriens Temmet, det är dom! :) Speciellt Alice/Emmet-kopplingen i alla fall.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » tis maj 30, 2006 1:23

3x02
Är inte speciellt imponerad. Förra säsongen var bättre än så här. Fast alla Shane-scener var så klart superbra... än om jag trodde att jag skulle avlida av att se hur obekväm Shane var i gulligullutstyrseln (HEMSKT hår!!). I bara underkläder och spretigt hår var hon dock SEXIG!! Jag gillar arcen med Carmens familj men jag skulle ändå vilja att Shane fick göra något lite mer utmanande...

Generellt är det för lite Shane och Carmen, och på tok för lite Dana och Lara, och för mycket alla andra. Bettes och Tinas storys är såå tråkiga. Hittills gillar jag Moira. Men var är Mark? Jag har inte riktigt koll... bor Carmen och Shane i Jennys hus nu medan hon är borta. Bor Mark också kvar men man får aldrig se honom? Eller har de sålt huset eller något?

Ai skrev:[3x02]
Tinas screen-nic är Lindsey....... :rolleyes:

Den arcen var tillräckligt dötrist förra gången!! GAH!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » mån jun 05, 2006 23:31

Jag älskar den här tråden, det är så mycket fart i den. ;)
Nåja.

3x03
Tråkigt avsnitt. Och mycket pinsamt. Hela middagen då Moira träffade gänget var så pinsam att jag fick hålla för öronen. Vännerna kunde verkligen ha ansträngt sig mer, men det kunde Moira också gjort. Gillar henne inte lika mycket längre. Flera söta Jenny+Shane scener iaf. Och jag gillar att Alice har börjat ta tag i sig själv. Men Bette och Tinas problem är rätt ointressanta... för att inte tala om Kits förälskelse i mannyn. Tänker inte kommentera att det lutar åt att Dana har cancer.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tob » tis jun 06, 2006 0:40

brat skrev:Jag älskar den här tråden, det är så mycket fart i den. ;)
Nåja.

Förlåt. Jag känner mig träffad....varför känner jag mig träffad?

brat skrev:3x03
Tråkigt avsnitt. Och mycket pinsamt. Hela middagen då Moira träffade gänget var så pinsam att jag fick hålla för öronen. Vännerna kunde verkligen ha ansträngt sig mer, men det kunde Moira också gjort. Gillar henne inte lika mycket längre. Flera söta Jenny+Shane scener iaf. Och jag gillar att Alice har börjat ta tag i sig själv. Men Bette och Tinas problem är rätt ointressanta... för att inte tala om Kits förälskelse i mannyn. Tänker inte kommentera att det lutar åt att Dana har cancer.

Sant. De inledande avsnitten är tråkiga. Eller inte tråkiga utan mer förbaskat tafatta. Moira är lite av ett mysterium för mig, jag har svårt att bestämma mig för om jag skall tycka om henne eller inte och den där middagscenen är verkligen...ohh...vad jag lider med både Moira och övriga inblande.

Alice.....Alice. Bette och Tinas problem känns ganska vardagliga, och när deras relation är ganska tröttsam som den stundtals känns, så är det svårt att riktigt engagera sig i det hela.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav brat » tis jun 06, 2006 15:33

Tob skrev:Förlåt. Jag känner mig träffad....varför känner jag mig träffad?

Vet inte. :) Men det är alltid skoj att få svar. Fast det är skönt bara att få skriva av sig också. Så ni behöver inte vara oroliga för att jag ska sluta skriva om jag inte får svar. :P
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » tis jun 13, 2006 0:06

3x04
Nej. Det här var inte det minsta intressant. De viktiga karaktärerna bara lallar på medan Moira, Kit och Helena tar upp plats. Hittills har säsong 3 inte imponerat på mig, tacka vet jag säsong 2 då det var lite drama, lite spänning... och lite handling.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » ons jun 28, 2006 0:28

3x06
Att jag känner så här lite lust att skriva om avsnittet är ett tydligt tecken på vad jag tycker om säsong 3 hittills. Det finns just nu en (Dana) och en halv (Sharmen) intressant story, resten är zzz.

För övrigt: Om jag någonsin startar ett band så ska vi heta Taylor-Kinney. :D :D :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » tor jun 29, 2006 0:36

brat skrev:3x06
För övrigt: Om jag någonsin startar ett band så ska vi heta Taylor-Kinney. :D :D :D

Haha, du starta ett band? Det vill jag höra! Bandet alltså. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » tor jun 29, 2006 17:57

Varför läser du LWord-spoilers Glory??

Om man har ett namn som Taylor-Kinney spelar det nog ingen roll vilken slags (eller hur dålig) musik man spelar... för vi ska ändå bara spela på QaF-konvent och fanträffar. Och du ska vara med. Du spelar trumpet och triangel och är dessutom vår officiella scendansare. Haha

Det var ett band i veckans L Word som hette Sleater-Kinney om någon undrar vad jag svamlar i.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » tor jun 29, 2006 23:39

brat skrev:Varför läser du LWord-spoilers Glory??

Om man har ett namn som Taylor-Kinney spelar det nog ingen roll vilken slags (eller hur dålig) musik man spelar... för vi ska ändå bara spela på QaF-konvent och fanträffar. Och du ska vara med. Du spelar trumpet och triangel och är dessutom vår officiella scendansare. Haha

Det var ett band i veckans L Word som hette Sleater-Kinney om någon undrar vad jag svamlar i.

*asg*

Det är kanske bra om jag spelar tvärflöjt istället för trumpet, eftersom jag kan det ena men inte det andra. Triangel och scendans kan jag däremot säkert improvisera fram. :D

Ehrrm.. läsa spoilers, jag? Nää.. :oops: Jo, jag brukar skumma ibland när jag blir nyfiken på vad folk pratar om. Och jag räknar med att när jag väl tar mig för att se L Word (och det ska jag göra snart!) så har jag hunnit glömma bort eventuella spoilande saker jag råkat läsa här. Läste något igår som jag redan glömt vad det var. :P
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » tor jun 29, 2006 23:40

Glorificus skrev:Och jag räknar med att när jag väl tar mig för att se L Word (och det ska jag göra snart!) så har jag hunnit glömma bort eventuella spoilande saker jag råkat läsa här. Läste något igår som jag redan glömt vad det var. :P

Jag har läst en spoiler som jag aldrig kommer att glömma. Kanske är därför jag är lite anti serien just nu. Akta dig för den spoilern.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » tor jun 29, 2006 23:50

brat skrev:Jag har läst en spoiler som jag aldrig kommer att glömma. Kanske är därför jag är lite anti serien just nu. Akta dig för den spoilern.

Du är väl medveten om att du gör mig mer nyfiken nu? :? Hihi, nädå, jag ska hålla mig från mer spoilerläsande. Egentligen är jag ju totalt anti-spoilers, men är samtidigt bara människa (det är som när jag försöker säga åt mig själv att stiga upp tidigt och det inte fungerar... "Nej, inte läsa spoilers! Inte! Inte! Bara lite till..."). ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » tis jul 11, 2006 2:01

3x08
Bra avsnitt. (Än om vissa storys hade tjänat på att få mindre tid.) Kändes ovanligt långt. Stämmer det? Varför i så fall?
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » tis jul 11, 2006 8:20

brat skrev:
Glorificus skrev:Och jag räknar med att när jag väl tar mig för att se L Word (och det ska jag göra snart!) så har jag hunnit glömma bort eventuella spoilande saker jag råkat läsa här. Läste något igår som jag redan glömt vad det var. :P

Jag har läst en spoiler som jag aldrig kommer att glömma. Kanske är därför jag är lite anti serien just nu. Akta dig för den spoilern.

Undrar om det är samma spoiler jag läste när jag var mitt uppe i mitt tittande. Den pajjade jättemycket för mig. Det var verkligen en stor spoiler, antagligen den största jag kunde ha läst om hela serien fram till nu... :evil:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Forever Chosen » tis jul 11, 2006 22:22

Missade gårdagens avsnitt, nån som vet var jag kan läsa en resumé?
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby

Inläggav eponinethen » fre jul 14, 2006 11:17

Jag är ett Stort L Word fan, mhm, orkar inte läsa hela denna tråd för färgerna gör det svårt att läsa spoiler-taggade inlägg. Men, jag antar att jag (utan spoiler) kan säga att jag personligen blev väldigt besviken när jag sett hela säsong 3.. Inte lika bra imo alls som tidigare säsonger.

Och Dana var en av mina favoritkaraktärer, så, well.. Och nu förlorar vi väl kanske Carmen även? Inte kul... Thank god we got a visit from Patricia though, lol..
Senast redigerad av eponinethen fre jul 14, 2006 18:33, redigerad totalt 1 gång.
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion

Inläggav brat » fre jul 14, 2006 16:03

Ai
Garanterat.

Forever Chosen
Om du inte hittat några sammanfattningar än så kan jag tipsa om:
http://www.l-word.com/episodes/season3/
(Bara att klicka på avsnittet du vill ha, 3x08 var det senaste som visades i Sverige.)

eponinethen
Från vad jag sett hittills så håller jag med dig. Säsong 1 var jättebra. Säsong 2 var ofattbart bra. Säsong 3 är bara jaha...
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav eponinethen » fre jul 14, 2006 18:37

brat skrev:eponinethen
Från vad jag sett hittills så håller jag med dig. Säsong 1 var jättebra. Säsong 2 var ofattbart bra. Säsong 3 är bara jaha...

Grejen är den att jag var den som försvarade säsong 3 i början, och sa att den inte var så dålig och att iaf var Jenny normalare (which is a good thing in this case) och sötare än någonsin förut. Och så har vi Carmen/Shane som jag avgudar tillsammans, heh.. Meen, nej, det höll inte, imo, sorry...

Och säsongsavslutningen var ju som en soap opera, kändes inte alls som the L Word...

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion

Inläggav Tob » fre jul 14, 2006 22:07

eponinethen skrev:
brat skrev:eponinethen

Grejen är den att jag var den som försvarade säsong 3 i början, och sa att den inte var så dålig och att iaf var Jenny normalare (which is a good thing in this case) och sötare än någonsin förut. Och så har vi Carmen/Shane som jag avgudar tillsammans, heh.. Meen, nej, det höll inte, imo, sorry...

Och säsongsavslutningen var ju som en soap opera, kändes inte alls som the L Word...

Galet. Jag tycker sista halvan av L Word är förbaskat bra. Så bra så att jag trots en rätt klen första halva tycker säsong 3 är den bästa.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav eponinethen » lör jul 15, 2006 12:33

Tob skrev:Galet. Jag tycker sista halvan av L Word är förbaskat bra. Så bra så att jag trots en rätt klen första halva tycker säsong 3 är den bästa.

Really? Hm, ok, det förvånar men det är ju kul att någon gillar den... trots Betty :D
Seriöst, jag tycker inte att s3 suger eller så, men vissa saker är bara för såpa-aktiga imo.. Plus att de försökt trycka in för många "seriösa" och stora storylines at once..

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film