Smallville

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eynosh » lör apr 15, 2006 22:40

Allmänn spoiler hittills:
Känner att Smallville börjar ta en helt annan riktning än vad den var ämnad för i början. Den skulle fungera som en bas för den unge stålmannen, men börjar nu sakta ta sig in i territoriet för vuxna stålmannen, illa!

Allt är mycket allvarligare än om man jämnför det med S2, ett ypperligt exempel är 5x18. För några säsonger sen skulle inte Clark reagera så som han gör med ett sådant barn, inget konstigt med det. Men nu när han börjar ta ansvar och börjar känna känslor som han tidigare inte gjorde, då börjar en helt ny terräng som jag inte tycker Smallville klarar av och hantera.

Eller så börjar man använda Lois mer och skiter i Lana... Inte för att Lois & Clark framtiden, utan för att Lana börjar göra mig less. Hon påminner mig om tjejen i skolan som alltid tiggde uppmärksamhet för att det var så synd om henne när det egentligen inte var såpass synd om henne, hon hade bara lite halvtaskig perspektiv på livet.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » fre apr 21, 2006 14:59

2.19 Detta avsnitt gillade jag trots stora tvivel under första halvan.

Smallville goes Saw light och det var pinsamt i början, men i slutet tyckte jag ändå att det blev riktigt bra. Spännande var det också fast naturligtvis bara spännande på det där "Jag vet att Clark kommer att rädda sin mamma så varför det är spännande vet jag inte"-viset.

En annan sak som hjälpte: bara en enda, kort scen med Lana. Den scenen var dessutom den tråkigaste, men iom att det hela var över snabbt så gick det bra ändå.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Garim » fre apr 21, 2006 15:43

AKS skrev:2.19 Detta avsnitt gillade jag trots stora tvivel under första halvan.

Smallville goes Saw light och det var pinsamt i början, men i slutet tyckte jag ändå att det blev riktigt bra. Spännande var det också fast naturligtvis bara spännande på det där "Jag vet att Clark kommer att rädda sin mamma så varför det är spännande vet jag inte"-viset.

En annan sak som hjälpte: bara en enda, kort scen med Lana. Den scenen var dessutom den tråkigaste, men iom att det hela var över snabbt så gick det bra ändå.

2x19 Jag tyckte inte avsnittet passade Smallville-konceptet riktigt, men håller med dig AKS att det trots det var rätt så ok....

Temat på avsnittet skulle ju passa bättre i BtVS eller ATS... En demon som låter någon gå igenom en massa prov, för att sedan förråda denne, och döda ändå på slutet. Nu var det ju ingen demon, men ändå...

Slutet var ju också bra. Nu vet Lionel att Clark vet att Lionel vet :P Och att Lionel skyddar Clark var ju intressant, och klyftan mellan de två Luthors växer...

Chloe: "Darth Luthor" :D Men nu hoppas jag att JM kommer tillbaka snart igen. Saknar honom.

Och, fan, Lex har fått så många ledtrådar om Clark... Nu superspeedade Clark iväg igen från Lex... Lex är smart för det mesta, men inte när det kommer till Clark...

Edit: Slutet med Lionel. Att jag glömde det! Kan det vara en start på en avslutnings-arc?! Ont i huvudet, skriva ner... Hoppas det.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav AKS » fre apr 21, 2006 18:21

Garim skrev:Edit: Slutet med Lionel. Att jag glömde det! Kan det vara en start på en avslutnings-arc?! Ont i huvudet, skriva ner... Hoppas det.

Ja, varför inte en del av en slutarc i alla fall. Undras vad han skrev ner? I nästa avsnitt borde i alla fall JM dyka upp för att starta igång det jag antar måste vara huvuddelen av slutarcen. Skulle vara surt om han inte ens dyker upp i det tredje avsnittet från slutet.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » fre apr 21, 2006 23:42

5x19 :eek: Bäst på länge
Jag tyckte att avsnittet var (enligt Smallville's standards) riktigt bra!
Mycket Lionel! - Lionel var så cool och stark! :o
Maskerad skurk! - Maskerade skurkar är exakt vad jag vill se i serien! :o
Så här får serien gärna vara oftare.
Det jag tyckte var lite tråkigt var hur Clark alltid måste rädda alla. Men eftersom att han nu vet att han vet och så så är det ändå bra.
Det känndes som ett väldigt serietidningigt avsnitt.
Undra om han skurken finns på riktigt.

Jag har problem med Clark. Jag tycker att han är värre än Lana i att vara tråkig. Han är världens tråkigaste hjälte. Jag hade aldrig samma problem med Dean Cain, Det är nog så att Smallville-Clark helt enkelt är supertråkig istället för superhjälte. Och det värsta är att det inte finns någonting som skulle göra att jag ändrade åsikt om honom.
Angel kunnde hålla sin egen serie och alla fantastiska andra karaktärer var bara en bonus, medan Clark inte på något sätt är bra nog att ha sin egen serie, allt hänger på dom andra karaktärerna - Lionel, Lex, Lois och Chloe och veckans skurkar.
Clark är sämst. :x
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Garim » fre apr 28, 2006 21:11

5x20 Meh...

Kan dom skriva ut Lana ur serien nån gång! Hon är ju bara jobbig... Nåja, bortsett från det... Skapligt avsnitt, gick att se. Ingen höjdare. Tror det var ett par nya writers för det här avsnittet. Bra? Nja, Smallville har inte lika starkt team för att skriva avsnitten som vissa andra serier vi älskar :P Avsnittet hade ett nytt meteor-freak... ett ganska bra sådant, men ändå. Bara ett meteor-freak, som naturligtvis dog i slutet, och Lois faller naturligtvis för den snygga pojken. Argh, hon är så ytlig. Arc! Arc! Arc! Man hoppas väl på för mycket :/
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Garim » fre maj 05, 2006 19:31

5x21 Rätt bra, faktiskt

Ja, James Marsters är ju med... Inte så mycket men ändå. Bra cliffhanger på slutet, och faktiskt inte mycket att irritera sig på, inte ens Lana, som faktiskt för storyn framåt här. Gillade avsnittet.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Tomas » fre maj 12, 2006 16:45

Ser verkligen fram emot säsong 6 nu :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav AKS » lör maj 13, 2006 12:02

5.22 Bra avsnitt, men inte lever det upp till andra säsongsavslutningar.

Helt klart bra avsnitt, men inte lever det upp till mina förväntningar för en säsongsavslutning för Smallville, som sagt. Tror tyvärr det var för mycket Lana i avsnittet för att jag skulle kunna uppskatta det. Första tjugo minuterna var det bara Lana kändes det som. Lana är orolig. Lana är arg. Lana är rädd. Lana är dum i huvudet. Lana är orättvis. Lana är oerhört rädd. Gud, kan hon inte bara ta och dö? Hoppades ett tag på att Zod skulle ta och vrida nacken av henne uppe på hustaket, men sån tur hade jag ju inte... Usch, vad hon förstör serien för mig!! Har aldrig tyckt så illa om en karaktär som Lana. Verkligen oerhört tråkig och jobbig.

Clark och Chloe: gillade kyssen, men det känns som att det gått så lång tid nu att det bara blir lite "Jaha, dags nu?" om de skulle bli ihop. Men helt klart skulle det ändå vara intressant med en Chlark-romans nästa år (det lär ju bli en sjätte säsong).

Vem kan rädda Clark nu? Jag kan inte se nån lösning på det problemet faktiskt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Noam » sön maj 14, 2006 5:25

AKS skrev:5.22 Bra avsnitt, men inte lever det upp till andra säsongsavslutningar.

Helt klart bra avsnitt, men inte lever det upp till mina förväntningar för en säsongsavslutning för Smallville, som sagt. Tror tyvärr det var för mycket Lana i avsnittet för att jag skulle kunna uppskatta det. Första tjugo minuterna var det bara Lana kändes det som. Lana är orolig. Lana är arg. Lana är rädd. Lana är dum i huvudet. Lana är orättvis. Lana är oerhört rädd. Gud, kan hon inte bara ta och dö? Hoppades ett tag på att Zod skulle ta och vrida nacken av henne uppe på hustaket, men sån tur hade jag ju inte... Usch, vad hon förstör serien för mig!! Har aldrig tyckt så illa om en karaktär som Lana. Verkligen oerhört tråkig och jobbig.

Clark och Chloe: gillade kyssen, men det känns som att det gått så lång tid nu att det bara blir lite "Jaha, dags nu?" om de skulle bli ihop. Men helt klart skulle det ändå vara intressant med en Chlark-romans nästa år (det lär ju bli en sjätte säsong).

Vem kan rädda Clark nu? Jag kan inte se nån lösning på det problemet faktiskt.
Okej, nu måste vi ta tag i den här töntiga fixeringen vid Lana, ni sitter ju och eldar upp er själva över hur otroligt hemskt det är att Lana är med i rutan. Så farligt är det inte, snälla! Sluta fixera nu! Både Clark och Lana har varit lika intressanta som vedträn enda sedan seriens första avsnitt, men såhär mycket forumtid förtjänar hon absolut inte!

I övrigt ett bra avsnitt, arc-avsnitt är så gott som alltid bra i Smallville imo. Hoppas det mer mer arc och mindre Meteor-Freak-of-the-Week nästa säsong! (den vanliga önskningen alltså)
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav AKS » sön maj 14, 2006 10:01

Noam skrev:Både Clark och Lana har varit lika intressanta som vedträn enda sedan seriens första avsnitt, men såhär mycket forumtid förtjänar hon absolut inte!

Jag avgör själv hur mycket forumtid jag vill lägga på Lana. Fan, vad less jag blir. Först får jag inte tycka illa om Lost och skriva om det i tillhörande tråd och nu får jag inte tycka illa om Lana och skriva om det för att jag slösar bort... forumtid?

Ett tips: sluta läs mina inlägg. Jag kommer *inte* att sluta klaga på Lost om jag vill det eller sluta klaga på Lana. Vill du slippa läsa: markera inte spoilerblocken. Jag har ingen önskan att vara att vara dig till lags och censurera mig själv.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » sön maj 14, 2006 12:04

AKS: Håller helt, helt med dig (och det har inte så mycket att göra med att jag också brukar klaga på Lost och Lana), i ett forum måste man få klaga hur mycket man vill precis som man måste få hylla hur mycket man vill. Det ju inte som att jag skulle säga till någon att sluta skriva så mycket positivt om Lost bara för att jag inte håller med.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Noam » sön maj 14, 2006 15:37

AKS skrev:
Noam skrev:Både Clark och Lana har varit lika intressanta som vedträn enda sedan seriens första avsnitt, men såhär mycket forumtid förtjänar hon absolut inte!

Jag avgör själv hur mycket forumtid jag vill lägga på Lana. Fan, vad less jag blir. Först får jag inte tycka illa om Lost och skriva om det i tillhörande tråd och nu får jag inte tycka illa om Lana och skriva om det för att jag slösar bort... forumtid?

Vad jag menade var att ni överdriver Lanas betydelse ENORMT och sitter och eldar upp varandra att tycka att det är jättehemskt att hon är med. I brist på annat att diskutera skulle jag tro. Det är lite som när tåget man åker på går sönder och folk plötsligt börjar prata med varandra, ett gemensamt problem att enas kring liksom. Det är riktigt töntigt att se.

Ni får naturligtvis skriva hur mycket negativt ni vill, men att alltid och ständigt, efter varenda avsnitt, ägna en mindre uppsats till att såga Lana, det är bara patetiskt. Är det så hemskt så slutar man titta, för vår andras skull. Men fortsätt du att koncentrera dig på Lana, så njuter jag av serien istället. :rolleyes:

ps. du kan väl jämföra med att slänga in ett par buffyhatare som sitter och sågar buffy efter varenda avsnitt. Hur kul är det att läsa i längden? .ds
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav HeY » sön maj 14, 2006 17:35

Jag kan hålla med om att Lana inte är den karaktären som får mig att vika mig baklänges av skratt varje gång hon är med, men jag tycker ändå att det inte skulle vara Smallville utan henne. Dessutom så är det så skönt att bara vila ögonen på hennes i varje hennes scen :lovebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav eynosh » sön maj 14, 2006 18:10

5x22
För det första: Lana ÄR tråkig. Hon bidrar inte med speciellt mycket, om ens något.

Smallville slår till med en till helt ok säsongsavslutning. Tycker att det hela kunde ha förklarats bättre (alla tittare har väl inte stenhård koll på tidigare avsnitt) men ar annars helt ok. Cliffhangern som den slutar med visar att Smallville får en till säsong, annars skulle jag vilja påstå att den slutar helt värdelöst.

Det var synd dock att dom inte avslutade serien nu.. Sagt innan att Smallville har verkat komma in på ett annat spår, och det tycker jag inte passar serien. Serien är om Clark Kent innan han blev stålmannen, nu verkar gränsen bi diffus. Nu ska han rädda mänskligheten göra si och så. Det var bättre när han skulle slå in spikar snabbt utan att någon skulle se det. Men det funkar väl..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Noam » sön maj 14, 2006 19:44

eynosh skrev:5x22
Det var synd dock att dom inte avslutade serien nu.. Sagt innan att Smallville har verkat komma in på ett annat spår, och det tycker jag inte passar serien. Serien är om Clark Kent innan han blev stålmannen, nu verkar gränsen bi diffus. Nu ska han rädda mänskligheten göra si och så. Det var bättre när han skulle slå in spikar snabbt utan att någon skulle se det. Men det funkar väl..
Varför kan inte en serie utvecklas till något annat än den var från början? Jag tycker snarare att det är en styrka att de vågar ta serien vidare till nästa steg, och inte stannar i ofarliga lilla Smallville.

Angel är väl ett bra exempel på en serie som utvecklades enormt från första till sista säsongen. Sånt gillar jag, det är kul att följa med karaktärerna till nya miljöer. The O.C. ska väl också få en helt ny setup i nästa säsong vad jag vet? Spännande! :)
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav eynosh » sön maj 14, 2006 19:56

Noam skrev:
eynosh skrev:5x22
Varför kan inte en serie utvecklas till något annat än den var från början? Jag tycker snarare att det är en styrka att de vågar ta serien vidare till nästa steg, och inte stannar i ofarliga lilla Smallville.

Angel är väl ett bra exempel på en serie som utvecklades enormt från första till sista säsongen. Sånt gillar jag, det är kul att följa med karaktärerna till nya miljöer. The O.C. ska väl också få en helt ny setup i nästa säsong vad jag vet? Spännande! :)

Mjo, men då måste det finnas en fortsättning. Om serien utvecklas till att miljön, uppdrag och allt annat utvecklas måste även serien få fortsätta. Jag har mycket svårt och se att Smallville kommer få mer än en sjunde säsong. Och att ändra allt detta för en säsongs skull tycker jag inte är det bästa som kan ske.

Du drar parallel till Angel, samma där. Dom byter miljö, men serien får itne fortsätta och det hela blir lite tafatt. Däremot om miljön byts ut och serien fortsätter säg 3 säsonger, då köper jag det.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav HeY » sön maj 14, 2006 20:04

eynosh skrev:
Mjo, men då måste det finnas en fortsättning. Om serien utvecklas till att miljön, uppdrag och allt annat utvecklas måste även serien få fortsätta. Jag har mycket svårt och se att Smallville kommer få mer än en sjunde säsong. Och att ändra allt detta för en säsongs skull tycker jag inte är det bästa som kan ske.

Du drar parallel till Angel, samma där. Dom byter miljö, men serien får itne fortsätta och det hela blir lite tafatt. Däremot om miljön byts ut och serien fortsätter säg 3 säsonger, då köper jag det.

Men Smallvilles gamla spår funkade ju inte längre, serien tappade tittare men har nu fått upp dem igen tack vare att de gått åt ett nytt håll. Det visar ju att det funkar och om det går bra för serien så är det väl bra att de gör förändringar?

Likaså Angel gick det bättre för i säsong 5, många säger att det var tack vare Spike men det tror inte jag. Om serien bara tagit in honom och inte ändrat "image" så skulle det nog inte hållt tror inte jag. Sedan så blev inte serien förnyad ändå, men det kom ju som chock för alla! Serier behöver förändringar, omöjligt att gå i samma spår säsong efter säsong, kolla bara på Charmed de hade behövt någon mer stor förändring efter bytet av Shannen Doherty och Rose McGowan. Serien skulle ha haft ett större ombyte efter säsong 6 och då hade de kanske kunnat få upp tittarna. Men nu ska jag inte gå in på massor av andra serier, vad jag menar är iaf att jag gillar förändringarna i Smallville. De ger en mörkare och annorlunda spänning än tidigare och jag gillar det!

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » sön maj 14, 2006 20:22

Noam skrev:
AKS skrev:

Vad jag menade var att ni överdriver Lanas betydelse ENORMT och sitter och eldar upp varandra att tycka att det är jättehemskt att hon är med. I brist på annat att diskutera skulle jag tro. Det är lite som när tåget man åker på går sönder och folk plötsligt börjar prata med varandra, ett gemensamt problem att enas kring liksom. Det är riktigt töntigt att se.

Ni får naturligtvis skriva hur mycket negativt ni vill, men att alltid och ständigt, efter varenda avsnitt, ägna en mindre uppsats till att såga Lana, det är bara patetiskt. Är det så hemskt så slutar man titta, för vår andras skull. Men fortsätt du att koncentrera dig på Lana, så njuter jag av serien istället. :rolleyes:

ps. du kan väl jämföra med att slänga in ett par buffyhatare som sitter och sågar buffy efter varenda avsnitt. Hur kul är det att läsa i längden? .ds

Det sista: Men detta är Buffyforum. Då skulle de ju bara trolla sig. Ungefär som Lestat. Jag förstår inte jämförelsen. Jag gillar verkligen t ex Veronica Mars, men läser med glädje Negative Opinions-tråden på TWoP. Tycker det är intressant.

Och nu försöker du förolämpa mig till att sluta prata om Lana. "Töntigt", "patetiskt"... Tyvärr, Noam, jag vet inte vem du är. Vad du tycker om mig betyder ingenting för mig. Det gör också att jag inte skulle sluta följa eller kommentera Smallville för att du är känslig, för din skull. Tanken är skrattretande. Det som dock betyder något är att du uppenbarligen tycker att jag ska sluta prata om någonting jag vill prata om. Vilket jag inte tänker göra. Om det gör mig töntig och patetisk... whatever.

Om du inte har slut på förolämpningar utan vill köra ett varv till: ta det via PM.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Noam » sön maj 14, 2006 21:46

AKS skrev:Jag gillar verkligen t ex Veronica Mars, men läser med glädje Negative Opinions-tråden på TWoP. Tycker det är intressant.
Det är inte min mening att förolämpa, är bara så himla trött på det eviga gnället på Lana. Och btw, det är stor skillnad på konstruktiv kritik och funderingar på ett avsnitt och monotont, identiskt gnäll på en specifik karaktär. Alla fattar liksom att du inte gillar Lana, det leder ingenstans att skriva samma sak i varenda inlägg. Man kan ju visa lite respekt mot dem som faktiskt gillar serien.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav AKS » sön maj 14, 2006 21:50

Jag gillar också serien. Däremot gillar jag inte Lana. Jag älskar Veronica Mars, men hatar Duncan.

Jag har full respekt för alla som gillar Smallville och Lana, men varför skulle det hindra mig från att kritisera karaktären? Som sagt, jag kommer inte att ändra på mig för att vara andra till lags så mitt tips från tidigare i tråden gäller fortfarande: läs inte mina inlägg. Jag är AKS och har Cordy som avatar. Undvik som pesten.

Diskussionen är nu över för min del så vida den inte förs via PM.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » sön maj 14, 2006 23:08

Jag har skjutit upp mitt skrivandes om 5x22 i ett par dagar för jag vet att det kan ta mycket lång tid att skriva, men nu ska jag försöka hålla mig kort:
Okej... Jag har alltid sett Smallville (serien i sin helhet) inte som "Clark Kent's liv innan han blev Superman", bara att det var utgångspunkten.
Så den hade all potential i världen, med ett så otroligt rikt universum (DC) att utnyttja på vägen till att återskapa Superman-berättelsen.
Men det har kännts som dom hållit tillbaka hela tiden, dom vill dra ut på det för att inte komma ut ur "Clark Kent's liv innan han blev Superman"
Jag kommer ihåg efter första säsongsfinalen att jag trodde att han nästa avsnitt skulle uptäcka sin kraft att flyga, vilket han 4 år senare inte helt gjort.
Jag tycker att serien den här säsongen liksom satt sig upp för att potentiellt hamna i utgångspunkten tv-serien "Lois & Clark" hade, och det jag verkligen vill se är SUPERHJÄLTAR och SUPERSKURKAR. Maskerade sådanna.
Det är det som är själva dragningen till serien. Det är ju knappast Clark's personlighet i alla fall. :evil:
Men nu med 5x22 så tar den en helt annan riktning. Istället för att Clark ska bli en superhjältepersona i en av många storstäder blir han nu någon slags galaktisk krigare i ett sci-fi äventyr.
Lex blir besatt av en galaktisk diktator som vill förstöra universum eller något, och Lionel blir en galaktisk profet. :evil:
Varför alla galaktiskheter? Det gör att allt blir en så stor grej. :evil:
En av dom charmigaste sakerna med t.ex. ANGEL var just att han bara var en av många krigare världen över som gör sitt för att bekämmpa ondska.
I Smallville är Clark den enda i universum verkar det som. Alla andra hjältar han träffat på har ju inte varit någonting jämfört med honom.
Lois & Clark var en lite fånig serie, men det är för att den gjordes . Om den serien hade gjorts nu hade den säkert varit 10 gånger bättre än Smallville.

Stället serien är inför nästa säsong är ganska spännande och intressant, men det är helt motsatt riktning från vad jag skulle vilja se.
Jag tycker att det är tur att Aquaman tydligen inte plockades upp av CW, för att expandera Smallville's värld vill jag verkligen inte se.
Bara tanken av hur mycket bättre serien kunnde varit gör mig så besviken. :evil:

Varför är alla så rädda för superhjältar?
Nya serien HEROES verkar ju också vara nogranna med att den inte alls handlar om superhjältar, utan vanliga personer som får speciella krafter.

Superhjälte- och serietidningsfilmer är ju hur populära som helst, så varför inte utnyttja det och göra en helt och hållet superhjälteserie?! :?:
Kostymer och masker är helt logiska för personer med superkrafter.
Hur tusan dumma Clark kommit undan i flera år utan att någon fått veta hans hemlighet är helt otroligt. Det är t.o.m. fånigare än att folk inte känner igen honom när han är Superman.
Och det dummaste av allt är att han inte kan berätta hemligheten för Lana för att hon skulle sättas i fara då.
NEJ, det är om en skurk får reda på hemligheten som hon är i fara för att hon är nära honom. Dumma Clark. :evil: Dumma Smallville. :evil: Jag blir bara arg av att skriva om det :evil:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Garim » mån maj 15, 2006 13:34

5x22
Jag tyckte det var en skaplig avslutning på säsongen, med Smallville's vanliga trick att skapa en hel massa cliffhangers. I princip alla är i någon slags fara... Lite för mycket av det goda tycker jag. Smallville lyckas inte engagera mig lika mycket nu som det gjorde förr.

Jag tycker Lana får för mycket tid, och är trött på henne. Jag förstår inte överhuvudtaget varför Lex/Zod kysser henne på slutet? Hon kan ju inte vara mer värd än en myra i hans ögon. Det mest logiska vore väl om han flög iväg, eller helt enkelt vred nacken av henne. Men, alla älskar ju Lana :P

Jag tycker också att de underutnyttjat Professor Fine, han skullat ha kunnat fått mer att göra.

Och vem tusan ska nu rädda Clark ut ur Phantom Zone?

Vare det verkligen Jor-El som pratade i fästningen? Jag misstänker att det var Fine som trixat till något för att lura Clark.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Tam » tor maj 18, 2006 2:28

Joe Davola är executive producer. Jätteroligt för mig som just tittat på Seinfeld s4.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav sp1keout » sön maj 21, 2006 18:49

LWes, angående säsongsavslutningen

Jag tycker det verkar som att saker äntligen börjar forma sig, att folk hamnar där de borde hamna. Men å andra sidan, men splittringen är väl ganska ungefär som den var i slutet av säsong 3.

Så jag tror nog du har rätt i att om du säger att serien går lite runt och runt hela tiden.

Säsongsavslutningar är alltid roligt. Ska bli kul att se vad som händer härnäst. Men på något vänster lyckas ju alla överleva och klara sig i välbehållna, redan i första avsnittet.

Och varför dödade han inte Lex bara? Idi-idi-idiot!
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Forever Chosen » sön maj 21, 2006 23:42

5x22

Vem fasen ska rädda Clark nu? Nog för att han klarat sig ur knepiga situationer förut men detta?

Förövrigt hoppas jag verkligen att han lär sig flyga nästa säsong
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby

Inläggav HeY » ons jul 05, 2006 1:56

5x19 (jag är lite efter :P )

Jag älskade detta avsnittet, ett av de bästa i säsongen hittills. Lite Lana = bra. Serien skulle klara sig utmärkt utan henne, jag har börjat tröttna så otroligt mycket på hon nu och jag tycker inte alls om "Lexana". Lex blir också bara mer och mer tråkig när han är med Lana, hans scenener med b.la Chloe är mycket bättre. Jag tyckte om Lana i början och ville alltid att det skulle bli Clana, men nu har hon blivigt så otroligt jobbig så det är inte sant. Kan de göra något "eget" intressant för henne, en liten sidoarc för hon eller något innan jag helt tappar intresse för henne?

Samma sak tycker jag gäller Clark, han är en riktig torrboll och jag håller helt och hållet med det som LWes skrev om avsnittet. Angel var också lite av en torrboll, men han klarade ändå av att ha en egen serie centrerad runt honom och stort bonus på att det inte fanns ngn karaktär man direkt hatade. Men i Smallville klarar inte Clark av att ha hela serien centrerad kring sig. Han är alltid tråkig, utvecklas lika mycket på 5 år som en sten gör på en dag (det vill säga inget!) och sedan detta att det alltid är han som räddar dagen. Det irriterar mig regält, kan aldrig ngn av de andra vara den som räddar dagen?

Men iaf, avsnittet var toppen och Lionel är verkligen en utav mina favoriter. John Glover är fantastisk i rollen och jag hoppas att han är med hela vägen i serien. De som håller uppe serien just nu är just Lionel, Chloe, Lois och Lex. Sedan så har Martha blivigt lite intressantare nu när Jonathan är död, men favorit är hon långt ifrån. Ska bli spännande att se de 3 sista avsnitten nu och jag hoppas på mer JM!
Senast redigerad av HeY ons jul 05, 2006 2:15, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » ons jul 05, 2006 2:13

Håller med dig oerhört mycket om det du skriver i första stycket, HeY!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » ons jul 05, 2006 2:16

AKS skrev:Håller med dig oerhört mycket om det du skriver i första stycket, HeY!

I hear you ;)

Men det är så sant, jag håller på att se på 5x20 just nu och Lanas scener känns mest "Zzzzzz..."

EDIT: Bara mer och mer Lana scener som tjurar och gnäller om Clark och Lex. Kan hon inte leva oberoende dem och alla hemligheter ngn gång?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » ons jul 05, 2006 16:49

Nu har jag sett 5x22, riktigt bra avsnitt men den fick mig inte lika upprymd som t.ex förra säsongens säsongsavslutning (som btw var fenomenal!).

Jag håller med om att det var lite för mycket Lana i avsnittet men jag störde mig dock inte lika mycket på henne som jag gjorde i de två senaste avsnitterna och kanske kan hon till och med få en egen liten arc i s6: om hur hon ska förstå att Lex inte är Lex och att han är ond och allt.

Sedan så har jag ingen som helst aning om hur Clark ska bli räddad? Inte kan Chloe lyckas få ut honom, och av alla människorna i Clarks liv så är det ju bara hon jag kan tänka mig ens ha en chans att få reda på vad som har hänt med honom. Martha kan vi glömma, Lois vet inte tillräckligt om Clark eller "den världen" för att kunna göra ngt, Lana: no chance!, Lex är ju övertagen av Zod så han kan jag inte tänka mig och sedan har vi ju bara Lionel kvar. Förutom Chloe så är Lionel den jag kan tänka mig mest, han verkar ju vara lite besatt av Jor-El fram och tillbaka och kanske tar Jor-El över honom helt och räddar Clark? Nej jag vet faktiskt inte hur de ska göra, kanske slår Lionel och Chloe ihop sina hjärnor och klurar ut ngt? Det värsta skulle iaf vara om Clark själv lyckas ta sig loss, då tappar jag alla min respekt för Smallville. En annan teori är ju också att Jor-El på ngt mysko sätt kommer och räddar honom (undrar om vi ngn gång kommer få se han i fast form, vem skulle passa som att spela honom??).

Jag hoppas verkligen inte "the crazy people" dödar varken Lionel eller Chloe nu. De drog ju ut dom ur Limon och det, men jag är nästan hundra på att Alison Mack inte lämnar serien bara sådär, även om jag hörde rykten om att hon skulle lämna redan förra året. Men om hon bara dör sådär så tappar jag också respekten för serien. Lionel får absolut inte heller lämna serien, han är cool och en favorit.

Även uppe på planet så tror jag inte att varken Martha eller Lois kommer dö. Det känns helt självklart och jag tror inte ens jag kommer ge ett dammkorns tvivel på att ngt hemskt händer med dem. Min gissning är att Clark blir räddad på ngt sätt och sedan åker iväg och räddar alla som han alltid lyckas göra. Men undantaget är Lana, hon kommer vara "on the enemys side".

Jag kopplar nu in mig på att sluta skriva, för jag tror aldrig jag kommer sluta annars. Hoppas jag skrev ngt intressant att läsa för er som orkar läsa det :P

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film