AKS skrev:2.19 Detta avsnitt gillade jag trots stora tvivel under första halvan.
Smallville goes Saw light och det var pinsamt i början, men i slutet tyckte jag ändå att det blev riktigt bra. Spännande var det också fast naturligtvis bara spännande på det där "Jag vet att Clark kommer att rädda sin mamma så varför det är spännande vet jag inte"-viset.
En annan sak som hjälpte: bara en enda, kort scen med Lana. Den scenen var dessutom den tråkigaste, men iom att det hela var över snabbt så gick det bra ändå.
Garim skrev:Edit: Slutet med Lionel. Att jag glömde det! Kan det vara en start på en avslutnings-arc?! Ont i huvudet, skriva ner... Hoppas det.
Okej, nu måste vi ta tag i den här töntiga fixeringen vid Lana, ni sitter ju och eldar upp er själva över hur otroligt hemskt det är att Lana är med i rutan. Så farligt är det inte, snälla! Sluta fixera nu! Både Clark och Lana har varit lika intressanta som vedträn enda sedan seriens första avsnitt, men såhär mycket forumtid förtjänar hon absolut inte!AKS skrev:5.22 Bra avsnitt, men inte lever det upp till andra säsongsavslutningar.
Helt klart bra avsnitt, men inte lever det upp till mina förväntningar för en säsongsavslutning för Smallville, som sagt. Tror tyvärr det var för mycket Lana i avsnittet för att jag skulle kunna uppskatta det. Första tjugo minuterna var det bara Lana kändes det som. Lana är orolig. Lana är arg. Lana är rädd. Lana är dum i huvudet. Lana är orättvis. Lana är oerhört rädd. Gud, kan hon inte bara ta och dö? Hoppades ett tag på att Zod skulle ta och vrida nacken av henne uppe på hustaket, men sån tur hade jag ju inte... Usch, vad hon förstör serien för mig!! Har aldrig tyckt så illa om en karaktär som Lana. Verkligen oerhört tråkig och jobbig.
Clark och Chloe: gillade kyssen, men det känns som att det gått så lång tid nu att det bara blir lite "Jaha, dags nu?" om de skulle bli ihop. Men helt klart skulle det ändå vara intressant med en Chlark-romans nästa år (det lär ju bli en sjätte säsong).
Vem kan rädda Clark nu? Jag kan inte se nån lösning på det problemet faktiskt.
Noam skrev:Både Clark och Lana har varit lika intressanta som vedträn enda sedan seriens första avsnitt, men såhär mycket forumtid förtjänar hon absolut inte!
AKS skrev:Noam skrev:Både Clark och Lana har varit lika intressanta som vedträn enda sedan seriens första avsnitt, men såhär mycket forumtid förtjänar hon absolut inte!
Jag avgör själv hur mycket forumtid jag vill lägga på Lana. Fan, vad less jag blir. Först får jag inte tycka illa om Lost och skriva om det i tillhörande tråd och nu får jag inte tycka illa om Lana och skriva om det för att jag slösar bort... forumtid?
Varför kan inte en serie utvecklas till något annat än den var från början? Jag tycker snarare att det är en styrka att de vågar ta serien vidare till nästa steg, och inte stannar i ofarliga lilla Smallville.eynosh skrev:5x22
Det var synd dock att dom inte avslutade serien nu.. Sagt innan att Smallville har verkat komma in på ett annat spår, och det tycker jag inte passar serien. Serien är om Clark Kent innan han blev stålmannen, nu verkar gränsen bi diffus. Nu ska han rädda mänskligheten göra si och så. Det var bättre när han skulle slå in spikar snabbt utan att någon skulle se det. Men det funkar väl..
Noam skrev:Varför kan inte en serie utvecklas till något annat än den var från början? Jag tycker snarare att det är en styrka att de vågar ta serien vidare till nästa steg, och inte stannar i ofarliga lilla Smallville.eynosh skrev:5x22
Det var synd dock att dom inte avslutade serien nu.. Sagt innan att Smallville har verkat komma in på ett annat spår, och det tycker jag inte passar serien. Serien är om Clark Kent innan han blev stålmannen, nu verkar gränsen bi diffus. Nu ska han rädda mänskligheten göra si och så. Det var bättre när han skulle slå in spikar snabbt utan att någon skulle se det. Men det funkar väl..
Angel är väl ett bra exempel på en serie som utvecklades enormt från första till sista säsongen. Sånt gillar jag, det är kul att följa med karaktärerna till nya miljöer. The O.C. ska väl också få en helt ny setup i nästa säsong vad jag vet? Spännande!
eynosh skrev:
Mjo, men då måste det finnas en fortsättning. Om serien utvecklas till att miljön, uppdrag och allt annat utvecklas måste även serien få fortsätta. Jag har mycket svårt och se att Smallville kommer få mer än en sjunde säsong. Och att ändra allt detta för en säsongs skull tycker jag inte är det bästa som kan ske.
Du drar parallel till Angel, samma där. Dom byter miljö, men serien får itne fortsätta och det hela blir lite tafatt. Däremot om miljön byts ut och serien fortsätter säg 3 säsonger, då köper jag det.
Noam skrev:AKS skrev:Noam skrev:Både Clark och Lana har varit lika intressanta som vedträn enda sedan seriens första avsnitt, men såhär mycket forumtid förtjänar hon absolut inte!
Jag avgör själv hur mycket forumtid jag vill lägga på Lana. Fan, vad less jag blir. Först får jag inte tycka illa om Lost och skriva om det i tillhörande tråd och nu får jag inte tycka illa om Lana och skriva om det för att jag slösar bort... forumtid?
Vad jag menade var att ni överdriver Lanas betydelse ENORMT och sitter och eldar upp varandra att tycka att det är jättehemskt att hon är med. I brist på annat att diskutera skulle jag tro. Det är lite som när tåget man åker på går sönder och folk plötsligt börjar prata med varandra, ett gemensamt problem att enas kring liksom. Det är riktigt töntigt att se.
Ni får naturligtvis skriva hur mycket negativt ni vill, men att alltid och ständigt, efter varenda avsnitt, ägna en mindre uppsats till att såga Lana, det är bara patetiskt. Är det så hemskt så slutar man titta, för vår andras skull. Men fortsätt du att koncentrera dig på Lana, så njuter jag av serien istället.
ps. du kan väl jämföra med att slänga in ett par buffyhatare som sitter och sågar buffy efter varenda avsnitt. Hur kul är det att läsa i längden? .ds
Det är inte min mening att förolämpa, är bara så himla trött på det eviga gnället på Lana. Och btw, det är stor skillnad på konstruktiv kritik och funderingar på ett avsnitt och monotont, identiskt gnäll på en specifik karaktär. Alla fattar liksom att du inte gillar Lana, det leder ingenstans att skriva samma sak i varenda inlägg. Man kan ju visa lite respekt mot dem som faktiskt gillar serien.AKS skrev:Jag gillar verkligen t ex Veronica Mars, men läser med glädje Negative Opinions-tråden på TWoP. Tycker det är intressant.
AKS skrev:Håller med dig oerhört mycket om det du skriver i första stycket, HeY!
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare