Prison Break

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » lör maj 13, 2006 0:16

Enligt olika inlägg på TWoP så ser det nu ut som att PB sänds med tjugo minuters fördröjning på nån av kusterna och vanlig tid på den andra kusten. Eller nåt sånt... :) Ser i alla fall ut som att säsongsfinalen (no!) kommer att vara tillgänglig för nedladdning som vanligt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön maj 14, 2006 21:29

Det är i alla fall officiellt nu att avsnittet inte kommer att skjutas upp en vecka. Nedladdning som vanligt alltså. Möjligtvis kommer torrentfilen 20 minuter senare...

http://www.thefutoncritic.com/pr.aspx?id=20060512fox01

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » sön maj 14, 2006 21:40

Ojoj, sista avsnittet för säsongen. :eek:

Jag blir nervös bara jag tänker på det.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » sön maj 14, 2006 21:45

Ja, men vet ju redan nu att cliffhangern kommer att vara grym. Jag kommer verkligen att sakna T-Bag över sommaren... :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » sön maj 14, 2006 22:08

Prison Break + Säsongsfinal = Pizza
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » sön maj 14, 2006 22:10

LWes: Never was a truer word spoken... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » sön maj 14, 2006 22:14

Extremt medhåll.

:D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Noam » tis maj 16, 2006 5:44

1x22
meeeeen vafan, dom kan inte döda Sarah ju ffs :((
jävla skit
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav freso » tis maj 16, 2006 6:16

1x22
Hahahahaha.

Schpännande. Vad skumt det skulle bli om bara snorungen och psykot klarar sig. :D
Det ser ju helt klart inte bra ut för deras frihet. Och vakten lovade att de skulle dö om han fick tag i dem också. Hur ska detta gå? De kan ju omöjligt klara sig. Att det skulle bli en sån där cliffhanger då... Iofs kanske det kan lösa sig för Link om det nu visar sig för allmänheten att Terrence lever. Nej, jag fattar inte hur andra säsongen ska bli...

För övrigt, är det inte lätt att förblöda om man får sin hand avhuggen? :)
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav Noam » tis maj 16, 2006 7:02

freso skrev:1x22
För övrigt, är det inte lätt att förblöda om man får sin hand avhuggen? :)
mjo, men samtidigt så är ju ådrorna avhuggna rakt av. Jämför med om du får ett skärsår utmed en åder istället, då är det värre.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav CheeseGuy » tis maj 16, 2006 11:04

1.22 NOOOOOOOOOO!!! Inte T-Bag!

Nästan lika bra som förra avsnittet. Men sidohistorien med (vice)presidenten kan bara dö.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » tis maj 16, 2006 16:22

1.22

Hur ska de klara sig nu?! Jag menar, är det inte omöjligt? D.v.s. om de inte offrar typ C-Note och Abruzzi i början av nästa säsong (= de blir tagna) för att alla ska klara sig nu är en omöjlighet.

T-Bag!! Min favorit. Hur ska du nu kunna strypa människor till döds? :) Jag är jävligt glad att det inte blev nackskott för T-Bag för en S2 utan honom skulle vara mörker. Nästan bara "seriösa" karaktärer kvar. T-Bag ligger dessutom bra till nu. Den enda hälften går på Tweener, den andra på resterande gänget. Haywire och T-Bag tjänar nog en hel del minuter bara på det.

EDIT: Ang. förblöda... I alla fall i början så förhindrar ju chocken det, men samtidigt springer T-Bag nu så då borde blodet forsa. Inte för att jag bryr mig nämnvärt om det är trovärdigt (jag har höjt på ögonbrynen fler än en gång under seriens gång, men det är ju bara den sortens serie.) Så länge T-Bag överlever och fortsätter vara kvar i serien under S2 så får han gärna bli av med ena handen, ena foten och sen vinna en internationell tävling i macarena.

Annars var avsnittet inte lika bra som Go (fast det vete tusan)... i alla fall tycker jag inte det nu.

Ser i alla fall oerhört mycket fram emot S2. Om bara en månad (15 juni) börjar de filma igen i Texas.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » tis maj 16, 2006 17:23

1.22 Svettigt värre, inte riktigt lika hyperspännande som förra avsnittet, men rejält, riktigt rejält bra och spännande är detta.

Sarah är hon död nu? Fan. kändes som jag fick en kniv i magen när jag såg hennes likbleka ansikte. Fan, fan.....fan. Sarah är nog den karaktär jag har kommit att bry mig mest om, den jag identifirerar mig mest med, den jag engagerar mig mest i helt enkelt. Mycket av därför förra avsnittet var så jäkla bra för att jag kände mig så påverkad av Sarah mitt upp i allt annat. Ush. Fan.

T-Bag utan hand. Jag vill ha kvar T-Bag, han måste vara kvar, på ett eller annat sätt. Hur skall dem egentligen klara sig nu, till fots, känns om redan sagt av andra här, helt omöjligt. Fast, mycket i serien som har känns helt omöjligt förr som ha rett upp sig..... :rolleyes:

Jag längtar så jäkla mycket till S2, det får jag allt säga, PB har stuckit upp rejält nu i vår hos mig.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav The Buffster » tis maj 16, 2006 17:47

Började se serien på 3:an men har sett ikapp nu lagom till säsongsfinalen.

1.21 var bland det mest spännande jag någonsin har sett och 1.22 höll nästan samma standard. Det var knappt så jag klarade av att titta faktiskt. Men T-bag får INTE dö. Jag klarar mig inte utan honom. Sarah är jag inte lika fäst vid men jag skulle onekligen sakna henne också. Plus att Michael nog skulle ta det extremt hårt. Och jag gillar ju Michael såklart. Det känns helt omöjligt att dom kommer att klara sig allihopa och det är så spännande att jag inte vet vad jag ska göra. En vecka hade känts som för länge att vänta men nu blir det ju mycket längre än så.

Prison Break är onekligen underhållning på hög nivå och dom senaste avsnitten har verkligen varit hur spännande som helst. Men trots det så är det aldrig en serie som skulle platsa på en topp 10 lista för mig, jag bryr mig inte om karaktärerna riktigt så mycket. Sen ger mig inte serien så jättemycket förutom just spänning.

Hela konspirations historien kring vicepresidenten är ointressant för mig. Och jag har väldigt, väldigt svårt för vicepresidenten själv. För att inte tala om Veronica som jag också tycker riktigt illa om. Att hon förresten for upp till den där huset helt själv och bara gick in. Det känns som bland det mest korkade man kan göra. Hur fan visste hon att Terrence var ensam? Storyn mellan henne och Nick gillade jag inte alls och jag är knappast ledsen för att han dog.

I och med att dom enda delar av serien som jag gillat bäst hittills är dom i fängelset så har jag lite svårt att tänka mig att jag verkligen kommer att gilla en säsong 2 lika mycket. Fast det är klart, om man fokuserar mer på dom karaktärer som rymde och mycket mindre på annat så kan det kanske ändå bli bra. Hur som helst så längtar jag efter säsong 2 så att jag håller på att bli tokig.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » tis maj 16, 2006 18:12

The Buffster skrev:I och med att dom enda delar av serien som jag gillat bäst hittills är dom i fängelset så har jag lite svårt att tänka mig att jag verkligen kommer att gilla en säsong 2 lika mycket. Fast det är klart, om man fokuserar mer på dom karaktärer som rymde och mycket mindre på annat så kan det kanske ändå bli bra. Hur som helst så längtar jag efter säsong 2 så att jag håller på att bli tokig.

Det ska onekligen bli spännande att se hur det går nästa säsong iom miljöombytet. Upplägget ändras ju *helt*. Riktigt intressant ska det bli.

Rent tidsmässigt borde det gå att få ut mer av karaktärerna nu. Så som det ser ut kommer Tweener att vara för sig och T-Bag för sig och sen de som blir kvar av de andra i ett gäng. Tre olika trådar alltså. Eftersom dock alla kommer att ge sig av mot Utah (både Tweener och T-Bag [kul i förra avsnittet då han skulle låtsas vara nonchalant inför 5 miljoner dollar] vet ju om pengarna) så kommer deras vägar att stråla samman inom 5-10 avsnitt skulle jag dock tro.

Konspirationstoryn har alltid varit oviktig för mig. Tänker knappt ens på den då jag tänker på Prison Break som serie (iofs har jag svåtr att tänka på annat än T-Bag då jag tänker på PB, men det är nog bara jag, :)). Den får gärna ta mindre utrymme nästa säsong, men den lär ju vara viktig för att rentvå Linc. Fast... om Linc rentvås så måste ju ändå Michael fortsätta vara på rymmen. Han rånade en bank trots allt och utsatte andra för fara med ett laddat vapen *och* hjälpte T-Bag och Haywire och Abruzzi att fly. Så Linc kanske kommer att ha det bra då, men knappast Michael. Kan ju inte sluta så att de är "snälla" mot nån som släppt ut ett par-tre mördare?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tis maj 16, 2006 19:08

1x22
Tråkigt slut :( Jag hade velat se dom åka iväg i planet och sen att nästa säsong börjat en eller två månader senare, när saker lugnat ner sig lite.
Jag tror inte att dom kommer hålla sig tillsammans som ett gäng. C-Note vill ju ta sin familj och dra till Mexico (fast alla andra kanske också åker dit, och så kan alla bo i närheten av varanndra och hjälpa varanndra att rentvå sina namn (C-Note blev ju också falskt anklagad)
Fast Abruzzi har väl kontakter att försvinna, speciellt när Michael gett honom det han vill ha.
Just det, Michael måste innom den närmaste veckan hälsa på Westmoreland's dotter på sjukhuset innan hon dör.
Tweener och galningen ligger väl bäst till. T-Bag's situation är ju allt annat än bra. Ska ha klara sig på rymmen utan att uppsöka läkare? Det skulle va om han har någon snuskig snusk-doktor-kompis som hjälper honom och hans hand.
Om han har tur (och är snabb) kanske han kan få handen fastsatt igen!

Sarah - bryr mig inte riktigt om hon överlever om jag ska vara ärlig. Det hade varit en annan sak om hon blivit hög, kört bil och råkat döda någon så att hon också blev en rymmling. Det hade varit intressant. Men hon har faktiskt ingen plats i serien längre.

Den Onda Vakten kan ju inte heller ha någon plats om han inte slutar som fängelsevakt och blir prisjägare, samma sak med Pope.

Den nyblivna presidenten hoppades jag självklart skulle dö. Hoppas hon dör tidigt i nästa säsong.
Den biten av serien gillar jag (alltså att lösa Linc's fall) men inte att följa dom karaktärerna.

Veronica - Tråkigaste karaktären i världen? Det hade varit mycket mer spännande om hon dött och Nick fått fortsätta, men hon kommer säkert aldrig dö.

LJ måste dom frita! Det blir intressant.

Det var nog allt...
Just det, 1x22 var mycket bra. Pizzan var god.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » tis maj 16, 2006 19:13

AKS skrev:(iofs har jag svåtr att tänka på annat än T-Bag då jag tänker på PB, men det är nog bara jag, :)).

Det är inte bara du... Haha, nä jag gillar nog egentligen Michael mer men T-bag är jävligt bra han också.

AKS skrev:Rent tidsmässigt borde det gå att få ut mer av karaktärerna nu. Så som det ser ut kommer Tweener att vara för sig och T-Bag för sig och sen de som blir kvar av de andra i ett gäng. Tre olika trådar alltså. Eftersom dock alla kommer att ge sig av mot Utah (både Tweener och T-Bag [kul i förra avsnittet då han skulle låtsas vara nonchalant inför 5 miljoner dollar] vet ju om pengarna) så kommer deras vägar att stråla samman inom 5-10 avsnitt skulle jag dock tro.

Förhoppningsvis kommer fokus som sagt att ligga på dom som rymt. Tre olika trådar på jakt efter pengarna, det känns som om det verkligen skulle kunna bli bra.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav eynosh » tis maj 16, 2006 19:37

The Buffster skrev:
AKS skrev:(iofs har jag svåtr att tänka på annat än T-Bag då jag tänker på PB, men det är nog bara jag, :)).

Det är inte bara du... Haha, nä jag gillar nog egentligen Michael mer men T-bag är jävligt bra han också.

Tror AKS syftar kanske mer på hans.. visuella intryck än enbart artistiska?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » tis maj 16, 2006 19:43

Hehe, jag gillar *allt* med T-Bag. Inte lika mycket konkurrens som att gilla *allt* med Michael heller... All mine! :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav freso » tis maj 16, 2006 20:06

Ok, för att göra dig glad, AKS, ska jag klaga på en sak om Michael.

Det händer då och då att han överdriver sin "överintelligenta tänka tänka"-pose.
1x22.
Som när de kör bilen och stannar precis före vägspärren. Då säger alla "Vad ska vi NU göra?" Och så ser Michael tänkande ut och höjer huvudet och säger i sin tysta monotona röst "Maybe not, we could drive AROUND". WOW, WOW! Hur kom han på det?! :P Den scenen kändes väldigt dålig. Precis som om de andra inte kan komma på tanken att man kan köra runt, eller skulle se den där skogsvägen. Mmm... Men men, oftast är det kul.
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav AKS » tis maj 16, 2006 20:20

:D :D Kan hålla med, fast det är ju inte så att jag har nåt emot Michael... bara det att jag gillar T-Bag (som karaktär -- inte som medmänniska) så mycket mer.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » tis maj 16, 2006 20:24

freso: haha, och jag håller med. Jag kommer alltid att tänka på en en sån där glödlampa-bubbla från serietidningar när han gör det.

Lite mer om 1.22. Att Sarah dog var ett stort "jaha" tyvärr, trots att hon var en av de karaktärerna jag gillade mest, och att det var härligt mörkt. Det var synd. För hon var väl död?

Som sagt får gärna konspirationshistorien, vicepresidenten och Veronica dö, men de är väl tillbaka i säsong 2 antar jag, med tanke på att det inte avslutades alls nu. Nu är jag oroad för att det kommer få ännu större fokus istället.

Jag hoppas verkligen att T-Bag kommer vara med i säsong 2. Det såg inte ut som att han var på väg att dö med en gång, och det skulle ju bara vara lamt om han gör det precis i början av 2.01, så jag antar att han överlever ett tag till. Scenen när han låg på golvet och man såg hans hand ligga framför honom var förresten det obehagligaste jag har sett på ganska länge.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis maj 16, 2006 20:28

1.22:De fyra sista avsnitten har faktiskt varit sjukt god underhållning.

Min gissning inför nästa säsong för att serien fortfarande ska kunna heta "Prison Break" och inte "League of Extraordinary Fugitives" är väl att de åker in igen, någon annanstans, men Veronica ser till att Lincoln kommer undan mordanklagelserna men han behöver fortfarande tjäna fängelsetid p.g.a. rymningen och så börjar allt om igen. Jag hoppas inte det blir så, men jag gissar.

Favoritscenen förutom den med yxan och handen var nog Haywire och den lilla flickan. Eftersom "Prison Break" i så många fall har levt på sina klyschor så lyckades de verkligen lura mig när vändningen med cykeln och hjälmen sedan kom. :P Fast hur långt kan en förrymd fånge i självlysande dräkt och den hjälmen på en flickcykel komma? :D

Och Sarah måste leva!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav freso » tis maj 16, 2006 21:22

CheeseGuy skrev:freso: haha, och jag håller med. Jag kommer alltid att tänka på en en sån där glödlampa-bubbla från serietidningar när han gör det.

Haha, exakt! Lite roligt är det. :)
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav Glorificus » tis maj 16, 2006 21:41

LWes skrev:1x22
Just det, 1x22 var mycket bra. Pizzan var god.

I second that. :D *mätt och belåten*

Herregud, vad jag älskar den här serien! Jag blir alldeles... ah, nä, jag finner inte ord. My frikkin god.

Jag fick värsta hjärtklappningen av att det var så spännande och jag levde mig in så mycket... Ångestfylld spänning och kärlek till allt! SUGOI!!

Några punkter jag kan formulera nu:
* Jag tror inte att Sarah är död, snarare är hon i koma eller på något behandlingshem nästa gång vi ser henne.
* Haywire på cykeln med hjälmen..! Galet bra ögonblick när han ser sig själv i spegeln innan och efter hjälmpåtagandet.
* Bra med en paus för samtal mellan C-Note och Michael om Mexiko och att vara med sin familj (det de gör allt för). Och små fina ögonblick som när Linc stjäl några sekunder till halvutsagda meningar med Michael...
* Supersnygga vändningar avsnittet igenom... att rymlingarna dumpar folk; att T-bag sätter fast andra delen av handfängslet på Michael; att presidenten dött och det var det som skapade oro på presskonferensen; planet som lyfter... osv.

Det var mycket bra gjort att man kände sig som en av rymlingarna, upplevde allt i samma takt som dem... spänningen, ångesten och förvirringen... *ryser* Vänta på nästa säsong? I höst?! Gaaaah!

SUGOI! :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » tis maj 16, 2006 22:10

freso skrev:
CheeseGuy skrev:freso: haha, och jag håller med. Jag kommer alltid att tänka på en en sån där glödlampa-bubbla från serietidningar när han gör det.

Haha, exakt! Lite roligt är det. :)

Åh gud, nu då jag såg om...

"maybe not, we're gonna try to go around"-scenen så höll jag på att skratta ihjäl mig. Spot on, freso och CG! :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav freso » ons maj 17, 2006 3:25

Hihihi. :)

Sen måste jag nog klaga på en sak till i avsnittet...

1x22
Hur inkompetenta är de egentligen då de inte kan få upp bilen ur den där lilla gyttjepölen? Come on... Nog ska väl super-Michael veta att man kan lägga grenar eller nåt under hjulet så det får fäste? Nåja, låt gå för denna gång. Det är ju tur att någon av de andra i gänget kan visa lite initiativförmåga iaf. Jag syftar på Stormares HANDling. Ahahaha. :D
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav brat » ons maj 17, 2006 22:54

1x21
Jag klarar inte det här.
Så, nu är det sagt.

Varför daltar jag på med avsnitt 21 fortfarande? Jo, för att jag inte tagit mig för att se det ännu. Jag faaaasar. Jag blir toknervös av den här serien! Nu har jag skjutit på det länge nog, tänkte jag ikväll. Nu är det dags! Tre minuter in i avsnittet är jag inte lika säker. Så jag vill bara varna er alla innan jag fortsätter. Om ni aldrig hör från mig igen så har jag dött av något hjärtfel.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » ons maj 17, 2006 23:41

1x21
Jag överlevde. Jag tänker inte berätta exakt *hur* jag överlevde. Men jag gjorde det. Knappt.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav AKS » tor maj 18, 2006 7:17

1.21

Ja, 1.21 är helt klart ett avsnitt man ska undvika att se om man har hjärtproblem. Jag höll på att bli tokig där ett tag.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film