The O.C.

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » lör mar 25, 2006 22:05

Tråkig och irriterande. 3.18 var riktigt jäkla kasst.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » lör mar 25, 2006 22:28

Illyria skrev:Tråkig och irriterande. 3.18 var riktigt jäkla kasst.

Ja, jag råkade till och med pausa mitt i, glömma att jag inte sett klart och slänga bort filen. Några timmar senare kom jag ihåg att jag inte sett färdigt, så då fick jag fixa ned avsnittet på nytt... men andra halvan var lika pinsamt dålig som första... :rolleyes:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav twistability » lör mar 25, 2006 22:54

3.18 var både löjligt och tråkigt och irriterande på samma gång! Suck...
Give yourself up to the allure of
Catcher in the rye
The future’s swathed in stars and stripes
Användarvisningsbild
twistability
Minion

Inläggav Noam » sön apr 09, 2006 0:35

3x20 - aaahhhh :)
Precis såhär ska OC vara! Big drama, big emotion! Underbart avsnitt. Njuter i fulla drag av dom snabba svängningarna mellan total lycka och misär. *mmmmmmm*

Lite rykten.. Report says Barton may leave 'The O.C.'
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Illyria » sön apr 09, 2006 0:45

3x20 var mest ett dumt avsnitt. Alla utom Summer och Marissa beteer sig idiotiskt. Marissa tog sig i kragen för en gångs skull, bra, men Seth är ju bara för löjlig och ljuger. Han vill att Summer ska gå på Brown, men det är helt hennes val, inte hans. Och vad har Kirsten och Sandy emot att Sadie och Ryan vill vara ihop i Berkely? Och sen pga att de inte vet hur framtiden kommer se ut så måste de göra slut? :rolleyes: Sandy gillar jag inte längre, han har blivit som Caleb.

Dumheter.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav twistability » sön apr 09, 2006 23:59

3x20 var hemskt!
Och så slår selfish-Seth idioten till igen. Pardon my french men vad fan håller den jävla idioten på med. Skärp dig!

Irriterande avsnitt att titta på. I'm not gonna become your father. Haha guess what, you already have. Ryan och Sadie som älskar varandra såå mycket men sen så måste det givetvis ta slut för vi måste ju hitta på någon löjlig ursäkt att få henne att försvinna från serien för i The OC stannar folk max i några veckor innan de sticker och yada yada yada samma gamla visa år ut och år in. Nämnde jag föresten Seth?

Positiva saker i eländet var väl Taylors få scener som var ganska roliga. Marissa och Summer som försonades var också fint.
Catcher in the rye
Användarvisningsbild
twistability
Minion

Inläggav Piraten » lör apr 15, 2006 16:14

Är det bara jag som nästan drar mig för att se OC nu förtiden. Värdelösa avsnitt avlöser varandra bara. :(

Tur att det finns så många andra serier man kan se som är så mycket bättre.
Det händer absolut ingenting i avsnitten längre.

Spoiler The O.C. - 3x21 - The Dawn Patrol

Förutom att Ryan får leka lite :twisted:
["Written on the wall"]
["WAS IT GOOD FOR YOU TOO"]
Användarvisningsbild
Piraten
Minion

Inläggav Noam » tis apr 18, 2006 0:55

twistability skrev:3x20 var hemskt!
Och så slår selfish-Seth idioten till igen. Pardon my french men vad fan håller den jävla idioten på med. Skärp dig! Nämnde jag föresten Seth?
Selfish? Det måste väl ändå vara fel ord att beskriva det han gör? Korkat möjligtvis. Men han gjorde ju slut för hennes skull, för att hon inte ska kasta bort sin framtid för hans skull. Rätt hedervärt imo.

Illyria skrev:Sandy gillar jag inte längre, han har blivit som Caleb. Dumheter.
Ogillar på vilket sätt? Jag ogillar tex. Julie Cooper rätt starkt men älskar henne som karaktär. Precis som Dan i OTH.

Piraten skrev:Det händer absolut ingenting i avsnitten längre.
Spoiler The O.C. - 3x21 - The Dawn Patrol
Jag tyckte slutet i 3x21 drog igång en intressant storyline. Operation få tillbaka Summer. :)

Sen är väl hela dealen med Sandy rätt spännande, vad ska han göra med det där dokumentet tro? Och nu när Marissa släppt idioten är det väl dags att bli kär i en tjej igen tycker jag!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav HeY » lör apr 22, 2006 0:43

3x22
Anna!!!! :D :D :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » ons maj 03, 2006 16:59

Jag har kännt mig ganska negativ till serien ett tag, jag tycker itne att den varit dålig, men inte heller så bra, men efter dom senaste två avsnitten 3x22-23 har jag fått tillbaka min tro.
Jag tyckte att dom var mycket bra avsnitt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » ons maj 03, 2006 17:06

LWes skrev:Jag har kännt mig ganska negativ till serien ett tag, jag tycker itne att den varit dålig, men inte heller så bra, men efter dom senaste två avsnitten 3x22-23 har jag fått tillbaka min tro.
Jag tyckte att dom var mycket bra avsnitt.

Ja verkligen, kan det vara Annas förtjänst kanske?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav _Gunn_ » tor maj 04, 2006 10:18

3x23 var betydligt bättre!!

Undrar vad som händer med Volchok!? hoppas han inte dör, gillar den karaktären, påminer Liiiiiiiiiiite om Spike.
*Bangel*
Användarvisningsbild
_Gunn_
Demon Fodder

Inläggav sp1keout » fre maj 05, 2006 19:56

Gunn, väldigt intressant jämförelse om ...
Marissa blir Buffy och Ryan blir Angel, vilket de för mig blev direkt. Storylinen påminde lite om det också, för Volchok var cp i början, han hade sex med Johnnys brud, muckade fight med Ryan et.c. Och när du säger detta och så jämför man med liksom på hur Spike var i säsong 2 av Buffy typ, han var ju knappast snäll. Men... ja, skillnad är. Spike blev god, Volchok not (yet) Tack dock, du gav mig mycket att fundera på :)
_Gunn_ skrev:3x23 var betydligt bättre!!

Undrar vad som händer med Volchok!? hoppas han inte dör, gillar den karaktären, påminer Liiiiiiiiiiite om Spike.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » fre maj 05, 2006 21:23

Jag ser fram emot säsongsavslutningen eftersom:

Spoiler för säsongsavslutningen:
Någon tydligen kommer att dö. Jag undrar verkligen vem det kan vara...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » lör maj 06, 2006 21:30

3x24
De senaste avsnitten har varit riktigt bra. Rätt typiskt O.C att det går i vågor...
Tidigare har t.ex. Sandys ständiga turer kring det där sjukhuset varit totalt ointressanta och huruvida Kirsten börjar dricka igen eller inte likaså. Men så fort de blandar in Seth i sina problem blir man mycket mer engagerad. Känns mycket mer när det är Seth som hittar sin mamma utslagen, än om det skulle varit Sandy som gjort detsamma.

Jobbigt att Ryan hjälper Volchek... som är en intressant karaktär, han påminner lite om Faith tycker jag. Själv övertygad om att han är en dålig person som inte kan bli bättre. Men Ryan borde vara smartare...

Intressant vändning med att Seth blir arresterad i slutet. Jag ser fram emot nästa avsnitt...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » lör maj 06, 2006 22:43

Glorificus skrev:3x24
Intressant vändning med att Seth blir arresterad i slutet. Jag ser fram emot nästa avsnitt...

Va? Varför blev han det?! (Jag måste ha missat det helt :oops: )
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » lör maj 06, 2006 23:02

LWes skrev:
Glorificus skrev:3x24

Va? Varför blev han det?! (Jag måste ha missat det helt :oops: )

När Ryan och Marissa kommer till festen... och Ryan säger att polisen som står utanför nog är där för hans skull. Men polisen kommer ut med Seth och det slutar med att de kör iväg med honom... och Sandy säger att polisen misstänker honom för att ha bränt ned Newport Group (som visserligen stämmer, men det var ju en olycka när Seths joint ramlade ned i papperskorgen).
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sp1keout » lör maj 06, 2006 23:02

LWes

Han brände ner ett kontor? -_-;;;
KOMMER NÅGON ANNAT DÖ? MEN OMG.

Brainstorming... Kan vara Marissa... eftersom Mischa Barton inte vill vara med er i serien längre? Men usch isånnafall. Nej, en till kan inte dö.

Och jag som tyckte att detta avsnitt var invecklat, intriger i klass med tidigt säsong 1, ja, jag skulle kunna säga att serien är på väg upp igen nu alltså, vilka högklassiga avsnitt vi har blivit bjudna på!
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » sön maj 07, 2006 11:37

3x24
Ah! Jag hade ingen aning om vad ni snackade om tills jag laddade hem avsnittet igen och såg lite på slutet. Jag kännde helt klart igen det, men jag antar att jag måste gjort något annat sammtidigt när jag såg det, för jag hade itne alls uppfattat det komplett.
Så kan det gå.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav freso » sön maj 07, 2006 18:43

3x24.
Den nästan enda intressanta karaktären kvar tycker jag är Seth. Allting med Seth är helt enkelt bäst. :)

Marissa får gärna dö, så man slipper henne, men frågan är vilken riktning serien tar då. Man vill ju inte att de ska sörja henne i evigheter. Vore bättre om hon "flyttade till sin pappa" om hon inte vill vara med längre.

Anna får gärna ta över istället för Marissa. Nåja, Marissa har väl skärpts sig lite kanske. Om hon blir normal och slutar gråta över allt hela tiden så kanske hon kan bli OK också.

Avsnittet i sig var ju annars helt OK ja. Bra att man slipper hela sjukhusproblemtråden nu... (förhoppningsvis). Men jag måste säga att det var riktigt snabbt de hann med att hitta en ansvarig för branden...? Såfort de gör en undersökning av "brottsplatsen" bör de ju hitta resterna av ciggen, och så släpps han förmodligen (om allt vore normalt iaf :P). Gillar iofs ändå slutet. Seth såg så obrydd/sorgsen ut i en fin blandning. Och så den fina musiken till det, hähähärligt.

Till skillnad från alla andra(?) tycker jag inte Volchek(?) är speciellt intressant längre. Han är ju bara elak och jobbig. Om någon kommer dö så gissar jag på att det är han. Kör utför en klippa på en dålig väg när han blir jagad av snuten..

Nej nu kan jag inte skriva mer, jag smälter!
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav LWes » sön maj 07, 2006 18:49

freso skrev:3x24.
Till skillnad från alla andra(?) tycker jag inte Volchek(?) är speciellt intressant längre. Han är ju bara elak och jobbig. Om någon kommer dö så gissar jag på att det är han. Kör utför en klippa på en dålig väg när han blir jagad av snuten..

Ja, det kan han gott och väl göra enligt mig med.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » sön maj 07, 2006 19:06

LWes skrev:
freso skrev:3x24.

Ja, det kan han gott och väl göra enligt mig med.

Samma här, så intressant är han inte. Men jag tycker om att de gjorde en bikaraktär så pass mångsidig... missbrukande bad-boy som gör saker som att hyra Sound of Music, osv. Ju mer jag tänker på det så skulle jag inte ha något emot att ha honom kvar och se om han utvecklas ännu mer, men han verkar vara ett lätt dödsoffer nu.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav twistability » sön maj 07, 2006 20:07

3.23 gillade jag skarpt och det var absolut säsongens höjdpunkt.

3.24 Om förra avsnittet var säsongens bästa så var detta... okej, inte det sämsta men en god kandidat ivarjefall.

Kaitlin = bimbo, Kirsten = fyllo, Seth = pyroman, Ryan = idiot. Är han Volcheks lilla knähund nu? Sandy verkar skärpa till sig iallfall. Bra.
Tycker Volchek har från att ha varit en av de mest intressanta gästkaraktärerna någonsin till att vara helt meningslös och tråkig på bara ett avsnitt.
Catcher in the rye
Användarvisningsbild
twistability
Minion

Inläggav sp1keout » fre maj 19, 2006 20:58

spoiler för säsongsavslutningen

vadfan... varför? varför ska volchok vara så jävla cp i huvut? varför kan inte marissa få vara i fred? varför slutar det såhär? varför ?? varför måste man gråta... varför? VARFÖR? VARFÖR KUNDE HON OCH RYAN INTE FÅ VARA LYCKLIGA? EN SISTA KYSS, ETT 'I LOVE YOÚ', i slutet av en vacker kärleks-era... de var som gjorda för varandra... VARFÖR KAN INGENTING FÅ VARA BRA FÖR.... *STÖRTGRINA`*
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » fre maj 19, 2006 22:39

3x25
Hela avsnittet var väldigt bra, ända tills det mest ologiska.
Volchek kommer upp bredvid dom och försöker tränga dom av vägen. Inga andra bilar i sikte. VARFÖR bromsar inte Ryan? Han kunde tvärnitat och fått stop på detta death race, men istället fortsätter han och tacklas av vägen... Okeeeej... Jag kommer knappast sakna Marissa, men det är jobbigt för serien att alla förmodligen kommer vara deprimerade långt in i nästa säsong. Det är bäst när det är roligt och gulligt. Dom mer allvarliga sakerna gillar jag inte alls lika mycket i denna serie.
Jag gillar inte Kaitlin's personlighet. Hon är :x
Jag hade hört att Eddie skulle vara med i det här avsnittet, men det stämmde tydligen inte. Jag tycker Eric Balfour är så cool i alla serier han är med i!!! :) :o :)

Jo, One Tree Hill's cliffhanger var mycket mer spännande än denna. Eller det här var inte direkt en cliffhanger. Det här slutet slutade ju efter hon fallit för klippan, så att säga.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » fre maj 19, 2006 22:49

LWes

Volchok ville att Ryan skulle stanna, "pull over", så att han kunde snacka med Marissa... Det var just det som inte fick hända, och det var det som Ryan ville preventa, så att säga. (!?)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » fre maj 19, 2006 23:07

sp1keout skrev:LWes

Volchok ville att Ryan skulle stanna, "pull over", så att han kunde snacka med Marissa... Det var just det som inte fick hända, och det var det som Ryan ville preventa, så att säga. (!?)

Ja, men att stanna är väl ändå bättre än alternativet, för olycka var ju garanterad att hända... Alla inblandade var helt enkelt dumma. Ryan kunde ha tvärnitat och Volchok hade fortsatt, och när han väl stannat och gått ur bilen kunnde Ryan antingen kört förbi, eller om det inte gick hade han försökt vända. Om inte det hade gått hade han kunnat försökt köra ner för backen, och om han hade varit tvungen att slåss, hade nog inte Volchok - som var full - varit en så svår match, och sen hade dom kunnat fortsätta. Det fanns massvis av alternativ, men att fortsätta köra var nog det dummaste.
Utan gomu gomu krafter är det inte bra att krasha så där.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » fre maj 19, 2006 23:13

LWes
Jag vet... Jag tänkte också så, MEN! De hade jätt honom exakt allt han ville ha, men det var inte nog för honom. Ge de då en anledning att göra exakt som han säger?

Ok, det visade sig vara det bästa alternativet efteråt, men think about it. Det här har pågått så länge, och så intense, det är inte så att man ger med sig direkt, och släpper sin värdighet, och Marissas... Inte om man heter Ryan Atwood iaf.

Men alltså, jag tänkte också så.. STANNA BILFAN... VÄNTA TILLS VOLCHOK KLIVIT UT OCH BRÄNN PLATTAN IN THE MATTAN...

Marissa Rest in Peace <3

Hah, fin One Piece-referens.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » fre maj 19, 2006 23:30

sp1keout skrev:LWes
Jag vet... Jag tänkte också så, MEN! De hade jätt honom exakt allt han ville ha, men det var inte nog för honom. Ge de då en anledning att göra exakt som han säger?

Ok, det visade sig vara det bästa alternativet efteråt, men think about it. Det här har pågått så länge, och så intense, det är inte så att man ger med sig direkt, och släpper sin värdighet, och Marissas... Inte om man heter Ryan Atwood iaf.

Men alltså, jag tänkte också så.. STANNA BILFAN... VÄNTA TILLS VOLCHOK KLIVIT UT OCH BRÄNN PLATTAN IN THE MATTAN...

Marissa Rest in Peace <3

Hah, fin One Piece-referens.

Undra vad som kommer hända med Volchok nästa säsong. Det kan potentiellt bli intressant och dom inte slarvar bort det.
Jag hoppas på ett par nya regulars (om nu karaktärerna åker iväg till college, och inte är så ledsna för vad som hänt att dom alla stannar hemma några år till :rolleyes: ) men jag gissar att dom kommer skaffa in några återkommande gäster som sedan i O.C.-stil kommer vara väldigt viktiga i 8-10 avsnitt innan dom försvinner helt. Det är ju helt galet hur ingen gästkaraktär fortsätter vara med i mer än en säsong.
Dom är som regulars ett tag och försvinner sen för att aldrig ses igen, och även om t.ex. Anna nu kommit tillbaka för ett par avsnitt, har ingen karaktär varit återkommande genom hela tiden. Theresa är nog det närmsta man kommer till ett undantag...
Det tycker jag är väldigt fel.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » fre maj 19, 2006 23:54

3x25
De gjorde det trots allt... Marissa död - det är ett stort steg för serien. Frågan är om de följer upp det med något bra eller dåligt? Ska bli intressant att se hur fjärde säsongen blir, med det här och att high school är slut; det borde innebära en fräsch omformatering av The O.C.

Många härliga Seth-kommentarer... "We're both usually so awesome" till Sandy. Och den lilla "Ryan got a car?"-monologen. :D

Håller med om att det var frustrerande att Ryan inte bara stannade bilen (som man alltid blir i filmer/serier i det scenariot), men jag avskrev det som stress/panik för karaktärerna och att de inte hann tänka och vara logiska. Halleluja-låten igen, passande avslut för Marissa... även om jag varit galet less på henne så kändes hennes död ändå sorglig. Förmodligen p.g.a hintarna av flashbacks och Ryans chock.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film